LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Hendrkje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2017 09:37

Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Hendrkje »

Ik heb dit jaar voor het eerst kerstzegels gebruikt van Sandd. Dat scheelde 30 cent per zegel. Maar helaas goedkoop - duurkoop.
Mijn kerstkaarsten heb ik allemaal afgeleverd bij een postagentschap van SANDD. In mijn geval was dat bij een winkel in de Rijnstraat te Amsterdam. Er werd mij verzekerd dat wanneer ik op dinsdag ( een week voor de kerst) de kaarten voor 12.00 uur zou brengen bij dat agentschap MOEDER NATUUR in de RIJNSTRAAT dat de kaarten dan ook voor kerst bezorgd zouden worden. Helaas had niemand van de 80 mensen een kaart ontvangen, dus ben ik een dag na de kerst nog even naar MOEDER NATUUR gegaan om te vragen anneer de kaarten waren opgehaald. Enfin een dag na de kerst zaten de kaarten allemaal nog in de postzak bij MOEDER NATUUR en was er dus NIETS bezorgd. Ik heb voor 40 euro zegels gekocht bij Sandd en geen enkele kaart is er bezorgd. Ik wil schdevergoeding en weet niet hoe ik dat moet doen. Maar NOOIT zal ik OOIT nog iets versturen met de goedkope SANDD- zegels. Ik ben benieuwd of ze uberhaupt nog voor 2018 ergens in de bus komen

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Brahms »

Hendrkje schreef:Ik heb dit jaar voor het eerst kerstzegels gebruikt van Sandd. Dat scheelde 30 cent per zegel. Maar helaas goedkoop - duurkoop.
Mijn kerstkaarsten heb ik allemaal afgeleverd bij een postagentschap van SANDD. In mijn geval was dat bij een winkel in de Rijnstraat te Amsterdam. Er werd mij verzekerd dat wanneer ik op dinsdag ( een week voor de kerst) de kaarten voor 12.00 uur zou brengen bij dat agentschap MOEDER NATUUR in de RIJNSTRAAT dat de kaarten dan ook voor kerst bezorgd zouden worden. Helaas had niemand van de 80 mensen een kaart ontvangen, dus ben ik een dag na de kerst nog even naar MOEDER NATUUR gegaan om te vragen anneer de kaarten waren opgehaald. Enfin een dag na de kerst zaten de kaarten allemaal nog in de postzak bij MOEDER NATUUR en was er dus NIETS bezorgd. Ik heb voor 40 euro zegels gekocht bij Sandd en geen enkele kaart is er bezorgd. Ik wil schdevergoeding en weet niet hoe ik dat moet doen. Maar NOOIT zal ik OOIT nog iets versturen met de goedkope SANDD- zegels. Ik ben benieuwd of ze uberhaupt nog voor 2018 ergens in de bus komen
Een schadevergoeding.....
Hoe hoog is de opgelopen schade ?

Overigens waren de postkaarten via Post.nl bij ons ook niet allemaal op tijd, sommige moeten nog komen.
Wel bijna 100 kerstkaarten via de Mail verzonden, binnen enkele seconden door iedereen ontvangen :D

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Uw € 40,- terugkrijgen acht ik haalbaar. Een schadevergoeding is een brug te ver.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door henk51 »

Sandd bezorgd niet dagelijks , van de 5 kaarten die verstuurd zijn via Sandd zijn er 3 aangekomen voor kerst 2 zijn nog tot op vandaag zwevende.
Hoop dat ze nog komen voor oud en nieuw anders goedkoop/duurkoop.
Er gaat niets boven een echte kaart die mailtjes zijn makkelijk voor de verzender maar voor de ontvanger veel print en knipwerk om toch wat aan de wand te hangen.

groeten en alvast een gelukkig/gezond/wijs 2018

Henk

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door moederslink »

Ongeveer 50 fysieke kaarten verstuurd met decemberzegels via POST NL .
Allen voor Kerst aangekomen! Ook de retouren ....Yep!
Vandaag , pas ,toch nog 2 verdwaalde kaarten in de bus gekregen . POST NL heeft, voor mij althans , zn best ( eens een x ) gedaan :P

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Miepje1 »

18 kaarten met Sandd verzonden, waaronder twee met een cadeaukaart er in. Donderdag 14 op de bus gedaan, alles op tijd aangekomen. Het zal meer aan de winkel liggen dan aan Sandd.

