LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
vriendenloterij1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2017 10:05

Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door vriendenloterij1 »

Deelname van minderjarige aan de BankGiro Loterij

Hierbij de mail na aanmelding van een minderjarige welke alleen zijn voornaam letter gebruikte en achternaam letter gebruikte geen geboorte datum maar wel zijn minderjarige iban nummer welke hij wist.
Ik vind dit heel vreemd dat zowel de Deelname van minderjarige aan de BankGiro Loterij en vrienden loterij hierbij gemakkelijk gemaakt kan worden.
Bij een van deze loterijen was de reactie of ik dan maar zelf wilde doorspelen .Bizar!!!!

Ik vind dat dit wel eens bekend kan worden gemaakt en dat deze loterijen eens hun fouten moeten corigeren.
Het"nare" is voor deze loterijen dat mijn zoon 2,50 euro per week krijgt en dit vaak direct opmaakt.

Groet ,

geen vriend van deze loterijen.


Hier de reactie via e-mail


Beste heer


Ik stuur u dit bericht naar aanleiding van uw telefoongesprek met mijn collega.

Het spijt mij te vernemen dat uw kind onlangs een deelname heeft aangemeld aan zowel de VriendenLoterij als de BankGiro Loterij. Het is voor minderjarigen wettelijk niet toegestaan om mee te doen aan kansspelen. Dat geldt ook voor acties waarbij de eerste maand gratis kan worden meegespeeld, of waarbij een welkomstcadeau wordt weggegeven. In de voorwaarden staat altijd vermeld dat deelname vanaf 18 jaar is.

Helaas kunnen wij bij een nieuwe aanmelding in eerste instantie niet anders, dan ervan uitgaan dat alle gegevens naar waarheid zijn ingevuld en de aanvrager 18 jaar of ouder is.

Ik heb de desbetreffende deelnames inmiddels beëindigd. Mogelijk wordt er nog inleg afgeschreven voor de komende trekking. Dit is een automatisch proces en kan ik helaas niet tegenhouden.

Ik stuur u dit bericht naar aanleiding van uw telefoongesprek met mijn collega.

Het spijt mij te vernemen dat uw kind onlangs een deelname heeft aangemeld aan zowel de VriendenLoterij als de BankGiro Loterij. Het is voor minderjarigen wettelijk niet toegestaan om mee te doen aan kansspelen. Dat geldt ook voor acties waarbij de eerste maand gratis kan worden meegespeeld, of waarbij een welkomstcadeau wordt weggegeven. In de voorwaarden staat altijd vermeld dat deelname vanaf 18 jaar is.

Helaas kunnen wij bij een nieuwe aanmelding in eerste instantie niet anders, dan ervan uitgaan dat alle gegevens naar waarheid zijn ingevuld en de aanvrager 18 jaar of ouder is.

Ik heb de desbetreffende deelnames inmiddels beëindigd. Mogelijk wordt er nog inleg afgeschreven voor de komende trekking. Dit is een automatisch proces en kan ik helaas niet tegenhouden.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 dec 2017 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door witte angora »

vriendenloterij1 schreef:Deelname van minderjarige aan de BankGiro Loterij

Hierbij de mail na aanmelding van een minderjarige welke alleen zijn voornaam letter gebruikte en achternaam letter gebruikte geen geboorte datum maar wel zijn minderjarige iban nummer welke hij wist.
Ik vind dit heel vreemd dat zowel de Deelname van minderjarige aan de BankGiro Loterij en vrienden loterij hierbij gemakkelijk gemaakt kan worden.
Bij een van deze loterijen was de reactie of ik dan maar zelf wilde doorspelen .Bizar!!!!

Ik vind dat dit wel eens bekend kan worden gemaakt en dat deze loterijen eens hun fouten moeten corigeren.
Het"nare" is voor deze loterijen dat mijn zoon 2,50 euro per week krijgt en dit vaak direct opmaakt.

Groet ,

geen vriend van deze loterijen.


Hier de reactie via e-mail


Beste heer


Ik stuur u dit bericht naar aanleiding van uw telefoongesprek met mijn collega.

Het spijt mij te vernemen dat uw kind onlangs een deelname heeft aangemeld aan zowel de VriendenLoterij als de BankGiro Loterij. Het is voor minderjarigen wettelijk niet toegestaan om mee te doen aan kansspelen. Dat geldt ook voor acties waarbij de eerste maand gratis kan worden meegespeeld, of waarbij een welkomstcadeau wordt weggegeven. In de voorwaarden staat altijd vermeld dat deelname vanaf 18 jaar is.

Helaas kunnen wij bij een nieuwe aanmelding in eerste instantie niet anders, dan ervan uitgaan dat alle gegevens naar waarheid zijn ingevuld en de aanvrager 18 jaar of ouder is.

Ik heb de desbetreffende deelnames inmiddels beëindigd. Mogelijk wordt er nog inleg afgeschreven voor de komende trekking. Dit is een automatisch proces en kan ik helaas niet tegenhouden.

Ik stuur u dit bericht naar aanleiding van uw telefoongesprek met mijn collega.

