Flyaway incasso

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ursulam

Flyaway incasso

Ongelezen bericht door Ursulam » 12 mei 2018 14:35

Redenen waarom ik niet zal betalen:

Ergens in februari 2018 ben ik benaderd door fly-away

Op 3 maart 2018 ontvang ik per e-mail een pdf-bestand die ik niet kan openen (ik krijg een foutmelding)

Op 5 maart 2018 reageer ik op deze e-mail dat ik het bestand niet geopend krijg en dat ik geen deel wens te nemen

Op 6 april 2018 ontvang ik van paycare een e-mail over een openstaande vordering, in de e-mail staat echter niet dat dit fly-away betreft, dus vraag ik op dezelfde dag om een kopie van de factuur.

Op 10 april 2018 ontvang ik van paycare een e-mail met daarin een png-bestand die een verzendbevestiging bevat (ik heb deze mail echter nooit ontvangen) en een mp3-bestand met daarin de opname van het in februari gevoerde telefoongesprek

Op 15 april 2018 reageer ik op deze e-mail dat ik de in de verzendbevestiging genoemde e-mail nooit heb ontvangen en dus geen aanspraak kon maken op mijn herroepingsrecht

Op 12 mei 2018 ontvang ik een telefoontje van bccollect dat fly-away vordering bij hen heeft neergelegd, ik geef aan dat ik na ontvangst van de factuur een e-mail heb gestuurd, en wordt gevraagd dit aan te tonen, ik stuur een screenshot van mijn e-mail van 5 maart 2018

Een paar uur later word in wederom gebeld door bccollect dat deze e-mail buiten de 14 dagen van herroeping is verstuurd en dat de vordering terecht is

Mijn vraag is nu: de herroeping gaat toch pas lopen als je een factuur ontvangt?

stofzuigertje

Re: Flyaway incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 12 mei 2018 17:03

Ursulam schreef:Redenen waarom ik niet zal betalen:

Ergens in februari 2018 ben ik benaderd door fly-away

Op 3 maart 2018 ontvang ik per e-mail een pdf-bestand die ik niet kan openen (ik krijg een foutmelding)

Op 5 maart 2018 reageer ik op deze e-mail dat ik het bestand niet geopend krijg en dat ik geen deel wens te nemen

Op 6 april 2018 ontvang ik van paycare een e-mail over een openstaande vordering, in de e-mail staat echter niet dat dit fly-away betreft, dus vraag ik op dezelfde dag om een kopie van de factuur.

Op 10 april 2018 ontvang ik van paycare een e-mail met daarin een png-bestand die een verzendbevestiging bevat (ik heb deze mail echter nooit ontvangen) en een mp3-bestand met daarin de opname van het in februari gevoerde telefoongesprek

Op 15 april 2018 reageer ik op deze e-mail dat ik de in de verzendbevestiging genoemde e-mail nooit heb ontvangen en dus geen aanspraak kon maken op mijn herroepingsrecht

Op 12 mei 2018 ontvang ik een telefoontje van bccollect dat fly-away vordering bij hen heeft neergelegd, ik geef aan dat ik na ontvangst van de factuur een e-mail heb gestuurd, en wordt gevraagd dit aan te tonen, ik stuur een screenshot van mijn e-mail van 5 maart 2018

Een paar uur later word in wederom gebeld door bccollect dat deze e-mail buiten de 14 dagen van herroeping is verstuurd en dat de vordering terecht is

Mijn vraag is nu: de herroeping gaat toch pas lopen als je een factuur ontvangt?

Als zij een niet te openen mail sturen gewoon negeren en niets meer doen, vooral niets betalen.
Er is geen overeenkomst want ze moeten een leesbare mail sturen en zonder die kun je ook niet beslissen of je doorgaat of weigerde.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 12 mei 2018 23:10

Ursulam schreef:Ergens in februari 2018 ben ik benaderd door fly-away
Per telefoon?
Goede samenvatting!
Ursulam schreef:Op 3 maart 2018 ontvang ik per e-mail een pdf-bestand die ik niet kan openen (ik krijg een foutmelding)

Volgens mij is je verweer primair dat je geen overeenkomst bent aangegaan.
Ursulam schreef:Mijn vraag is nu: de herroeping gaat toch pas lopen als je een factuur ontvangt?
Dat hangt af van wat er geleverd wordt. Bij goederen: na levering, bij diensten: na het sluiten van de overeenkomst, bij downloads, gas, water, licht, evt.: na het sluiten van de overeenkomst.

Als de verkoper de informatieplicht heeft geschonden, dan geld een termijn van max 12 maanden.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 13 mei 2018 09:44

Van Februari tot 3 maart is enkele dagen... en dan pas gaat de 14 dagen termijn in na kunnen lezen voorwaarden!

Als je 5 maart belde en ze geen oplossing door leesbaar verhaal te sturen, dan is het ontbonden met telefoontje, maar helaas gesprek niet opgenomen!
Doe een opzegging altijd met opname en elke Smartphone heeft die functie!

Verder Advies;

Ga nooit per telefoon, op straat of aan de deur op aanbiedingen in, je weet niet de voorwaarden en geen bedenk tijd.
Vaak is het verhaal mooier omdat de verkopers op provisie werken en daarna onbereikbaar blijven.
Het achteraf vaak week of maand opzeggen met hun voorwaarden is soms lastig.....
Ik heb zelf een 0900 blokkade wegens fraude ooit dus kan niet altijd bellen.

Slechts zelden is een aanbieding via Telefoon of aan de deur gunstig en gewoon iedereen wegsturen!
Vaak zijn het aanbieders waar ik niets aan heb... en winkel korting bon maar Action, Zeeman, Wibra en Ikea ontbreken en laat ik daar nu veel komen... en de andere zelden!

Net als bioscoop voordeel waar nu net alle plaatselijke en regionale ontbreken!
Nee, Pleur Op... net als Mark Rutte op dit soort aanbieders antwoorden is vaak het beste!

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman » 13 mei 2018 10:07

stofzuigertje schreef: Doe een opzegging altijd met opname en elke Smartphone heeft die functie!
Met een iPhone kan je geen telefoongesprekken opnemen

Holy53

Ongelezen bericht door Holy53 » 13 mei 2018 13:35

taxikemperman schreef:
stofzuigertje schreef: Doe een opzegging altijd met opname en elke Smartphone heeft die functie!
Met een iPhone kan je geen telefoongesprekken opnemen
De App Store staat vol met apps waarmee je gesprekken kunt opnemen, en ze werken vrijwel allemaal op dezelfde manier: namelijk door gebruik te maken van de conference call-functie in iOS

Plaats reactie