LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Irritante reclame in reclameblokken

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
W. van Asperen
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017 21:22

Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door W. van Asperen »

Reclame uitzendingen zijn erg vaak heel irritant, al was het maar omdat zo vaak dezelfde reclame of reclame van eenzelfde bedrijf en/of over eenzelfde product wordt uitgezonden.
Het lijkt soms wel of het publiek dan als "hard leers" wordt beschouwd en niet "voor vol" wordt aangezien.
Soms gaat het binnen een (1) reclameblok wel drie (3) keer om eenzelfde product.
En als we dan nog vrijgesteld werden om zo'n reclame opnieuw voorgeschoteld te krijgen als we ons hebben laten verleiden en inderdaad een dergelijk product hebben aangeschaft, dan zou ik dat wel kunnen waarderen, maar niets van dat al!
Het lijkt erop dat deze zendtijd gewoon de nodige financiën opbrengt en dat er nauwelijks op de kwaliteit ervan wordt gelet. Het schijnt helemaal niet van belang te zijn wat er in zo'n reclameblok aan het publiek wordt getoond, of het iets nieuws aanprijst, enz, zolang het maar binnen de aanvaardbare normen van fatsoen blijft vallen.

De omroepen beweren dat het niet waar is, maar het komt mij voor dat ook het geluidsniveau in deze reclame uitingen is verhoogd om maar de aandacht te blijven trekken. Er zijn zelfs "slimme" reclame makers die met dit doel het geluid uitschakelen....

Ik vraag mij wel eens af hoe hoog het "kijkgeld" van enige decennia terug tegenwoordig zou moeten worden om ons van deze ellende te verlossen....

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door witte angora »

W. van Asperen schreef:Reclame uitzendingen zijn erg vaak heel irritant, al was het maar omdat zo vaak dezelfde reclame of reclame van eenzelfde bedrijf en/of over eenzelfde product wordt uitgezonden.
Het lijkt soms wel of het publiek dan als "hard leers" wordt beschouwd en niet "voor vol" wordt aangezien.
Soms gaat het binnen een (1) reclameblok wel drie (3) keer om eenzelfde product.
En als we dan nog vrijgesteld werden om zo'n reclame opnieuw voorgeschoteld te krijgen als we ons hebben laten verleiden en inderdaad een dergelijk product hebben aangeschaft, dan zou ik dat wel kunnen waarderen, maar niets van dat al!
Het lijkt erop dat deze zendtijd gewoon de nodige financiën opbrengt en dat er nauwelijks op de kwaliteit ervan wordt gelet. Het schijnt helemaal niet van belang te zijn wat er in zo'n reclameblok aan het publiek wordt getoond, of het iets nieuws aanprijst, enz, zolang het maar binnen de aanvaardbare normen van fatsoen blijft vallen.

De omroepen beweren dat het niet waar is, maar het komt mij voor dat ook het geluidsniveau in deze reclame uitingen is verhoogd om maar de aandacht te blijven trekken. Er zijn zelfs "slimme" reclame makers die met dit doel het geluid uitschakelen....

Ik vraag mij wel eens af hoe hoog het "kijkgeld" van enige decennia terug tegenwoordig zou moeten worden om ons van deze ellende te verlossen....
Goh...

De meeste mensen gaan even naar het toilet, zetten een bak koffie of pakken een biertje, of zappen even langs een ander kanaal..

Het kijkgeld is al een eeuwigheid afgeschaft, de publieke omroepen worden vanuit de overheid betaald, en de commerciële, inderdaad, die zijn van de reclame inkomsten afhankelijk. Dat verander je niet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door renewouters »

Enige decennia geleden hadden we slechts 2 zenders. Dus als je het huidige aanbod zou willen financieren uit kijk&luistergeld praat je al gauw over honderden euro's per jaar. Ik doe daar niet aan mee als je het niet erg vindt. En ik heb het al vaker gezegd: als je je gaat storen aan reclame, kijk je teveel televisie. Ga wat anders doen en je zult verbaasd staan over hoe leuk het leven kan zijn :-)

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik lees tijdens de reclame het forum

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik lees of puzzel of reageer op het forum tussendoor :D
Ach en dat vreselijke harde volume....ik ben nagenoeg doof en de tv staat aan met ondertiteling ( ! ) en zeer zachtjes :P
Voor een " horende " is het vet irritant..... zo extra luid die reclames.
Reclame boeit me totaal niet en ik word er ook nooit door verleid ...en we komen er toch ook niet van af . Goeie inkomstenbron!
Je kunt ook even zappen of nd wc gaan of zo.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Speedy123 »

