Pagina 1 van 1

DPD Pakketservice

Geplaatst: 04 jul 2017 15:27
door rawbear
Klacht over bezorging pakket door DPD Pakketservice

8 maart 2017:
We krijgen een mailtje van DPD dat een door ons besteld pakket vandaag zal worden bezorgd. We zien die dag echter geen DP vrachtauto verschijnen. (Later blijkt dat de DPD chauffeur het voor ons ons bestemde pakket heeft afgeleverd op een ander adres in een andere straat. Maar dat wisten we toen nog niet.)
Maar op de DPD track & trace pagina staat: “ Pakket correct bij klant afgeleverd om 17.25 uur” . Klantenservice proberen te bellen maar die ws onbereikbaar (die gaat om 17.30 uur naar huis)
Later die avond komt de persoon bij wie ons pakket was afgeleverd, het bij ons brengen. Hij had het opengemaakt en gezien dat de vrij kostbare inhoud niet voor hem was. Was die persoon niet zo eerlijk geweest dan hadden we naar ons pakket kunnen fluiten, want bewijs maar eens dat je de zending niet hebt ontvangen terwijl in het DPD systeem staat dat het pakket correct is afgeleverd.

28 juni 2017
We krijgen een mail van DPD dat die dag weer een pakket zal worden bezorgd. Om te voorkomen dat ook deze zending “verdwijnt”, bellen we de klantenservice zodat die ervoor kan zorgen dat hun chauffeur dit keer de zending op het juiste adres aflevert. Medewerkster klantenservice belooft dit te zullen doen. Laat in de middag stopt de DPD auto voor onze deur,. Chauffeur stapt niet uit en rijdt na circa 5 minuten weer weg. Klantenservice gebeld maar ruim 11 minuten lang “al onze medewerkers zijn in gesprek”

29 juni 2017, 
in de ochtend klantenservice gebeld. Het bleek dat klantenservice ten onrechte aan de chauffeur had doorgegeven dat het afleveradres niet juist was! Ja, dan gaat die man natuurlijk daar geen pakket afleveren.
Ik vroeg of de zending dan vandaag alsnog kon worden bezorgd. Nee dat kon niet. Afhalen op hun depot kon wel, maar pas na 14 uur. Dat was voor mij te laat. Klantenservice beloofde daarna dat ons pakket de volgende dag in de bezorgroute zou worden opgenomen,

30 juni 2017
Geen aankondigingsbericht ontvangen dus waarschijnlijk zou er die dag helemaal geen pakket bij ons worden afgeleverd. Maar weer eens met klantenservice gebeld en ja hoor.. De medewerker keek het even na en meldde toen dat er kennelijk iets fout was gegaan. Alweer! Na een lang gesprek zegde de medewerker toe dat ons pakket dan bij wijze van uitzondering de volgende dag (zaterdag 1 juli) als “special delivery” zou worden bezorgd.

1 juli 2017
De hele dag gewacht, maar wat er kwam, geen bezorger van DPD met ons pakket. Zijn we nu al voor de derde keer vergeefs thuisgebleven. Wat een bedrijf!

3 juli 2017:
Klantenservice DPD gebeld.. ""We hebben wel doorgegeven dat uw pakket zaterdag bij u moet wrden bezorgd maar dat is niet opgepakt in de loods" 
Pakket wordt nu opgenomen in de bezorgroute van morgen 4 juli.
We zijn benieuwd. Helaas hadden mijn klanten, voor wie de inhoud van het pakket bestemd was.schoon genoeg van de vertraging en ze hebben allemaal afgehaakt Daar zit ik dan straks met onverkoopbare spullen. Weg winst.

4 juli 2017
Klantenservice van DPD had tijdens ons telefoongesprek van gisteren gezegd dat ik op hun pagina “DPD Predict” vandaag vanaf 11.00 uur haarfijn kon zien hoe laat mijn pakket ongeveer zou worden bezorgd. Ik keek dus op die pagina maar daar stond niets vermeld over bezorging vandaag.
Dus bellen maar weer. De medewerker klantenservide keek het even na. “Ach, het depot heeft ons verzoek om uw pakket vandaag alsnog te bezorgen alweer niet opgepakt. Wat vervelend nou.”

