LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Rob Vleugels
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2018 07:07

Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Rob Vleugels »

Ik (58) heb last van de "Oude mannen kwaal", de prostaat. Lastig, maar mee te leven, maar als je naar het toilet moet, dan kun je dit niet uitstellen. In mijn geval: zolang ik zit (in de auto) bijvoorbeeld) valt het wel mee, maar als je gaat staan, tja, dan moet je DIRECT!. Ondergoed en een broek mee, flesje met grote hals in de auto etc.
Wij, mijn vrouw, zoon en ik, hebben een klein, goedlopend Taxi bedrijfje in het Noorden des 's lands, rijden door heel Nederland, waaronder Schiphol. Daar is het chaos, met betrekking tot wegbrengen en afhalen, ach het moet eerst een puinhoop zijn om het weer mooi te kunnen maken.

Op 10 april 2018 een rit met een klant van Groningen naar Schiphol. Na een rit van 2,5 uur om 20:00u aangekomen bij vertrekhal 1(G).
Klant en bagage uit de auto en met gepaste spoed op zoek naar het toilet. Gaat "net" goed.
20:04u: een telefoontje van een A'damse collega. Je auto heeft een wielklem! Terug bij de auto (ca. 20:10u), inderdaad: Wielklem, met bijbehorende waarschuwingen op voor- en zijruit. NIET wegrijden, maar bellen is het advies.
Nummer geeft een keuzemenu met 5 opties. Mijn optie zit er niet bij. Verbinden, verkeerde afdeling, doorverbinden, verkeerde afdeling, opnieuw doorverbinden. Uiteindelijk, de juiste afdeling. Probleem uitleggen, begrip voor de situatie, maar er moet wel eerst even betaald worden. Instructie gekregen waar en hoe te betalen: Van Vertrekhal naar binnen, de trap naar beneden, Plaza door (toilet bezoek), de roltrap naar boven, de informatie-knop zoeken. Naar de betaalautomaat, op de info-knop te drukken.

Verbinding met de "Regie", gelukkig dezelfde man aan de lijn, niet nog eens het hele verhaal doen.
Kaart er in en € 100 betalen, de man zal Handhaving opdracht geven om de klem te gaan verwijderen.
De hele weg weer terug, inclusief toiletbezoekje en terug naar de auto.
Het duurde slechts 35 minuten voordat de handhaving kwam. Klem werd verwijdert, advies om bezwaar te maken en: Ik mocht nog even naar het toilet!
Inmiddels was het 21:45, terug naar het Noorden.
De volgende morgen direct geprobeerd om uit te vinden waar en hoe ik bezwaar kon maken. Op Internet, moeilijk of niet te vinden. Dan maar bellen. Verbinden, doorverbinden, verkeerde afdeling, terugverbinden en weer doorverbinden. Na 40 minuten iemand aan de lijn: "Niet een keuze maken uit het menu, maar gewoon af had moeten wachten! Ha!
Probleem uitgelegd, instructie gekregen hoe een bezwaar in te dienen.

11-04 (07:37u) een mail gestuurd. Bevestiging ontvangen, binnen 48 uur nemen we contact met u op.
13-04 (09:00u) gebeld, wel bijna direct de juiste receptie aan de lijn, de medewerker is "even, door de drukte" niet beschikbaar.
(09:30u) Nog steeds in de wacht, dan iemand aan de lijn. Kort bericht: Mail niet te vinden, stuur a.u.b. nogmaals een mail. Nieuwe mail gestuurd (09:37u) en bevestiging ontvangen. Na de beloofde 48 uur nog geen antwoord. Nu zijn we bijna 5 dagen verder.
15-4, via Facebook, een recensie achtergelaten o[ de site van Schiphol. Vrijwel direct bijval van "lotgenoten". Een pittige uitwisseling van ervaringen, in-eens een berichtje van de moderator: 48 uur is een streven! Het is druk op de klachten afdeling!
Uit het niets duikt er een mail op (17:08): "vervelend, we sturen u klacht door". Op 16-4 eenzelfde mail, hetzelfde bericht (andere medewerker).
17-4: Mail van Customercare! : "Vervelend, bla bla, drukte, bla bla, verwijzing naar de toiletten, bla bla, bedankt voor de Feedback"
Mijn respons: in de bijlage een afspraak met de Neuroloog. Geen antwoord.
Via Facebook maar weer mijn bevindingen gedeeld, reactie van de Moderator: Zaak lijkt (eenzijdig) gesloten! Maar meneer, ik heb nog geen antwoord! Zaak niet gesloten.
30-4 !!!: Mail van Customercare: "Excuus voor de late beantwoording, bla bla, veiligheid, doorstroming, bla bla, tips om eerder naar het toilet te gaan.
Direct reply gestuurd, met nog eens de uitleg van mijn probleempje, mijn eigen oplossingen etc.
Inmiddels is het 10 mei 2018. Geen enkel bericht meer gekregen. Reacties, de (negatieve) reacties op de reacties en de bijval van Facebook verwijdert.
Het gaat mij, hoewel € 100 best een pittig bedrag, niet eens om het geld. Maar hoe men hiermee omgaat!! "Onze Nationale Trots" (burp)