W. van Asperen schreef:Reclame uitzendingen zijn erg vaak heel irritant, al was het maar omdat zo vaak dezelfde reclame of reclame van eenzelfde bedrijf en/of over eenzelfde product wordt uitgezonden.
Het lijkt soms wel of het publiek dan als "hard leers" wordt beschouwd en niet "voor vol" wordt aangezien.
Soms gaat het binnen een (1) reclameblok wel drie (3) keer om eenzelfde product.
En als we dan nog vrijgesteld werden om zo'n reclame opnieuw voorgeschoteld te krijgen als we ons hebben laten verleiden en inderdaad een dergelijk product hebben aangeschaft, dan zou ik dat wel kunnen waarderen, maar niets van dat al!
Het lijkt erop dat deze zendtijd gewoon de nodige financiën opbrengt en dat er nauwelijks op de kwaliteit ervan wordt gelet. Het schijnt helemaal niet van belang te zijn wat er in zo'n reclameblok aan het publiek wordt getoond, of het iets nieuws aanprijst, enz, zolang het maar binnen de aanvaardbare normen van fatsoen blijft vallen.

De omroepen beweren dat het niet waar is, maar het komt mij voor dat ook het geluidsniveau in deze reclame uitingen is verhoogd om maar de aandacht te blijven trekken. Er zijn zelfs "slimme" reclame makers die met dit doel het geluid uitschakelen....

Ik vraag mij wel eens af hoe hoog het "kijkgeld" van enige decennia terug tegenwoordig zou moeten worden om ons van deze ellende te verlossen....
Dan heb ik een gouden tip voor je, kijk programma's van de publieke omroep achteraf, dan kan je alle reclame doorspoelen. Bij de commerciele zenders geldt, neem ze op en dan spoel je ook gewoon alle reclame door. Een programma als de Voice is dan zelfs meer dan 20 minuten korter.

Je bent bijna verlost van de reclame ellende, reclame brengt steeds minder op dus. Dus zal je meer gaan betalen via je provider. Daarnaast heb je steeds meer streaming zonder reclame zoals Netflix.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Komisch. Als de reclame's afgeschaft worden loopt het forum vol met mensen die klagen dat tv kijken absurd duur is. Die reclame's betalen 95% van de kosten. Zonder reclame geen tv, tenzij je graag terug wilt naar 1980.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Speedy123 »

webshopeigenaar14 schreef:Komisch. Als de reclame's afgeschaft worden loopt het forum vol met mensen die klagen dat tv kijken absurd duur is. Die reclame's betalen 95% van de kosten. Zonder reclame geen tv, tenzij je graag terug wilt naar 1980.
Welnee, je abbonement wordt maar een paar euro duurder. Kijk maar wat Netflix je allemaal reclamevrij kan leveren voor nog geen tientje per maand. Hetzelfde geldt voor Ziggo XL, iets meer dan een tientje in de maand maar een enorme catalogus inclusief de HBO series. Er zijn genoeg klanten die graag iets meer betalen om zo van de reclame af te zijn. TV gaat toch op termijn verdwijnen, alles wordt langzamerhand streaming. En dan moet je inderdaad gewoon voor de content betalen i.p.v. betalen door advertentie filmpjes te bekijken.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Berteman »

renewouters schreef:Enige decennia geleden hadden we slechts 2 zenders. Dus als je het huidige aanbod zou willen financieren uit kijk&luistergeld praat je al gauw over honderden euro's per jaar. Ik doe daar niet aan mee als je het niet erg vindt. En ik heb het al vaker gezegd: als je je gaat storen aan reclame, kijk je teveel televisie. Ga wat anders doen en je zult verbaasd staan over hoe leuk het leven kan zijn :-)
Je kunt je ook afvragen of er tegenwoordig niet veel te veel zenders zijn

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door renewouters »