Ja, en wat nu? Nou ik kan uw pakket weer inplannen voor bezorging morgen 5 juli, zei de medewerker., maar ik kan me voorstellen dat u er zo langzamerhand weinig vertrouwen in heeft dat het dit keer wel goed gaat.

Ik wil dat pakket nu zelf maar gaan ophalen in die DPD loods in Westpoort, ruim 20 kilometer hier vandaan.. Maar daar moet Klantenservice dan wel eerst een afspraak met dat depot voor maken. Dat kan pas vanaf 13.00 uur want dan treedt de middagploeg aan als ik het goed heb begrepen (het is nu 12.00 uur) En daarna bellen ze terug.
Dat telefoontje van DPD kwam tegen de tijd dat het spitsuur op en nabij de ring Amsterdam op gang kwam. Ik moest wezen op de Cacaoweg, niet ver van Halfweg. Daar kreeg ik eindelijk mijn pakket.
En toen terug naar huis, In de Coentunnel zat alles muurvast. Benzinetank was praktisch leeg toen ik eindelijk voor mijn deur parkeerde.

Tot slot wil ik wel even benadrukken dat het niet de schuld van medewerker Cas van de Amsterdamse DPD klantenservice is geweest dat bij de bezorging van mijn pakket alles fout ging wat er maar fout kan gaan. Hij heeft echt zijn best gedaan.

Re: DPD Pakketservice

Geplaatst: 04 jul 2017 16:01
door webshopeigenaar14
Het is inderdaad regelmatig een behoorlijk zooitje bij de pakketdiensten. Zoals een bijdehante DHL medewerker mij laatst vertelde : als ik de persoon was die je kon helpen met je probleem zou ik echt niet telefoontjes hoeven te beantwoorden, maar zitten te lunchen met mijn secetaresse :)

Re: DPD Pakketservice

Geplaatst: 04 jul 2017 20:13
door NeoDutchio
Zodra er afgeweken wordt van geautomatiseerde processen gaat het mis. Als u direct het pakket had opgehaald was er niets aan de hand geweest. Juist doordat allerlei handmatige zaken gedaan zijn wordt het Murphew's law.

Gelukkig heeft u uw pakket.

Re: DPD Pakketservice

Geplaatst: 05 jul 2017 09:57
door stofzuigertje
Omdat het vorige keer fout ging nu vooraf bellen... dan krijg je dit soort misstanden.....

Vermoedelijk heeft die bezorger gebeld of het nu dit of andere adres moest zijn.
U veroorzaakt veel info en bij twijfel beter niet bezorgen dan zoek maken.

En de klanten die het niet meer willen, ja dat risico heb je als tussen persoon bij vertragingen!

Re: DPD Pakketservice

Geplaatst: 05 jul 2017 12:18
door Dieke83
@TS waarom heeft u bij de tweede bestelling DPD gebeld? omdat het 1 keer eerder fout was gegaan?

Re: DPD Pakketservice

Geplaatst: 05 jul 2017 14:17
door rawbear
Ja. De eerste keer werd het bezorgd op adres xxxxxxxxweg. Maar het moest bezorgd worden op adres xxxxxxxstraat. Ook PostNL bezorgt post voor ons soms op dat verkeerde adres. Begin dit jaar was het zelfs een credit card. Daarom had ik DPD gebeld of ze op het juiste adres wilden letten. DPD had een etiket op het pakket geplakt met duidelijkem instructies (zag ik toen ik pakket heb afgehaald). Zie afbeelding.

Het lag dus niet aan de DPD klantenservice zoals ik eerder dacht. Want nu ik het pakket heb, zag ik dat die exact heeft gedaan wat ik vroeg: namelijk een etiket op het pakket met daarop duidelijk aangegeven waar het pakket wel en waar het niet naar toe moest. Dat heeft de chauffeur kennelijk niet begrepen in de ruim 5 minuten dat hij voor onze deur stond en daarna weer wegreed. Hij had minstens even kunnen aanbellen. De chauffeur die eerder het verschil tussen -weg en -straat niet weet en ook niet op de postcode let, was misschien wel dezelfde man. En dat zou een hoop verklaren. [img][img][/img][/img]