LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luie DHL-bezorger

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ruud.zwaaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2017 12:37
Contacteer:

Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door ruud.zwaaf »

Ik ben echt WOEST :evil: op die luie nietsnut van een DHL-bezorger. Hij heeft nu wéér een pakketje voor mij bij mijn buren in de bus gedaan, zonder ook maar eerst bij mij aan te bellen en die buren zijn met vakantie dus kan ik lekker tot het eind van de maand wachten op mijn pakketje. Dat is dus al de derde keer in nog geen 4 weken tijd. Met PostNL had ik nooit last met bezorging, maar sinds IBOOD blijkbaar overgestapt is naar DHL heb ik niets anders dan problemen. Ik denk dat ik Radar maar eens ga inschakelen, want dit kan ECHT NIET hoor. Ik ben benieuwd wie er nog meer problemen hebben met DHL-bezorgers.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 aug 2017 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gecorrigeerd

Mucha

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door scontra »

ruud.zwaaf schreef:Ik ben echt WOEST :evil: op die luie nietsnut van een DHL-bezorger. Hij heeft nu wéér een pakketje voor mij bij mijn buren in de bus gedaan, zonder ook maar eerst bij mij aan te bellen en die buren zijn met vakantie dus kan ik lekker tot het eind van de maand wachten op mijn pakketje. Dat is dus al de derde keer in nog geen 4 weken tijd. Met PostNL had ik nooit last met bezorging, maar sinds IBOOD blijkbaar overgestapt is naar DHL heb ik niets anders dan problemen. Ik denk dat ik Radar maar eens ga inschakelen, want dit kan ECHT NIET hoor. Ik ben benieuwd wie er nog meer problemen hebben met DHL-bezorgers.
@ruud.zwaaf,

Hoe weet u zo goed dat het pakketje welke de DHL-bezorger bij de buren in de brievenbus heeft gedaan voor u bestemd is, of denkt dit alleen maar.
En waarom zou het pakketje wel in de brievenbus van de buren passen en niet in uw eigen brievenbus ??
De buren zijn er niet en hoe heeft u dan de naam van de geadresseerde waarvoor het pakket bestemd is kunnen controleren.
Of neemt u maar aan dat het bewuste pakketje toevallig voor u zou moeten zijn omdat u per ongeluk toevallig ook een pakketje verwacht.
Volgens mijn idee wordt hier de hulp van de "brandweer" ingeroepen terwijl er geen reden is om aan te nemen dat er "brand" is.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door Quark »

A.U.B.geen post / pakketten afleveren op een nader adres.
Bij niet aanwezigheid regelen wij iets via internet

Bovenstaande heb ik bij de deurbel geplakt en sinds die tijd gaat het niet meer mis. Voor die tijd moest ik soms ook het flatgebouw naast ons binnen om op de raarste plekken bij totaal onbekenden mijn pakketje op te halen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door scontra »

Quark schreef:A.U.B.geen post / pakketten afleveren op een nader adres.
Bij niet aanwezigheid regelen wij iets via internet

Bovenstaande heb ik bij de deurbel geplakt en sinds die tijd gaat het niet meer mis. Voor die tijd moest ik soms ook het flatgebouw naast ons binnen om op de raarste plekken bij totaal onbekenden mijn pakketje op te halen.
Waarom zou de bezorger een pakketje voor Ts. in de brievenbus van de buren stoppen terwijl Ts. zelf een brievenbus heeft ?
Hoe weet Ts. dat het pakketje dat in de brievenbus van de buren is gestopt voor hem is, terwijl de buren er niet zijn !

Mucha

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door scontra »

Mucha schreef:
scontra schreef:
Quark schreef:A.U.B.geen post / pakketten afleveren op een nader adres.
Bij niet aanwezigheid regelen wij iets via internet

Bovenstaande heb ik bij de deurbel geplakt en sinds die tijd gaat het niet meer mis. Voor die tijd moest ik soms ook het flatgebouw naast ons binnen om op de raarste plekken bij totaal onbekenden mijn pakketje op te halen.
Waarom zou de bezorger een pakketje voor Ts. in de brievenbus van de buren stoppen terwijl Ts. zelf een brievenbus heeft ?
Hoe weet Ts. dat het pakketje dat in de brievenbus van de buren is gestopt voor hem is, terwijl de buren er niet zijn !
Dat kan TS alleen weten als de DHL bezorger een briefje in zijn brievenbus heeft gedaan met de mededeling dat er bij de buren bezorgd is. (Of de intentie had dat te doen.)
Maar de vraag blijft: waarom een pakje in de brievenbus bij de buren terwijl Ts. zelf ook een brievenbus heeft :?:

Mucha

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ruud.zwaaf schreef:Ik ben echt WOEST :evil: op die luie nietsnut van een DHL-bezorger. Hij heeft nu wéér een pakketje voor mij bij mijn buren in de bus gedaan, zonder ook maar eerst bij mij aan te bellen en die buren zijn met vakantie dus kan ik lekker tot het eind van de maand wachten op mijn pakketje. Dat is dus al de derde keer in nog geen 4 weken tijd. Met PostNL had ik nooit last met bezorging, maar sinds IBOOD blijkbaar overgestapt is naar DHL heb ik niets anders dan problemen. Ik denk dat ik Radar maar eens ga inschakelen, want dit kan ECHT NIET hoor. Ik ben benieuwd wie er nog meer problemen hebben met DHL-bezorgers.
Waar wilt u Radar voor inschakelen? Radar is een televisieprogramma, geen helpdesk, jurist of rechter om mensen of bedrijven aan te spreken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door scontra »