Het spijt mij te vernemen dat uw kind onlangs een deelname heeft aangemeld aan zowel de VriendenLoterij als de BankGiro Loterij. Het is voor minderjarigen wettelijk niet toegestaan om mee te doen aan kansspelen. Dat geldt ook voor acties waarbij de eerste maand gratis kan worden meegespeeld, of waarbij een welkomstcadeau wordt weggegeven. In de voorwaarden staat altijd vermeld dat deelname vanaf 18 jaar is.

Helaas kunnen wij bij een nieuwe aanmelding in eerste instantie niet anders, dan ervan uitgaan dat alle gegevens naar waarheid zijn ingevuld en de aanvrager 18 jaar of ouder is.

Ik heb de desbetreffende deelnames inmiddels beëindigd. Mogelijk wordt er nog inleg afgeschreven voor de komende trekking. Dit is een automatisch proces en kan ik helaas niet tegenhouden.
Wat ik dus niet snap is hoe een minderjarige met een zakgeld van 2,50 mee kan doen met verschillende loterijen... en waarom hij dat zou willen...

Maar terugkomend op je bericht: wat voor fouten hebben de loterijen gemaakt dan? Het is de minderjarige die zich aan heeft gemeld, ook al staat er duidelijk dat het voor 18+ is. De reacties zijn ook duidelijk en helder. Het is toch echt je eigen kind die zich ergens aan heeft gemeld waar dat niet kan en mag, die zelfs zijn geboortedatum bewust verzwegen heeft. Je kunt beter je kind hierover aanspreken in plaats van onterechte beschuldigingen op een openbaar forum neerzetten.
Laatst gewijzigd door witte angora op 03 dec 2017 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kan een loterij ruiken of iemand meerderjarig is of niet? Ik ben het wel met u eens dat er volledige personalia ingegeven moet worden, maar als een minderjarige besluit om met 'aangepaste' gegevens zich aan te melden is het niet de fout van de loterij. Wiens fout is het immers?
Wel zou onmiddellijk alles beëindigd worden en het ingelegde geld terug betaald te worden. Ook ontvangen geld zal weer terugbetaald moeten worden.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat is een minderjarige Ibannummer?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:Heel even een vraagje. Hebben ouders nog enige verantwoordelijkheid over hun kinderen of moeten bedrijven altijd die verantwoordelijkheid op zich nemen? (natuurlijk alleen als het de ouders uitkomt)
Juist! Uiteraard zijn ouders verantwoordelijk , maar hoe " gemakkelijk " is het : geef je kind maar een tablet// iphone en ze zijn uren " zoet " , geen kind meer aan dus. Ondertussen kun je als ouder zelf ook lekker uren op je phoontje zitten :x

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door Brahms »

In plaats van de loterijen de schuld te geven, heeft u al een indringend gesprek gehad met uw zoon. Dat mis ik compleet in dit verhaal.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door sylvesterb »

vriendenloterij1 schreef:maar wel zijn minderjarige iban nummer welke hij wist.
Er bestaat geen minderjarig IBAN nummer. De Bankgiroloterij kan dus op geen enkele wijze waarnemen of iemand 18+ is behalve op de verklaring die hij geeft. U zoon blijkt niet zo intelligent want ook al zou hij winnen dan krijg hij niets uitgekeerd omdat hij bij de aanmelding heeft gelogen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door moederslink »

vriendenloterij1 schreef:Deelname van minderjarige aan de BankGiro Loterij

Hierbij de mail na aanmelding van een minderjarige welke alleen zijn voornaam letter gebruikte en achternaam letter gebruikte geen geboorte datum maar wel zijn minderjarige iban nummer welke hij wist.
Ik vind dit heel vreemd dat zowel de Deelname van minderjarige aan de BankGiro Loterij en vrienden loterij hierbij gemakkelijk gemaakt kan worden.
Bij een van deze loterijen was de reactie of ik dan maar zelf wilde doorspelen .Bizar!!!!

Ik vind dat dit wel eens bekend kan worden gemaakt en dat deze loterijen eens hun fouten moeten corigeren.
het " nare " is voor deze loterijen dat mijn zoon 2,50 euro per week krijgt en dit vaak direct opmaakt
Wat is het " nare " ? Dat ie maar 2.50 pw krijgt of het direct opmaakt? :cry:
Ik vind het " nare " : dat uw zoon hier überhaupt de kans voor heeft gekregen .
Beetje bijsturen en opvoeden en een goed gesprek met uw zoon is nu wel op zn plaats om herhaling te voorkomen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Deelname van minderjarige aan Bankgiroloterij

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ouders van een minderjarige ben je primair zelf verantwoordelijk voor wat je kind doet. Als onderdeel van het financieel volwassen worden is het verstandig dat je je kind op een gegeven moment ook een bankrekening geeft. Maar daarbij ook als onderdeel van de opvoeding goed uitlegt hoe zo'n rekening werkt en wat je wel en niet moet doen. Het ene kind zal verstandiger met het geld omgaan dan het andere, maar bijna ieder kind zal wel eens iets 'doms' doen met het geld. Ook dat hoort bij het volwassen worden.

Je kunt dit dan ook beter als een leermoment voor je kind zien, en naar aanleiding hiervan met hem in gesprek gaan, in plaats van de zwarte Piet bij de loterij te leggen.

Gesloten