LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MannaPW
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2015 10:49

Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door MannaPW »

Mijn neef en zijn partner hebben enkele maanden geleden hun bruiloft voor volgend jaar juni vastgelegd bij Hoeve Sparrendam. Echter, door financiele en persoonlijke problemen hebben zij besloten de bruiloft te annuleren en op een ander tijdstip te trouwen. Jaar later? Twee jaar?

De Hoeve wil alleen annuleren met 15% 'boete' als zij het jaar erop hun bruiloft daar vieren. Omdat zij dat niet met zekerheid kunnen stellen, willen zij hier niet aan. Daarbij: de bruiloft wordt dan duurder dan nu gepland is. Er komt nl. 15% bovenop het bedrag.

De Hoeve wil niet wijken. Ik heb hen uitgelegd welke problemen er zijn bij hen. Allemaal heel erg, maar daar kunnen zij niets mee. Ik heb zelf zoiets van: je geeft acht maanden voor de bruiloft aan dat het niet door kan gaan. Volgens de Hoeve hebben zij al veel mensen moeten teleurstellen voor die datum. Hoe simpel is het dan om te zeggen: wij zijn coulant en vragen een klein bedrag.
Nee dus. Zij houden vast aan het contract.

Kunnen mijn neef & zijn partner nog iets anders proberen??

Hartelijk dank alvast!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door newmikey »

Aangezien zij zelf hebben besloten de boel te annuleren lijkt mij de reactie van het bedrijf al heel coulant. Zie geen mogelijkheden voor het proberen van "iets anders". Spijtig maar waar.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door 16again »

Stond de boete in vooraf verstrekte voorwaarden?
Laat sowieso de Hoeve Sparrendam maar de werkelijk geleden schade aantonen.
Als je op je "eigen" trouwdag even langs gaat, en er is ook een groot feest aan de gang, dan lijkt me dat helemaal geen schade geleden wordt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Inderdaad, zeer klantonvriendelijk. Als ik het goed begrijp zijn ze met die 15% minimaal 1000 euro kwijt en als ze helemaal niet meer komen in de toekomst het hele bedrag? Absurd.
Wat staat er in de algemene voorwaarden? Die zijn niet te vinden op hun website.
Ik zou eens juridisch advies in gaan winnen.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is zeker klantonvriendelijk.

Als ze een rechtsbijstandsverzekering hebben dan zou ik hen inschakelen. Hoewel De Hoeven uw neef en partner aan de overeenkomst kan houden (als daarover geen andere afspraken zijn gemaakt), is De Hoeven ook verplicht om de schade voor uw neef te beperken. Met een annulering van acht maanden voor die datum moet het hen mogelijk zijn om de plaats door anderen te laten vervullen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door kokka »

wat voor contract hebben ze met die tent?
is het een vast bedrag voor de huur van de zaal plus kosten per persoon aan drank?
of alleen kosten per persoon?
in dat laatste geval kan je misschien het feest gewoon door laten gaan, maar dan het aantal gasten terugbrengen naar 1 of 2.. ik neem aan dat er wel een passage in het contract is dat je een x aantal dagen voor het feest het definitieve aantal gasten door moet geven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door bprosman »

maar dan het aantal gasten terugbrengen naar 1 of 2
Om te trouwen ben je toch minstens met zn 2en :wink:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is geen liefdadigsheidsorganisatie dus waarom is het zo raar als ze zich aan het contract houden?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door olaf79 »

renewouters schreef:Het is geen liefdadigsheidsorganisatie dus waarom is het zo raar als ze zich aan het contract houden?
Je mag een contract eenzijdig ontbinden, je moet echter de wederpartij dan de schade vergoeden die het leidt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je 8 maanden vtv die zaal niet als nog kunt verhuren. Ik denk dat de schade erg mee valt en er gewoon wordt gezeurd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door kweenie »

Net als dit stel en de andere mensen die ze al hebben moeten teleurstellen worden bruiloften vaak lang van tevoren gepland. Daarbij geldt ook nog eens vaak dat mensen die korter van tevoren de bruiloft plannen wat kostenbewuster zijn. Die zullen dus eerder kiezen voor een wat goedkopere locatie. Ze zullen de locatie dus best nog wel kunnen verhuren, maar waarschijnlijk niet voor de zelfde prijs/omzet. En schadevergoeding is dan niet raar.

Maar ik zou denken dat die 15% dan eerder bij volledig annuleren reëel zou zijn.

Ze zullen die zaak vast

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door kokka »

bprosman schreef:
maar dan het aantal gasten terugbrengen naar 1 of 2
Om te trouwen ben je toch minstens met zn 2en :wink:
ze gaan ook nog niet trouwen toch :D

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door prem »

Je kunt om coulance vragen maar contract is contract. Als daar de 15% clausule in staat dan is het zo.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:
renewouters schreef:Het is geen liefdadigsheidsorganisatie dus waarom is het zo raar als ze zich aan het contract houden?
Je mag een contract eenzijdig ontbinden, je moet echter de wederpartij dan de schade vergoeden die het leidt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je 8 maanden vtv die zaal niet als nog kunt verhuren. Ik denk dat de schade erg mee valt en er gewoon wordt gezeurd.
Eens. Weinig klantvriendelijk overigens.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar goed, iedereen maakt zich druk en denkt mee, maar het blijft gissen wat er in het contract staat.
Misschien kan TS nog even één en ander toelichten........

