LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] winkel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
thea01
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 16:18

winkel

Ongelezen bericht door thea01 »

goeden avond

afgelopen week moest ik iets kopen bij het kruidvat holendrechtplein 6 in amsterdam zuidoost. Ik ben door een longziekte gebonden aan scootmobiel en zuurstof. Echter deze winkel kan je niet inkomen omdat alles midden in de paden staat.Er is al meerdere keren daar wat van gezegd door Platform gehandicapten Zuidoost maar word niets mee gedaan. Ik moest dus lopend naar binnen met een zuurstoffles die niet licht is dan heb je het al benauwd deed ook de kassa het niet moest naar een andere kassa. Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor zou daar gisteren bericht van hebben gehad, heb ik ook gehad maar wat ze gaan weet ik niet want ze moeten het aan andere gaan vragen. ik heb gezegd dat ik uiterlijk vandaag een reactie wilde hebben, niet gehad dus wat raden jullie mij nu aan om te doen

bedankt

thea bours

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: winkel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voortaan bij een winkel kopen waar u wel makkelijk met een scootmobiel naar binnen kan. Zullen niet veel winkels zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: winkel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jaren terug was ik manager in een winkel redelijk dichtbij een zorglocatie. In overleg hebben wij de gangpaden dusdanig breed gemaakt dat er zelfs electrische bedden door de hoofdpaden konden. Het is een apart gezicht, maar die mensen waren er uit en konden even snuffelen.
Helaas ben je wel afhankelijk van de keten en het type winkel. Kruidvat staat er bekend om dat je nog niet eens lopend een rondje kan maken zonder iets aan te raken. Als ik u was zou ik mijn zuurstof wel aan andere dingen spenderen. Er zijn nog meer winkels waar u terecht kunt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: winkel

Ongelezen bericht door mahadma »

In het kruidvat bij ons mag je al niet met een boodschappenkarretje naar binnen. Uw scootmobiel is gewoon te groot, en daardoor kunt u zeer gemakkelijk schade maken aan de winkelstellingen, vooral als u (mogelijk) niet ervaren bent om te manouvreren op de vierkante centimeter, beter gezegd de vierkante millimeter. Om helemaal maar te zwijgen over het gevaar dat u voor uzelf en de andere bezoekers van de winkel hebben in geval van èchte paniek waarbij iedereen per direct de winkel moet verlaten.

Advies: Vraag aan een passant of die een medewerker naar buiten kan laten komen zodat u toch uw boodschap kunt doen, of gebruik de bestelservice via internet en laat het thuis bezorgen.

ik heb gezegd dat ik uiterlijk vandaag een reactie wilde hebben, niet gehad dus wat raden jullie mij nu aan om te doen
Logisch dat ze niet à la seconde u een bericht sturen, u bent niet de enige klant. Overigens, u kunt proberen bij een Etos, ik zie daar bredere paden, wellicht kunt u daar wél binnen komen.

Wat het platform betreft voor uw belangen, u kunt toch niet verwachten dat alle winkels en instellingen zich met de inrichting enzo 100% aanpassen aan alle gehandicapten, dit is niet fout bedoeld. Maar u heeft een scootmobiel, er zijn dove en blinde mensen en nog andere aandoeningen. Je zal maar doof èn blind zijn. Helaas is het niet mogelijk om voor iedere handicap van alle opties een oplossing te hebben.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: winkel

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Kruidvat is een drama kwa inrichting, ben goed te been maar kan amper me kont keren in die winkels. Vermijd ze persoonlijk ook liever en betaal euro meer bij de concurrent

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: winkel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

HADES2001 schreef:Kruidvat is een drama kwa inrichting, ben goed te been maar kan amper me kont keren in die winkels. Vermijd ze persoonlijk ook liever en betaal euro meer bij de concurrent
Door de opzet van de winkel betaal je bij hun ook een euro minder dan bij de concurrent.
thea01 schreef: Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor zou daar gisteren bericht van hebben gehad, heb ik ook gehad maar wat ze gaan weet ik niet want ze moeten het aan andere gaan vragen. ik heb gezegd dat ik uiterlijk vandaag een reactie wilde hebben, niet gehad dus wat raden jullie mij nu aan om te doen.
Mijn advie is om je druk maken over andere zaken dan de ontoegankelijkheid van de Kruitvat, welke hier om bekend staan. Los dat je natuurlijk geen enkel recht hebt om een deadline te stellen. Kruitvat is niet verplichting hun winkel toegankelijk te maken, los dat hun hele unieke "rommelige" concept dan verloren gaat.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: winkel

