Club Staatsloterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
frans-swart
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2018 13:11

Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door frans-swart »

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van deelnemers aan de Staatsloterij die gebruik maken van het inzetten van hun punten op prijzen die worden aangeboden op Club Staatsloterij. Ik heb namelijk zelf de indruk dat het spel niet "real time" gespeeld wordt. Als er van een bepaalde prijs 10 stuks voorradig zijn en je besluit om je punten in te zetten op die prijs dan zie je niet dat anderen, die op dat moment ook meespelen in Club Staatsloterij voor dezelfde prijs, al een prijs hebben gewonnen. Met andere woorden de teller blijft op 10 weg te geven prijzen staan, terwijl er in werkelijkheid misschien al 3 keer een prijs werd gewonnen door andere deelnemers en de teller dus eigenlijk op 7 had moeten staan. Het is slechts mijn indruk, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere deelnemers van Club Staatsloterij. Als het inderdaad zo werkt als dat ik vermoed, is hier weer sprake van misleiding door de Staatsloterij. In theorie zou je namelijk je punten kunnen inzetten op een prijs die niet meer voorradig is.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Holy53 »

frans-swart schreef:Ik ben benieuwd naar de ervaringen van deelnemers aan de Staatsloterij die gebruik maken van het inzetten van hun punten op prijzen die worden aangeboden op Club Staatsloterij. Ik heb namelijk zelf de indruk dat het spel niet "real time" gespeeld wordt. Als er van een bepaalde prijs 10 stuks voorradig zijn en je besluit om je punten in te zetten op die prijs dan zie je niet dat anderen, die op dat moment ook meespelen in Club Staatsloterij voor dezelfde prijs, al een prijs hebben gewonnen. Met andere woorden de teller blijft op 10 weg te geven prijzen staan, terwijl er in werkelijkheid misschien al 3 keer een prijs werd gewonnen door andere deelnemers en de teller dus eigenlijk op 7 had moeten staan. Het is slechts mijn indruk, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere deelnemers van Club Staatsloterij. Als het inderdaad zo werkt als dat ik vermoed, is hier weer sprake van misleiding door de Staatsloterij. In theorie zou je namelijk je punten kunnen inzetten op een prijs die niet meer voorradig is.
Als je er geen goed gevoel bij hebt? Niet meespelen. Zo simpel.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik mag toch aannemen dat een product is " uitverkocht" deze van de site wordt gehaald. Een terugteller hoeft van mij niet want ook als er nog 1 voorradig is heb je nog steeds dezelfde kans als bij 10
En ach, als vaste speler krijg je de punten gratis

ed54
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2018 14:53

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door ed54 »

Club Staatsloterij
Je zet punten in ??
Maar hoe werkt het je krijgt ,,, van je punten inzet
Maar een loterij trekt toch een lotnummer van de gene die hebben in gezet
Ik heb geen lot of bal nummer !? hoe weet ik of er wel een trekking plaats vind
en hoeveel mensen hebben er aan mee gedaan

GFF
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2018 11:15

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door GFF »

Ik vind dit wel een heel goed punt, omdat ik ook van mening ben dat de Staatsloterij hier weer hetzelfde doet als met prijzen laten vallen op onverkochte loten. Door de optie "XL" te introduceren omzeilen ze dit en kunnen ze weer - net als vroeger - elke trekking extra kansopties verkopen zonder deze elke trekking te hoeven uitkeren.
Met dit spel doen ze dit dus ook! Je speelt mee terwijl alle prijzen al vergeven zijn en dat klopt gewoon niet!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door sylvesterb »

frans-swart schreef:
21 feb 2018 11:31
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van deelnemers aan de Staatsloterij die gebruik maken van het inzetten van hun punten op prijzen die worden aangeboden op Club Staatsloterij. Ik heb namelijk zelf de indruk dat het spel niet "real time" gespeeld wordt. Als er van een bepaalde prijs 10 stuks voorradig zijn en je besluit om je punten in te zetten op die prijs dan zie je niet dat anderen, die op dat moment ook meespelen in Club Staatsloterij voor dezelfde prijs, al een prijs hebben gewonnen. Met andere woorden de teller blijft op 10 weg te geven prijzen staan, terwijl er in werkelijkheid misschien al 3 keer een prijs werd gewonnen door andere deelnemers en de teller dus eigenlijk op 7 had moeten staan. Het is slechts mijn indruk, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere deelnemers van Club Staatsloterij. Als het inderdaad zo werkt als dat ik vermoed, is hier weer sprake van misleiding door de Staatsloterij. In theorie zou je namelijk je punten kunnen inzetten op een prijs die niet meer voorradig is.
Hoe kom je erbij dat het spel "real time" met andere wordt gespeeld?