Nijogeth
Berichten: 9989
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ben ik toch blij dat er bij mij niemand kerstkaarten verstuurt. Een vriend van mij, die als eerste op zichzelf ging wonen, deed dat het eerste jaar wel. Heb hem wel erbij gezegd dat ie me best kerstkaarten mag sturen, maar dat ik er nooit zal versturen.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ook ik heb kaarten verstuurd via Sandd. Geen idee wanneer ze aankomen. S bezorgt op dinsdag en vrijdag. Mij gaat het om de wensen en een fysiek bericht. Want klikken op mails doe ik het hele jaar al.
Achter elke 'te laat bezorgde kaart' zit vast ook een blij verraste ontvanger. Ik stel u voor om het los te laten. Een stressloze jaarwisseling alvast

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door renewouters »

Dit staat op de Sandd website:

Kerstkaarten worden door Sandd op dinsdag en op vrijdag bezorgd (tegelijkertijd met de andere poststukken). Kerstkaarten ingeleverd vóór dinsdag 19 december 12.00 uur worden voor Kerst bezorgd. Lever je de kaarten later in dan wordt vanaf 29 december bezorgd. Op dinsdag 26 december bezorgen wij niet.

Vrij duidelijk lijkt me. Wie heeft gezegd dat het ook voor kerst wordt bezorgd als het op dinsdag wordt ingeleverd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:Kerstkaarten verzonden via facebook. In een keer krijgen al mijn facebookvrienden gratis een kaart. Waar Facebook wel niet goed voor is. Ik kreeg zelfs een facebookkaart van Pink Floyd.
Jij blij! Fijn!
Laatst gewijzigd door moederslink op 28 dec 2017 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door moederslink »

renewouters schreef:Dit staat op de Sandd website:

Kerstkaarten worden door Sandd op dinsdag en op vrijdag bezorgd (tegelijkertijd met de andere poststukken). Kerstkaarten ingeleverd vóór dinsdag 19 december 12.00 uur worden voor Kerst bezorgd. Lever je de kaarten later in dan wordt vanaf 29 december bezorgd. Op dinsdag 26 december bezorgen wij niet.

Vrij duidelijk lijkt me. Wie heeft gezegd dat het ook voor kerst wordt bezorgd als het op dinsdag wordt ingeleverd?
TS Hendrkje heeft ze dus wel dinsdag voor 1200u ingeleverd. Voor dinsdag 1200u is m.i. ook nog de hele dinsdagmorgen tot 1200u , toch?
Hendrkje schreef:Ik heb dit jaar voor het eerst kerstzegels gebruikt van Sandd. Dat scheelde 30 cent per zegel. Maar helaas goedkoop - duurkoop.
Mijn kerstkaarsten heb ik allemaal afgeleverd bij een postagentschap van SANDD. In mijn geval was dat bij een winkel in de Rijnstraat te Amsterdam. Er werd mij verzekerd dat wanneer ik op dinsdag ( een week voor de Kerst ) de kaarten voor 12.00 uur zou brengen bij dat agentschap MOEDER NATUUR in de RIJNSTRAAT dat de kaarten dan ook voor kerst bezorgd zouden worden. Helaas had niemand van de 80 mensen een kaart ontvangen, dus ben ik een dag na de kerst nog even naar MOEDER NATUUR gegaan om te vragen anneer de kaarten waren opgehaald. Enfin een dag na de kerst zaten de kaarten allemaal nog in de postzak bij MOEDER NATUUR en was er dus NIETS bezorgd. Ik heb voor 40 euro zegels gekocht bij Sandd en geen enkele kaart is er bezorgd. Ik wil schdevergoeding en weet niet hoe ik dat moet doen. Maar NOOIT zal ik OOIT nog iets versturen met de goedkope SANDD- zegels. Ik ben benieuwd of ze uberhaupt nog voor 2018 ergens in de bus komen
Erg jammer dat dit zo gelopen is voor u.....dat betekent dat ze nu pas morgen de 29e worden verzonden.
Ik zou hierover in gesprek proberen te gaan met deze winkel, maar ik ben bang dat er nu verder niets meer aan te doen is .
Het ligt dus niet aan Sandd , maar aan deze winkel denk ik.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dat zei ik dus al, dat het aan de winkel lag ;-)