Ongelezen bericht door renewouters »

Je kunt niet en lage prijzen en veel bewegingsruimte in een winkel hebben. Vierkante meters zijn, zeker op de locaties waar Kruidvat zit, peperduur. Iedere onbenutte centimeter zorgt ervoor dat de prijzen hoger moeten worden. Gewoon naar een Etos of zo gaan. Die zijn ruimer qua opzet, maar daardoor wel iets duurder.

thea01
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 16:18

Re: winkel

Ongelezen bericht door thea01 »

ik begrijp iets niet helemaal als ik wat wil hebben van het kruidvat omdat dat de enige winkel is waar ik iets kan kopen wat ik moet hebben in mijn naaste omgeving dan moet ik dus maar accepteren dat je er niet in komt en maar moet gaan wachten tot je in de gelegenheid bent om ergens anders te gaan kopen. sorry ik vind dit niet erg prettig . en ik stel geen deadline om de winkel toegankelijk te maken nee ik wil gewoon een reactie hebben nergens anders om. maar ik ga het verder wel uitzoeken

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: winkel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat kunt u dan “niet prettig vinden”, maar dat is gewoon de realiteit. En alles wat Kruidvat verkoopt, is ook elders te koop.

En per omgaande recht op een antwoord, hebt u ook niet.

rpvanoyen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2011 23:22

Re: winkel

Ongelezen bericht door rpvanoyen »

Ik ben ook longpatiënt en kan mij uw probleem zeker voorstellen. Uw scoot past niet door de gangpaden maar kan waarschijnlijk wel vanuit buiten naar de kassa rijden. Ik zou gewoon brutaal zijn (een beetje lef is nooit weg), de kassajuffrouw het gangpadprobleem melden en vragen of zij het produkt voor u wilt pakken.
Het zou wel heel klantonvriendelijk zijn als zij (of hij) dat u zou weigeren...

Ik heb wel goede hoop hierop!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: winkel

Ongelezen bericht door mahadma »

thea01 schreef:ik begrijp iets niet helemaal als ik wat wil hebben van het kruidvat omdat dat de enige winkel is waar ik iets kan kopen wat ik moet hebben in mijn naaste omgeving dan moet ik dus maar accepteren dat je er niet in komt en maar moet gaan wachten tot je in de gelegenheid bent om ergens anders te gaan kopen. sorry ik vind dit niet erg prettig . en ik stel geen deadline om de winkel toegankelijk te maken nee ik wil gewoon een reactie hebben nergens anders om. maar ik ga het verder wel uitzoeken
U kunt dus artikel x alleen en uitsluitend bij het gekruide vat kopen. Ga naar google, type in: kruidvat on line, toets op enter en zie ...... zo kunt u het unieke artikel bestellen en gewoon thuis laten bezorgen. Wat is nu nog het probleem?

Met alle respect, maar niemand heeft de power om een winkel(keten) zover te krijgen dat zij voor dat ene bepaalde artikel wat nergens anders verkrijgbaar is, hun winkel toegangkelijk te (laten) maken voor een scootmobiel. Zeker niet als het ook online te bestellen is.

thea01
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 16:18

Re: winkel

Ongelezen bericht door thea01 »

breien schreef:
thea01 schreef:goeden avond

afgelopen week moest ik iets kopen bij het kruidvat holendrechtplein 6 in amsterdam zuidoost.
Waarom was u verplicht om iets bij de Kruidvat te kopen?
omdat ik iets moest hebben wat ze voor 100 % hebben bij het kruidvat

thea01
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 16:18

Re: winkel

Ongelezen bericht door thea01 »

mahadma schreef:
thea01 schreef:ik begrijp iets niet helemaal als ik wat wil hebben van het kruidvat omdat dat de enige winkel is waar ik iets kan kopen wat ik moet hebben in mijn naaste omgeving dan moet ik dus maar accepteren dat je er niet in komt en maar moet gaan wachten tot je in de gelegenheid bent om ergens anders te gaan kopen. sorry ik vind dit niet erg prettig . en ik stel geen deadline om de winkel toegankelijk te maken nee ik wil gewoon een reactie hebben nergens anders om. maar ik ga het verder wel uitzoeken
U kunt dus artikel x alleen en uitsluitend bij het gekruide vat kopen. Ga naar google, type in: kruidvat on line, toets op enter en zie ...... zo kunt u het unieke artikel bestellen en gewoon thuis laten bezorgen. Wat is nu nog het probleem?

