LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Identieke kopie tijdens bekijken programma gemist NPO

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Marco Haamans
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2016 19:17

Identieke kopie tijdens bekijken programma gemist NPO

Ongelezen bericht door Marco Haamans »

Mijn dochter kreeg gisteren de vraag of ze een identieke kopie van haar telefoon mochten maken bij het kijken uitzending gemist en heeft per ongeluk op toestaan gedrukt. Herkend iemand dit?

En weet iemand of dit onschuldig is of wat dit voor gevolgen kan hebben?

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Identieke kopie tijdens bekijken programma gemist NPO

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wie of wat stelde die vraag? En wat gebeurde er toen? Is dat niet gewoon een backup service van de bewuste telefoon(provider)?
Marco Haamans schreef:Mijn dochter kreeg gisteren de vraag of ze een identieke kopie van haar telefoon mochten maken bij het kijken uitzending gemist en heeft per ongeluk op toestaan gedrukt. Herkend iemand dit?

En weet iemand of dit onschuldig is of wat dit voor gevolgen kan hebben?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Identieke kopie tijdens bekijken programma gemist NPO

Ongelezen bericht door kweenie »

De vraag die ik krijg is of er een unieke identificatie van het toestel mag worden gebruikt. Dat is toch heel wat anders dan een kopie van het toestel maken.

Dus ofwel je dochter zat op een vreemde, louche site (of heeft die bezocht), ofwel je hebt de vraag niet goed begrepen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Identieke kopie tijdens bekijken programma gemist NPO

Ongelezen bericht door kokka »

als de NPO een identieke kopie van mijn telefoon kon maken zou ik meteen ja zeggen. binnen de kortste keren kan je een handeltje in telefoons beginnen haha

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Identieke kopie tijdens bekijken programma gemist NPO

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zoals kweenie aangeeft ging het waarschijnlijk om het gebruiken van een unieke identificatie van de telefoon. Als je op ja klikt, krijg je gepersonaliseerde advertenties te zien; je kijkgedrag wordt dan gevolg dmv cookies.
In de NPO App kun je dat weer uitzetten. Tik op het tandwieltje rechts boven, kies advertenties, tik op het schuifknopje; dat gaat dan van aan/ja (oranje) naar uit/nee (grijs). Je kijkgedrag wordt niet meer gevolgd en je krijgt "algemene" advertenties te zien.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Identieke kopie tijdens bekijken programma gemist NPO

Ongelezen bericht door Dirkie »

Marco Haamans schreef:Mijn dochter kreeg gisteren de vraag of ze een identieke kopie van haar telefoon mochten maken bij het kijken uitzending gemist en heeft per ongeluk op toestaan gedrukt. Herkend iemand dit?

En weet iemand of dit onschuldig is of wat dit voor gevolgen kan hebben?
Als ik de vraag zou snappen dan kan ik er waarschijnlijk wel een zinnig antwoord op geven. Maar wat moet je met een identieke kopie van je telefoon? Of wat zou uitzending gemist daar mee moeten? En waarom drukken mensen toch altijd per ongeluk op allerlei knoppen?

Gesloten