Gezien de respons op Facebook, blijken er (veel) meer van dit soort zaken te zijn op en om Schiphol.

10 minuten noodzakelijk toiletbezoek, resulteerde in een uiteindelijke doorstroombelemmering van meer dan een uur! Meer dan een uur later thuis, hoge kosten, nergens je klacht kwijt kunnen waar (redelijk) adequaat op gereageerd wordt. Energie in mails, telefoontjes etc.
Volgende keer doe ik het maar, in het openbaar, in een bloembak of tegen de muur. Waarschijnlijk een boete van€ 95,= , maar scheelt wel een hoop tijd, energie en ergernis!

* Mails en andere bijlagen zijn, eventueel beschikbaar voor moderator of redactie.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door rvjapio »

U weet waar uw probleem ligt. U heeft zelfs een fles aan boord. Maar u vindt toch dat u - op de meest in de gaten gehouden plek van Nederland - als taxichauffeur moet parkeren op een plek waar dat niet mag. Case closed.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door grun »

Rob Vleugels schreef:Ik (58) heb last van de "Oude mannen kwaal", de prostaat. Lastig, maar mee te leven, maar als je naar het toilet moet, dan kun je dit niet uitstellen.
Ik herken het probleem. Wat ik niet snap is waarom je niet onderweg even bij een benzinestation gaat plassen. Kost maar 50 cent. Als noorderling rijd ik ook wel eens >200 km maar zeker niet nonstop.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door piet987654 »

[Bericht verwijderd door moderator wegens off topic]

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rob Vleugels schreef:Ik (58) heb last van de "Oude mannen kwaal", de prostaat. Lastig, maar mee te leven, maar als je naar het toilet moet, dan kun je dit niet uitstellen. In mijn geval: zolang ik zit (in de auto) bijvoorbeeld) valt het wel mee, maar als je gaat staan, tja, dan moet je DIRECT!. Ondergoed en een broek mee, flesje met grote hals in de auto etc.
Wij, mijn vrouw, zoon en ik, hebben een klein, goedlopend Taxi bedrijfje in het Noorden des 's lands, rijden door heel Nederland, waaronder Schiphol. Daar is het chaos, met betrekking tot wegbrengen en afhalen, ach het moet eerst een puinhoop zijn om het weer mooi te kunnen maken.

Op 10 april 2018 een rit met een klant van Groningen naar Schiphol. Na een rit van 2,5 uur om 20:00u aangekomen bij vertrekhal 1(G).
Klant en bagage uit de auto en met gepaste spoed op zoek naar het toilet. Gaat "net" goed.
20:04u: een telefoontje van een A'damse collega. Je auto heeft een wielklem! Terug bij de auto (ca. 20:10u), inderdaad: Wielklem, met bijbehorende waarschuwingen op voor- en zijruit. NIET wegrijden, maar bellen is het advies.
Nummer geeft een keuzemenu met 5 opties. Mijn optie zit er niet bij. Verbinden, verkeerde afdeling, doorverbinden, verkeerde afdeling, opnieuw doorverbinden. Uiteindelijk, de juiste afdeling. Probleem uitleggen, begrip voor de situatie, maar er moet wel eerst even betaald worden. Instructie gekregen waar en hoe te betalen: Van Vertrekhal naar binnen, de trap naar beneden, Plaza door (toilet bezoek), de roltrap naar boven, de informatie-knop zoeken. Naar de betaalautomaat, op de info-knop te drukken.

