LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaald voor niet bezorgd pakketje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Martine57
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2018 09:13

Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door Martine57 »

DHL neemt een pakket in ontvangst van Bachbloesem (dus de verzender) en DHL levert dat af op 6-4 op huisnummer 911. Wij wonen op 809 en hebben een briefje op het raam dat er geen pakketjes mogen worden afgegeven bij buren. Het pakje is niet op 911 bezorgd en DHL stelt dat de verzender: Bachbloesem , een onderzoeksopdracht moet geven aan DHL! Mijn dochter heeft 39€ betaald voor iets dat ze nooit heeft gekregen en zowel DHL als Bachbloesem ondernemen niets.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2018 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door mahadma »

Dat is dan een probleem voor de verzender. Die zal OF een nieuwe zending moeten versturen, eventueel naar een pick up point of u moeten terug betalen, u heeft per slot niets ontvangen.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door Meint »

Extra betaald?

Dus eigenlijk betaal je om een pakketje van A naar B....of C, D, E en F te brengen, maar als je bijbetaald kan het ook alleen naar ?
We leven in een vreemde (ik zou bijna 'verdorven' schrijven) wereld.

stofzuigertje

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze een briefje, bezorgd op 809 achter lieten mag dat, en kon U het daar ophalen....
beetje vreemd, zoveel nummers verder!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door yan »

Met DHL heeft u niets te maken, die werken in opdracht van de verzender, niet op opdracht van u.
U heeft iets besteld en het niet ontvangen.
Dat de buren het niet willen afgeven of niet hebben ontvangen is niet uw probleem maar dat van de verzender.

Bericht de verzender dat deze binnen 14 dagen dient te zorgen dat u alsnog het pakket ontvangt of u binnen 14 dagen het geld retour moet storten én dat als ze dit niet doen u een incassobureau inschakelt en de kosten hiervan op hen verhaald worden.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Meint schreef:Extra betaald?

Dus eigenlijk betaal je om een pakketje van A naar B....of C, D, E en F te brengen, maar als je bijbetaald kan het ook alleen naar ?
We leven in een vreemde (ik zou bijna 'verdorven' schrijven) wereld.
Nee hoor, niet altijd. Ik bestel regelmatig bij een grote kledingwebshop en daar zijn beide opties gratis.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door Meint »

Miepje1 schreef:
Meint schreef:Extra betaald?

Dus eigenlijk betaal je om een pakketje van A naar B....of C, D, E en F te brengen, maar als je bijbetaald kan het ook alleen naar ?
We leven in een vreemde (ik zou bijna 'verdorven' schrijven) wereld.
Nee hoor, niet altijd. Ik bestel regelmatig bij een grote kledingwebshop en daar zijn beide opties gratis.
Dat geldt voor meer webwinkels, ik ben dan ook verbaasd dat dit volgens een eerdere reactie blijkbaar geld moet kosten. Ik snap best dat bij buren bezorgen goedkoper is voor de bezorger dan terugkomen, maar dat zou gewoon bij de prijs in moeten zitten. Alles tot de laatste cent fiscaliseren en dan overal natuurlijk nog een beetje extra winst bovenop leid tot een vervelende manier van met elkaar omgaan in een samenleving.

Zo'n briefje (zie eerdere reacties) hangt er waarschijnlijk niet voor niets, maar omdat de bezorger officieel geen relatie heeft met de ontvanger, hoeft die zich daar dus niks van aan te trekken. Of mag dat misschien zelfs niet van de werkgever.
Dat is economisch enigszins logisch, maar maatschappelijk en intermenselijk bizar.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door yan »

Dat is helemaal niet bizar.
Er zijn voorwaarde gesteld voor de levering door de opdracht gever, en daar houdt de bezorger zich aan (als het goed is)
Als de opdracht gever dus zegt: leveren bij buren mag, dan mag het.
Het is aan de verzender of deze zo'n risico wel of niet wilt lopen, deze is immers verantwoordelijk totdat het bij de koper bezorgd is, en over briefjes discussie gaan voeren indien iets toch anders is aangegeven is niet te doen.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door Meint »

Champignons uit de bezorgmaaltijd halen.... Wat een vergelijking...

Mijn punt is dat dit helemaal geen extra zou moeten zijn. Het doel van een pakje verzenden is dat het van A naar B gaat, dus naar de ontvanger. Dat is normaal. Bezorgen bij buren is een noodoplossing, geen verdienmodel.

Wat is de volgende opslag, 2 euro om aan de deur te bezorgen i.p.v. het pakje over een tuinmuurtje te smijten of in een GFT container te stoppen?
Dat is ook sneller en dus goedkoper!

karinama
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2010 09:42

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door karinama »

Verbaast me niks bij DHL. Ook al een paar rare situaties meegemaakt. Woon in een flat en dan wordt er door DHL beneden aan gebeld en zeer onvriendelijk gezegd dat ik het pakket beneden moet af komen halen, want hij is niet van plan om naar boven te komen. Of een andere keer zit ik te wachten en dan vind ik later een berichtje op de mail, dat ik niet thuis was en hij dus niet kon bezorgen en moet je vervolgens zelf weer ergens heen, terwijl je WEL thuis was, maar de bezorger waarschijnlijk geen zin had om te bezorgen. Enz., enz., enz..

ierland
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 nov 2008 11:16

Re: Betaald voor niet bezorgd pakketje

Ongelezen bericht door ierland »

Je kunt het ook laten bezorgen bij een afhaalpunt.

Gesloten