LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
R0nald
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 09:39

Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door R0nald »

Dag allemaal,

Het valt mij op dat er nergens konsumentenervaringen te vinden zijn over verkoop en aankoopmakelaars.
Funda heeft wel een mogelijkheid om reviews te plaatsen maar dat kan door de makelaar zelf aan of uitgezet worden.
Gezien het belang en gemoeide bedragen lijkt het mij erg waardevol om (net als producten, zorgverleners etc.) de ervaringen van medeconsumenten te lezen en eventueel te gebruiken in mijn beslissing op zoek naar een aan of verkoopmakelaar.

Ik hoor graag jullie suggesties, meningen en/of opmerkingen hierover.

Ron.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jul 2017 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door scontra »

R0nald schreef:Dag allemaal,

Het valt mij op dat er nergens konsumentenervaringen te vinden zijn over verkoop en aankoopmakelaars.
Funda heeft wel een mogelijkheid om reviews te plaatsen maar dat kan door de makelaar zelf aan of uitgezet worden.
Gezien het belang en gemoeide bedragen lijkt het mij erg waardevol om (net als producten, zorgverleners etc.) de ervaringen van medeconsumenten te lezen en eventueel te gebruiken in mijn beslissing op zoek naar een aan of verkoopmakelaar.

Ik hoor graag jullie suggesties, meningen en/of opmerkingen hierover.

Ron.
@ROnald,

Kom zelf eens met een suggestie hoe u het e.e.a. geregeld zou willen zien, mogelijk kan die dan door mede panelleden worden aangevuld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door renewouters »

Hoe beoordeel je een makelaar? Of je huis in een week verkocht is? Of hij/zij 20% van de vraagprijs heeft afgeluld? Het kan best zijn dat de beste makelaar ook een jaar nodig heeft om iets te verkopen, of dat hij ook niets van de prijs af kan krijgen. Is het dan opeens een slechte makelaar? Het gevaar bestaat wel dat mensen makelaars op dit soort "makkelijke" criteria gaan beoordelen.

R0nald
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2009 09:39

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door R0nald »

Beste sconta,
Het kan natuurlijk op veel manieren, belangrijk is dat consumenten hun mening en ervaring kunnen delen.
Iets zoals www.zorgkaartnederland.nl zou natuurlijk ideaal zijn mar een topic op deze, of andere, site kan natuurlijk ook.

Beste renewouters,
Ervaringen en beoordelingen van consumenten zijn natuurlijk erg persoonlijk. Nast de doelstellingen die je met een makelaar afspreekt zijn er ook bijvoorbeeld simpele dingen zoals accuraat werken, afspraken nakomen, contact met klant en tegenpartij etc. etc.
We kunnen vandaag de dag zorgverleners, restaurants, hotels, garages, winkels en legio andere instanties of instellingen beoordelen, waarom makelaars niet?
Er is nu volgens mij helemaal niets maar hoor het graag als ik het mis heb.....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door scontra »

R0nald schreef:Beste sconta,
Het kan natuurlijk op veel manieren, belangrijk is dat consumenten hun mening en ervaring kunnen delen.
Iets zoals http://www.zorgkaartnederland.nl zou natuurlijk ideaal zijn mar een topic op deze, of andere, site kan natuurlijk ook.

.
@ROnald,

Op consumenten site's komt men zich alleen maar melden als het kwaad al geschied is, dus als mosterd na de maaltijd.
Een potentiële huizenkoper gaat hier echt niet op zoek naar info over een door hem/haar beoogd aankoopmakelaar.
Als voorbeeld zou mogelijk "mijnmakelaar..............**" een uitkomst kunnen zijn, alleen wie gaat dit landelijk opzetten, uitwerken, opstarten en actueel houden ?
**bijv. plaats of regio aanduiding.
Leg eens contact met de "Vereniging Eigenhuis", misschien zien zij iets in uw idee of anders zelf maar aan de slag ;-))

Suc6.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door gosewijn »

Makelaars zijn net mensen. Er zijn goede en goede slechte makelaars . Inderdaad is er weinig bekend .

