Radar

toggle menu

Kiala weigert schadevergoeding te betalen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Kiala weigert schadevergoeding te betalen

door mpd » 14 maart 2017 16:42

Mijn Klacht:

Via een particulier heb ik een lamp (van staal en glas) gekocht. Deze is via Kiala verzonden. Toen ik het pakketje ophaalde bij het Kiala afgiftepunt, bleek helaas het door mij gekochte artikel beschadigd te zijn. De verzender heeft hier via de website reeds een melding van gemaakt. Tevens heb ik ook van deze gebeurtenis Kiala op de hoogte gebracht en tevens foto’s van het beschadigde artikel meegezonden.

Zowel verzender als ik krijgen als reactie van Kiala dezelfde respons en wordt er slechts via een standaard email gereageerd met: Kiala weigert pakketten te accepteren waarin voorwerpen zitten die als “breekbaar’ worden beschouwd (die gemakkelijk kunnen breken, zoals voorwerpen in glas, vaatwerk).

Naar mijn idee betekent dit dat Kliala dit pakket dus in de eerste instantie uberhaupt niet had mogen accepteren.

Daarnaast staat in de Algemene voorwaarden tevens: De opdrachtgever garandeert dat alle verzendingen die in overeenstemming met onderhavige voorwaarden voor transport worden aangeboden, voldoen aan de beperkingen die hierboven in artikel 3.2 zijn aangeduid. Het is op grond van deze garantie dat Kiala de uitvoering van de Verzendservice volgens huidige voorwaarden aanvaardt.
Dit wil dus zeggen dat zowel de verzender (de particulier waar ik de lamp heb gekocht) alsmede Kiala beiden in gebreke zijn, terwijl ik nu degene ben die verlies heeft geleden.

Gewenste Oplossing:

Kiala dient mij zsm het aankoopbedrag van het artikel alsmede de gemaakte verzendkosten te vergoeden.


Kiala schrijft nota bene op haar website: "Als een pakketje kwijt of beschadigd raakt, vergoedt Kiala de schade"

mpd
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 maart 2017 16:23

RE: Kiala weigert schadevergoeding te betalen

door Julie4444 » 14 maart 2017 17:34

mpd schreef:Mijn Klacht:

Via een particulier heb ik een lamp (van staal en glas) gekocht. Deze is via Kiala verzonden. Toen ik het pakketje ophaalde bij het Kiala afgiftepunt, bleek helaas het door mij gekochte artikel beschadigd te zijn. De verzender heeft hier via de website reeds een melding van gemaakt. Tevens heb ik ook van deze gebeurtenis Kiala op de hoogte gebracht en tevens foto’s van het beschadigde artikel meegezonden.

Zowel verzender als ik krijgen als reactie van Kiala dezelfde respons en wordt er slechts via een standaard email gereageerd met: Kiala weigert pakketten te accepteren waarin voorwerpen zitten die als “breekbaar’ worden beschouwd (die gemakkelijk kunnen breken, zoals voorwerpen in glas, vaatwerk).

Naar mijn idee betekent dit dat Kliala dit pakket dus in de eerste instantie uberhaupt niet had mogen accepteren.

Daarnaast staat in de Algemene voorwaarden tevens: De opdrachtgever garandeert dat alle verzendingen die in overeenstemming met onderhavige voorwaarden voor transport worden aangeboden, voldoen aan de beperkingen die hierboven in artikel 3.2 zijn aangeduid. Het is op grond van deze garantie dat Kiala de uitvoering van de Verzendservice volgens huidige voorwaarden aanvaardt.
Dit wil dus zeggen dat zowel de verzender (de particulier waar ik de lamp heb gekocht) alsmede Kiala beiden in gebreke zijn, terwijl ik nu degene ben die verlies heeft geleden.

Gewenste Oplossing:

Kiala dient mij zsm het aankoopbedrag van het artikel alsmede de gemaakte verzendkosten te vergoeden.


Kiala schrijft nota bene op haar website: "Als een pakketje kwijt of beschadigd raakt, vergoedt Kiala de schade"

Die gewenste oplossing is natuurlijk van de zotten. Als het pakket inderdaad als breekbaar had geteld had dit wel kenbaar gemaakt moeten worden en duidelijk aangegeven op de doos moeten worden. Is dat gebeurd?