MannaPW
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2015 10:49

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door MannaPW »

In het contract staat idd dat zij zich moeten houden aan hetgeen gesteld is. En dat er bij annuleren een boete aan vast zit. Logisch. Ik snap dat. Maar wat ik niet snap is dat er 8 maanden voor aanvang zo'n groot bedrag betaald moet worden. Er zijn nog geen kosten gemaakt voor hapjes, drankjes etc. Alleen de locatie is vastgelegd. Gezien het feit er redelijk snel getekend moest worden, 'want het is een zeer geliefde locatie hier', is de kans heel groot dat zij die datum zo weer geboekt hebben voor een ander bruidspaar. Ik heb hen aangeboden een bedrag te geven. Dan hebben zij dat extra en die dag kunnen zij weer aan een ander bruidspaar geven. Maar helaas...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Het hoeft niet bij voorbaat kansloos te zijn om te proberen van de annuleringskosten af te komen.
Als u op http://www.overeenkomst.nl/tips/ kijkt ziet u dat er in de artikelen 21 (overmacht) en 24 (redelijkheid en billijkheid) wellicht wat te halen valt. Maar daar is juridische bijstand voor nodig.
Veel advocaten/juristen hebben een inloopspreekuur waar men eenmalig een gratis advies kan krijgen. Wellicht is dat een optie om te bepalen of verdere actie kansrijk of kansloos is volgens een expert.
Succes.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verplichting tot betaling is in aard eenvoudig. Geld kun je sparen, lenen en verdienen. Wil je een beroep doen op overmacht dan heb je het nodige uit te leggen. Voor zo iets als een bruiloft zou je verwachten dat daar een spaarpotje voor is aangemaakt. Maar goed als je vanwege een ernstig ongeluk je dat spaarpotje hebt moeten aanspreken, niet meer kan lenen en verdienen dan zal een beroep op overmacht wel succesvol zijn. Een beroep op de redelijkheid en billijkheid gaat hem niet worden.
MannaPW schreef:Gezien het feit er redelijk snel getekend moest worden, 'want het is een zeer geliefde locatie hier', is de kans heel groot dat zij die datum zo weer geboekt hebben voor een ander bruidspaar.
Ik denk dat ze dit alleen maar roepen en niet perse waar hoeft te zijn. Het zal vast niet gaan om een datum als 16-16-2016. Mijn gevoel zegt me dat deze horica eigenaar hier een slaatje uit wilt slaan. Maar als je een dergelijke verklaring op papier kunt krijgen dan is dat natuurlijk leuke ammunitie. Een beroep op de schadebeperkingsverplichting ex. art. 6:101 BW zal m.i. sowieso wel wat opleveren.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door tenormin »

http://www.toptrouwlocaties.nl/hoeve-sp ... 7166.lynkx
De locatie gezien te hebben zou het best wel eens kunnen zijn dat ze vaak "nee" moeten verkopen, als je broer en zijn partner dit 8 maanden geleden hebben geboekt. Een bruiloft word tegenwoordig best wel lang van te voren geregeld, meestal een jaar. En de locatie is eigenlijk het eerste wat men moet vastleggen.
Ik hoop dat ze er onderuit kunnen komen, maar ik heb er toch wel een hard hoofd in, eerlijk gezegd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door moederslink »

MannaPW schreef:De Hoeve wil alleen annuleren met 15% 'boete' als zij het jaar erop hun bruiloft daar vieren. Omdat zij dat niet met zekerheid kunnen stellen, willen zij hier niet aan!
Wat wordt " de boete " dan als zij daar helemaal niet meer komen? Moeten ze dan het volle pond betalen?
Wat staat er daarover in het contract?
Ik neem aan dat het alleen om het huren vd locatie gaat? En niet om de hapjes/ drankjes e.d?
Er kan zoveel mis gaan; failliet gaan, overlijden, uit elkaar gaan, enige coulance lijkt ook mij wel op zijn plaats , zeker 8 maanden van te voren. Als het zo.n gewilde locatie is krijgen ze dat wel weer verhuurd lijkt mij. Anders is het wel heel zuur....maar misschien eens juridisch advies inwinnen bij het Juridisch Loket?
1e consult is sowieso gratis daar.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bruiloft annuleren zonder ann.verzk.

Ongelezen bericht door 16again »

De hoeve sparrendam moet natuurlijk wel zorgen dat andere mensen die locatie willen huren.
Wat daar niet echt bij helpt:
Als ik nu naar hun website gaat, klaagt AVG direct over virus in jquery.js.
Parallels Plesk Panel Compromise
http://sparrendam.nl/

Gesloten