LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SHOP & fly

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Elsenpeter schreef:ik ben vandaag ook opgebeld dat ik voor morgen 17 uur moet betalen
Wat moet ik doen ?
Hun mail adres blokkeren ?
Hun tel laten blokkeren?
Klacht indienen bij de politie ?
Wie kan me tips geven.
U hoeft niets te doen. Uiteraard kunt u hun telefoonnummer en email blokkeren om van het gezeur af te zijn.

De politie heeft geen nut, dit is een civiele zaak. Zij zijn van mening dat u een overeenkomst heeft afgesloten en deze niet binnen veertien dagen ontbonden hebt.

Uiteindelijk zullen ze naar de rechter moeten stappen indien ze van mening blijven dat u een overeenkomst heeft. Dat betekend dat zij moeten bewijzen dat de overeenkomst bestaat. Mocht u wel een overeenkomst gesloten hebben maar deze binnen veertien dagen hebben ontbonden, dan moet u het opzeggins emailtje gewoon even printen en indienen bij de rechtzaak als bewijs.

In beide gevallen zult u eenvoudig de zaak winnen. Eventuele kosten kunt u tijdens de rechtzaak inbrengen ter vergoeding.

Elsenpeter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2017 19:52

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Elsenpeter »

Ik heb het hier boven gelezen en ik heb dat mailtje dat ik heb aangekregen pas gelezen na die telefoon van daar te straks.
Ik ga hun mail maar blokkeren best denk.
En neem geen tel nummer meer op met privé op.

Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Thymblauwtje schreef:Vanmorgen telefoon gekregen , indien ik niet betaal wordt het Incasso bureau ingeschakeld.
Heb hun nogmaals gezegd dat ik de deactivatie van mijn account tijdig aangevraagd heb. Daar zou ik nu een bewijs moeten van leveren.

Wat meer kan ik doen ?
Zodra je gemeldt hebt dat je betwist dat je een overeenkomst hebt, kan je gewoon afwachten tot de dagvaarding in de bus valt. Daarna is het aan hen te bewijzen dat u een overeenkomst heeft afgesloten. Indien ze dat zouden kunnen aantonen, wat ik niet verwacht, dan moet u kunnen aantonen dat u binnen veertien dagen er vanaf gezien heeft (bijvoorbeeld door het opzegemailtje te printen).

Dit is echt zo oud als de weg naar Rome. Vroeger was het de Hotelbon, daarna heb je nog diverse van dit soort bedrijfjes gehad. Ze zijn tegenwoordig echt compleet kansloos in de rechtzaal.

Momenteel gaat het om het volgende lijst bedrijfjes met actieve belacties: Ecodienst.online, buy2fly.nl, shopandfly.online, shoppendoejezo.com, weekendjegenieten.com, debestekorting.com en voordeligwinkelen.online. Voor al deze bedrijven is een schriftelijke bevestiging noodzakelijk. Mondelinge toezeggingen zijn niet bindend bij terugkerende abonementen.

Dus schrik niet van het incasso buro en de dreigementen met hoge kosten en wacht gewoon de dagvaarding af (mits je nergens schriftelijk getekend hebt). Aangezien ze drommels goed weten dat ze kansloos zijn, kunnen ze nogal volhardend zijn in hun dreigementen en meerder keren blijven bellen en brieven sturen maar laat je niet intimideren. Heb je de overeenkomst eenmaal betwist, dan kun je lekker rustig achterover zitten en de dagvaarding afwachten die waarschijnlijk nimmer verstuurd gaat worden.

Levike
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2017 13:30

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Levike »

Ik heb net hetzelfde voorgehad. Geen mail ontvangen en nu eisen ze dat ik de €76 betaal voor 17u vandaag, zoniet gaat de prijs omhoog. Ik heb ook wat opzoekwerk gedaan en als je nergens tekent heb je geen contract. Ik ga ze gewoon negeren en niet betalen.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Levike schreef:Ik heb net hetzelfde voorgehad. Geen mail ontvangen en nu eisen ze dat ik de €76 betaal voor 17u vandaag, zoniet gaat de prijs omhoog. Ik heb ook wat opzoekwerk gedaan en als je nergens tekent heb je geen contract. Ik ga ze gewoon negeren en niet betalen.
Als je een mail ontvangt van het incassobureau zou ik ze wel even netjes terug mailen dat je niks hebt ondertekend en dus geen overeenkomst bent aangegeaan. Als hun kunnen bewijzen dat dit wel zo is dat ze die dan even naar u sturen.

