LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intergas kombi kompakt HR22/HR28

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
h.rosmalen10
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2017 19:44

Intergas kombi kompakt HR22/HR28

Ongelezen bericht door h.rosmalen10 »

Ik heb een intergas cv ketel mer convektors verwarming in de huiskamer mijn woning is een appartement van het jaar 2007 de cv kachel is ook van 2007 . We vinden dat de cv kachel te weinig aan slaat in het uur wij vinden dat de cvkachel de temperatuur onvoldoende op temperatuur houdt . Kan deze type cv kachel zo ingeschakeld worden dat de temperatuur in de kamer egaler blij en niet teveel afkoeld graag een reactie hier op

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Intergas kombi kompakt HR22/HR28

Ongelezen bericht door sjohie »

h.rosmalen10 schreef:Ik heb een intergas cv ketel mer convektors verwarming in de huiskamer mijn woning is een appartement van het jaar 2007 de cv kachel is ook van 2007 . We vinden dat de cv kachel te weinig aan slaat in het uur wij vinden dat de cvkachel de temperatuur onvoldoende op temperatuur houdt . Kan deze type cv kachel zo ingeschakeld worden dat de temperatuur in de kamer egaler blij en niet teveel afkoeld graag een reactie hier op
Een CV ketel doet wat de thermostaat zegt dat die moet doen, dus ik zou het in de thermostaat zoeken, als de CV-installatie verder goed op druk is en de ketel zelf geen foutmeldingen geeft. Evt kan je de thermostaat vervangen door een nieuwe, eentje die (beter) te programmeren is bijvoorbeeld.

Hemaij
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 dec 2017 13:12

Re: Intergas kombi kompakt HR22/HR28

Ongelezen bericht door Hemaij »

Had hetzelfde probleem.
De ketel op 80 graden zetten en na laten kijken op de inlaten van de convectoren niet verstopt zitten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Intergas kombi kompakt HR22/HR28

Ongelezen bericht door scontra »

h.rosmalen10 schreef:Ik heb een intergas cv ketel mer convektors verwarming in de huiskamer mijn woning is een appartement van het jaar 2007 de cv kachel is ook van 2007 . We vinden dat de cv kachel te weinig aan slaat in het uur wij vinden dat de cvkachel de temperatuur onvoldoende op temperatuur houdt . Kan deze type cv kachel zo ingeschakeld worden dat de temperatuur in de kamer egaler blij en niet teveel afkoeld graag een reactie hier op
Pomp 'continu' laten draaien en het water zal constant door de installatie stromen en op last van de, aan uw warmtewens ingestelde, thermostaat zal (bij)verwarmen als dat nodig is.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Intergas kombi kompakt HR22/HR28

Ongelezen bericht door thecure »

Hemaij schreef:Had hetzelfde probleem.
De ketel op 80 graden zetten en na laten kijken op de inlaten van de convectoren niet verstopt zitten.
Zeker niet op 80 graden zetten. Boven de 60 werkt de ketel niet meer als HR ketel, omdat alle condens dan meteen verdampt.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Intergas kombi kompakt HR22/HR28

Ongelezen bericht door Slobberbone »

thecure schreef:
Hemaij schreef:Had hetzelfde probleem.
De ketel op 80 graden zetten en na laten kijken op de inlaten van de convectoren niet verstopt zitten.
Zeker niet op 80 graden zetten. Boven de 60 werkt de ketel niet meer als HR ketel, omdat alle condens dan meteen verdampt.
Hier is KK HR28 lean ingeregeld en radiatoren waterzijdig. En stook met een 55/ 35 regime en werkt perfect ketel draait slecht op 30 procent van zijn vermogen en krijg hele woning 120 m2 goed warm.

Koste wat werk maar is wel handig dat je Intergas kunt tunen/ inregelen.

Gesloten