LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse email van PostNL, hoe kom ik hier van af?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wnijssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2017 18:24

Valse email van PostNL, hoe kom ik hier van af?

Ongelezen bericht door wnijssen »

Ik heb vandaag een email ontvangen van PostNL dat er een bezorger aan de deur was geweest en we niet thuis waren.Of ik een nieuwe bezorgagspraak wilde maken. Ik verwacht echt een pakje dus zo raar was dat bericht niet.Ik heb naam adres en mobilenummer. doorgegeven.Ik had helemaal geen argwaan, tot dat ik een bericht kreeg op mijn telefoon dat ik een BitCoin account had aangemaakt. Hoe kom hier weer van af??


Verwijderd

Re: Valse email van PostNL, hoe kom ik hier van af?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

En hier trouwens wat u moet doen nu u in deze phishing-email bent getrapt:

https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-ab ... shingmail/

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Valse email van PostNL, hoe kom ik hier van af?

Ongelezen bericht door yan »

Enkel Naam Adres en telefoonnummer kan natuurlijk niet heel veel kwaad.

Een bitcoin account gekoppeld aan uw nummer?
met een beetje geluk staan er dadelijk een paar coins op. :wink:

Verwijderd

Re: Valse email van PostNL, hoe kom ik hier van af?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

yan schreef:Enkel Naam Adres en telefoonnummer kan natuurlijk niet heel veel kwaad.

Een bitcoin account gekoppeld aan uw nummer?
met een beetje geluk staan er dadelijk een paar coins op. :wink:
Op zich niet, maar meneer heeft wel op een link geklikt en ik vermoed ook zijn rekeningnummer doorgegeven.

https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-me ... sf_paged=2

Th.M
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2016 15:45

Re: Valse email van PostNL, hoe kom ik hier van af?

Ongelezen bericht door Th.M »

Ga naar ge internet site van je provider bijvoorbeeld ziggo of KPN of wat ook en ga dan naar je webmail programma daar, bijvoorbeeld ziggomail of KPNmail, selecteer de email en zoek naar het kopje blokkeren, dat is overal anders en moet je even opzoeken, bij ziggo kun je na selecteren naar de 3 streepjes boven aan de balk gaan hierop klikken en kiezen voor blokkeren en daarna kiezen voor verwijderen. Hierna wordt je niet meer lastig gevallen en staan de makers van deze mail op de Blokker lijst.

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Valse email van PostNL, hoe kom ik hier van af?

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Kun je ook doen als Thunderbird gebruikt als e-mailprogramma door het in de ongewenstmap te plaatsen en als het helemaal goed is heb je ook nog een blokkeermap erin zitten plaats daar het e-mailadres van de afzender en je hebt er ook geen last meer van, ik heb er inmiddels al meer dan honderd inzitten, maar het is nog handiger als je dus je e-mailadres verwijdert op de persoonlijk pagina van je provider en een nieuwe aanmaakt dit betreft dan wel aliassen, ik gebruik nooit mijn hoofdaccount mailadres alleen maar aliassen wel zo veilig ook.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Valse email van PostNL, hoe kom ik hier van af?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Th.M schreef:Ga naar ge internet site van je provider bijvoorbeeld ziggo of KPN of wat ook en ga dan naar je webmail programma daar, bijvoorbeeld ziggomail of KPNmail, selecteer de email en zoek naar het kopje blokkeren, dat is overal anders en moet je even opzoeken, bij ziggo kun je na selecteren naar de 3 streepjes boven aan de balk gaan hierop klikken en kiezen voor blokkeren en daarna kiezen voor verwijderen. Hierna wordt je niet meer lastig gevallen en staan de makers van deze mail op de Blokker lijst.
Uiteraard is de e-mail als spam markeren bij je provider een goede stap, maar zo simpel te stellen dat je hierna niet meer lastig wordt gevallen is onjuist. De verspreiders van dit soort e-mail gebruiken veelal gehackte computers die via een legitieme server uitgaand mailen, je e-mail adres is nu bekend en ze weten dat het actief is. Los dat je e-mail adres meer waard is omdat je er ook nog op gereageerd hebt. Zolang je geen nieuw e-mail adres neemt zul je altijd lastig gevallen worden. Ik negeer deze e-mail altijd.

Ik heb zelf een eigen domein en gebruik dus altijd [email protected] als ik me ergens registreer. Als ik dan spam ontvang van een specifieke website dan blokkeer ik gewoon het complete e-mail adres.

Gesloten