Berteman schreef:
renewouters schreef:Enige decennia geleden hadden we slechts 2 zenders. Dus als je het huidige aanbod zou willen financieren uit kijk&luistergeld praat je al gauw over honderden euro's per jaar. Ik doe daar niet aan mee als je het niet erg vindt. En ik heb het al vaker gezegd: als je je gaat storen aan reclame, kijk je teveel televisie. Ga wat anders doen en je zult verbaasd staan over hoe leuk het leven kan zijn :-)
Je kunt je ook afvragen of er tegenwoordig niet veel te veel zenders zijn
Dat bepaalt de markt zelf wel. Als er genoeg geld binnenkomt om al die zenders te financieren is er ruimte voor die zenders. Als de markt te klein is zullen er vanzelf zenders stoppen. Dat is niet aan ons of de overheid om te bepalen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Berteman »

renewouters schreef:
Berteman schreef:
renewouters schreef:Enige decennia geleden hadden we slechts 2 zenders. Dus als je het huidige aanbod zou willen financieren uit kijk&luistergeld praat je al gauw over honderden euro's per jaar. Ik doe daar niet aan mee als je het niet erg vindt. En ik heb het al vaker gezegd: als je je gaat storen aan reclame, kijk je teveel televisie. Ga wat anders doen en je zult verbaasd staan over hoe leuk het leven kan zijn :-)
Je kunt je ook afvragen of er tegenwoordig niet veel te veel zenders zijn
Dat bepaalt de markt zelf wel. Als er genoeg geld binnenkomt om al die zenders te financieren is er ruimte voor die zenders. Als de markt te klein is zullen er vanzelf zenders stoppen. Dat is niet aan ons of de overheid om te bepalen.
Ligt toch even wat anders.

De maatschappijen die de reclamezenders exploiteren eisen van de exploitanten die de zenders doorgeven een vergoeding voor doorgifte. Die vergoeding wordt doorberekend aan de klanten, die dus moeten betalen om reclame te kunnen kijken.

Zenders als RTL en SBS zijn alleen met een betaald abonnement te bekijken, terwijl veel buitenlandse commerciële zenders vrij te ontvangen zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door scontra »

W. van Asperen schreef:Reclame uitzendingen zijn erg vaak heel irritant, al was het maar omdat zo vaak dezelfde reclame of reclame van eenzelfde bedrijf en/of over eenzelfde product wordt uitgezonden.

Ik vraag mij wel eens af hoe hoog het "kijkgeld" van enige decennia terug tegenwoordig zou moeten worden om ons van deze ellende te verlossen....
Wel heel opvallend dat u uw topic over dit onderwerp opent direct nadat de omroep waar ook deze consumentensite toe behoort, hun jaarlijkse trofeeën net weer heeft uitgereikt.

De 'luisterbijdrage' en/of het 'kijkgeld'' (radio/TV) zal een flink stuk duurder uitvallen dan bijv. uw huidige zorgverzekering omdat er per aansluiting gerekend moet worden en niet per persoon die er luistert of kijkt.
Laat maar lekker die reclame, ga in die tijd wel even iets nuttigs doen of even naar m'n eigen gez.....k luisteren. :-)
U kunt natuurlijk ook dat knopje op uw afstandsbediening eens proberen te bedienen, ik heb er goede ervaringen mee. :oops:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door sylvesterb »

W. van Asperen schreef:Reclame uitzendingen zijn erg vaak heel irritant, al was het maar omdat zo vaak dezelfde reclame of reclame van eenzelfde bedrijf en/of over eenzelfde product wordt uitgezonden.
Dat is geheel uw mening, waarom heeft u het idee dat u namens iedereen iets mededeeld?
W. van Asperen schreef: Het lijkt soms wel of het publiek dan als "hard leers" wordt beschouwd en niet "voor vol" wordt aangezien.
Soms gaat het binnen een (1) reclameblok wel drie (3) keer om eenzelfde product.
De meeste bedrijven maken geen reclame om u direct wat te verkopen maar vooral om hun naam bekend te maken. Zo hebt je het ICT bedrijf Incentro die op BNR ongeveer elk blok met een naar mijn mening irritante reclame adverteren. Echter zijn ze wel succesvol hierin want als ik een naam van een ICT bedrijf zo blind moet opnoemen zou ik hun noemen. Het effect van herhaling heeft dus niet te maken met het publiek onderschatten of niet als vol te zien maar gewoon op basis van het feit dat het WERKT!
W. van Asperen schreef: En als we dan nog vrijgesteld werden om zo'n reclame opnieuw voorgeschoteld te krijgen als we ons hebben laten verleiden en inderdaad een dergelijk product hebben aangeschaft, dan zou ik dat wel kunnen waarderen, maar niets van dat al!
U bent zich bewust dat de omroepen dat een persoonlijk profiel moeten bijhouden waarmee u specifiek op u gerichte reclame krijgt. Op dit moment vechten vele privacy organisaties ervoor om dit soort inbreuk makende zaken juist te voorkomen. Er kleven namelijk meer nadelen aan dan voordelen.
W. van Asperen schreef: De omroepen beweren dat het niet waar is, maar het komt mij voor dat ook het geluidsniveau in deze reclame uitingen is verhoogd om maar de aandacht te blijven trekken.
Het geluidsniveau (aantal DB) gaat ook niet omhoog, maar door met de tonen te spelen kun je de indruk wekken dat het harder is. Erg slim trucje en gewoon toegestaan. Het verhogen van het niveau is al enige tijd niet meer toegestaan.
W. van Asperen schreef: Ik vraag mij wel eens af hoe hoog het "kijkgeld" van enige decennia terug tegenwoordig zou moeten worden om ons van deze ellende te verlossen....
Meer dan een verdubbeling zou het dan zijn. De NPO had in 2014 een budget van 524 miljoen en ontving ongeveer 200 miljoen aan reclame inkomsten. Sinds 2014 zijn er wel bezuinigingen doorgevoerd.

