LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de Grote Hoeve te Breda

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bernold
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2016 10:51

de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door Bernold »

Onze planning was om op 24 september dit jaar in het huwelijksbootje te stappen, echter kregen wij op 15 mei via de mail de volgende boodschap van onze trouwlocatie:
Met pijn in ons hart moeten wij jullie mededelen dat wij door het onverwachte faillissement van onze zakenpartner, per direct ons pand hebben moeten verlaten. Wij proberen zorg te dragen voor een alternatief en weten dit de komende dagen. Het spijt ons niet anders te kunnen berichten
Om de datum vast te leggen hebben wij vorig jaar een behoorlijke aanbetaling gedaan, echter weigert de eigenaresse deze aanbetaling nu terug te storten. Ik krijg nu ook geen reactie meer van haar, telefoon wordt niet opgenomen en mail wordt niet beantwoord. Uit wat speurwerk op het internet blijkt dat de zakenpartner niet failliet is.

Volgens het regionale weekrantje "Haagse Beemden Nieuws" weet ik dat het gaat om 48 gedupeerde stellen. Ik ben dan ook op zoek naar meerdere gedupeerden om te kijken wat we gezamenlijk kunnen ondernemen tegen de eigenaren van de Grote Hoeve uit Breda.

Anderen, niet gedupeerden, die tips hebben hoe om te gaan hiermee hoor ik natuurlijk ook graag.

Facebook: Gedupeerden de Grote Hoeve Breda

De Grote Hoeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2016 18:19

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door De Grote Hoeve »

Jammer dat deze meneer nu via dit forum een nieuwe poging doet om onwaarheden te verkondigen. Eerst beweerde hij in een ander forum dat wij met de noorderzon waren vertrokken en nergens op reageerden. Ook beweerde hij dat hij nergens op de geplande datum kon trouwen en wie hem kon helpen.

Gelukkig reageerden enkele collega's naar ons dat dit pertinent onjuist was en dat hij bij die collega's al offertes had opgevraagd waarbij de trouwdatum nog beschikbaar was! Dit bruidspaar is vanaf het begin door ons via mail op de hoogte gehouden van de plots ontstane situatie en zijn er verschillende alternatieve locaties aangeboden.. Zij zijn zelfs gebeld door een gelijkwaardige locatie met het aanbod om het betaalde voorschot van 20% volledig terug te krijgen, zoals met De Grote Hoeve was overeengekomen. Tevens konden zij daar hun feest vieren tegen dezelfde prijs als was overeengekomen met De Grote Hoeve.
Niettemin is dit bruidspaar van mening dat terugbetaling van het voorschot gezien moet worden als een extra korting en dat het betaalde voorschot nogmaals door De Grote Hoeve terugbetaald moet worden. Het heeft er dus alle schijn van dat dit bruidspaar hier een slaatje uit probeert te slaan.
De Grote Hoeve heeft direct actie ondernomen om geboekte events onder te brengen bij andere locaties zonder meerkosten, zolang er onzekerheid is of en zoja zij weer gebruik kunnen maken van haar locatie.
Het is en blijft een zeer laffe manier om op deze wijze je gram te halen en via forums en mail ons op alle mogelijke manieren te bedreigen en zwart te maken.
Nogmaals, we zijn niet met de noorderzon vertrokken, niet failliet en communiceren nog steeds met alle gasten.
De reden dat wij (voorlopig) geen gebruik kunnen maken is volstrekt niet aan ons te wijten. De pandeigenaar heeft gemeld dat hij (bijna) failliet was en dat de bank het pand ging verkopen. Alleen om die reden kunnen wij geen gebruik maken van deze locatie.
Dit bruidspaar heeft een gelijkwaardige locatie aangeboden gekregen tegen dezelfde prijs en met volledige terugbetaling van het voorschot. Ook de datum is voor hun, op ons verzoek, vooralsnog vrijgehouden
Blijkbaar moet hun geplaatst bericht gezien worden om steun te vinden om tweemaal het voorschot terug te krijgen ondersteund met zeer bedreigende mails richting De Grote Hoeve.
Jammer dat er dit soort mensen zijn maar wij blijven vechten voor onze locatie en tot dat moment zorgen dat anderen goed ondergebracht kunnen worden bij collega's.

