LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekeningen waterschapsbelasting komen rauw op mijn dak

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Wildenborg
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2017 11:49

Rekeningen waterschapsbelasting komen rauw op mijn dak

Ongelezen bericht door Wildenborg »

Ik huurde van een particulier een woning vanaf 2012 t/m 2016
Betaalde huur incl. GWL en zelf de rekening milieu heffingen via de gemeente. Ben inmiddels verhuisd sinds 2016 April.
Krijg ik op mijn nieuwe adres plots diversen rekeningen van water schapsbelastingen over o.a. het jaar 2015 - 2016.

Dit kwam allemaal nogal rauw op mijn dak als je nagaat dat je het over een bedrag hebt van +/-500 euro wat nog kan oplopen.
Kan dat zomaar? Wist hier helemaal niks vanaf. En waarom zit er van 2012 -'13 en '14 er niet bij?
Ben bang dat die ook nog gaan volgen.
gr
Wildenborg

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Rekeningen waterschapsbelasting komen rauw op mijn dak

Ongelezen bericht door the_hurricane »

ja dat mag, de andere aanslagen zullen niet meer komen omdat ze die niet meer mogen opleggen. Je kunt hun eventueel vragen waarom de aanslagen nu pas komen maar dat maakt voor de rest niet uit.

Moiseule58

Re: Rekeningen waterschapsbelasting komen rauw op mijn dak

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Wildenborg schreef:Ik huurde van een particulier een woning vanaf 2012 t/m 2016
Betaalde huur incl. GWL en zelf de rekening milieu heffingen via de gemeente. Ben inmiddels verhuisd sinds 2016 April.
Krijg ik op mijn nieuwe adres plots diversen rekeningen van water schapsbelastingen over o.a. het jaar 2015 - 2016.

Dit kwam allemaal nogal rauw op mijn dak als je nagaat dat je het over een bedrag hebt van +/-500 euro wat nog kan oplopen.
Kan dat zomaar? Wist hier helemaal niks vanaf. En waarom zit er van 2012 -'13 en '14 er niet bij?
Ben bang dat die ook nog gaan volgen.
gr
Wildenborg
Let even op wat de aanslagen zijn. In onze regio betalen wij als huiseigenaren twee aanslagen. Eén die iedereen betaalt, en een tweede die gebaseerd is op de waarde van de woning, voor de huiseigenaar. De laatste zou m.i. niet voor een huurder mogen zijn.

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Rekeningen waterschapsbelasting komen rauw op mijn dak

Ongelezen bericht door Statler »

Huur kan nooit inclusief belastingen van gemeente of waterschap zijn.
Daar aanslagen zoals gebruiker en ingezetene altijd gaan over diegenen welke het hoofdgebruik van een pand of object heeft. Let op eigenaarsgedeelte is iets anders en word opgelegd adhv kadastrale gegevens.
Daar het waterschap tot 5 jaar terug kan opleggen kan het dus ook nog zijn dat deze alsnog worden opgelegd.

Ligt aan welk waterschap maar ik weet dat je bij het GBLT zelf kunt inloggen via hun site om te kijken welke jaren zijn opgelegd en wat wanneer en waarheen is verstuurd.

offtopic Dit gebeurt veel bij studenten welke zogenaamd all inn huren.....mbt sommige belastingen kan dit nimmer daar deze op naam worden opgelegd.

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Rekeningen waterschapsbelasting komen rauw op mijn dak

Ongelezen bericht door the_hurricane »

Moet binnen drie jaar nadat de belastingplicht is ontstaan zijn opgelegd en dus geen vijf jaar.

Wildenborg
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2017 11:49

Re: Rekeningen waterschapsbelasting komen rauw op mijn dak

Ongelezen bericht door Wildenborg »

Dank voor de reacties! Uiteraard regelde ik zelf de gem. belastingen met name afval heff. en waren niet bij huur inbegrepen.

Inschrijven bij de gemeente waar je woont is voor (iedereen) een plicht en dus dergelijke belastingen zouden in principe direct geadministreerd kunnen zijn/worden. Blijft echter de vraag waarom dat zo lang duurde? Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen ;-)

Wildenborg
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2017 11:49

Re: Rekeningen waterschapsbelasting komen rauw op mijn dak

Ongelezen bericht door Wildenborg »

the_hurricane schreef:ja dat mag, de andere aanslagen zullen niet meer komen omdat ze die niet meer mogen opleggen. Je kunt hun eventueel vragen waarom de aanslagen nu pas komen maar dat maakt voor de rest niet uit.
Allemaal leuk en aardig...maar ze hebben mij de gelegenheid ontnomen om een betalingsregeling of aanvraag kwijtschelding in te dienen voor die jaren. Als je dat nu voor die jaren wilt doen gaat het om je inkomen van nu.
Kan dat wel met terugwerkende kracht. Stel.... dat ik er recht op had, dan spelen ze dat wel handig zo. Kunnen ze iedereen wel een rekening jaren later opsturen en met je rug tegen de muur.
gr
wildenborg

Gesloten