Verbinding met de "Regie", gelukkig dezelfde man aan de lijn, niet nog eens het hele verhaal doen.
Kaart er in en € 100 betalen, de man zal Handhaving opdracht geven om de klem te gaan verwijderen.
De hele weg weer terug, inclusief toiletbezoekje en terug naar de auto.
Het duurde slechts 35 minuten voordat de handhaving kwam. Klem werd verwijdert, advies om bezwaar te maken en: Ik mocht nog even naar het toilet!
Inmiddels was het 21:45, terug naar het Noorden.
De volgende morgen direct geprobeerd om uit te vinden waar en hoe ik bezwaar kon maken. Op Internet, moeilijk of niet te vinden. Dan maar bellen. Verbinden, doorverbinden, verkeerde afdeling, terugverbinden en weer doorverbinden. Na 40 minuten iemand aan de lijn: "Niet een keuze maken uit het menu, maar gewoon af had moeten wachten! Ha!
Probleem uitgelegd, instructie gekregen hoe een bezwaar in te dienen.

(KNIP)

Gezien de respons op Facebook, blijken er (veel) meer van dit soort zaken te zijn op en om Schiphol.

10 minuten noodzakelijk toiletbezoek, resulteerde in een uiteindelijke doorstroombelemmering van meer dan een uur! Meer dan een uur later thuis, hoge kosten, nergens je klacht kwijt kunnen waar (redelijk) adequaat op gereageerd wordt. Energie in mails, telefoontjes etc.
Volgende keer doe ik het maar, in het openbaar, in een bloembak of tegen de muur. Waarschijnlijk een boete van€ 95,= , maar scheelt wel een hoop tijd, energie en ergernis!

* Mails en andere bijlagen zijn, eventueel beschikbaar voor moderator of redactie.
Had je dan positieve reacties verwacht op Facebook, denk dat niemand blij is met een boete van € 100,00. Als je op de Facebook pagina van parkeerbeheer komt zat er niet iemand zijn die zegt "Geweldig geholpen".

U mag daar niet parkeren, dit staat ook zeer duidelijk en meermaals aangegeven. Enkel een medische noodsituatie zou een excuus kunnen zijn maar dat u naar het toilet moest is geen medische noodsituatie.

Proberen kan altijd maar om nu op een forum van Radar te gaan klagen is best wel triest. De situatie is simpel u mag daar niet parkeren en u bent hiervoor beboet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik ken uw probleem als taxichauffeur op lange, lees Schiphol ritten, of ik stop na een uur ofzo als er de kans is even bij een tankstation oid, probeer dus geregeld een "pit"stop te maken. Maar u heeft gewoon geparkeerd op een plek waar dat niet mocht en de pech van controle, dus prent/klem. Ook stelde de passagier(s) wel voor om even een bakkie te doen onderweg, dus, aanpassen. En helaas als u dit soort ritten niet (meer) kunt maken kunt u natuurlijk ook een jongere chauffeur op die ritten zetten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dus u parkeerde waar het niet mocht, op Schiphol nota bene, u wist dat het niet mocht en uw bezwaargrond was 'ik moest plassen'?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door newmikey »

U had ook even via de afslag "Vracht" langs het tankstation tegenover de KLM vrachtafhandeling kunnen stoppen, hemelsbreed 600 meter of 1 minuut van de vertrekhal. Nu heeft u gewoon geparkeerd waar dat niet mag en een veiligheidsrisico oplevert met een wielklem en forse boete als terecht resultaat. Gewoon even beter nadenken volgende keer.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door scontra »

Rob Vleugels schreef:
Op 10 april 2018 een rit met een klant van Groningen naar Schiphol. Na een rit van 2,5 uur om 20:00u aangekomen bij vertrekhal 1(G).
Klant en bagage uit de auto en met gepaste spoed op zoek naar het toilet. Gaat "net" goed.
Alleen stoppen om passagiers en bagage uit te laten/laden en het voertuig niet verlaten.
En de 'gepaste spoed' had u in de rit van 2.5 uur moeten/kunnen plannen.
Maximaal twee uur rijden en dan een kwartiertje rust, is toch het advies.
In dat kwartiertje (of ietsje korter) kunnen zowel de klant(en) als de chauffeur even bijtanken en aftappen, maar dat geldt natuurlijk niet voor beroepsrijders.
Wees nog maar blij met die wielklem, voor veel meer geld was het vehicle weggesleept.