Bernold
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2016 10:51

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door Bernold »

Eigenlijk is het te genant voor woorden dat mevr. hier een reactie durft te plaatsen aangezien zij niet op mijn mails en/of mijn telefoontjes reageert. Ik verzoek iedere keer of je mij wilt bellen, mailen of wat dan ook om dit probleem uit de wereld te helpen. Jammer is het ook dat zij mij nu in het hoekje van boosdoener wilt plaatsen. Ik wil dan ook even stuk voor stuk reageren op je mail:
Jammer dat deze meneer nu via dit forum een nieuwe poging doet om onwaarheden te verkondigen. Eerst beweerde hij in een ander forum dat wij met de noorderzon waren vertrokken en nergens op reageerden. Ook beweerde hij dat hij nergens op de geplande datum kon trouwen en wie hem kon helpen.
Op welke manier verkondig ik onwaarheden, enige stellige uitspraak die ik doe is dat de zakenpartner niet failliet zoals jullie in mails wel aangaven. Je geeft nu zelf eveneens aan dat deze niet failliet is. Wel bijna? Waarom kan ik deze partner dan niet terugvinden in het insolventieregister?
Gelukkig reageerden enkele collega's naar ons dat dit pertinent onjuist was en dat hij bij die collega's al offertes had opgevraagd waarbij de trouwdatum nog beschikbaar was! Dit bruidspaar is vanaf het begin door ons via mail op de hoogte gehouden van de plots ontstane situatie en zijn er verschillende alternatieve locaties aangeboden.. Zij zijn zelfs gebeld door een gelijkwaardige locatie met het aanbod om het betaalde voorschot van 20% volledig terug te krijgen, zoals met De Grote Hoeve was overeengekomen. Tevens konden zij daar hun feest vieren tegen dezelfde prijs als was overeengekomen met De Grote Hoeve.
Wij zijn bij twee van de locaties geweest. Geen enkele locatie geeft het voorschot terug of brengt dit in mindering op de factuur. Één van deze locaties geeft aan dat hij slecht een paar minuten met jullie telefonisch heeft gesproken. Deze locaties waren sowieso al goedkoper dan de Hoeve, maar dit prijsverschil dragen jullie nu aan alsof het een terugbetaling van het voorschot is. Ik had deze goedkopere prijs ook gekregen wanneer ik ineens naar deze locatie was toegegaan. Maar het is natuurlijk onzin dat ik perse een locatie uit jullie alternatieven moet kiezen.
Niettemin is dit bruidspaar van mening dat terugbetaling van het voorschot gezien moet worden als een extra korting en dat het betaalde voorschot nogmaals door De Grote Hoeve terugbetaald moet worden. Het heeft er dus alle schijn van dat dit bruidspaar hier een slaatje uit probeert te slaan.
Een slaatje uitslaan? Je krijgt bij de alternatieven geen korting, onder korting versta ik namelijk een offerte waaronder minus voorschot staat. DIt is in beiden gevallen niet waar. DIt geintje kost mij dus € 1.000, maar naast mij ook nog eens 48 andere gasten.
Het is en blijft een zeer laffe manier om op deze wijze je gram te halen en via forums en mail ons op alle mogelijke manieren te bedreigen en zwart te maken.
Nogmaals, we zijn niet met de noorderzon vertrokken, niet failliet en communiceren nog steeds met alle gasten.
Communiceren met al jullie gasten, ik ben dan geen gast meer? Of werd ik vervelend en stelde ik lastige vragen? En op welke manier bedreig ik jullie dan, als je dat vindt zou je zeker aangifte moeten doen bij de politie.
Dit bruidspaar heeft een gelijkwaardige locatie aangeboden gekregen tegen dezelfde prijs en met volledige terugbetaling van het voorschot. Ook de datum is voor hun, op ons verzoek, vooralsnog vrijgehouden
Gelijkwaardige locatie: NEE - Terugbetaling voorschot: NEE - Datum vrijgehouden - JA/NEE, bij 1 locatie was het nog mogelijk alleen was dit niet op jullie verzoek aangezien zij feesten kunnen geven voor drie verschillende groepen per avond.