Met alle respect, maar niemand heeft de power om een winkel(keten) zover te krijgen dat zij voor dat ene bepaalde artikel wat nergens anders verkrijgbaar is, hun winkel toegangkelijk te (laten) maken voor een scootmobiel. Zeker niet als het ook online te bestellen is.
ik krijg de indruk hier dat als je gehandicapt bent zoals ik je maar thuis moet blijven zitten zodat je dus niiemand in de weg loopt of het maar online bestellen. ik moet alles al online bestellen mag ik nog ergens naar toe maar dat snappen mensen die gezond zijn en nergens last van hebben niet. ik heb er heel veel spijt van dat ik dit heb aangekaart op het forum van Radar want jullie kunnen ook niet lezen. gegroet

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: winkel

Ongelezen bericht door mahadma »

Nu ben ik stilletjesaan best een beetje nieuwsgierig wat dat unieke artikel is. Maar op de vraag of er een passant even een verkoops ter kan roepen vanaf de ingang gaat thea niet in. Het moet op haar manier. En dat gaat niet in deze situatie. Nlis is al ver tov andere landen voor mensen met speciale noden en wensen.

thea01
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 16:18

Re: winkel

Ongelezen bericht door thea01 »

mahadma schreef:Nu ben ik stilletjesaan best een beetje nieuwsgierig wat dat unieke artikel is. Maar op de vraag of er een passant even een verkoops ter kan roepen vanaf de ingang gaat thea niet in. Het moet op haar manier. En dat gaat niet in deze situatie. Nlis is al ver tov andere landen voor mensen met speciale noden en wensen.
oke ik heb het misschien verkeerd gezegd ik ben er vorige week wel in geweest zonder scootmobiel fles meegedragen wat loodzwaar is.ik moest ook naar het ziekenhuis toe en had niet veel tijd. maar daar gaat het mij niet om. 1e heb ik niet gezegd dat ik een ultimatum heb gesteld dat die winkel op orde moest zijn nee ik wil een reactie en die heb ik niet gekregen 2e vind ik zoals boni, vomar etc zijn ook winkels die niet duur zijn met veel reclame waarom kan het daar dan wel. ik laat het hier verder bij maar 1 ding als ik alles alleen via online moest doen hoeft het voor mij niet meer want dan ga je echt eenzaam worden

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: winkel

Ongelezen bericht door mahadma »

Maar waarom vraagt u voor de ingang geen passant die een verkoopster voor u roept? Dan eordt u op zeker corfect geholpen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: winkel

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt bij de drogist eenvoudig een medewerker vragen om iets voor je te pakken. Een voordeeldrogist heeft enerzijds een 'krappe' inrichting om veel spullen op weinig oppervlakte te kunnen zetten (en zo voordelig te blijven) en anderzijds zullen ze als drogist een redelijk behulpzame houding hebben, ook bijvoorbeeld omdat veel (zelf-)zorgmiddelen verdere uitleg en toelichting behoeven. De meeste medewerkers zullen het dus geen probleem vinden om iets voor u uit de winkel te halen.

