LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzendkosten ongevraagde bestelling

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door fpprene »

Ik heb onlangs een bestelling geplaatst bij Hollywoodbodyshaper, zending keurig ontvangen, bleek echter niet te passen; teruggestuurd (portokosten betaald). Krij ik weken later weer een (ongevraagde) zending.. wellicht wel passend maar ik heb gene trek in een ongevraagde zending.. telefonische navraag (na vooraankondiging) leert dat ik het pakketje bij de postbode maar moet weigeren?? Vreemd en onhaalbaar verhaal is namelijk een postbuspakketje.. valt niks te weigeren, ligt plots op de deurmat. Terugsturen op kosten vd verzender?? Nee hoor ik wordt geacht een kleine 4 euro te betalen voor een zending die ik niet heb besteld.. dacht het niet.. maar ja, de herinneringen, aanmaningen en laatste aanmaning vallen binnen en nu ?? :?: :oops: :twisted:

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door yan »

Zoek even op "ongevraagde toezending"
Indien u niets heeft besteld hoeft u niks terug te sturen (en al helemaal niet op eigen kosten).

Eventueel eenmaal dit aangeven richten bedrijf / incassodienst.
Verder niet op reageren.
Laatst gewijzigd door yan op 23 apr 2018 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door witte angora »

fpprene schreef:Ik heb onlangs een bestelling geplaatst bij Hollywoodbodyshaper, zending keurig ontvangen, bleek echter niet te passen; teruggestuurd (portokosten betaald). Krij ik weken later weer een (ongevraagde) zending.. wellicht wel passend maar ik heb gene trek in een ongevraagde zending.. telefonische navraag (na vooraankondiging) leert dat ik het pakketje bij de postbode maar moet weigeren?? Vreemd en onhaalbaar verhaal is namelijk een postbuspakketje.. valt niks te weigeren, ligt plots op de deurmat. Terugsturen op kosten vd verzender?? Nee hoor ik wordt geacht een kleine 4 euro te betalen voor een zending die ik niet heb besteld.. dacht het niet.. maar ja, de herinneringen, aanmaningen en laatste aanmaning vallen binnen en nu ?? :?: :oops: :twisted:
Op welke grond heb je het teruggestuurd? Om te ruilen, of heb je de koop ontbonden?

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door fpprene »

Zending niet bruikbaar. Geen vervanging gevraagd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door witte angora »

fpprene schreef:Zending niet bruikbaar. Geen vervanging gevraagd.
Kan het zijn dat het bedrijf er van uit ging dat je een andere maat wilde, en deze keer wél de juiste heeft verzonden?

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door fpprene »

Jazeker, dat kan. Alleen wil ik die zending niet meer..en toen ik hen dat telefonisch mededeelde (nav vooraankondiging nieuwe zending werd mij de instructie gegeven dit bij de postbezorger te melden...hem t pakketje dus laten houden.. maar dat gaat niet als het een brievenbuspakketje .. en dus zit ik weer met verzendkosten opgezadeld.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door yan »

en dus zit ik weer met verzendkosten opgezadeld.
Nee hoor,
aangeven dat je niets besteld hebt en dat als ze het terug willen zij voor kosteloze verzending dienen te worden.
Zo niet dat je het dan niet hoeft terug te bezorgen (gezien het om ongevraagde toezending gaat) en ze dienen te stoppen met het sturen van facturen / herinneringen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

yan schreef:
en dus zit ik weer met verzendkosten opgezadeld.
Nee hoor,
aangeven dat je niets besteld hebt en dat als ze het terug willen zij voor kosteloze verzending dienen te worden.
Zo niet dat je het dan niet hoeft terug te bezorgen (gezien het om ongevraagde toezending gaat) en ze dienen te stoppen met het sturen van facturen / herinneringen.
Als het gaat om een fout van de winkel kan je wel op je strepen gaan staan, maar dan is overleg beter. Als de verkoper gedacht had dat het om een omruiling ging kan je wel roepen dat het ongevraagd is en je de spullen mag houden, maar netjes is dat niet.

Ga dus eerst in overleg met de verkoper hoe het kan dat er opnieuw iets ontvangen is.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door witte angora »

Als het een brievenbuspakketje is, kun je toch gewoon je eigen adres afplakken en dan retour afzender in de brievenbus mikken?

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door fpprene »

Dat zou kunnen, maar waar is mijn verzendbewijs dan?? krijg ik alsnog een factuur..want dan krijg je te horen dat die zending nooit retour is gekomen (weet ik uit ervaring)

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Op welke grond heb je het teruggestuurd? Om te ruilen, of heb je de koop ontbonden?
fpprene schreef:Zending niet bruikbaar. Geen vervanging gevraagd.
Je geeft aan niet ontbonden te hebben, omdat je niet uit je verklaring ondubbelzinnig is op te maken.
fpprene schreef:Alleen wil ik die zending niet meer..en toen ik hen dat telefonisch mededeelde (nav vooraankondiging nieuwe zending werd mij de instructie gegeven dit bij de postbezorger te melden... (...).
Als zij beweren dat u dit helemaal niet telefonisch heeft aangegeven, hoe kunt u dan bewijzen dat u heeft herroepen?

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Verzendkosten ongevraagde bestelling

Ongelezen bericht door fpprene »

wellicht met hun bevestigingsmail..niet aannemen vd postbode ?

Gesloten