Levike
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2017 13:30

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Levike »

Ik heb net een mail gekregen dat ik de €76 moet betalen voor 17u anders gaan ze naar het incassobureau... ik heb nooit de mail gehad dus kon ook niet antwoorden binnen de 14 dagen om te zeggen dat ik niet akkoord ging... zij zegt echter dat ze met een systeem werken dat de mails verstuurd zonder fout en dat ik op 8 september de mail zou ontvangen hebben enxer stond bij dat ik deze niet heb geopend. Ik heb noch in mijn inbox, noch bij spam gevonden... ons eerste nieuwe contact was dus pas na 1 maand. Moet ik betalen of niet?

Levike
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2017 13:30

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Levike »

De mail is afkomstig van mediationagencybv.com

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Levike schreef:Ik heb net een mail gekregen dat ik de €76 moet betalen voor 17u anders gaan ze naar het incassobureau... ik heb nooit de mail gehad dus kon ook niet antwoorden binnen de 14 dagen om te zeggen dat ik niet akkoord ging... zij zegt echter dat ze met een systeem werken dat de mails verstuurd zonder fout en dat ik op 8 september de mail zou ontvangen hebben enxer stond bij dat ik deze niet heb geopend. Ik heb noch in mijn inbox, noch bij spam gevonden... ons eerste nieuwe contact was dus pas na 1 maand. Moet ik betalen of niet?
Nee als u niks ondertekend heeft niet betalen als het incassobureau contact opneemt dan terug mailen dat u geen ovreenkomst met dit bedrijf hebt. Als hun beweren van wel dat u dan een kopie van de getekende overeenkomst wilt ontvangen

Levike
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2017 13:30

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Levike »

Oke, bedankt! Ik kan me enkel herinneren uit het eerste telefoongesprek dat ze het gingen opnemen en daarin zei ik wel dat ik akkoord ging met de mail die ze me zouden sturen en de termijn... ik ben dit rats vergeten omdat ik nooit de mail had, kunnen ze dit tegen mij gebruiken?

Levike
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2017 13:30

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Levike »

Geachte heer/mevrouw ,

U heeft alreeds aangegeven uw aankoop niet te (her-) erkennen. Wij dragen ons verzoek vanuit de Wet ‘koop op afstand’. Wij achten ons plichtig u mede te delen dat wij ons verzoek berusten op rationaliteit.
Wij geven u de mogelijkheid om het proces van uw aankoop nader in te zien. De aankoopgegevens en het gesprek kunnen en willen wij met u delen. Op deze manier willen wij met u de situatie kunnen afhandelen. Dit zal ons wederzijds tijd en energie besparen.
Bovendien houden wij u er graag van op de hoogte dat een voicelog, dus een bandopname van het aankoopgesprek, uitermate rechtsgeldig is. Beide partijen die betrokken zijn bij de overeenkomst, u en GreatDealz BV, zijn fysiek aanwezig in hetzelfde land en het gaat hier niet om een abonnement. Daardoor geldt uw bandopname als een natte handtekening.
Indien u uw plicht als Nederlands staatsburger ontkent en uw medewerking hieraan weigert zien wij ons genoodzaakt om bevoegde instanties tot actie te roepen.
Wij hopen hier samen uit te komen en verzoeken u vriendelijk om de toenadering grijpen. Graag zien wij uw betaling tijdig tegemoet zodat wij uw dossier z.s.m. kunnen sluiten.



Dit hebben ze net gestuurd.