Ik zal wel ouderwets zijn, maar mensen die níet de moeite willen nemen om één keer per jaar een kaart te sturen horen van mij ook niets meer. Ik heb door alle verhuizingen vrienden en bekenden door het hele land. Ik vind het leuk om kaarten te sturen - en van mensen die oud/ziek zijn verwacht ik niet persé iets terug. Maar die mensen die ergens rond de feestdagen één appje sturen aan hun hele contactenlijst? Laat maar. Daar ga ik geen energie meer in steken. De praktijk wijst uit dat die ook later echt niet gaan bellen, mailen of appen met de vraag waarom ze geen kaart meer krijgen.
En dat 'smoelenboek' dat moesten ze afschaffen, dat is helemaal niks waard met al die 'nepvrienden'.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Miepje1 schreef:Dat zei ik dus al, dat het aan de winkel lag ;-)

Ik zal wel ouderwets zijn, maar mensen die níet de moeite willen nemen om één keer per jaar een kaart te sturen horen van mij ook niets meer. Ik heb door alle verhuizingen vrienden en bekenden door het hele land. Ik vind het leuk om kaarten te sturen - en van mensen die oud/ziek zijn verwacht ik niet persé iets terug. Maar die mensen die ergens rond de feestdagen één appje sturen aan hun hele contactenlijst? Laat maar. Daar ga ik geen energie meer in steken. De praktijk wijst uit dat die ook later echt niet gaan bellen, mailen of appen met de vraag waarom ze geen kaart meer krijgen.
En dat 'smoelenboek' dat moesten ze afschaffen, dat is helemaal niks waard met al die 'nepvrienden'.
Doei dan :wink: Alleen "speciale gevallen" krijgen van mij een kaart. Verder niet.

En je conclusie over Facebook zegt vooral iets over de manier waarop je het zelf (niet) gebruikt...

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Miepje1 schreef: Ik zal wel ouderwets zijn, maar mensen die níet de moeite willen nemen om één keer per jaar een kaart te sturen horen van mij ook niets meer. Ik heb door alle verhuizingen vrienden en bekenden door het hele land. Ik vind het leuk om kaarten te sturen - en van mensen die oud/ziek zijn verwacht ik niet persé iets terug. Maar die mensen die ergens rond de feestdagen één appje sturen aan hun hele contactenlijst? Laat maar. Daar ga ik geen energie meer in steken. De praktijk wijst uit dat die ook later echt niet gaan bellen, mailen of appen met de vraag waarom ze geen kaart meer krijgen.
En dat 'smoelenboek' dat moesten ze afschaffen, dat is helemaal niks waard met al die 'nepvrienden'.

De hele wereld moderniseerd en u vinkt iedereen af die niet aan uw 'ouderwetse' maatstaven voldoet. En dan klagen veel ouderen dat ze 'alleen' zijn op latere leeftijd.
Mijn oma vond het prachtig om mee te gaan met de moderne technieken, voor zover ze kon, en facetimede, facebookte, appte en snapchatte erop los met haar kleinkinderen. Die had het huis altijd vol! Die zat niet zuurpuimend te klagen achter de geraniums.

Hans13
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2017 14:28

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Hans13 »

Gelokt door de lagere prijs per postzegel en de verzekering dat de kaarten die voor 19 december werden ingeleverd voor de kerst bezorgd zouden worden, verstuurde ik op 18 december 60 kerstkaarten. Ik kreeg een paar signalen dat de kaarten door geadresseerden niet voor de kerst ontvangen waren (intussen nog niet!) Ik ben toen in mijn kennissenkring wat gaan navragen: niemand had mijn kaart nog ontvangen. Dat was een kleine steekproef. Het gaat mij te ver bij nog meer kennissen navraag te doen. maar ik vrees het ergste. Sandd heeft mij onder valse voorwendselen tot haar 'dienstverlening' verleid. Voor mij is dit bedrijf geen alternatief voor PostNL.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Miepje1 »

webshopeigenaar14 schreef:
Miepje1 schreef: Ik zal wel ouderwets zijn, maar mensen die níet de moeite willen nemen om één keer per jaar een kaart te sturen horen van mij ook niets meer. Ik heb door alle verhuizingen vrienden en bekenden door het hele land. Ik vind het leuk om kaarten te sturen - en van mensen die oud/ziek zijn verwacht ik niet persé iets terug. Maar die mensen die ergens rond de feestdagen één appje sturen aan hun hele contactenlijst? Laat maar. Daar ga ik geen energie meer in steken. De praktijk wijst uit dat die ook later echt niet gaan bellen, mailen of appen met de vraag waarom ze geen kaart meer krijgen.
En dat 'smoelenboek' dat moesten ze afschaffen, dat is helemaal niks waard met al die 'nepvrienden'.

