LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camper in beslag genomen vanwege belastingschuld

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
CornelisKeeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2018 08:17

Camper in beslag genomen vanwege belastingschuld

Ongelezen bericht door CornelisKeeman »

Beste lezers,

Een tijd geleden is mijn camper waarin ik woon en verblijf in beslag genomen door de politie. Zonder ontvangstbewijs, zonder reden, zonder verdere info. Alleen een kladbriefje waarop een telefoonnummer, waar de dag erop niemand gehoor gaf. Twee weken erna is een bestelbusje waarin ik onderdak gevonden had en al die tijd in geslapen had wederom in beslag genomen door de politie. Hetzelfde verhaal, geen ontvangstbevestiging, geen duidelijke reden en werd hierdoor 's nachts op straat gezet. Heb een nacht in de vrieskou en de sneeuw doorgebracht en ben hierdoor in een psychose terechtgekomen.
Ben er inmiddels achtergekomen dat het om een belastingschuld ging van € 98,50 van de Motorrijtuigenbelasting welke opgelopen is met boetes. Deze aanslagen zijn naar een adres gestuurd waar ik geen weet van had en hebben mij dus nooit bereikt. . Er staan fouten en onwaarheden in exploten en brieven die ik inmiddels in mijn bezit heb en belastingdeurwaarders geven onjuiste of helemaal geen informatie.
Mijn camper en motor zijn inmiddels verkocht door de belastingdienst en ben gelukkig heelhuids uit deze psychose gekomen.
Ben uitzichtloos dakloos nu sta op straat met een rugzakje, en zie op dit moment geen enkele mogelijkheid meer de draad van mijn leven op te kunnen pikken.
Dit verhaal is een heel kort verslag van de alle gebeurtenissen.
Ik kan alles toelichten en heb het terdege uitgezocht en kan alleen maar concluderen dat dit onrechtmatig is gebeurd.

Graag reacties en advies hoe nu verder te handelen. Ben van mening dat niemand het verdient om zomaar op straat gezet te worden.


Carl Keeman

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Camper in beslag genomen vanwege belastingschuld

Ongelezen bericht door mahadma »

Als er door de politie "een beslag" gelegd wordt, neem dan maar aan dat daar een deugdelijk proces-verbaal bij geschreven wordt.
Een belastingscheld van 98,50 kan door herinneringen, aanmaningen, deurwaarders, exploten, rechterlijke uitspraken héél veel hoger worden.
Dat u nu dakloos bent is ronduit vervelend. Dat het onrechtmatig zou zijn geweest, dàt zult u met een advocaat bij u moeten bewijzen.

stofzuigertje

Re: Camper in beslag genomen vanwege belastingschuld

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je geen adres hebt dus de post niet ontvangt en daarom de belasting niet kon betalen.....
de schulden stapelen op en in beslagname is dan normaal.

Ze gaan er vanuit dat ze een voertuig in beslag nemen en dat je een huis hebt.
Verder is een oude boot goedkoper, liggeld in jachthaven en beetje stroom betalen....

Of bij Leger Des Heils die op vele plekken de daklozen opvang doen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Camper in beslag genomen vanwege belastingschuld

Ongelezen bericht door Moneyman »

CornelisKeeman schreef:Beste lezers,

Een tijd geleden is mijn camper waarin ik woon en verblijf in beslag genomen door de politie. Zonder ontvangstbewijs, zonder reden, zonder verdere info. Alleen een kladbriefje waarop een telefoonnummer, waar de dag erop niemand gehoor gaf. Twee weken erna is een bestelbusje waarin ik onderdak gevonden had en al die tijd in geslapen had wederom in beslag genomen door de politie. Hetzelfde verhaal, geen ontvangstbevestiging, geen duidelijke reden en werd hierdoor 's nachts op straat gezet. Heb een nacht in de vrieskou en de sneeuw doorgebracht en ben hierdoor in een psychose terechtgekomen.
Ben er inmiddels achtergekomen dat het om een belastingschuld ging van € 98,50 van de Motorrijtuigenbelasting welke opgelopen is met boetes. Deze aanslagen zijn naar een adres gestuurd waar ik geen weet van had en hebben mij dus nooit bereikt. . Er staan fouten en onwaarheden in exploten en brieven die ik inmiddels in mijn bezit heb en belastingdeurwaarders geven onjuiste of helemaal geen informatie.
Mijn camper en motor zijn inmiddels verkocht door de belastingdienst en ben gelukkig heelhuids uit deze psychose gekomen.
Ben uitzichtloos dakloos nu sta op straat met een rugzakje, en zie op dit moment geen enkele mogelijkheid meer de draad van mijn leven op te kunnen pikken.
Dit verhaal is een heel kort verslag van de alle gebeurtenissen.
Ik kan alles toelichten en heb het terdege uitgezocht en kan alleen maar concluderen dat dit onrechtmatig is gebeurd.

Graag reacties en advies hoe nu verder te handelen. Ben van mening dat niemand het verdient om zomaar op straat gezet te worden.


Carl Keeman
Wat voor advies zoek je precies?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Camper in beslag genomen vanwege belastingschuld

Ongelezen bericht door sylvesterb »

CornelisKeeman schreef:Deze aanslagen zijn naar een adres gestuurd waar ik geen weet van had en hebben mij dus nooit bereikt.
Volgens mij gaan deze altijd naar het adres waarop je staat ingeschreven.
CornelisKeeman schreef: Er staan fouten en onwaarheden in exploten en brieven die ik inmiddels in mijn bezit heb en belastingdeurwaarders geven onjuiste of helemaal geen informatie.
Wat voor onwaarheden? Lees nergens dat je de schuld, die meestal enorm oploopt als je niet betaald, niet rechtmatig is.
CornelisKeeman schreef: Alleen een kladbriefje waarop een telefoonnummer, waar de dag erop niemand gehoor gaf.
Dus je camper verdwijnt, je hebt geen idee waarom en je belt enkel de dag erop?
CornelisKeeman schreef: geen duidelijke reden en werd hierdoor 's nachts op straat gezet.
Dus je was aanwezig in de camper maar ze konden geen rede aangeven?

Gesloten