https://club-staatsloterij.nederlandsel ... oorwaarden
GFF schreef:
11 dec 2018 12:40
Ik vind dit wel een heel goed punt, omdat ik ook van mening ben dat de Staatsloterij hier weer hetzelfde doet als met prijzen laten vallen op onverkochte loten. Door de optie "XL" te introduceren omzeilen ze dit en kunnen ze weer - net als vroeger - elke trekking extra kansopties verkopen zonder deze elke trekking te hoeven uitkeren.
Met dit spel doen ze dit dus ook! Je speelt mee terwijl alle prijzen al vergeven zijn en dat klopt gewoon niet!
Vreemd dat je het een goed punt vind, terwijl topic starter enkel verondersteld dat het realtime is. Dit staat nergens op de website of bij de uitleg. Los daarvan gaat hij uit van "terwijl er in werkelijkheid misschien" maar dat is misschien.

Beetje alu hoedje topic....

Nicap
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2007 09:10

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Nicap »

Beetje late reactie, maar ben het met de topicstarter eens. Het gaat denk ik niet helemaal eerlijk.

Verder nog wat om na te denken. Heb hierover gister net een mail naar de klantenservice van de Staatsloterij gestuurd.
Hopelijk is het antwoord bevredigend. Want er klopt namelijk iets niet of sommige mensen zijn wel heeeeeel erg lucky.

In de voorwaarden staat dat je een direct kans prijs maar maximaal 3x kan winnen. Helaas klopt dat niet, want uit het verleden blijkt dat sommige mensen wel vaker dan 3x eenzelfde direct kans prijs hebben gewonnen.

Verder zijn er een aantal winnaars die wel heel erg lucky zijn. Die hebben een ver boven gemiddeld aantal prijzen gewonnen. Ik vermoed dan ook een bug in het spel of gewoon een slechte implementatie is.
Hieronder een paar voorbeelden.

De Heer B. Butink uit Geleen heeft sinds de start van Club Staatsloterij maar liefst 46x iets gewonnen. Vermoedelijk heeft hij/zij contact gehad met een familielid uit Heerlen, J.M.G. Butink. Deze persoon heeft namelijk ook al 20x iets gewonnen met vermoedelijk dezelfde strategie.
Het gaat in dit geval steeds om de kleinere prijzen, waarvan er veel beschikbaar zijn.
Mijn vermoeden is dat het systeem te simpel in elkaar zit en dat er gewoon klokslag 0:00 een paar prijzen in de qeue staan. Dus gewoon elke nacht een keer een direct kans inzetten om een paar seconden na 0:00 kan wonderen doen.

Heb dit overigens niet getest, maar dit moet haast wel zo zijn. In elk geval iets dergelijks. En als dit zo is, dan is het erg misleidend en zelfs heel onterecht. Want als je overdag meespeelt weet je eigenlijk sowieso dat je niet gaat winnen.

De Heer Butink heeft bijvoorbeeld in Maart 2020 het volgende gewonnen:
De heer B. Butinkuit Geleen Pathe Film voucher
De heer B. Butinkuit Geleen Pathe Film voucher
De heer B. Butinkuit Geleen Pathe Film voucher
De heer B. Butinkuit Geleen Pathe Film voucher
De heer B. Butinkuit Geleen Orbit Key
De heer B. Butinkuit Geleen Cadeaubon Coolblue
De heer B. Butinkuit Geleen Cadeaubon Coolblue

Dit is gewoonweg niet mogelijk en zelfs tegen de voorwaarden van Club Staatsloterij. Want daar staat het volgende:
De deelnemer kan per Direct kans prijs maximaal 3 keer winnen. En je kon maar 6x meespelen met deze direct kans. En dan 4 keer winnen. Netjes hoor.

