LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten Media Markt
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jan 2012 20:49
Klachten Media Markt
Hebben er meer mensen problemen met Media Markt?
Wij hebben een mobiele telefoon daar gekocht, maar binnen het garantie termijn is hij kapot gegaan.
Nu is hij al twee keer opgestuurd , blijkt naar een bedrijfje waar media markt hun reparaties laat uit voeren, maar probleem is er nog steeds. Nu hebben wij gebeld naar Huawei omdat we geen vertrouwen meer hebben in Media Markt. Krijgen we doodleuk te horen dat zij nog nooit het mobieltje hebben ontvangen. Als hij nu open is geweest dan is de garantie voorbij. Dus als hij open is geweest bij dat beunhaasbedrijfje kan ik fluiten naar de garantie. Schandalig gewoon, we hebben geen geld voor een nieuw mobieltje maar hij word ook niet gerepareerd. Wij zijn woest op Media Markt en als je ze belt zeggen ze je moet naar de winkel en de winkel zegt we sturen op verders zeggen ze niets.
Wij hebben een mobiele telefoon daar gekocht, maar binnen het garantie termijn is hij kapot gegaan.
Nu is hij al twee keer opgestuurd , blijkt naar een bedrijfje waar media markt hun reparaties laat uit voeren, maar probleem is er nog steeds. Nu hebben wij gebeld naar Huawei omdat we geen vertrouwen meer hebben in Media Markt. Krijgen we doodleuk te horen dat zij nog nooit het mobieltje hebben ontvangen. Als hij nu open is geweest dan is de garantie voorbij. Dus als hij open is geweest bij dat beunhaasbedrijfje kan ik fluiten naar de garantie. Schandalig gewoon, we hebben geen geld voor een nieuw mobieltje maar hij word ook niet gerepareerd. Wij zijn woest op Media Markt en als je ze belt zeggen ze je moet naar de winkel en de winkel zegt we sturen op verders zeggen ze niets.
Re: Klachten Media Markt
nou nou, stevige taal, maar niet geheel onderbouwd, en ook niet helemaal zoals de wettelijke rechten geregeld zijn.
allereerst zijn er 2 vormen van garantie. De wettelijke, oftewel handelsgarantie en de fabrieksgarantie, waarvoor geen wettelijke gronden zijn en de fabrikant zelf voorwaarden voor mag stellen.
Even voor mijn beeldvorming, wat is er precies defect en wat is de conclusie geweest van de eerdere 2 reparaties?
allereerst zijn er 2 vormen van garantie. De wettelijke, oftewel handelsgarantie en de fabrieksgarantie, waarvoor geen wettelijke gronden zijn en de fabrikant zelf voorwaarden voor mag stellen.
dat is vrij standaard, aangezien u een beroep heeft gedaan op de wettelijke garantie, en hiertoe is mediamarkt ook wettelijk verplicht. Zij zijn hierin vrij om te kiezen waar zij de telefoon laat repareren, ze zijn gebonden aan de wet en de wet schrijft niet voor waar mediamarkt zijn reparaties moet laten uitvoeren.dianafeijenmeli schreef:Nu is hij al twee keer opgestuurd , blijkt naar een bedrijfje waar media markt hun reparaties laat uit voeren, maar probleem is er nog steeds.
tja, dat is op zich niet zo heel erg vreemd, eigenlijk vrij logisch. Er zijn fabrikanten die ook voor de winkelier de garantie oppakken, maar meestal heeft een verkoper hiervoor een externe partij.dianafeijenmeli schreef:Huawei omdat we geen vertrouwen meer hebben in Media Markt. Krijgen we doodleuk te horen dat zij nog nooit het mobieltje hebben ontvangen.
nee hoor, verkeerde conclusie. U heeft wettelijk recht op garantie en mediamarkt is wettelijk verplicht om die te verlenen. Dat u tussentijds contact heeft met de fabrikant staat hier volledig los van, u heeft met de fabrikant geen overeenkomst en de fabrikant heeft ook eigenlijk geen enkele verplichting naar u, anders dan eventueel in hun eigen fabrieksgarantie opgenomen is. U mag er wel van uitgaan dat het bedrijf dat de reparaties uitvoert voor de mediamarkt wel de officiele regels volgt.dianafeijenmeli schreef:Als hij nu open is geweest dan is de garantie voorbij.
wat zouden ze nog meer moeten zeggen? Excuses zou wellicht op zijn plek zijn, maar verder zou ik ook niet weten wat ze moeten zeggen. Wettelijk gezien heeft u recht op herstel of vervanging, persoonlijk zou ik ze nog 1 kans geven om het defect te repararen, lukt het ze dan nog niet, zou ik vervanging van de telefoon gaan eisen.dianafeijenmeli schreef:Wij zijn woest op Media Markt en als je ze belt zeggen ze je moet naar de winkel en de winkel zegt we sturen op verders zeggen ze niets.
Even voor mijn beeldvorming, wat is er precies defect en wat is de conclusie geweest van de eerdere 2 reparaties?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jan 2012 20:49
Re: Klachten Media Markt
Probleem is dat de telefoon op veel plaatsen geen bereik heeft. Al nieuwe simkaart geprobeerd, simkaart in andere telefoon geprobeerd alles is goed. Dus ligt aan telefoon, mijn partner heeft precies dezelfde telefoon precies dezelfde abonnement en die heeft overal bereik. De reparateur zegt hij doet het gewoon bij hun dus nieuwe update erop. Al twee nieuwe updates en probleem blijft. Je word zo moedeloos als je niet word gelooft.
