LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Levenslang' diploma opnieuw registreren tegen betaling?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
henk hazenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2017 20:54

'Levenslang' diploma opnieuw registreren tegen betaling?

Ongelezen bericht door henk hazenberg »

heb een paar jaar geleden mijn svh (sociale hygiene) behaald en werd mij gezegd dat hij je levenslang geldig blijft
nu hoorde ik dat ik mij opnieuw moet registreren bij svh als je niet in het register voorkomt en de kosten 58 euro
om je naam op svh te registreren heb tijd tot mei 2018 en na mei 2018 moet je examen opnieuw doen
mijn vraag mag dit zomaar

http://www.svh.nl/nieuws/register-socialehygiene

graag hoor ik van jullie
groeten henk hazenberg

witte angora
Berichten: 30782
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 'Levenslang' diploma opnieuw registreren tegen betaling?

Ongelezen bericht door witte angora »

henk hazenberg schreef:heb een paar jaar geleden mijn svh (sociale hygiene) behaald en werd mij gezegd dat hij je levenslang geldig blijft
nu hoorde ik dat ik mij opnieuw moet registreren bij svh als je niet in het register voorkomt en de kosten 58 euro
om je naam op svh te registreren heb tijd tot mei 2018 en na mei 2018 moet je examen opnieuw doen
mijn vraag mag dit zomaar

http://www.svh.nl/nieuws/register-socialehygiene

graag hoor ik van jullie
groeten henk hazenberg
Ik ga uit de link even wat dingen quoten, dan wordt het vanzelf duidelijk.
Check of je staat ingeschreven in het Register Sociale Hygiëne!

Op dit moment kan zich de situatie voordoen dat je wel op een Drank- en Horecawetvergunning staat, maar niet staat ingeschreven in het Register Sociale Hygiëne. Je hebt tot 1 mei 2018 om deze registratie aan te vragen. Daarna loop je de kans dat je jouw vergunning niet kunt verlengen of, een nieuwe vergunning niet kunt aanvragen . In dat geval moet je examen Sociale Hygiëne doen.

Boven alles geldt: als je in het Register Sociale Hygiëne staat, verandert er voor jou helemaal niets. Eenmaal bijgeschreven dan blijft dat altijd het geval.
Aangepaste eisen. Overgangsregeling tot 1 mei 2018
In 2015 zijn de eisen die worden gesteld aan de bewijsstukken van kennis Sociale Hygiëne door de staatssecretaris van VWS aangescherpt. Dit betekent kort gezegd dat (vak)diploma’s die vroeger voldoende waren nu niet meer automatisch als voldoende bewijs van kennis van Sociale Hygiëne gelden.

De Landelijke Examencommissie van SVH heeft een overgangsregeling ingesteld. Tot 1 mei 2018 kun je op basis van jouw (vak)diploma alsnog het Diploma Sociale Hygiëne aanvragen en je laten bijschrijven in het Register Sociale Hygiëne. Daarna vervalt deze mogelijkheid.
Wat moet je doen?
Check of je in het Register Sociale Hygiëne staat. Als je in het Register staat, hoef je niets te doen. Staat iemand niet in het Register, ga dan na welke situatie van toepassing is. Beschik je wel over een (vak)diploma? Controleer dan of deze recht geeft op een inschrijving in het register. Als dit het geval is, dan kun je via de website van SVH het SVH Diploma Sociale Hygiëne aanvragen en alsnog de inschrijving in het Register regelen. De kosten hiervan zijn 58 euro inclusief 21% btw.

Speedy123
Berichten: 1158
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: 'Levenslang' diploma opnieuw registreren tegen betaling?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Aangezien deze regeling afkomstig is van het ministerie is het antwoord dat dit inderdaad mag.

Gesloten