[Bericht verwijderd door moderator wegens ongepast taalgebruik]

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:[.




Proberen kan altijd maar om nu op een forum van Radar te gaan klagen is best wel triest. De situatie is simpel u mag daar niet parkeren en u bent hiervoor beboet.

Daar staat dit hele forum vol van. Waarom alleen deze persoon aanvallen??

Rob Vleugels
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2018 07:07

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Rob Vleugels »

rvjapio schreef:U weet waar uw probleem ligt. U heeft zelfs een fles aan boord. Maar u vindt toch dat u - op de meest in de gaten gehouden plek van Nederland - als taxichauffeur moet parkeren op een plek waar dat niet mag. Case closed.
Geloof mij, meerder keren gestopt onderweg.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door mahadma »

Rob Vleugels schreef:
rvjapio schreef:U weet waar uw probleem ligt. U heeft zelfs een fles aan boord. Maar u vindt toch dat u - op de meest in de gaten gehouden plek van Nederland - als taxichauffeur moet parkeren op een plek waar dat niet mag. Case closed.
Geloof mij, meerder keren gestopt onderweg.
Met alle persoonlijke respect, maar als u vaker "een toilet" nodig heeft, zou zich kunnen afvragen of een kantoorfunctie geschikter kan zijn i.p.v. een rijdende functie. Als chauffeur weet je wel waar je begint, maar waar je terecht komt is een groot vraagteken (heb ervaring).

Rob Vleugels
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2018 07:07

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Rob Vleugels »

mahadma schreef:
Rob Vleugels schreef:
rvjapio schreef:U weet waar uw probleem ligt. U heeft zelfs een fles aan boord. Maar u vindt toch dat u - op de meest in de gaten gehouden plek van Nederland - als taxichauffeur moet parkeren op een plek waar dat niet mag. Case closed.
Geloof mij, meerder keren gestopt onderweg.
Met alle persoonlijke respect, maar als u vaker "een toilet" nodig heeft, zou zich kunnen afvragen of een kantoorfunctie geschikter kan zijn i.p.v. een rijdende functie. Als chauffeur weet je wel waar je begint, maar waar je terecht komt is een groot vraagteken (heb ervaring).
Dank voor het respect, u toont tenminste een beetje begrip. Een kantoorfunctie, dat zal helaas niet gaan als je met z'n tweeën een bedrijf runt.
Ik wil het niet erger maken dan het is, ik sta onder (half jaarlijkse) controle (PSI-waarde van 21) en zoals aangegeven: ik probeer er het beste van te maken. Die boete, wat trouwens geen boete is maar een "kwijtgeraakte parkeer kaart vergoeding", van € 100 vind ik (voor mij) nog niet eens het probleem. Ik zeur niet over de (weinige) boetes die ik krijg, stop altijd de hand in eigen boezem.

Als de vraag is: Waar kan ik bezwaar aan tekenen en je krijgt als antwoord een (standaard) briefje waarin je bedankt wordt voor je feedback....
Wat ik jammer vind, in de reacties, dat men ideeën aandraagt die bij mij allemaal al de revue zijn gepasseerd, alsof ik dat zelf niet bedenken kan.
Als men het (echte) probleem niet kent, weet men niet waar men over praat.
Wat ik een beetje mis, ook in de reacties hier, is een beetje menselijkheid en medeleven. Ik weet dat er veel mensen zijn met een soortgelijk (of erger) probleem. Misschien is het wel een sensatie om te zien hoe een volwassen kerel in de broek plast.....

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over het indienen van een bezwaar kan ik u geen advies geven. Mogelijk wel voor uw andere probleem. Heeft u wel eens aan een plascondoom gedacht? Ideaal zal het niet zijn, maar het wordt bv ook door duikers gebruikt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rob Vleugels schreef: Wat ik een beetje mis, ook in de reacties hier, is een beetje menselijkheid en medeleven. Ik weet dat er veel mensen zijn met een soortgelijk (of erger) probleem. Misschien is het wel een sensatie om te zien hoe een volwassen kerel in de broek plast.....
Bezwaar maken is zinloos de boete is terecht. Jouw medische probleem is erg vervelend maar dit maakt niet dat jij hier wel mag parkeren. Net zoals dat je niet door rood mag rijden omdat je naar de WC moet. In de toekomst op Schiphol zit ook een tankstation met een toilet, als je vanaf de snelweg niet direct naar vertrek/aankomst rijdt maar echt de luchthaven opgaat rij je er zo tegenaan.