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door chrisd1 »

R0nald schreef:Het valt mij op dat er nergens konsumentenervaringen te vinden zijn over verkoop en aankoopmakelaars.
??; alleen al op dit forum komt het woord 'makelaar' meer dan 5360 keer voor.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Is dit niet al de juiste richting? Keurmerken: http://www.makelaaroverzicht.nl/makelaa ... eurmerken/

Maar ... u zoek naar andere ideeën? Een huiskoper of verkoper zoekt m.i. zijn/haar makelaar uit op punten die eigen zwaktes moeten overbruggen. Omdat iedere transactie zó individueel is lijkt het me moeilijk om een soort van makelaarsconfigurator te ontwerpen. Op de Zorgkaart Nederland kan men de subjectieve beoordeling van een chirurg nalezen, maar ik zou een keuze daarvan nooit afhankelijk kunnen maken en ga liever op zoek naar de CV en de wetenschappelijke bijdragen die de chirurg heeft gepubliceerd. Dannog weet ik niet of hij/zij beter is met de handen of met het hoofd. Weet óók niet hoevaak de chirurg moest ná-opereren, omdat die cijfers niet openbaar zijn (in tegenstelling tot Amerika, maar daar is de marktwerking ook èchte concurrentie).

Het lijkt mij daarom beter om een makelaar een vast omschreven opdracht te geven en de betaling van het succes afhankelijk te maken, waardoor men niet naar een hoe dan ook geklassificeerde makelaar hoeft te zoeken, als hij/zij maar vakkundig is en dat is door een Keurmerk al halfweg gegarandeerd.

Voorbeeld: Ikzelf heb drie verschillende makelaars in een kleine stad de opdracht gegeven om op mijn favoriete plek een huis aan te kopen. Er stonden 20 (bouwgelijke) huizen, waarvan er op dat moment niet één te koop stond. De opdracht was duidelijk. Hoe die makelaars dat zouden oplossen? Dát is toch hun vak! Vandaag woon ik in één van die favorieten huizen. Hoe had ik naar een 'geschikte' makelaar moeten zoeken? Wie zou de ervarendste geweest zijn? Op de conventionele wijze hadden ze gezegd dat er géén huizen te koop stonden. M.a.w. om een goede makelaar of chirurg te vinden moet je zèlf creatief kunnen denken om een bijzondere prestatie te laten leveren. Standaard aan- en verkopen kan men natuurlijk door standaard makelaars laten uitvoeren en dan zou ik als indicator, die makelaar nemen (in een vreemde stad), die de meest huizen in de verkoop heeft staan.

Overigens ... Hoe vind ik wèl een goede chirurg? Ga met je huisarts, collega's en verpleegkundigen 'babbelen' ....
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 05 jul 2017 15:07, 3 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door gosewijn »

Keurmerken

Inkassoburo s hebben ook een keurmerk , sommige kom je hier ook tegen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@RONald, misschien geeft u ons eens aan wàt u precies voor een huis of makelaar zoekt en kunnen we op deze topic naar een op zoek gaan? Ik heb ook een ervaring met een architect, die op zoek gaat, via een makelaar, naar een geschikte kavel en bestaand huis om te kunnen aanpassen/verbouwen. Ook daarbij speelt de makelaar een eerder ondergeschikte rol als uitvoerende derde.

Misschien toch niet zo aan de superieure mogelijkheden van makelaars geloven ... en van het idee over een vergelijkingssite afstappen wanneer u niet van plan bent om zo'n site te willen ontwikkelen. Ik zie het NIET als een gat in de markt!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 05 jul 2017 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Beoordelingen van / ervaringen met makelaars

Ongelezen bericht door lijfrente »

R0nald schreef:Dag allemaal,

Het valt mij op dat er nergens konsumentenervaringen te vinden zijn over verkoop en aankoopmakelaars.
Funda heeft wel een mogelijkheid om reviews te plaatsen maar dat kan door de makelaar zelf aan of uitgezet worden.
Gezien het belang en gemoeide bedragen lijkt het mij erg waardevol om (net als producten, zorgverleners etc.) de ervaringen van medeconsumenten te lezen en eventueel te gebruiken in mijn beslissing op zoek naar een aan of verkoopmakelaar.

Ik hoor graag jullie suggesties, meningen en/of opmerkingen hierover.

Ron.
Wat zoek je nu, een aankoopmakelaar, verkoopmakelaar, producten, zorgverlener,etc.

Je moet wel een keuze maken, wat en misschien in de regio waar je woont, dan krijg je ook suggesties, maar dit slaat nergens op, om in het algemeen een mening te ventileren .

Gesloten