Verhuizen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BruceAlmighty

Verhuizen

Ongelezen bericht door BruceAlmighty » 16 nov 2017 09:53

Ik ga binnenkort verhuizen maar wil niet te veel betalen. Ik was even gaan zoeken op internet en kwam er een aantal tegen die niet super duur zijn. Maar zijn jullie bekend met deze of hebben jullie suggesties?

studentverhuizers.nl
goedkoopsteverhuisbedrijf.nl
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2017 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator

Dieke83

Re: Verhuizen

Ongelezen bericht door Dieke83 » 16 nov 2017 09:55

Helaas geen ervaring met deze.
Maar zou wel als je iemand inhuurt heel goed de voorwaarde lezen hier ookal eens voorgekomen dat als je mee helpt en er is schade tijdens de verhuizing dan word dit niet vergoed omdat je hebt mee geholpen.
Verder is goedkoop soms ook duurkoop

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 16 nov 2017 10:04

Vaak zijn clubs met in de (website) naam dingen als "goedkoopste" of "student" nou niet echt de beste uit de branche. Het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" komt dan vaak bij me op.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 16 nov 2017 11:04

Er is pas nog een topic geweest van iemand die meende goedkoop te kunnen verhuizen. Helaas zijn er wel flink wat spullen beschadigd. Dat moet je niet willen denk ik.

Een alternatief is een flinke bus te huren en dan zelf je spullen overbrengen. Is dat een idee? Kun je zelf rijden, of ken je iemand die gewend is op een bus te rijden? Verhuisdekens kun je zelf kopen, die zijn niet zo heel duur, maar je kunt ze je leven lang blijven gebruiken. Zeg maar een investering voor de toekomst. ;)

breien

Ongelezen bericht door breien » 16 nov 2017 11:06

yan

Ongelezen bericht door yan » 16 nov 2017 11:08

Inderdaad afhankelijk van hoeveel spullen er mee moeten gewoon zelf een busje huren (autop, bo-rent, sixt,europcar etc, )
Voor minder dan €100,- heb je al een hele dag een bus.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 16 nov 2017 11:18

Bij mijn laatste verhuizing heb ik een BE combi gehuurd voor 1 dag (120 euro all in). Sterke dozen bij Ikea gekocht en een aantal verhuisdekens en spanbanden. Na de verhuizing heb ik de dozen en de dekens weer verkocht via Marktplaats. In de laatste maand voordat we vertrokken zijn we al rustig aan begonnen met inpakken en meubels uit elkaar te halen zodat op de dag van verhuizing enkel de matrassen nog ingepakt moesten worden. Kleding gaat in speciale kledingdozen, dat fungeerde gewoon als kast. De rest van de spullen stond al gesorteerd in de woonkamer klaar. Binnen 1 dag was het oude huis leeg en waren alle spullen 100 km verderop in het nieuwe huis.
Qua kosten was het allemaal niet veel en ook qua werk niet. In de avonduren kan je elke dag een beetje doen en de verhuizing an sich was maar 1 dag.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 nov 2017 11:19

sjohie schreef:Vaak zijn clubs met in de (website) naam dingen als "goedkoopste" of "student" nou niet echt de beste uit de branche. Het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" komt dan vaak bij me op.
Dit dus. Zoek gewoon een gerenommeerd bedrijf als je het jiet zelf wilt doen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 16 nov 2017 11:43

Als je het niet erg vindt dat je meubels beschadigen en spullen sneuvelen, kun je rustig met dergelijke beunhazen in zee gaan. Houd er dan ook rekening mee, dat je een claim wel kunt vergeten. Een professionele verhuizer kost nu eenmaal behoorlijk wat geld.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 16 nov 2017 12:01

Lees reviews van de verschillende bedrijven.

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 » 16 nov 2017 12:22

Een paar tips:
- Lees de voorwaarden van een verhuisbedrijf goed door. Vooral onder het kopje aansprakelijkheid. Veel verhuisbedrijven sluiten bijvoorbeeld aansprakelijkheid uit als je meehelpt met de verhuizing of spullen plaatst in de verhuiswagen. En er zijn vaak zaken uitgeloten van aansprakelijkheid, bijvoorbeeld een aquarium
- Heeft het verhuisbedrijf een goede schadeverzekering (hoogte van de verzekerde som) of is het beter een aanvullende verzekering af te sluiten
- Is het verhuisbedrijf aangesloten bij een geschillencommissie. Dit is niet noodzakelijk, maar wel handig als er toch problemen ontstaan. Een dergelijk verhuisbedrijf zal overigens ook duurder zijn.

