LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Aichatbib
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:38

Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Aichatbib »

Kinderopvangtoeslag bij zieke man
Bericht
Beste Radar.
Ik loop all een paar jaar te zoeken naar iemand die mij kan helpen met mijn ingewikkelde kwestie maar nog niet gevonden.het zit zo mijn man is 44 jaar hij is ernstig ziek heeft ziekte van huntington.hij kan niet meer thuis wonnen en hij woont nu in een instelling wij hebben 3 kinderen. Ik werk in de zorg en dat wil ik graag doen en houden.wij zijn getrouwd all 17 jaar.als ik wil werken heb ik oppas nodig voor me kids en daar heb ik een gastouder voor.en dat kost natuurlijk geld.als ik bij de belastinhdienst toeslag aanvraag heb ik daar geen recht op omdat mijn man niet werkt.hij is ernstig ziek en heeft 24 uur toezicht nodig.naar de gemeente gegaan en ze konden mij leuk vertelen dat ik dan maar thuis moet gaan zitten als ik geen oppas heb.en dat ik net boven de bijzonderbijstand zit paar euro dus geen recht op bijzonderbijstand.ik verdien 1500 euro en oppas kost 1350 euro.ik weer terug nr belasting nee je heb geen recht op toeslag want je bent getrouwd.uit eindelijk ben ik gedwongen om van tafel en bed te gaan scheiden wat feitelijk all zo is.maar dit moest ik doen aleen om toeslag te krijgen tegen mijn kwestie.na dat hele gedoe ben ik gescheiden wat ik niet wil zodat ik kan werken.dat is toch krom.als ik thuis zo gaan zitten dan kost ik meer de overheid dan dat ik krijg van hun. Ik vind zo on eerlijk.ik heb te maken met zieke man dat all heel moeilijk is en dan word ik zo behandeld dat je niet eens tijd heb om je verdriet te verwerken. Zo stimuleer je toch mensen om thuis te blijven.ik hoooop zo dat u hier aandacht aan kan geven want het is echt heel raar onmenselijk. Bedankt alvast ik ben bereid om mee te werken voor alles waar jullie mij nodig hebben.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Brainless »

U kunt getrouwd blijven maar scheiden van tafel en bed:
Wie is uw toeslagpartner?

Hebt u een echtgenoot of geregistreerde partner?
Let op! Lees eerst de toelichting.

Ander adres?

Woont uw echtgenoot of geregistreerde partner op een ander adres? Kies dan toch 'Ja'. Kies alleen 'Nee' als u een verzoek bij de rechtbank hebt ingediend voor echtscheiding of scheiding van tafel en bed. Of als u al gescheiden bent door een uitspraak van de rechtbank.

Aichatbib
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:38

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Aichatbib »

Ik ben uit eindelijk van tefel en bed gescheiden maar dat kost me veel geld.ik vind gewoon krom dat als je zieke man heb die thuis niet meer kan wonnen is toch duidelijk.hij heeft de hoogste indicatie. En dat ik maar thuis moet blijven van de gemeente.dan denk ik zo stimuleer je mensen niet om te werken.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik moet nu toch echt even met de oogjes knipperen.

Het komt er dus op neer dat je man op de kinderen moet passen als jij aan het werk bent. Immers, hij heeft geen werk en is de hele dag 'thuis'. Als hij gezond thuis zit: ja logisch. Maar... dat hij niet thuis woont maar in een verpleeghuis en helemaal niks kan doet niet ter zake?

En om te zorgen dat hij niet meer op de kinderen hoeft te passen moet je dan maar scheiden? En stoppen met werken is ook geen optie, de bijstand zal je toch weer aan het werk willen 'helpen'.

Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag? Als ze naar school gaan kunnen ze in de pauze naar de overblijf, dat is al een stuk goedkoper.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor dit soort situaties is er de regeling voor vergoeding op basis van sociaal-medische indicatie. Dit gaat via de gemeente en niet via de Belastingdienst. Dus contact opnemen met je gemeente.

Aichatbib
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:38

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Aichatbib »

Ik werk in de zorg dus alstijd als mijn kids thuis zijn werk ik.ik ben nu ruim 3 jaar jaar aan het zoeken nr oplossing.toen was me dochter 11 zoon 9 en zoon 4.
Ik ben bij de gemeente geweest en daar kreeg ik te horen dat ik ik teveel verdien dus paar euros boven bijstandsnorm daarom val ik buiten alles. Me man betaald voor eigenbijdrage ruim 800 euro dus blijft niet echt veel om opvang te betalen.ja het klopt dus dan ze willen dat me man die niet werkt en die woont in pleeghuis eigenlijk moet zorgen voor de kids.terwijl hij altijd heeft gewerkt tot en met zijn eerste ziek dag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door kweenie »

De regeling voor sociaal-medische indicatie verschillen van gemeente tot gemeente, maar in het algemeen is het recht hierop juist niet afhankelijk van je inkomen! Gemeentes hebben daarnaast vaak ook een regeling voor een bijdrage aan minima, dus voor mensen met een laag inkomen, maar dat is een heel andere regeling.

Dus zoek bij je gemeente naar "sociaal-medische indicatie" en waarschijnlijk zul je dan een andere regeling kunnen vinden dan de regeling voor minima. Of geef even aan om welke gemeente het gaat (eventueel via PB), dan kunnen we je helpen met zoeken.

Aichatbib
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:38

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Aichatbib »

Ik heb toen een brief geschteven naar burgmeester en had toen eenmalig vergoeding gekregen.hoe kan ik een PB sturen.bedankt

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Aichatbib schreef:hoe kan ik een PB sturen.bedankt
Klik op de naam van de persoon die je een PB wil sturen. Dan kom je op zijn profiel terecht. Hier staat ergens 'privebericht sturen'.

Aichatbib
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:38

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Aichatbib »

Ik probeer een pb te sturen naar degene die vroeg om het te doen.maar hij geeft asn dat deze persoon niet meer bestaat.ik hoop zo te komen tot een oplossing.ik begrijp niet dat overheid dit wil voor zijn mede mens

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien dat je anders de gemeente even kunt benoemen?

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door BertvanEck »

nee daar doen wij niet aan mee .

Aichatbib
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:38

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Aichatbib »

Hoe bedoelt u daar doen wij niet aan mee

Aichatbib
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:38

Re: Scheiden voor kindertoeslag als je man ernstig ziek is

Ongelezen bericht door Aichatbib »

Ik heb alles geptobeerd met gemeente.maar daar willen ze niks mee doen.

Gesloten