Ik irriteer me persoonlijk niet zo aan de reclames, zou me meer irriteren als ik nog meer mee moet betalen aan het salaris van Mathijs van Nieuwkerk en de andere "sterren" van de NPO.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
W. van Asperen schreef:Reclame uitzendingen zijn erg vaak heel irritant, al was het maar omdat zo vaak dezelfde reclame of reclame van eenzelfde bedrijf en/of over eenzelfde product wordt uitgezonden.
Dat is geheel uw mening, waarom heeft u het idee dat u namens iedereen iets mededeeld?
Ik lees nergens dat Van Asperen namens anderen spreekt. Volgens mij uit het net als ieder van ons gewoon zijn mening.

Overigens: volkomen met de rest van je reactie eens :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
sylvesterb schreef:
W. van Asperen schreef:Reclame uitzendingen zijn erg vaak heel irritant, al was het maar omdat zo vaak dezelfde reclame of reclame van eenzelfde bedrijf en/of over eenzelfde product wordt uitgezonden.
Dat is geheel uw mening, waarom heeft u het idee dat u namens iedereen iets mededeeld?
Ik lees nergens dat Van Asperen namens anderen spreekt. Volgens mij uit het net als ieder van ons gewoon zijn mening.

Overigens: volkomen met de rest van je reactie eens :wink:
"Het"? Genderneutraal? :mrgreen: :lol:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:"Het"? Genderneutraal? :mrgreen: :lol:
Tuurlijk. Alleen al omdat het woord "genderneutraal" vandaag tot meest irritante woord van 2017 is verkozen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alle reclame is irritant. Altijd een onderbreking tijdens het volgen van iets, dus irritant.

W. van Asperen
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017 21:22

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door W. van Asperen »

Uit de reacties hier maak ik op dat velen zich storen aan de reclame uitingen op TV,
Niet allen benoemen dit als 'storend', maar ik zie veel manieren genoemd om de reclame niet te bekijken,
Het is zo jammer dat de zenders gefinancierd moeten worden uit die reclame inkomsten met alle drammerij en herhalingen die daarin blijkbaar toelaatbaar zijn en geaccepteerd worden door het 'grote publiek'.
Jammer dat hier een vervanger van de 'nee-nee' sticker, zoals die op de brievenbus vaak gebruikelijk is, hier niet beschikbaar is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik kijk bijna geen tv. En reclame zie ik dus ook weinig. Dat er mensen zijn die hele dagen tv kunnen kijken blijft me verbazen. Ga eens wat nuttigs doen ...

Romy1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2017 21:03

Re: Irritante reclame in reclameblokken

Ongelezen bericht door Romy1992 »

W. van Asperen schreef:Uit de reacties hier maak ik op dat velen zich storen aan de reclame uitingen op TV,
Niet allen benoemen dit als 'storend', maar ik zie veel manieren genoemd om de reclame niet te bekijken,
Het is zo jammer dat de zenders gefinancierd moeten worden uit die reclame inkomsten met alle drammerij en herhalingen die daarin blijkbaar toelaatbaar zijn en geaccepteerd worden door het 'grote publiek'.
Jammer dat hier een vervanger van de 'nee-nee' sticker, zoals die op de brievenbus vaak gebruikelijk is, hier niet beschikbaar is.
Ik zie reclame als pauze en ga dan even wat anders doen. Kijken naar de irritante reclame zoals TS het noemt doe ik niet, want het is idd irritant. Maar wel nodig blijkbaar anders betalen we ons blauw. En dat willen we ook niet.

Gesloten