LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Wemabo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2017 11:27

Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door Wemabo »

Het is de categorie 'klein leed' maar ik erger me er wel echt aan. Sinds enkele maanden heeft Kobo het Kobo Plus abonnement. Hiermee kun je voor 9,95 per maand veel boeken downloaden op je e-reader. Als fanatiek lezer heb ik meteen zo'n abonnement afgesloten. Na enkele maanden hoorde ik via via dat je die boeken niet koopt, maar dat je ze leent, als in een bibliotheek. Ze worden dus niet je eigendom. Als je het abonnement beëindigt, ben je alle boeken weer kwijt. Ik heb proberen dit terug te vinden in de voorwaarden, maar dat lukte niet. Mail naar Kobo. Reactie is dat het inderdaad een leensysyteem is. Gevraagd waar ik dat terug kan vinden. Antwoord is erg onbevredigend. Nogmaals gezocht maar met de beste wil van de wereld kan ik niet vinden dat het om een leensysteem gaat. Het gaat hier dus om een digitale bibliotheek waar je 120 euro per jaar voor betaalt. Dit bericht is bedoeld als waarschuwing voor anderen. Ik ga mijn abonnement uiteraard bëindigen en neem mijn verlies.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2017 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Even naar de site van Koboplus gekeken en wat staat er onderaan bij punt 4: Je eBooks verschijnen automatisch in je bibliotheek. U kent het woord bibliotheek? Dan wordt het dus niet uw eigendom.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door GJS »

U kent het woord je?
Dat betekent dat de boeken in jouw bibliotheek staan en niet die van Kobo.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

GJS schreef:U kent het woord je?
Dat betekent dat de boeken in jouw bibliotheek staan en niet die van Kobo.
Dus als iemand in je straat rijdt, dan rijdt ie in de straat die jouw eigendom is? dat is nieuw..

TS dacht blijkbaar voor €9,95 een veelvoud aan boeken te kopen en deze te mogen houden? Voor die prijs? En dat was een realistisch idee denk je?

Mijn spotify abonnement geeft mij miljoenen nummers in 'mijn' bibliotheek.. Dus die mag ik houden voor €9,95?
Mijn Netflix abonnement geeft mij duizenden films en series in 'mijn' lijst.. Dus die mag ik houden voor €7,95?

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door GJS »

Daar gaat het niet om, het woord bibliotheek houdt niet in dat de boeken niet jouw eigendom zijn.

Dat het in dit geval onrealistisch is om dat te denken ben ik met je eens, je kan het ook makkelijk terugvinden dat je de boeken niet meer kan lezen na afloop van je abonnement.

Volgens jouw voorbeeld mag dus iedereen van je bibliotheek gebruik maken want tenslotte mag iedereen ook van je straat gebruik maken?
Laatst gewijzigd door GJS op 05 jun 2017 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

GJS schreef:Daar gaat het niet om, het woord bibliotheek houdt niet in dat de boeken niet jouw eigendom zijn.

Dat het in dit geval onrealistisch is om dat te denken ben ik met je eens, je kan het ook makkelijk terugvinden dat je de boeken niet meer kan lezen na afloop van je abonnement.

Volgens jouw voorbeeld is dus die bibliotheek van iedereen want tenslotte mag iedereen ook van de straat gebruik maken?
Nee.
Wat ik zeg is dat het woord 'je' niet automatisch betekent dat het jouw eigendom is.
Verder heb je ( geen eigendom ) volgens mij prima begrepen wat ik wil zeggen :wink:

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door GJS »

Hangt i.d.d. van de context af maar in een bibliotheek staan toch meestal boeken die juist wel eigendom zijn. Noem het dan boekenlijst.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan krijgen mensen weer associaties met hun schooltijd en is dat ook weer niet goed.
Leeslijst dan?

Uiteindelijk is elke term arbitrair en blijf je dit houden.

Wemabo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2017 11:27

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door Wemabo »

Ik heb de steller van dit item en ik wil zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. De boeken die ik al jaren KOOP bij Kobo komen ook in mijn bibliotheek, dus dat woord is voor mij geen reden om te bedenken dat het leen is. In de eerste (gratis) maand heb ik gevraagd hoeveel boeken ik per maand kon downloaden. Als antwoord kreeg ik toen dat dat er 15 waren. Bij Bookchoice krijg ik 8 boeken per maand voor 3,99 per maand. Die worden na downloaden echt je eigendom, dus 15 boeken voor 9.95 deed bij mij niet meteen een bel rinkelen dat ik ze zou lenen. Je mag mij naief vinden, maar dat is dan maar zo. Het woord bibliotheek is voor mij in dit geval zeker niet synoniem voor lenen.

Mucha

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door GJS »

Staat hier toch duidelijk vermeld in de voorwaarden, dus waarom TS dat dan niet kan vinden?:
https://nl.kobo.com/termsofuse?style=on ... ture=nl-NL

Onder:
2. Digitale Content.

even verder scrollen en dan onder:
Beëindiging abonnement

U kunt uw lidmaatschap annuleren door middel van de "Mijn abonnement opzeggen" knop via ""Mijn abonnementen"". Tenzij anders vermeld in deze Algemene Voorwaarden en de verkoopvoorwaarden van Kobo, zult u als u uw lidmaatschap beëindigt, geen terugbetaling ontvangen van reeds betaalde lidmaatschapsgelden. In geval van beëindiging van uw lidmaatschap zal de Digitale content van uw abonnement-account van uw apparaten en toepassingen worden verwijderd.

MixMaster
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2018 15:03

Re: Onvolledige voorwaarden Kobo-Plus abonnement

Ongelezen bericht door MixMaster »

Je moet het zien als een soort netflix voor boeken. Ik weet niet wat je anders had verwacht eigenlijk als ik heel eerlijk ben. Dacht je 1 maand lid word en dan bv 100 boeken download en die dan tot het oneindige kan lezen? Persoonlijk vind ik 10 per maand niet veel als je 3 a 4 of meer boeken leest per maand.

Gesloten