Rob Vleugels
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2018 07:07

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Rob Vleugels »

Erthanax schreef:Over het indienen van een bezwaar kan ik u geen advies geven. Mogelijk wel voor uw andere probleem. Heeft u wel eens aan een plascondoom gedacht? Ideaal zal het niet zijn, maar het wordt bv ook door duikers gebruikt.
Advies over het indienen van bezwaar heb ik ook niet om gevraagd. Ik wilde alleen de "procedure(s)" van Schiphol naar voren brengen.
Het plascondoom heb ik nog nooit van gehoord, ik zal me daar eens in verdiepen. Misschien niet ideaal, maar altijd nog beter dan net te laat komen. Bedankt! Daar kan ik iets mee.

Rob Vleugels
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2018 07:07

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Rob Vleugels »

sylvesterb schreef:
Rob Vleugels schreef: Wat ik een beetje mis, ook in de reacties hier, is een beetje menselijkheid en medeleven. Ik weet dat er veel mensen zijn met een soortgelijk (of erger) probleem. Misschien is het wel een sensatie om te zien hoe een volwassen kerel in de broek plast.....
Bezwaar maken is zinloos de boete is terecht. Jouw medische probleem is erg vervelend maar dit maakt niet dat jij hier wel mag parkeren. Net zoals dat je niet door rood mag rijden omdat je naar de WC moet. In de toekomst op Schiphol zit ook een tankstation met een toilet, als je vanaf de snelweg niet direct naar vertrek/aankomst rijdt maar echt de luchthaven opgaat rij je er zo tegenaan.
Zolang we niet de klompen uit dezelfde boom hebben, blijf ik u met u aanspreken.
Voor de rest: U begrijpt het echt niet huh? Er is maar één gelijk en dat is het uwe.
(Begrijpend) lezen is schijnbaar niet uw sterkste kant. Herlees mijn stukje nog eens een keer en het zal u duidelijk worden dat Ik niet eens bezwaar kan maken, want ik krijg geen antwoord op waar ik bezwaar zou kunnen maken!
Ik reken niet op teruggave, ik reken niet op mijn gelijk, ik reken nergens op. Ik zou het niet meer dan fatsoenlijk vinden als men (Schiphol) mijn vragen zou beantwoorden. Dat er in de toekomst een station met wc komt: boeiend! Ik heb al aangegeven dat je het NIET altijd onder controle hebt. Probeert u het zich eens voor te stellen: U zit en heeft nergens last van, u gaat staan en ineens moet je dringend, nu! direct! Dan wil ik wel eens weten wat u dan gaat doen!

Wat betreft uw andere, belerende, opmerking: Wie bepaalt wat zinloos is en wat terecht? U gelukkig niet! (mag ik hopen).

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door witte angora »

Rob Vleugels schreef: Ik reken niet op teruggave, ik reken niet op mijn gelijk, ik reken nergens op. Ik zou het niet meer dan fatsoenlijk vinden als men (Schiphol) mijn vragen zou beantwoorden. Dat er in de toekomst een station met wc komt: boeiend!
Maar wat wil je dan bereiken? Als ik dit zo lees wil je niks, behalve dat er vragen beantwoord worden waarvan je het antwoord al kent.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door olaf79 »

Klacht neerleggen bij de gemeente haarlemmermer, daan valt Schiphol onder.

Overigens denk ik dat TS weinig kans maakt. Hij had gewoon een kaartje moeten kopen en rustig gaan plassen. Er is ook een parkeergarage waar je het eerste kwartier gratis staat. Dan was hij 2 a 3 euro kwijt geweest voor de resterende plas tijd.

Plassen in een plantenbak op een drukke locatie is geen oplossing. Het kan je duur komen te staan (schending van de openbare zeden)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door renewouters »

Rob Vleugels schreef:ik sta onder (half jaarlijkse) controle (PSI-waarde van 21)
Misschien wil je nog meer medische gegevens met de rest van de wereld delen onder je eigen naam? (en dan maken mensen zich druk over Facebook die wat met je gegevens doet....)

Gesloten