Dat je in de supermarkt meer ruimte hebt is evident. Die gangpaden zijn zodanig ingericht dat twee winkelwagentjes elkaar moeten kunnen passeren. Dan is het dus ook met een scootmobiel makkelijker manoeuvreren.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: winkel

Ongelezen bericht door yan »

Geachte Thea,
Het spijt ons te moeten horen dat u helaas met uw scootmobiel niet gemakkelijk in onze winkels kunt komen door de smalle gangpaden.
Na uw reactie is een adviesbureau hard aan de slag gegaan en heeft tot een mooie nieuwe winkel-indeling kunnen komen.
Dit betekend natuurlijk wel dat we 30% minder producten in onze winkel kunnen plaatsen, waardoor we verwachten dat onze omzet zal halveren.
Dit hebben we natuurlijk graag over voor een klant welke een artikel Móet kopen,

Door de verwachte omzet daling kunnen we deze winkel echter nog maar enkele maanden open houden, kunt u ons aangeven wat het volgende filiaal wordt welke we voor u moeten aanpassen? Dan doen we dat natuurlijk graag.

P.s. we zullen de werknemers welke hierdoor hun baan verliezen uw adres toezenden.
Bovenstaande zou zo maar een passende reactie van de winkel kunnen zijn.
Hopelijk snap u nu een beetje dat het niet zo eenvoudig is.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: winkel

Ongelezen bericht door renewouters »

rpvanoyen schreef:Ik ben ook longpatiënt en kan mij uw probleem zeker voorstellen. Uw scoot past niet door de gangpaden maar kan waarschijnlijk wel vanuit buiten naar de kassa rijden. Ik zou gewoon brutaal zijn (een beetje lef is nooit weg), de kassajuffrouw het gangpadprobleem melden en vragen of zij het produkt voor u wilt pakken.
Het zou wel heel klantonvriendelijk zijn als zij (of hij) dat u zou weigeren...

Ik heb wel goede hoop hierop!
Als je extra service wilt hebben moet je naar een andere winkel gaan. Die zijn er genoeg. Kruidvat is niet ingericht als servicedrogist, maar als goedkoopste dozenschuiver. Ik hoop trouwens dat de kassajuffrouw er niet op in gaat. Als de kassajuffrouw weg gaat bij de kassa worden de rijen immers nog langer dan ze al zijn waardoor er nog minder ruimte in de winkel is om je te bewegen...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: winkel

Ongelezen bericht door moederslink »

thea01 schreef:goeden avond

afgelopen week moest ik iets kopen bij het kruidvat holendrechtplein 6 in amsterdam zuidoost. Ik ben door een longziekte gebonden aan scootmobiel en zuurstof. Echter deze winkel kan je niet inkomen omdat alles midden in de paden staat.Er is al meerdere keren daar wat van gezegd door Platform gehandicapten Zuidoost maar word niets mee gedaan. Ik moest dus lopend naar binnen met een zuurstoffles die niet licht is dan heb je het al benauwd deed ook de kassa het niet moest naar een andere kassa. Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor zou daar gisteren bericht van hebben gehad, heb ik ook gehad maar wat ze gaan weet ik niet want ze moeten het aan andere gaan vragen. ik heb gezegd dat ik uiterlijk vandaag een reactie wilde hebben, niet gehad dus wat raden jullie mij nu aan om te doen

bedankt

thea bours
thea01 schreef:ik begrijp iets niet helemaal als ik wat wil hebben van het kruidvat omdat dat de enige winkel is waar ik iets kan kopen wat ik moet hebben in mijn naaste omgeving dan moet ik dus maar accepteren dat je er niet in komt en maar moet gaan wachten tot je in de gelegenheid bent om ergens anders te gaan kopen. sorry ik vind dit niet erg prettig . en ik stel geen deadline om de winkel toegankelijk te maken nee ik wil gewoon een reactie hebben nergens anders om. maar ik ga het verder wel uitzoeken
Sorry, maar dat gaat nu eenmaal niet bij het Kruidvat.
Deze winkelketen staat propvol en met redenen :!:
Als het product dat u wilt hebben werkelijk alleen maar bij het Kruidvat te koop is, vraag het een buur bv om dit voor u te halen of bestel het online.
En waarom wilt u perse een reactie hebben binnen een paar dagen? Klinkt wat - ongeduldig- :(
Ik denk dat Kruidvat met uw klacht niets gaat doen. Ze hebben nl. dus iedere meter ruimte nodig .
Heel vervelend dat u er met een scootmobiel en zuurstof niet doorheen komt, maar u zult dit moeten accepteren of hulp vragen aan familie of buren om het voor u mee te nemen.
Niet iedere winkel kan ingericht worden voor het doorlaten van scootmobiels .

Gesloten