LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ook de zorgpremie ( heb de getallen al eens geplaatst) was destijds aanzienlijk hoger.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door witte angora »

John van Drongelen schreef:Mijn favoriete tijgerbrood bij de warme bakker kost al € 2,35 (bijna 5 gulden!).

Als de zorgpremie nog verder stijgt,dan moet ik wat vaker dat onsmakelijke fabrieksbrood van Lidl eten........
Dan bak je het toch voortaan zelf? Ik kan het voor 1 euro doen, en dan gebruik ik nog speltbloem ook in plaats van het goedkopere tarwebloem. Inmiddels een adresje gevonden dat ik het zelfs 80-85 cent kan doen.

In plaats van zeuren kan je ook in oplossingen denken.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:Het zal wel weer duurder worden!

Wat was er mis met de betaalbare strippenkaart?

Geciteerd van John van Drongelen van het topic over de OVchipkaart. Nu begrijp ik de oorzaak van de slechte economie. De strippenkaart is afgeschaft.
Naja, daar ben ik inderdaad niet zo blij mee. Als ik met de trein ga heb ik altijd een seizoensretour of een kruitvataanbieding (of iets dergelijks). Dus daarvoor heb ik geen OV-chipkaart van 7,50 nodig. En die enkele keer dat ik met de bus en de tram zou meten rechtvaardigt een dergelijke kaart niet voor dat bedrag

Maar dat heeft niks te maken met de overgang van gulden naar euro. Wat jij, ik, en iedereen weet behalve JvD.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Breek mij de bek niet open over de rekenkunsten van de Overheid. Vandaag is er ineens toch geen overschot meer, maar één miljard tekort.

mh73

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door mh73 »

hänschen klein schreef:Breek mij de bek niet open over de rekenkunsten van de Overheid. Vandaag is er ineens toch geen overschot meer, maar één miljard tekort.
Dat komt omdat de verkiezingen voorbij zijn. :lol:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door hänschen klein »

mh73 schreef:
hänschen klein schreef:Breek mij de bek niet open over de rekenkunsten van de Overheid. Vandaag is er ineens toch geen overschot meer, maar één miljard tekort.
Dat komt omdat de verkiezingen voorbij zijn. :lol:
Ik denk eerder, dat de linkerhand allang niet meer weet van de rechterhand doet!

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

John van Drongelen schreef:Eergisteren op het journaal:bijna 2000 medewerkers van Blokker worden ontslagen.
Daarna: het gaat goed met de economie!

Wanneer stopt deze onzin/propaganda op het journaal?
Het kabinet heeft miljarden tekort. O.a. omdat ze juridisch verplicht (wegens onhandigheidje van het departement) zijn om meer verpleeghuispersoneel aan te nemen.
Kortom: de economie wordt dadelijk gevoed met 1000-en banen! Daar zijn al die tekorten namelijk voor nodig.
http://www.volkskrant.nl/politiek/nieuw ... ~a4496846/

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

De Volkskrant is voor mij een verlengstuk van de PVDA......

Op pagina 110 van teletekst staat nu toevallig een stukje:"Amsterdam overschat opbrengst toerist".
Ook blijkt er een een begrotingstekort​ aan te komen (pagina 107 van teletekst).
En wie ontkent dit?
U raadt het al : minister Dijsselbloem van de PVDA.......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De boodschappen worden ook steeds duurder.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo Bob,

Ik heb dit vaak gemeld,maar veel reageerders doen er lacherig over.
Ik merk zelfs,dat Aldi en Lidl ook stiekem steeds duurder worden.....
Kan iemand mij uitleggen waarom een kilo appels € 2,- moet kosten?
Dat is omgerekend 4 gulden en 40 cent......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?q ... 21%3Aa0042

Je slaat de spijker op zijn kop John. Het is niet uit te leggen. En wat dacht je dan van Lassie Toverrijst. In 1983 slechts fl. 1,43 (zie boven). Nu trekken ze je helemaal leeg door maar liefst € 1,00 te rekenen voor datzelfde pak. Ik wou dat ik een voorraadje had ingeslagen....

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En ik maar denken dat ik de enige was. In 1984 hoefde ik nog maar 10 gulden per maand te betalen voor een pakket met max 12 gb per seconde, maar nu moet ik daar minimaal 150 euro per maand voor betalen. Het wordt er alleen maar slechter op. #theytookourjobs

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door gemist »

Nijogeth schreef:En ik maar denken dat ik de enige was. In 1984 hoefde ik nog maar 10 gulden per maand te betalen voor een pakket met max 12 gb per seconde, maar nu moet ik daar minimaal 150 euro per maand voor betalen. Het wordt er alleen maar slechter op. #theytookourjobs
Wat?! Had jij in 1984 al een 12gb/s abonnement? En ik zat nog te klungelen met een 128kbaud modem....

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Bob Schurkjens schreef:http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?q ... 21%3Aa0042

Je slaat de spijker op zijn kop John. Het is niet uit te leggen. En wat dacht je dan van Lassie Toverrijst. In 1983 slechts fl. 1,43 (zie boven). Nu trekken ze je helemaal leeg door maar liefst € 1,00 te rekenen voor datzelfde pak. Ik wou dat ik een voorraadje had ingeslagen....
Dus jij begrijpt inflatie ook niet?

De waarde van 1,43 Gulden in 1983 staat gelijk aan zo'n 1,36 Euro nu. Omgerekend is dat pak rijst van 1,09 Euro bij de AH nu dus goedkoper. Of is je uitkering van nu net zo hoog als in 1983?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat je de boodschap van Bob niet helemaal begrijpt... Maar ik vind het altijd wel leuk om zulke oude advertenties te zien. En fijn om zo ondersteund te zien dat de cijfers over prijsstijgingen etc. geen 'propaganda' van de overheid zijn.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door kuklos »

John van Drongelen schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom een kilo appels € 2,- moet kosten?
Koop een economieboek. Oh wacht, die zijn natuurlijk ook veel duurder geworden.

Mucha

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De boodschappen worden ook steeds duurder. Of had ik dat al gezegd?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Bob Schurkjens schreef:De boodschappen worden ook steeds duurder. Of had ik dat al gezegd?
Dat heet inflatie. Nou en? Wat dacht je dan, dat alle lonen omhoog gaan, maar de producten voor dezelfde prijs of minder in de winkel moeten liggen?

Dat heeft helemaal niets met de euro of een slechte economie te maken, tenzij het in extreme vorm plaatsvindt, zoals tijdens de depressie in Duitsland na WOI.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Economie gaat goed volgens de overheid? Propaganda!

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo mensen, economie is helaas niet mijn beste vak, waardoor ik in 5 VWO bleef zitten....
Maar we vergelijken appels met peren.
Kijk eens wat een auto tegenwoordig kost:
Begin jaren 90 had je nog een Fiat Panda voor rond de 10 duizend gulden.
Nu krijg je voor 10 duizend Euro geen nieuwe auto meer.
Natuurlijk krijg je nu een meer moderne auto,maar het gaat om de basisbehoeften en die zijn duurder geworden.punt.

Gesloten