Mucha schreef:
scontra schreef:
Maar de vraag blijft: waarom een pakje in de brievenbus bij de buren terwijl Ts. zelf ook een brievenbus heeft :?:
Soms wil het nog wel eens voorkomen dat een chauffeur geen tijd (of zin) heeft om aan een deur te wachten. Dan schrijven ze van tevoren al het briefje, dat ze dan alleen nog maar in de brievenbus hoeven te gooien. (Volgens een vriend van mij die pakketchauffeur is.)
Wij begrijpen elkaar niet blijkbaar.
Waarom een pakje bij de buren in de brievenbus terwijl je zelf een brievenbus hebt :?:

Mucha

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door scontra »

Mucha schreef:
Omdat er voor een pakje getekend moet worden ? Een briefje bij de buren in de brievenbus gooien gaat een stuk sneller.
[/quote][/quote]

M.A.W. als het pakje bij de buren in de brievenbus zou zijn gepropt dan tekent de bezorger zelf voor ontvangst om vervolgens bij de geadresseerde een briefje in de bus te doen.
Dat zou dan sneller werken dan het bij de geadresseerde zelf in de bus te stoppen, niet aan te bellen en zelf te tekenen voor ontvangst.
Blijkbaar leef ik nog onder een steen dat ik er de logica en het nut er niet van inzie, maar het zij zo.
Dank voor uw uitleg.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier worden ook wel eens pakketjes voor de buren afgegeven. Maar die passen dan niet in de brievenbus. Ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt dat er bij mij niet wordt aangebeld, en ik vervolgens 's middags een pakketje voor de buren in de bus vindt, waarna 's avonds de buren met een briefje in de hand komen vragen of er bij mij een pakketje van hen in mijn bus is gestopt.

Het zou complete kolder zijn. Ik ben het met scontra eens dat het verhaal in de openingspost een beetje onlogisch over komt. Maar misschien leef ik onder dezelfde steen als scontra. Dat zal het zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door renewouters »

breien schreef:Problemen met DHL komen hier op het forum ongeveer evenveel voor als problemen met Post.nl. Ik wens TS veel leesplezier.
Ze zijn beide dan ook heel erg groot dus allicht dat er eens een foutje wordt gemaakt.... 0,001% fouten bij zulke grote bedrijven zijn immer veel zichtbaarder dan 0,1% bij kleine bedrijfjes.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:Hier worden ook wel eens pakketjes voor de buren afgegeven. Maar die passen dan niet in de brievenbus. Ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt dat er bij mij niet wordt aangebeld, en ik vervolgens 's middags een pakketje voor de buren in de bus vindt, waarna 's avonds de buren met een briefje in de hand komen vragen of er bij mij een pakketje van hen in mijn bus is gestopt.

Het zou complete kolder zijn. Ik ben het met scontra eens dat het verhaal in de openingspost een beetje onlogisch over komt. Maar misschien leef ik onder dezelfde steen als scontra. Dat zal het zijn.


Ben u nog niet tegengekomen, maar het is ook wel een héééle grote steen ;-)

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mij had de bezorger van Postnl mijn pakketje gisteren bij de buren afgegeven, terwijl er gewoon mensen thuis waren. Niet eens aangebeld, althans niets gehoord. Maarja, de buren waren het al komen brengen voor we het briefje hadden gevonden.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Radar is niet uw persoonlijke legertje

*legt hooivork weer neer

stofzuigertje

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de reactie van Topic starter, altijd klachten over DHL en als hij die zat is, dat gezeur terwijl de bezorger matig betaald kreeg begrijp ik deze manier van bezorgen wel.....
Eerst bij de buren en dan briefje, bezorgd bij.....

Ja, zijn manier van klagen doet mij iets vermoeden en zo wraak nemen tegen ontvangers die niet altijd even vriendelijke zijn?????

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Ik begrijp niet dat als het bij de buren in de brievenbus past het bij TS niet zou passen? Of heeft die een afwijkende bus?
Daarnaast ook hier ongelooflijk veel problemen met zowel DHL als PostNL maar als je van die bezorgers ook hoort wat ze krijgen voor het bezorgen van een pakketje en bij een tweede keer aanbieden niks betaald krijgen, begrijp ik de bezorger voor een klein deel ook wel. Wij waren pas geleden niet thuis, onverwacht wel pakje ligt er leeg briefje in de bus, niet wanneer het opnieuw bezorgd zou worden of waar wij het zouden kunnen halen, dus via mail e.d erachter gekomen dat het gelijk terug gestuurd was naar afzender. DHL zou echt eens beter voor zijn personeel moeten zorgen, dat zou een stui minder klachten en kosten opleveren waardoor de bezorgers dan ook een normaal tarief voor hun werk zouden kunnen krijgen. Half internet staat vol met klachten en is dus helaas ondanks de grootte van de bedrijven geen 0,01% maar gaat meer richting de 10%. Maar blijf wel benieuwd naar het antwoord van TS over de brievenbus

stofzuigertje

Re: Luie DHL-bezorger

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

"Woest"

Als je al vaker klaagde en dat duidelijk aan de deur bij wel bezorgen liet horen begrijp ik die bezorger wel!
Dan is via buren veiliger en hij is van pakje af.
Dat het op vakantie is.... niet zijn probleem.

Vergeet niet dat er vele goede bezorgers zijn die voor flut bedrag mijn Chinese Zooi bezorgen!

Wel vreemd, een brievenbus pakje bij buren en dus extra briefje wel bezorgen... of zat er een tocht borstel en was het iets dikker en persen?
De anti tocht Borstel + Klep, ja ik heb die klep weg gehaald.... nog veer op ook.

Gesloten