LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvragen TaxiPlus Pasje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Margreet66
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2017 20:51

Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door Margreet66 »

Hallo,
Ik heb een probleem bij het aanvragen van een taxiplus pasje.
Aangezien ik COPD heb en geen lange afstanden kan lopen heb ik (ook in de vorige gemeente waar ik woonde) een taxiplus pasje aangevraagd bij de gemeente. Dat werd mij geweigerd.
Nu ben ik verhuisd vorig jaar en ook in de huidige gemeente waar ik nu woon ben ik naar het gemeentehuis gegaan voor een aanvraag van een taxiplus pasje. Ook hier werd mij dat geweigerd. (ik moest eerst kijken wat ik zelf nog kon)
De weigering heb ik voorgelegd aan mijn longarts bij wie ik regelmatig voor controle terug moet komen. Dat op aanraden van mijn fysiotherapeute. Mijn longarts zei dat ze van de gemeente desnoods even contact met hem moesten opnemen.
Telefonisch heb ik dat gemeld, degene die erover ging was op dat moment niet aanwezig maar mijn gegevens werden genoteerd en zouden worden doorgegeven aan desbetreffende persoon. Er zouden zo'n 5 werkdagen tussen zitten maar ik zou afgelopen dinsdag terug gebeld worden hierover.
Helaas alles wat terug belde, niemand.
Ik vraag mij af: waarom wordt hier zo moeilijk over gedaan?
Vanwege mijn AOW kan ik niet steeds het volle pond betalen voor een rit per taxi naar mijn longarts.
Vanwege mijn COPD is het onmogelijk lange afstanden te lopen.
Kan iemand mij hierbij advies geven hoe ik het dan aan moet pakken?
Bij voorbaat dank,
M. Bontekoe

Ricksonja
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2010 15:49

Re: Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Als je het hebt over een regio taxi, dat moet via de wmo. Als die het weigeren kan je het via je ziektekostenverzekering regelen.

Margreet66
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2017 20:51

Re: Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door Margreet66 »

Het betreft inderdaad een regio taxi. Ik heb bij het gemeentehuis aangevraagd en diegene die daarover ging weigerde. Wmo, zit daar ook de zgn Vrijwilligerscentrale bij? Ik ga in ieder geval even informeren bij mijn ziekenfonds. Bedankt voor de tips!!

Margreet66
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2017 20:51

Re: Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door Margreet66 »

Hallo,
Ik heb inmiddels een taxiplus pasje gekregen. Maar nou heb ik een vraag:
Moet ik elk jaar weer opnieuw aanvragen? "verlengen". Of blijft dat pasje nu geldig?
Groetjes,
Margreet.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Margreet66 schreef:Moet ik elk jaar weer opnieuw aanvragen? "verlengen". Of blijft dat pasje nu geldig?
Staat dat dan niet op het pasje zelf??

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door scontra »

Margreet66 schreef:Hallo,
Ik heb inmiddels een taxiplus pasje gekregen. Maar nou heb ik een vraag:
Moet ik elk jaar weer opnieuw aanvragen? "verlengen". Of blijft dat pasje nu geldig?
Groetjes,
Margreet.
Aangezien dit in elke Gemeente anders geregeld is kunt u voor de juiste informatie bij uw Gemeentelijke afdeling terecht waar u ook de pas van heeft ontvangen.

Margreet66
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2017 20:51

Re: Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door Margreet66 »

Dank je wel voor de tips. Ik zal ze es nagaan.
Groetjes,
Margreet.

Margreet66
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2017 20:51

Re: Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door Margreet66 »

Hallo,
Ik heb bij de gemeente nagevraagd over de geldigheid van mn TaxiPlus pasje. Hij hoeft niet verlengt te worden. Blijft geldig. Dank voor de tips!!
Groetjes,
Margreet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Aanvragen TaxiPlus Pasje

Ongelezen bericht door scontra »

Margreet66 schreef:Hallo,
Ik heb bij de gemeente nagevraagd over de geldigheid van mn TaxiPlus pasje. Hij hoeft niet verlengt te worden. Blijft geldig. Dank voor de tips!!
Groetjes,
Margreet.
Opgelost en weer een probleempje de wereld uit, dank u voor het terugmelden.

Gesloten