Besluit je het verhuizen niet uit te besteden: Bekijk of je inboedelverzekering verhuizingen dekt en tot welk bedrag. Overweeg of je mensen wil laten helpen die geen AVP met vriendendienstclausule hebben.
Let op de verhuurvoorwaarden van het busje/aanhanger. En mocht je BE rijbewijs hebben denk dan niet meteen dat je ook in zo'n BE combinatie kan rijden. (Eigenlijk idioot dat je met een dergelijke combinatie mag rijden als je vrijwel nooit met een aanhanger rijdt)

Overigens heb ik studentverhuizers wel eens aan het werk gezien toen ik zelf iemand aan het helpen was met verhuizen: professioneel en alles werd met beleid en op een bepaalde wijze in het busje gezet. Tegelijkertijd was het bij ons de vraag of we genoeg ruime zouden hebben en alles heel zou overkomen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 16 nov 2017 15:59

Het is vrij simpel:

goed en goedkoop is niet snel/efficient
goed en snel is niet goedkoop
goedkoop en snel is niet goed.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 16 nov 2017 17:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niemand ken die ooit een verhuisbedrijf heeft ingeschakeld. Wel heb ik zelf meerdere keren geholpen met een verhuizing. Iedereen kent meestal wel iemand met een aanhanger of bus en als iedereen (meestal waren we met een mannetje of 6) ook nog met de auto komt, dan heb je zo alles ingeladen. De kleine dingen in de auto en de grote dingen (matrassen, kasten, wasmachine, koelkast e.d.) in de bus of aanhanger. Ik kan me niet herinneren dat er iets gesneuveld is, dus zullen we vast wel iets goed doen.

Echter lijkt het me bij die professionele bedrijven wel anders. Die willen natuurlijk alles zo snel mogelijk doen om dan door te gaan naar de volgende.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 » 16 nov 2017 17:34

Na verhuisellende met een goedkope beun in 2006 hebben we in 2010 een echte verhuizer ingeschakeld die voor 1200 euro alles meer dan snel en keurig heeft geregeld. Nog geen krasje. Wij hadden 60 dozen boeken en 50 dozen spullen en dan nog de grote dingen. Veel geld maar elke cent waard omdat we na 6 uur al volledig over waren, met alle grote spullen op hun plaats. Als deze in de omgeving van Rotterdam zou werken zou ik hem hier van harte aanbevelen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 16 nov 2017 17:59

Overigens ging je in juli ook al binnenkort verhuizen :? viewtopic.php?f=1&t=173963&p=2412513#p2412513

NoNickName2

Ongelezen bericht door NoNickName2 » 30 apr 2018 20:05

Ik heb mijn dochter, student, nu al 8 keer verhuisd in 5 jaar tijd. Ging altijd goed.
Wat ik inmiddels wel geleerd heb, zorg dat je de dag van te voren alles in dozen hebt verpakt en er op schrijft waar het naar toe moet.
Als alles klaar staat, adviseer ik iedereen die op 1 hoog of hoger zit, een verhuislift te huren.
Als je een goeie hebt sjouwen ze ook mee.
2 man boven en 1 + de Verhuisliftman onder en in 2 uur zit alles in de vrachtwagen.
Scheelt echt uren werk. ik heb nu 2 keer gewerkt met lift-express.nl, zitten wel alleen in zuid-nederland.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2018 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 01 mei 2018 15:40

NoNickName2 schreef:Ik heb mijn dochter, student, nu al 8 keer verhuisd in 5 jaar tijd. Ging altijd goed.
Wat ik inmiddels wel geleerd heb, zorg dat je de dag van te voren alles in dozen hebt verpakt en er op schrijft waar het naar toe moet.
Als alles klaar staat, adviseer ik iedereen die op 1 hoog of hoger zit, een verhuislift te huren.
Als je een goeie hebt sjouwen ze ook mee.
2 man boven en 1 + de Verhuisliftman onder en in 2 uur zit alles in de vrachtwagen.
Scheelt echt uren werk. ik heb nu 2 keer gewerkt met lift-express.nl, zitten wel alleen in zuid-nederland.
Vreemd. Een nieuw account aangemaakt om een topic van een half jaar oud opnieuw te openen en daar een commerciële partij in te noemen.

Plaats reactie