LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
LUO
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2018 12:40

Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door LUO »

Mijn schoonmoeder van 96 werd op 20 feb 2018 gebeld door +31 880201750. De mevrouw zei dat ze van Intrum justitia was. En dat er een rekening niet betaald was. Mijn schoonzusje vroeg door welke rekening dan en toen bleek ineens dat “ het systeem” was vastgelopen. Mijn schoonzusje gaf aan dat als er echt iets was dat mevrouw dan een ander nummer moest bellen (naar degene die de financien regelt voor mijn schoonmoeder). Nooit meer iets gehoord!
Wij denken dat hier iets heel erg niet aan klopt. Zijn er meer mensen met dit type ervaringen?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door mahadma »

Regel 1 in dit soort zaken: Wie eist, die bewijst! en niet anders.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Regel 2: Intrum Justitia belt niet voor zulke zaken.

Stoekie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2018 14:32

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door Stoekie »

Google het nummer maar eens, je komt dan hier uit:

http://stopting.nl/nl/number/0880201750

Advies: Niet opnemen dus ;-)

LUO
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2018 12:40

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door LUO »

Dank voor de reacties. Waar het ons om gaat is zorgen dat dit soort Phishing, want dat is het waarschijnlijk, onder de aandacht te brengen en te stoppen. Met name kwetsbare mensen worden hier het slachtoffer van. Je kunt wel zeggen tegen een 96 jarige niet opnemen. Maar die kunnen vaak niet zo snel lezen wat het nummer is. En zijn snel overdonderd. Wat kunnen we doen om dit te stoppen (of in ieder geval moeilijk te maken voor die boeven). Politie waarschuwen? Aandacht aan besteden bij radar of bij Opgelicht?

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Je kunt het altijd melden want des te meer er over gemeld wordt des te meer mensen het zal bereiken. Welkom in de nieuwe wereld want ik vertel je dat het alleen maar erger wordt. Oplichters worden steeds slimmer en doortrapter en verzinnen overal wat voor. Waarschuw elkaar en maak regels met elkaar onderling hoe te handelen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door Moneyman »

stronkstronk schreef:Regel 2: Intrum Justitia belt niet voor zulke zaken.
Dit is in ieder geval pertinent onjuist.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vrees dat dit soort oplichting / ongein niet te stoppen is en het alleen maar erger wordt en ja het klopt natuurlijk dat ouderen snel overdonderd zijn en het nummer niet zo snel herkennen.
Het enige advies dat ik zou willen geven is : train je schoonmoeder er maar in dat ze keer op keer zegt dat ze " er toch niets van begrijpt en het toch niet goed verstaat en dat ze maar moeten terugbellen als haar dochter er is " ( dus lekker onnozel doen :wink: ) en daarna moet ze de hoorn er maar gewoon op leggen .

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door gosewijn »

Regel 2: Intrum Justitia belt niet voor zulke zaken.

Je kunt het altijd melden want des te meer er over gemeld wordt des te meer mensen het zal bereiken. Welkom in de nieuwe wereld want ik vertel je dat het alleen maar erger wordt. Oplichters worden steeds slimmer en doortrapter en verzinnen overal wat voor. Waarschuw elkaar en maak regels met elkaar onderling hoe te handelen.

Dit snap ik even niet , Kan je vertellen dat ze rustig 3 maal per dag bellen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien een antwoordapparaat adviseren, zodat moe alleen maar opneemt als zij een bekende hoort?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door mahadma »

Als je het nier vertrouwd, vraag de naam van de beller/belster, zeg dat je terug gaar bellen via het nummer wat je via google vind. Als ze gaan sputteren weet je hoe het zit.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoontje “Intrum Justitia” naar 96 jarige

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:Als je het nier vertrouwd, vraag de naam van de beller/belster, zeg dat je terug gaar bellen via het nummer wat je via google vind. Als ze gaan sputteren weet je hoe het zit.
Leuk idee, maar zo werkt het niet. Uitbellen wordt bij dergelijke organisaties via de callcenters gedaan, die zijn niet van buiten bereikbaar. Van buiten kom je vaak bij de receptioniste. Alleen als je een intern doorkiesnummer kent, kom je bij een behandelaar terecht, maar dat is dan nog steeds niet degene die jou belde.

Gesloten