Vooralsnog blijf ik erbij dat de overeenkomst die ik had met de Hoeve, die zij nu dus niet na kunnen komen, ontbonden wordt en ik daarbij recht heb op terugbetaling van het voorschot. Neem aub je verantwoordelijkheid en wikkel het eea nu eens goed af.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door Brahms »

Even vanaf de kantlijn en zonder te verdiepen in de details van het moddergooien, gevoelsmatig zeg ik dat de Grote Hoeve door het in gebreke blijven en het niet kunnen uitvoeren van het feest, de reeds betaalde voorschotten aan gedupeerde moet terugbetalen. Waarbij gedupeerde zelf mogen beslissen wat ze doen, feest elders, feest uitstellen of zelfs geen feest........
Laatst gewijzigd door Brahms op 08 jun 2016 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

De Grote Hoeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2016 18:19

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door De Grote Hoeve »

Voor alle zekerheid hebben we het nogmaals nagevraagd bij de betreffende locatie en zij blijven bij hun teaktie aangaande dit bruidspaar. Ook wij blijven achter de inhoud van onze reaktie en laten het hier verder bij. Je gram halen met onwaarheden verspreiden via forums vinden we niet erg chique Bernold!

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door john18 »

@ grote hoeve

Als ik dit topic lees is de oplossing zoals Brahms het zegt. U zult de voorschot terug moeten betalen als ts dat wilt.

@Bernold lees de volgende site. http://www.advocaten.nl/overeenkomst-wa ... -nakoming/

Mocht ts schade hebben zoals b.v. kaarten die zijn verstuurt met trouwlocatie zal de wanpresteerder dat ook moeten vergoeden.{mits hij zijn schade kan bewijzen en het doet zoals de site het aangeeft}

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind het te begrijpen dat " de Grote Hoeve " zich verdedigt op dit openbare forum, chic vind ik het zeker niet.
Zij kunnen niet exact leveren hetgeen overeengekomen en aanbetaald is.
Zo ligt het feit.
Het gaat er niet om of er wel / niet nagenoeg gelijke alternatieven worden aangeboden.
Het bruidspaar wilde de " Grote Hoeve ".
Er rest niets anders dan hen het bedrag terug te betalen zodat zijzelf kunnen bepalen waar er nu getrouwd/ gefeest kan worden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door Brahms »

De Grote Hoeve schreef:Voor alle zekerheid hebben we het nogmaals nagevraagd bij de betreffende locatie en zij blijven bij hun teaktie aangaande dit bruidspaar. Ook wij blijven achter de inhoud van onze reaktie en laten het hier verder bij. Je gram halen met onwaarheden verspreiden via forums vinden we niet erg chique Bernold!
Jammer te constateren dat de Grote Hoeve te Breda haar eigen manier van handelen de beste vind. Beter was het geweest de gevolgen van het niet kunnen organiseren van het feest te aanvaarden en klantvriendelijk de zaak af te handelen: de gestorte aanbetaling retour richting klant (= aanstaand bruidspaar).
De Grote Hoeve bepaald nu zonder dat het bruidspaar dit wil, de nieuwe locatie voor het feest, waarbij het ook erg onduidelijk is hoe verrekening van de aanbetaling plaats zal vinden. Immers niet elke locatie is even duur.

De Grote Hoeve, u leest zeker nog mee, betaal de aanbetaling netjes terug (en geef dit aan op dit forum) !
Daar bereikt u veel goodwill mee..............

Bernold
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2016 10:51

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door Bernold »

Je gram halen met onwaarheden verspreiden via forums vinden we niet erg chique Bernold!
Ik wil niet mijn gram halen, maar ik weet dat ik in mijn recht sta. Onwaarheden verspreiden? Wat van wat ik zeg klopt niet dan!? Er wordt nergens antwoord op mijn vragen gegeven. En via dit forum is misschien niet chique, maar hier reageer je wel, wanneer ik bel of mail krijg ik geen reactie. Zelfs op mijn uitnodiging om alles uit te spreken onder het genot van een kopje koffie wordt niet gereageerd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door john18 »