De hele wereld moderniseerd en u vinkt iedereen af die niet aan uw 'ouderwetse' maatstaven voldoet. En dan klagen veel ouderen dat ze 'alleen' zijn op latere leeftijd.
Mijn oma vond het prachtig om mee te gaan met de moderne technieken, voor zover ze kon, en facetimede, facebookte, appte en snapchatte erop los met haar kleinkinderen. Die had het huis altijd vol! Die zat niet zuurpuimend te klagen achter de geraniums.
Ik heb 40 kaarten verzonden en er ook 40 terug gekregen. Mijn sociale kalender is altijd vol met afspraken. Ik app en mail met mijn vrienden en familie in binnen- en buitenland. En zowaar, ik bel ook nog met ze, of ik Skype met ze. Ik heb geen geraniums. Zeg nou niks als je alleen maar onzin kan praten.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Miepje1 schreef: Ik zal wel ouderwets zijn, maar mensen die níet de moeite willen nemen om één keer per jaar een kaart te sturen horen van mij ook niets meer.

Ik heb 40 kaarten verzonden en er ook 40 terug gekregen. Mijn sociale kalender is altijd vol met afspraken. Ik app en mail met mijn vrienden en familie in binnen- en buitenland. En zowaar, ik bel ook nog met ze, of ik Skype met ze. Ik heb geen geraniums. Zeg nou niks als je alleen maar onzin kan praten.
Ik heb gewoon een beetje moeite aan mensen die 'eisen' stellen aan andere mensen. Maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd gelezen heb. Ik meende dat je het niet de moeite vond om nog contact te houden met mensen die niet de moeite namen om je minimaal eens per jaar een kaartje te sturen. Het kan ook zijn dat je bedoeld dat je het niet de moeite vind om die een kaartje terug te sturen. In dat laatste geval geef ik je wel gelijk.

Romy1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2017 21:03

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door Romy1992 »

Zelf geen kaarten verzonden met Sandd Wel Kerstkaarten gekregen die via Sandd waren verstuurd. Allemaal voor de Kerst lagen ze bij ons in de bus.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door kweenie »

Miepje1 schreef:Ik zal wel ouderwets zijn, maar mensen die níet de moeite willen nemen om één keer per jaar een kaart te sturen horen van mij ook niets meer.
Mensen die de waarde van de relatie afmeten aan de vraag of er wel of geen kerstkaart wordt verzonden, zou ik persoonlijk niet echt missen. De waarde van een relatie hangt voor mij niet af van hoe vaak en hoe er contact is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mijn 80 kerstkaarten niet bezorgd door Sandd

Ongelezen bericht door olaf79 »

Miepje1 schreef:Dat zei ik dus al, dat het aan de winkel lag ;-)

Ik zal wel ouderwets zijn, maar mensen die níet de moeite willen nemen om één keer per jaar een kaart te sturen horen van mij ook niets meer. Ik heb door alle verhuizingen vrienden en bekenden door het hele land. Ik vind het leuk om kaarten te sturen - en van mensen die oud/ziek zijn verwacht ik niet persé iets terug. Maar die mensen die ergens rond de feestdagen één appje sturen aan hun hele contactenlijst? Laat maar. Daar ga ik geen energie meer in steken. De praktijk wijst uit dat die ook later echt niet gaan bellen, mailen of appen met de vraag waarom ze geen kaart meer krijgen.
En dat 'smoelenboek' dat moesten ze afschaffen, dat is helemaal niks waard met al die 'nepvrienden'.
Stuur al jaren geen kaarten meer. Ten eerste doen wij niet aan Kerst, ten tweede grote verspilling van geld en papier, want die kaart beland meestal vrijwel direct bij het oud papier. De enige die je blij maakt is Hallmark en de post.
Ik stuur wel per email of online een kaartje. Bovendien bel ik mijn vrienden persoonlijk omdat dat veel leuker is dan een stom kaartje met altijd dezelfde stomme teksten erop.

Facebook heeft ook zijn nut. Regelmatig vinden mensen er verloren (jeugd)vrienden op terug en herbloeit de vriendschap. Mooi toch?

Gesloten