In April 2020 heeft de Heer Butink overigens weer meer dan 3x eenzelfde prijs gewonnen(weer 4 uit 6):
De heer B. Butinkuit Geleen Johnny Doodle
De heer B. Butinkuit Geleen Johnny Doodle
De heer B. Butinkuit Geleen Johnny Doodle
De heer B. Butinkuit Geleen Johnny Doodle

in totaal heeft B. Butink voor een bedrag van ongeveer 1611 euro gewonnen. Best slim gedaan van B. Butink.
Een ander persoon die blijkbaar doorheeft hoe het werkt is De heer R.J.P. Schreurs uit Arnhem:
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem iPad Air 2
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Staatslot XL
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Staatslot XL
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Staatslot XL
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Koffer
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Straat loten
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Itunes Card
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Itunes Card
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Itunes Card
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Halfjaar abonnement tijdschrift
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem TP Link Powerbank
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Straatje loten
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Chocstar
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem jaar Spotify
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Zalando tegoed
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Zalando tegoed
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Staatslot
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Chromecast
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Vue Cinema
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Sennheiser koptelefoon
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Pathe Film voucher 11
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Pathe Film voucher 11
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Pathe Film voucher 11
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Orbit Key 39,95
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Johnny Doodle
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Johnny Doodle
De heer R.J.P. Schreursuit Arnhem Johnny Doodle

Ze moeten gewoon net als de superprijs gewoon uit alle loten gaan trekken. Dat is de eerlijkste manier. Of gewoon een juiste implementatie doen.

MBies
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2020 15:16

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door MBies »

Dit was mij ook opgevallen en via Google kwam ik bij de Radar site terrecht

kansberekening technisch is dit bijna niet mogelijk.
Wij spelen (als clubje van 20 personen) met de staatsloterij mee met 2 volle straten,
die wij elke maand zelf kopen bij Primera.
Hierdoor hebben wij 7000 punten (eigenlijk dus onbeperkt)
om mee te spelen met de Club staatsloterij.
Sinds 12 maanden ongeveer spelen wij dus mee met alle club mogelijkheden op deze extra prijzen .
nog noot wat gewonnen.
Dhr Butink uit Geleen daarin tegen zowat elke maand meerdere keren gewonnen.
[*]Hier is geen kansberekening op los te laten. Dit kan geen zuivere koffie zijn[/u][/b]

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit topic verdient wel een bump vind ik, vooral gezien het bericht van Nicap van 27 april. Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met die prijzen van Club Staatloterij.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

En wat verhelpt die topicbump daaraan? :wink:

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Erthanax »

De bump op zich niets, maar als er meespelende forumleden zijn, kunnen die een kijken of zij hun winstkansen ook kunnen opkrikken.

Richard 71
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:24

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Richard 71 »

Dhr. Butink uit Geleen was mij ook al eerder opgevallen. Die valt maandelijks in de Prijzen. Kan me niet voorstellen dat daar een systeem aan ten grondslag ligt. Nijg eerder te geloven dat er nooit iets verloot wordt en dat het een gefingeerde lijst met namen is. Zou graag eens zien dat iemand het tegendeel bevestigd en hier meld dat hij daadwerkelijk een prijs heeft gewonnen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vele verkopende winkels weten dit en weigeren nog aan deze dubieuze zooi mee te werken, ik heb het in enkele winkels al gezien, dat lijstje waarom dit niet meer bij hun te koop is!

YSCH
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2020 15:02

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door YSCH »

Dhr-en Butink uit Geleen en Heerlen, staan idd. Maandelijks bij de winnaars. En dit al zo lang club staatsloterij bestaat! En dan niet 1 prijs maar vaak meerdere(dezelfde) prijzen. Ik heb dit al eens aangegeven bij de staatsloterij maar die geven niet thuis. Dit riekt duidelijk naar fraude.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tijd voor een nieuwe stichting van Ferdy Roet.....

Ibilisant United
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2006 23:34

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Ibilisant United »

Voor de ongelovigen, er is wel degelijk een winkans op de Club Staatsloterij. Ik heb van een medewerker het volgende antwoord gekregen op mijn vraag of alles nep is:

"Club staatsloterij is niet nep. Het werkt via een computerprogramma. De winnende prijzen zijn als het ware gekoppeld aan een tijd. Als je dan op het goede tijdstip je punten inzet dan win je de prijs."