@grote hoeve

Besef goed dat je met een van de mooiste dagen van ts moeilijk aan het doen bent. En dat door jullie handelen (niet terug betalen aanbetaling) jullie wel veel onnodige stres aan de bruidspaar geeft. Nu kunnen ze nog iets anders regelen. Maar weten niet of ze alles kunnen wat ze willen. Want jullie kunnen nu wel een financieel strop aan hun geven door het voorschot niet terug te betalen en andere schade. Dat jullie zo doen terwijl ze al genoeg stress hebben is ongelooflijk. Gewoon terug betalen vandaag nog. Dan kunnen zij alsnog verder om een dag te regelen die ze niet vergeten en naar hun zinnen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Bernold:

Ik heb geprobeerd het verhaal een beetje van beide kanten te bekijken. Natuurlijk snap ik dat je kwaad bent omdat er nogal wat 'nuances' in het verhaal zitten. Netjes gezegd. Uit je facebookpagina maak ik op dat het niet om een faillissement gaat, maar dat het betreffende pand helemaal niet bestemd is voor bruiloften en andere partijen. Het pand is een rijksmonument, en heeft een woonbestemming. Dat zijn wel heel verschillende verhalen!

Eerlijk gezegd is het voor mij de vraag wat er precies is gecommuniceerd tussen de eigenaar/verhuurder van het pand enerzijds en de Grote Hoeve als verhuurder anderzijds. Het zou heel goed mogelijk zijn dat de eigenaar/verhuurder het verhaal van het dreigende faillissement in de wereld heeft gebracht om ontvangen voorschotten niet terug te hoeven betalen. Maar dat weet ik dus niet. Het zou zomaar kunnen dat de Grote Hoeve ook verkeerd is geïnformeerd, denk je niet? En dan is het niet vreemd als de Grote Hoeve met dit foutieve verhaal bij haar klanten komt. Wat moeten ze anders?

Daarom vind ik deze quote eigenlijk niet passen.
Bernold schreef:Eigenlijk is het te genant voor woorden dat mevr. hier een reactie durft te plaatsen
Dan inhoudelijk.

Wat is de Grote Hoeve precies voor een bedrijf? Is het echt een horecaondernemer die een vaste huurder was van dat pand? Of is de Grote Hoeve een organisator, die, net als anderen, gebruik maakte van het pand? In het 'krantenartikel' op je facebookpagina staat 'bruikleners' namelijk in het meervoud. In het eerste geval kun je inderdaad je geld terug eisen omdat er nu een wanprestatie geleverd gaat worden. In het tweede geval, als de Grote Hoeve een organisator is, dan is het wellicht een ander verhaal. Dan snap ik heel goed dat ze je een alternatieve locatie proberen aan te bieden. Dat is immers hun werk, en hun opdracht.

Dus ik ben eigenlijk benieuwd of de Grote Hoeve, die hier al eerder gereageerd heeft, op mijn opmerkingen wil reageren, zodat dingen wat duidelijker worden.
Laatst gewijzigd door witte angora op 09 jun 2016 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door john18 »

Op hun site staat niet dat ze organisator zijn. Maar dat je hun locatie kunt huren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door moederslink »

De Grote Hoeve is een locatie die af te huren is voor ( trouw) feesten, jubilea , evenementen e.d. in een historisch pand.
Het is geen trouwlocatie.
Ik lees op hun site niet dat dit landgoed een woonbestemming heeft.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door john18 »

@moederslink

Je kunt op het linkje drukken van trouwlocatie. Dus het is wel degelijk geadverteerd als trouw locatie. :wink:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Feit blijft dat de grote hoeve het aanbetaalde bedrag moet retourneren aan de klant als zij geen andere passende oplossing kunnen vinden. Een passende oplossing is passend wanneer de klant hier mee akkoord gaat. De klant is overduidelijk niet akkoord, dus moet het bedrag aan de klant worden terugbetaald.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door Brahms »

Julie4444 schreef:Feit blijft dat de Grote Hoeve het aanbetaalde bedrag moet retourneren aan de klant als zij geen andere passende oplossing kunnen vinden. Een passende oplossing is passend wanneer de klant hier mee akkoord gaat. De klant is overduidelijk niet akkoord, dus moet het bedrag aan de klant worden terugbetaald.
Juist "Julie4444".
Immers de klant huurt een locatie omdat deze zich daar prettig bij voelt, in dit geval gebouw de Grote Hoeve. Bij een andere locatie heeft de klant geen klik, en gaat dus niet akkoord. Immers dan had klant ook direct daar na toe kunnen gaan. Tevens kan het zo zijn dat klant nu graag naar een locatie wil welke de Grote Hoeve niet aanbied als alternatief.