Speedy123
Berichten: 1160
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Levike schreef:Geachte heer/mevrouw ,

U heeft alreeds aangegeven uw aankoop niet te (her-) erkennen. Wij dragen ons verzoek vanuit de Wet ‘koop op afstand’. Wij achten ons plichtig u mede te delen dat wij ons verzoek berusten op rationaliteit.
Wij geven u de mogelijkheid om het proces van uw aankoop nader in te zien. De aankoopgegevens en het gesprek kunnen en willen wij met u delen. Op deze manier willen wij met u de situatie kunnen afhandelen. Dit zal ons wederzijds tijd en energie besparen.
Bovendien houden wij u er graag van op de hoogte dat een voicelog, dus een bandopname van het aankoopgesprek, uitermate rechtsgeldig is. Beide partijen die betrokken zijn bij de overeenkomst, u en GreatDealz BV, zijn fysiek aanwezig in hetzelfde land en het gaat hier niet om een abonnement. Daardoor geldt uw bandopname als een natte handtekening.
Indien u uw plicht als Nederlands staatsburger ontkent en uw medewerking hieraan weigert zien wij ons genoodzaakt om bevoegde instanties tot actie te roepen.
Wij hopen hier samen uit te komen en verzoeken u vriendelijk om de toenadering grijpen. Graag zien wij uw betaling tijdig tegemoet zodat wij uw dossier z.s.m. kunnen sluiten.



Dit hebben ze net gestuurd.
De bevoegde instanties, hahahaha. Wat een komieken. Ze erkennen zelf in hun email dat u de aankoop niet erkent, komt op mij over dat u dus minstens de vermeende aankoop wilt ontbinden . Het enige wat ze kunnen doen is een een civiele procedure aanspannen. En dan mag de rechter oordelen over de praktijken van Wesley S. Het Internet staat er vol mee :)

Voor meer informatie omtrent GreatDealz zie https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... reat-dealz

De mening van de consumentenbond over All Great Dealz is overigens als volgt:
De Consumentenbond adviseert de consumenten die de brief hebben ontvangen om All Great Dealz te e-mailen dat ze geen gebruik willen maken van het aanbod. Het is verstandig om in de e-mail de codes van de vouchers te melden, zodat die door het bedrijf geblokkeerd kunnen worden om discussies over de retourzendingen te voorkomen. Consumenten die al door een incassobureau belaagd worden, kunnen All Great Dealz aanspreken op de onduidelijke verstrekte informatie; omdat er geen ontbindingsformulier bij de brief zit, heb je een bedenktermijn van 1 jaar in plaats van 2 weken..

Interman
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2017 08:26

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Interman »

Ongeveer een jaar geleden was het die firma 'zonnigreizen' die telefonisch 'klanten' ronselde. Dat was ongeveer hetzelfde verhaal als dit hier allemaal. In elk geval:niets getekend is geen overeenkomst,en dus niets betalen. De mails of telefoontjes worden steeds dreigender,de kosten hoger. Je zou bijna aan 'beter maar betalen' denken. Uiteindelijk geven ze een datum dat het ergens ter lande voor een rechtbank komt,maar je kan nog steeds betalen. En als je daar aan kan weerstaan van te betalen,houd het wel op met al die dreigementen.

Elsenpeter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2017 19:52

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Elsenpeter »

Ik heb een artikel gelezen en daar zeggen ze dat je er niet op moet reageren.
Ben is gaan horen bij de politie en daar zeide ze ook dat ze niks kunnen doen zolang je niks ondertekend hebt.
Ben benieuwd of ik er nog iets van ga horen

JanSjak
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2017 19:39

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door JanSjak »

Kreeg zo juist weer een telefoontje van Shop & Fly dat ik binnen 24 uur € 110,00 moet betalen anders zou het bedrag verhoogd gaan worden. Zo ver ik me kan herinneren heb ik er nooit ergens voor getekend.
Het is al zeker 2 jaar geleden dat ik telefonisch ben benaderd. Vanaf die tijd krijg ik om de paar maanden wel een dreigend telefoontje dat ik als nog moet betalen. Betalen ga ik zeker niet doen. Maar hoe kunnen we van dit probleem afkomen?

