Ervaring met Biedveilingen.nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax

Re: Ervaring met Biedveilingen.nl

Ongelezen bericht door Erthanax » 01 okt 2019 12:58

edwinpol schreef:
01 okt 2019 12:23
Nee, hoor. Ik laat de rechter graag een uitspraak doen.
De rechter doet uitspraak, o.a. na weging/beoordeling van de bewijsstukken die u overlegt. Dat iemand van wisselt van toeleverancier of dienstverlener, of gebruik maakt van goed beveiligde communicatie, is op zich niet strafbaar of onrechtmatig.

Novi Omagum

Ongelezen bericht door Novi Omagum » 04 okt 2019 16:28

Ook interessant hierbij, is deze uitspraak van de kantonrechter.
Biedveiling gebruikte foto’s van winnaars van een andere site (van WOW veilingen) en plaatste die voorzien van een andere persoonsnaam op hun eigen site als winnaars van Biedveiling. De rechter verbiedt het en legt een dwangsom op van 500€ per nieuwe overtreding.
In elk geval hebben ze dus van 1 andere website foto’s misbruikt.
Na de uitspraak weten we niet of biedveiling ook van andere sites foto’s heeft overgenomen / plaatst als of het hun éigen winnaars zijn: het hoeft niet maar het kan. De kans dat iemand er zoals in dit geval achter komt is misschien niet zo groot en het kan best dat ze dit risico en bijbehorende kosten incalculeren als bedrijfsrisico.
Hier die uitspraak http://www.vkcr.nl/wp-content/uploads/R ... i-2017.pdf

Powerbank12

Ongelezen bericht door Powerbank12 » 05 okt 2019 14:09

Als ik het vonnis zo lees staat er iets heel anders:

Er staat dat de per email (!) toegestuurde foto's werden gebruikt in een advertentie op Facebook. In deze advertentie was een gebruikersnaam toegevoegd die hoorde bij het winnende account op de website in kwestie.

Ik lees niets over foto's op een winnaarspagina, wat u in uw reactie stelt. U stelt tevens dat er sprake is van 'misbruik'. Misbruik vereist opzet. Ik zie de door u beweerde misbruik in het geheel niet terug in het vonnis van de rechter.

Blijkbaar was het deze site ook niet duidelijk dat de persoon op de foto niet de persoon was die de prijzen had gewonnen. En zijn de foto's offline gehaald toen dat duidelijk werd. Lijkt me ook lastig om dat te controleren als je het per email toegestuurd krijgt, zoals wordt vermeldt. Maar goed, dat is blijkbaar het bedrijfsrisico.

Ben overigens heel benieuwd hoe het af gaat lopen met de andere gebruiker die een mail heeft ontvangen. Lijkt mij vrij risicovol om dit soort dingen te plaatsen over een bedrijf als je het niet hard kan maken.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 05 okt 2019 15:22

Powerbank12 schreef:
05 okt 2019 14:09
Als ik het vonnis zo lees staat er iets heel anders:
Leest u het wel goed? Ik lees dat WOW-veiligen foto's heeft gemaakt van twee gelukkige winnaressen en die met toestemming heeft gepubliceerd op hun website. Vervolgens heeft Biedveilingen die foto's zonder toestemming en met andere (valse) namen gebruikt in hun eigen advertenties op FB, om de indruk te wekken dat het zou gaan om winnaressen van Biedveilingen. En daarvoor is Biedveilingen in kort geding veroordeeld.

Als ik het verkeerd begrijp, wordt ik daar graag op gewezen.

Powerbank12

Ongelezen bericht door Powerbank12 » 05 okt 2019 15:46

Mijn reactie ging over de winnaarspagina en het gestelde misbruik. Er worden in de reactie voor mij zaken beweerd, onder verwijzing naar het vonnis, inzake een winnaarspagina en misbruik (opzet) die ik niet in het vonnis zie. Dat heb ik benoemd

Ik lees dat Biedveilingen stelt dat zij de foto's heeft toegestuurd gekregen (pagina 7, voetnoot 1). En dat zij betwisten dat deze ooit op hun eigen site - winnaarspagina - hebben gestaan, wat gesteld werd in de reactie voor mij. En dat ook niet gebleken / bewezen is dat dit wel zo zou zijn geweest.

Verder heb ik getracht aan te geven dat het gestelde 'misbruik' niet al te lichtvaardig kan worden gebruikt. Het maakt immers verschil of er sprake is van werkelijke misbruik, en dus opzet, wat niet is gebleken, of te goeder trouw zijn: foto's toegestuurd krijgen van winnaars (waarbij de werkelijke winnaar blijkbaar niet op de foto staat).

edwinpol

Ongelezen bericht door edwinpol » 07 okt 2019 14:09

Novi Omagum schreef:
04 okt 2019 16:28
Ook interessant hierbij, is deze uitspraak van de kantonrechter.
Biedveiling gebruikte foto’s van winnaars van een andere site (van WOW veilingen) en plaatste die voorzien van een andere persoonsnaam op hun eigen site als winnaars van Biedveiling. De rechter verbiedt het en legt een dwangsom op van 500€ per nieuwe overtreding.
In elk geval hebben ze dus van 1 andere website foto’s misbruikt.
Na de uitspraak weten we niet of biedveiling ook van andere sites foto’s heeft overgenomen / plaatst als of het hun éigen winnaars zijn: het hoeft niet maar het kan. De kans dat iemand er zoals in dit geval achter komt is misschien niet zo groot en het kan best dat ze dit risico en bijbehorende kosten incalculeren als bedrijfsrisico.
Hier die uitspraak http://www.vkcr.nl/wp-content/uploads/R ... i-2017.pdf
Wederom sprake van oplichting dus. Uitspraak was al in juni 2017 en Biedveilingen.nl mag gewoon met hun oplichtingspraktijken door blijven gaan, ongelofelijk.

Powerbank12

Ongelezen bericht door Powerbank12 » 07 okt 2019 15:12

Misschien moet u het vonnis nog eens lezen en de reacties hierover.

U gebruikt termen als oplichting terwijl daar in het vonnis - of elders - niets van blijkt.

U heeft reeds een brief ontvangen, begrijp ik uit uw eerdere reactie, in relatie tot uitingen die u doet. Volgens mij begeeft u zich op heel glad ijs.

edwinpol

Ongelezen bericht door edwinpol » 09 okt 2019 10:06

Powerbank12 schreef:
07 okt 2019 15:12
Misschien moet u het vonnis nog eens lezen en de reacties hierover.

U gebruikt termen als oplichting terwijl daar in het vonnis - of elders - niets van blijkt.

U heeft reeds een brief ontvangen, begrijp ik uit uw eerdere reactie, in relatie tot uitingen die u doet. Volgens mij begeeft u zich op heel glad ijs.
Landelijke media zijn er nu ook druk mee bezig, zij krijgen ook veel klachten binnen, zal binnenkort een tv uitzending komen. Einde is dus eindelijk in zicht ....

edwinpol

Ongelezen bericht door edwinpol » 09 okt 2019 15:14

Powerbank12 is volgens mij een vriendje van iemand achter biedveilingen.nl, of nog triester. De verantwoordelijk persoon zelf ...

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 09 okt 2019 15:53

Het zou mij ook niet verbazen.

Plaats reactie