Blijkbaar spelen de heren Butink en Schreurs het zo, dat ze elke maand exact het juiste tijdstip weten te vinden.
Aangezien die kennis voor maar weinigen geldt (geen idee hoe laat ze dat doen?!) rest mij het op te geven.
Dat zal ook de nodige tijdwinst opleveren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ibilisant United schreef:
21 sep 2020 15:57
Voor de ongelovigen, er is wel degelijk een winkans op de Club Staatsloterij. Ik heb van een medewerker het volgende antwoord gekregen op mijn vraag of alles nep is:

"Club staatsloterij is niet nep. Het werkt via een computerprogramma. De winnende prijzen zijn als het ware gekoppeld aan een tijd. Als je dan op het goede tijdstip je punten inzet dan win je de prijs."
Ja, dat overtuigt... :lol: :lol:

YSCH
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2020 15:02

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door YSCH »

Na mailcontact met ombudsman van Nederlandse loterij, de volgende reactie:

Wij hebben uw e-mail van 27 oktober jl. in goede orde ontvangen en geven u graag de volgende toelichting.

Bedankt voor uw feedback. We onderzoeken regelmatig of alle winnaars op een goede en eerlijke (volgens de regels) manier tot stand komen. We hebben in dit geval geconstateerd dat een aantal deelnemers vooral ‘slim’ gebruik maakt van de spelregels.
 
Ik zal u een toelichting geven op hoe het spel ‘Direct Kans’ werkt.
 
•          We gebruiken een systeem, dat de winmomenten per spel per spelmaand creëert.
•          Deze winmomenten worden encrypted (gecodeerd) opgeslagen.
•          Op het moment van deelname kijkt het systeem of de speler de eerste deelnemer is na zo’n winmoment.
•          Indien ‘ja’ heb je prijs.
•          Per account mag je maximaal 10x meespelen en kun je maximaal 1x winnen (tot augustus dit jaar kon je maximaal 3x winnen)
 
Onlangs hebben we ervoor gekozen om meer kleine prijzen beschikbaar te stellen in Club Staatsloterij met de gedachte om zo meer Club spelers blij te maken met een prijs.
Dit betekent automatisch dat er ook meer winmomenten gecreëerd worden.
 
De deelnemers in kwestie waar u op doelt, zetten regelmatig punten in op momenten dat er weinig bezoek is op de website. Zij doen dit naar eigen inschatting. Hierdoor vergroten zij hun kans om prijzen te winnen. Daarnaast hebben deze klanten meerdere accounts waardoor zij vaker dan 1x wonnen.
 
Alles gaat volgens de regels van het spel. 
Sinds augustus dit jaar hebben we de regels aangepast en kan een deelnemer de Direct Kans prijs 1x winnen in plaats van 3x.
Meer informatie hierover is te vinden bij de algemene voorwaarden via https://club-staatsloterij.nederlandsel ... oorwaarden

Wij blijven er naar streven om zoveel mogelijk unieke spelers blij te maken. Daarom kijken we ook nu weer hoe we het spel nog eerlijker en leuker kunnen maken, zodat de prijzen in de toekomst nog beter verdeeld kunnen worden onder alle Clubleden.
 
Nogmaals dank en we nemen deze feedback zeker mee bij verdere optimalisaties van het spel.

Met vriendelijke groet,

J.M.

KCS - Kwaliteit, Coördinatie en Service -
Laatst gewijzigd door Radar op 18 apr 2021 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam van de medewerker veranderd in initialen / Radar^SK

gjs68
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2013 14:52

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door gjs68 »

Gelet op de uitleg in het vorige/bovenstaande bericht, kunnen we dus concluderen dat het geen zin heeft om direct achter elkaar herhaaldelijk punten op een bepaalde prijs in te zetten. Als de 1e poging niet lukt, zit je niet na een aangewezen tijdstip.

Je kunt dus beter de inzet verdelen over een dag, danwel periode. Beste momenten lijken mij, pal/vlak na middernacht. Ergens ver in de nacht (4 a 5 uur, wie zit daar nu op dat tijdstip), begin van de ochtend. Ook of het een weekend of doordeweekse dag is kan een factor zijn. Misschien hebben andere nog goede ideeën?

Yass
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:06

Re: Club Staatsloterij

Ongelezen bericht door Yass »

Ook hier een laat bericht. De prijzen zijn in ieder geval wel echt aangezien ik ooit wat heb gewonnen. Ik had 2x achter mekaar mijn punten ingezet en toen was het raak. Was indd rond een tijdstip waarop niet veel bezoek te verwachten is (‘snachts). Maar daar bleef het ook bij. Verder nooit meer wat gewonnen. Ik heb inderdaad de naam Butink vaak voorbij zien komen, nu nog steeds. Wat nu ook fijn is, is dat te zien is hoeveel prijzen er nog over zijn. Was voorheen niet zo, waardoor er kans was dat je je punten in had gezet terwijl alle prijzen al waren gewonnen.

Plaats reactie