Benieuwd of Grote Hoeve nog enige uitleg gaat geven en antwoord op de vragen van "Witte Angora".

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door moederslink »

john18 schreef:@moederslink

Je kunt op het linkje drukken van trouwlocatie. Dus het is wel degelijk geadverteerd als trouw locatie. :wink:
:D yeah, you.r right! Was nog niet goed wakker :wink:

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door witte angora »

Op deze link staat de informatie die ik in mijn bericht gezet heb.

https://www.facebook.com/Gedupeerden-de ... 1292762196

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door Esceha »


sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: de Grote Hoeve te Breda

Ongelezen bericht door sjj »

De Grote Hoeve schreef:Jammer dat deze meneer nu via dit forum een nieuwe poging doet om onwaarheden te verkondigen. Eerst beweerde hij in een ander forum dat wij met de noorderzon waren vertrokken en nergens op reageerden. Ook beweerde hij dat hij nergens op de geplande datum kon trouwen en wie hem kon helpen.

Gelukkig reageerden enkele collega's naar ons dat dit pertinent onjuist was en dat hij bij die collega's al offertes had opgevraagd waarbij de trouwdatum nog beschikbaar was! Dit bruidspaar is vanaf het begin door ons via mail op de hoogte gehouden van de plots ontstane situatie en zijn er verschillende alternatieve locaties aangeboden.. Zij zijn zelfs gebeld door een gelijkwaardige locatie met het aanbod om het betaalde voorschot van 20% volledig terug te krijgen, zoals met De Grote Hoeve was overeengekomen. Tevens konden zij daar hun feest vieren tegen dezelfde prijs als was overeengekomen met De Grote Hoeve.
Niettemin is dit bruidspaar van mening dat terugbetaling van het voorschot gezien moet worden als een extra korting en dat het betaalde voorschot nogmaals door De Grote Hoeve terugbetaald moet worden. Het heeft er dus alle schijn van dat dit bruidspaar hier een slaatje uit probeert te slaan.
De Grote Hoeve heeft direct actie ondernomen om geboekte events onder te brengen bij andere locaties zonder meerkosten, zolang er onzekerheid is of en zoja zij weer gebruik kunnen maken van haar locatie.
Het is en blijft een zeer laffe manier om op deze wijze je gram te halen en via forums en mail ons op alle mogelijke manieren te bedreigen en zwart te maken.
Nogmaals, we zijn niet met de noorderzon vertrokken, niet failliet en communiceren nog steeds met alle gasten.
De reden dat wij (voorlopig) geen gebruik kunnen maken is volstrekt niet aan ons te wijten. De pandeigenaar heeft gemeld dat hij (bijna) failliet was en dat de bank het pand ging verkopen. Alleen om die reden kunnen wij geen gebruik maken van deze locatie.
Dit bruidspaar heeft een gelijkwaardige locatie aangeboden gekregen tegen dezelfde prijs en met volledige terugbetaling van het voorschot. Ook de datum is voor hun, op ons verzoek, vooralsnog vrijgehouden
Blijkbaar moet hun geplaatst bericht gezien worden om steun te vinden om tweemaal het voorschot terug te krijgen ondersteund met zeer bedreigende mails richting De Grote Hoeve.
Jammer dat er dit soort mensen zijn maar wij blijven vechten voor onze locatie en tot dat moment zorgen dat anderen goed ondergebracht kunnen worden bij collega's.
Aanbetaalde terug storten u komt uw afspraak niet na.
Als men geen bemiddeling wil naar een andere locatie moet u gewoon het bedrag overmaken en niet liggen zeuren het modder gegooi bent u zelf schuld aan.

Gesloten