Nellyca
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2017 17:13

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Nellyca »

Ik werd gebeld door een deurwaarder dat ik vandaag een bedrag van €180,00 moest betalen omdat ik me aangemeld zou hebben. Ik heb mij echter de dag nadat ik de welkomstbrief kreeg afgemeld, dus ruimschoots binnen de periode van 2 weken. Ik had daarvan ook verzend- en ontvangstbevestiging gekregen. Ik heb dat ook allemaal aan de deurwaarder doorgestuurd. Binnen 2 minuten was mijn dossier gesloten.

Thea 1945
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 17:16

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Thea 1945 »

Ik heb aug tel gehad van shop en fly ik zou 2 vliegtickets krijgen moest 79 euro betalen ik wilde het niet maar moest een mail afwachten en daarin moest ik me uit laten schrijven binnen 8 dagen ik heb direct toen de mail kwam het gedaan.sept 2016 werd er plots 69 euro door stichting derdegelden van mijn rek gehaald dat bleek in opdracht shop en fly.het rare was dat in het telefoontje ze mijn rekening alles wisten toen ik ze daarna vroeg hoe dit kon kreeg ik onbeduidend antwoord.ik heb dat geld direct laten storneren en geblokkeerd.daarna diverse keren incassoburo aan de lijn.na veel moeite kreeg ik medewerkster shop en fly legde haar alles uit en haar antwoord was dat het niet kon ik had op tijd afgemeld.nu een jaar later aug 2017 werd ik weer benaderd ik moest direct betalen ik had openstaande rekening inmiddels 95 euro.ik heb gezegd dat ik geen rek had en dat ze stoppen moesten daarna sept weer incasso maar nu dreigender dat indien ik niet zou betalen ik er wel achter zou komen ik heb geantwoord dat hij ook wel ergens achter zou komen en ik me niet liet bedreigen.nu gisteren weer een incasso deze dame was erg netjes ik heb haar gewezen op de meer dan 2000 klachten tegen shop en fly vorig jaar al en dat ik nooit iets gehad heb met hun en nooit iets te maken wilde met shop en fly.zij beloofde me dat ze dit dossier ging sluiten dat ze me geloofde en ze shop en fly zouden wijzen op hun administratie.Noh ik wacht nu de volgende incassoburo maar weer af.Wie kan hier hulp bieden dat dit stoppen gaat.

Ccr66
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2017 08:53

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Ccr66 »

Begin dit jaar ben ik zo dom geweest om met shop and flyer in zee te gaan. Je moest inderdaad binnen bepaalde tijd reageren en ben dat vergeten. Tot op de dag van gisteren (16-12) heb ik geen mails of wat ook ontvangen. Gisteren kreeg ik iemand van een incassobureau aan de telefoon die drijgde met een deurwaarder die maandag op de stoep zal staan als ik niet direct betaal. De mail met info zou naar mij toegestuurd worden. Tot nu niets ontvangen, ook niet in de spam. Dit is zeer frustrerend en verdrietig dat je zo behandeld kan worden. Ik denk dat ik de rechtsbijstand verzekering ga inschakelen.

juliomariner
Berichten: 4825
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door juliomariner »

U hoeft helmaal niets te doen dus ook niet uw rechtsbijstand verzekering hier mee lastig vallen. Ze kunnen niks als u niets heb indertekend. Als ze bellen moet u ze hartelijk uitlachen.

Ccr66
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2017 08:53

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door Ccr66 »

Vanmorgen de mail ontvangen van het incassobureau. Hele dag aan het werk geweest. Als ik niet betaal zal er een deurwaarder op de stoep staan. Ik heb na de ontvangst brief geen mail meer gehad, maar heb in de bandopnamen wel overal ja op gezegd. Kunnen ze mij dan nog steeds niets maken? Vind het eng en vervelend die dreigementen.

juliomariner
Berichten: 4825
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: SHOP & fly

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad erg vervelend. Er kan een deurwaarder komen met een dagvaarding maar het lijkt me erg sterk dat ze risico van de rechtbank zullen aangaan daar ze zeker zullen verliezen. Dus gewoon ff volhouden en je niet bang laten maken. Een incassobureau kan alleen maar dreigen maar heeft geen enkel rechtsmiddel beschikbaar

Gesloten