Verder: de verzender is verantwoordelijk voor het leveren van het product, dus als jij je geld terug wil moet je bij de verzender c.q. verkoper aankloppen.
Julie4444
 
Berichten: 4350
Geregistreerd: 04 jul 2014 13:36

RE: Kiala weigert schadevergoeding te betalen

door mpd » 14 maart 2017 17:45

Breekbaar had geteld? / zotten?

Ja verzender heeft heel duidelijk op pakket aangegeven dat het enorm breekbaar was. Daarnaast heeft verzender het artikel heel netjes ingepakt, voorzien van beschermingsmateriaal! Heb je de algemene voorwaarden gelezen?
mpd
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 maart 2017 16:23

RE: Kiala weigert schadevergoeding te betalen

door Zoeteke » 14 maart 2017 17:52

precies hetzelfde is mij in 2016 overkomen met een bureaulamp die via kiala werd verstuurd, stond met hele grote letters BREEKBAAR op, desondanks was de kap van de lamp in gruzelementen. Verkoper gaf niet thuis en ook kiala niet! De lamp was supergoed verpakt, met beschermingsmateriaal, maar helaas...ik had dus een hele dure bureaulamp, duur omdat ik hem betaald had (was geen goedkope lamp) en extra duur omdat de lamp kapot en onbruikbaar is :-( In ieder geval wens ik je veel succes, maar ik vrees dat je hetzelfde gaat meemaken.
Zoeteke
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 01 feb 2011 16:43

RE: Kiala weigert schadevergoeding te betalen

door berndv » 14 maart 2017 19:22

mpd schreef:Gewenste Oplossing:

Kiala dient mij zsm het aankoopbedrag van het artikel alsmede de gemaakte verzendkosten te vergoeden.


Kiala schrijft nota bene op haar website: "Als een pakketje kwijt of beschadigd raakt, vergoedt Kiala de schade"

juridisch gezien zou u door de verzender schadeloos gesteld moeten worden, en zal de verzender de kosten dienen te verhalen op kiala.
berndv
 
Berichten: 5596
Geregistreerd: 29 dec 2005 12:10
Woonplaats: Het oosten(daar waar de wijzen vandaan kwamen)

RE: Kiala weigert schadevergoeding te betalen

door Julie4444 » 14 maart 2017 19:53

mpd schreef:Breekbaar had geteld? / zotten?

Ja verzender heeft heel duidelijk op pakket aangegeven dat het enorm breekbaar was. Daarnaast heeft verzender het artikel heel netjes ingepakt, voorzien van beschermingsmateriaal! Heb je de algemene voorwaarden gelezen?

En heb je ook even de rest van mijn post gelezen? Je kan dan wel zo reageren, maar uit jouw post was dat allemaal niet duidelijk. Vandaar dat ik het vraag.

Maar goed, je eis is dus nog steeds van de zotten, want je moet bij de verzender/verkoper zijn voor je claim betreffende de aankoopprijs.
Julie4444
 
Berichten: 4350
Geregistreerd: 04 jul 2014 13:36

RE: Kiala weigert schadevergoeding te betalen

door Hawk-Eye » 17 maart 2017 15:39

inderdaad, goed ingepakt of niet maakt allemaal niets uit, verzender is verantwoordelijk voor ene produkt welk overeenkomt met het door u aangeschafte...
Hawk-Eye
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 08 jun 2005 19:46

RE: Kiala weigert schadevergoeding te betalen

door GJvdZ » 17 maart 2017 15:56

Als een product wat verzonden moet worden door een externe partij (i.e. een partij waar je zelf niet direct invloed op hebt over hoe ze een doos behandelen) moet het zodanig verpakt worden dat een product niet kan beschadigen. Als een product wel beschadigd raakt was de verpakking niet goed (genoeg). Voor echt kwetsbare producten heb je gespecialiseerde bedrijven.
GJvdZ
 
Berichten: 7423
Geregistreerd: 03 nov 2010 14:49

Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Diversen