Re: Klachten Media Markt
Laat je niet teveel door je emoties leiden, maar blijf bij de feiten.dianafeijenmeli schreef:... een bedrijfje waar media markt hun reparaties laat uit voeren... ...dat beunhaasbedrijfje...
Wat huawei zegt, is totaal niet relevant want je hebt niets met hen te maken. Jij moet de verkoper aanspreken op garantie, en dat is de Mediamarkt. Als zij ervoor kiezen om met bedrijf X te werken, dan is dat hun goed recht. Ze moeten er alleen uiteraard wel voor zorgen dat jij een goed werkend toestel hebt. Doen ze dat niet, moet je bij hen aan de poort blijven rammelen, en niet ineens allerlei andere sprongen maken. Werkt alleen maar tegen je.
Re: Klachten Media Markt
Maar het kan zijn dat jij je telefoon anders hebt ingesteld, bijvoorbeeld altijd op 4g of altijd bellen via 4g. Dan kan het zijn dat je slecht bereik hebt terwijl je partner met dezelfde telefoon wel normaal bereik heeft. Dus dit kun je nog nakijken. Zo niet dan is er inderdaad wat mis met de antenne van de telefoon. Je kunt inderdaad nog eenmaal een reparatie proberen. Zo niet dat kun je de koop ontbinden en het aankoopbedrag terug vorderen.dianafeijenmeli schreef:Probleem is dat de telefoon op veel plaatsen geen bereik heeft. Al nieuwe simkaart geprobeerd, simkaart in andere telefoon geprobeerd alles is goed. Dus ligt aan telefoon, mijn partner heeft precies dezelfde telefoon precies dezelfde abonnement en die heeft overal bereik. De reparateur zegt hij doet het gewoon bij hun dus nieuwe update erop. Al twee nieuwe updates en probleem blijft. Je word zo moedeloos als je niet word gelooft.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20 jan 2012 20:49
Re: Klachten Media Markt
Alles staat precies het zelfde want ook dat hebben we gecontroleerd, we worden afgescheept met een update, nu telefoon aan de kant gegooid en niet meer mobiel bereikbaar, wel handig trouwens want ben zzp-er en klanten kunnen we niet meer bellen.
-
- Berichten: 5049
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Klachten Media Markt
Dat is natuurlijk je eigen keuze om hem aan de kant te leggen dat kun je de mediamarkt niet kwalijk nemen. Er zijn genoeg aanbieders die bij een defect je een leentoestel geven, kost iets meer.dianafeijenmeli schreef:Alles staat precies het zelfde want ook dat hebben we gecontroleerd, we worden afgescheept met een update, nu telefoon aan de kant gegooid en niet meer mobiel bereikbaar, wel handig trouwens want ben zzp-er en klanten kunnen we niet meer bellen.
Re: Klachten Media Markt
Helaas heb ik dit probleem ook gehad en nog steeds trouwens.
Mijn GSM ligt nu voor de 3e keer bij de reparateur en daar is hij al meer als een maand.
Krijg telkens een ontwijkende reactie van verschillende personen.
Maar ja dat is helaas zo bij een grotere organisatie.
Ik heb mijn probleem bij de rechtsbijstand gelegd, hopelijk haalt dit wat uit.
Mijn GSM ligt nu voor de 3e keer bij de reparateur en daar is hij al meer als een maand.
Krijg telkens een ontwijkende reactie van verschillende personen.
Maar ja dat is helaas zo bij een grotere organisatie.
Ik heb mijn probleem bij de rechtsbijstand gelegd, hopelijk haalt dit wat uit.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 sep 2015 09:09
Re: Klachten Media Markt
Ook wij hebben problemen, Samsung S6 Edge wordt te warm waardoor de batterij uit gaat zetten, hierdoor breekt het scherm snel, Mediamarkt weet dit maar houdt zijn mond dicht, de telefoon is nu al voor de 3de keer terug omdat het scherm verkeerd is gerepareerd bij een verkeerde reparateur van de MM??? Dus door hun fout zitten wij met de ellende elke keer. Sterker nog, bij de eerste reparatie werd gezegd "als hij 3x voor hetzelfde terug komt, krijgt u uw geld terug of een nieuwe telefoon", nu komen ze met allemaal smoesjes. Ik had dat dus niet op papier, nu neem ik elk gesprek op. Wat een slecht bedrijf is dit geworden, aanbiedingen maken die geen aanbieding zijn, slechte service, onkundig personeel. Ze hebben nagenoeg alle concurrentie eruit gewerkt en zijn nu bezig om het slechste bedrijf van Nederland te worden. Dus mensen als het even kan, bestel online bij een ander bedrijf, dit is echt slecht!!!!!
Re: Klachten Media Markt
De Huawei kunnen de kaarten met nummers eens onderling ruilen, als deze persoon nog steeds slecht bereik zou hebben zit het in de werkplek....
En de Samsung, totaal ander verhaal, maar een kleinere lader van lichter model die trager oplaad is de oplossing voor warm lopende accu!
Hoe sneller je gaat laden, des te heter, dus kijk hoeveel Mah deze lader heeft en vraag lichtere.... ik heb mijn Lenovo met 1.0 A vervangen door 550 Mah lader van goedkope Kazam lader, en dat is nu minder warm na laden dus langere levensduur!
En de Samsung, totaal ander verhaal, maar een kleinere lader van lichter model die trager oplaad is de oplossing voor warm lopende accu!
Hoe sneller je gaat laden, des te heter, dus kijk hoeveel Mah deze lader heeft en vraag lichtere.... ik heb mijn Lenovo met 1.0 A vervangen door 550 Mah lader van goedkope Kazam lader, en dat is nu minder warm na laden dus langere levensduur!