LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
roelievankomen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2018 11:50

Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door roelievankomen »

Ik heb op 4 april j.l. 3500 euro gestort in de ing automaat Net voor mij gaf de automaat storing aan en werd mij verteld dat t 5 minuten kon duren omdat de automaat geregeld storing aangaf Ik heb gewacht en toen het apparaat het weer deed heb ik 3500 euro erin gedaan Het apparaat begint met tellen en geeft aan dat ik er 3400 euro in gestopt heb maar vraagt niet of ik hiermee accoord ga Dus ik moest wel het stortingsbewijs van 3400 euro accepteren Heb er gelijk melding van gemaakt bij een medewerkstervan de Primera en zij heeft een klachtenformulier voorm ij opsteld Ik heb er niet 100% maar 1000% zeker van dat ik er 3500 euro in heb gestopt want ik heb het geld wel zes keer thuis geteld.
Na 5 dagen kregen ik op ij INGapp een bericht dat mijn klacht was afgewezen Heb gelijk gebeld met de ING en toen bleek dat het geld uit de automaat nog niet was geteld maar dat er softwarematig was gekeken en daar was niets mis mee
Ik ben nu bijna 2 maanden verder en wel zes telefoontjes naar de ING met zes verschillende medewerkers en nu is voor de tweede keer de klacht afgewezen omdat zij geen onvolkomigheden hebbben geconstateerd maar als zij meteeen naar mijn eerste melding het geld in de automaat hadden geteld dan waren zij tot de conclusie gekomen dat er 100 euro teveel in zat
Ik vind dit groot onrecht omdat er zo luchtig wordt omgesprongen met hun klanten en met mijn geld waar ik steeds zelf achteraan moet bellen
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2018 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat komt regelmatig voor, kijk maar eens op internet, maar de mensen zijn het wel allemaal kwijt. Wordt niet vergoed door de bank.

roelievankomen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2018 11:50

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door roelievankomen »

Ik hoef ook niet vergoed te hebben Wil gewoon mn eigen geld terug Vind het oplichting van de ING

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

roelievankomen schreef:Ik hoef ook niet vergoed te hebben Wil gewoon mn eigen geld terug Vind het oplichting van de ING
Tja, maar u krijgt ook niet uw “eigen” geld terug van de ING.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Het geld wat in de automaat zit wordt natuurlijk altijd geteld en vergeleken met het bedrag wat er totaal in zou moeten zitten.
Wanneer dat gewoon klopt kunt u zeggen dat u 100 x uw geld geteld heeft, maar dat zal niets helpen.
Ze kunnen er geen 100 euro voor u bij toveren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door moederslink »

roelievankomen schreef:Ik heb op 4 april j.l. 3500 euro gestort in de ing automaat Net voor mij gaf de automaat storing aan en werd mij verteld dat t 5 minuten kon duren omdat de automaat geregeld storing aangaf Ik heb gewacht en toen het apparaat het weer deed heb ik 3500 euro erin gedaan Het apparaat begint met tellen en geeft aan dat ik er 3400 euro in gestopt heb maar vraagt niet of ik hiermee accoord ga Dus ik moest wel het stortingsbewijs van 3400 euro accepteren Heb er gelijk melding van gemaakt bij een medewerkstervan de Primera en zij heeft een klachtenformulier voorm ij opsteld Ik heb er niet 100% maar 1000% zeker van dat ik er 3500 euro in heb gestopt want ik heb het geld wel zes keer thuis geteld.
Na 5 dagen kregen ik op ij INGapp een bericht dat mijn klacht was afgewezen Heb gelijk gebeld met de ING en toen bleek dat het geld uit de automaat nog niet was geteld maar dat er softwarematig was gekeken en daar was niets mis mee
Ik ben nu bijna 2 maanden verder en wel zes telefoontjes naar de ING met zes verschillende medewerkers en nu is voor de tweede keer de klacht afgewezen omdat zij geen onvolkomigheden hebbben geconstateerd maar als zij meteeen naar mijn eerste melding het geld in de automaat hadden geteld dan waren zij tot de conclusie gekomen dat er 100 euro teveel in zat
Ik vind dit groot onrecht omdat er zo luchtig wordt omgesprongen met hun klanten en met mijn geld waar ik steeds zelf achteraan moet bellen
Ik heb zelf nog nooit een dergelijk bedrag in 1x gestort :( , maar het wel eens gezien .
Je legt dan toch het hele pak geld in 1x in die gleuf ?
Het zou dus misschien ook nog kunnen dat 2 briefjes aan elkaar gekleefd zaten ?
Of dat u zich toch heeft vergist ....
Ik ben bang dat er voor u niets meer is " te halen " ....het stortingsbewijs gaf € 3400 aan en dat heeft u er uit getrokken en er valt dan ook verder niets meer te verifiëren op zo.n moment.
Het is balen natuurlijk dat snap ik wel , maar hoe wilt u of een medewerker dat op dat moment a la minute ( laten ) controleren?

atlas1302

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door atlas1302 »

3500 = 3500 moet die persoon het nog duidelijker uitleggen, er ontbreekt 100 euro en die zou ik ook graag bijgeschreven willen hebben net als TS. Maar dit gaat echt de verkeerde kant op want straks is alles E-banking en kan je papiergeld alleen nog maar in zo`n apparaat frommelen. Oude briefjes worden niet nieuw en gekreukd toch wel niet dus afwachten maar hoe de automaat telt.....doet ie het wel of niet :roll:

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

atlas1302 schreef:3500 = 3500 moet die persoon het nog duidelijker uitleggen, er ontbreekt 100 euro en die zou ik ook graag bijgeschreven willen hebben net als TS. Maar dit gaat echt de verkeerde kant op want straks is alles E-banking en kan je papiergeld alleen nog maar in zo`n apparaat frommelen. Oude briefjes worden niet nieuw en gekreukd toch wel niet dus afwachten maar hoe de automaat telt.....doet ie het wel of niet :roll:
Maar voor de bank geldt dat 3400 gewoon 3400 is en dat men echt geen 100 gaat teruggeven.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door Alex E »

snuffel1 schreef:Geld storten is een kwestie van goed opletten want biljetten zijn vaak gekreukeld of gewoonweg vies en dan kan de stortingsautomaat ze niet inlezen en komen die biljetten in de teruggave bak terecht. Het zou kunnen dat het biljet in die bak is blijven liggen en een volgende klant er iets leuks mee heeft gedaan.
Bij een ING-stortingsautomaat is er voor bankbiljetten geen aparte 'teruggave bak'. Wanneer een biljet door de automaat niet herkend wordt dan wordt dat op het scherm aangegeven. Daarna gaat de lade waar de te storten biljetten zijn gedeponeerd weer open en heeft de klant de gelegenheid om het biljet te verwijderen, eventuele vouwtjes glad te strijken, desgewenst het biljet weer terug te leggen en op het scherm op 'doorgaan' te klikken. Waarschijnlijk, ook al omdat de automaat vooraf al een storing had gemeld, is er deze keer iets fout gegaan. In de automaat bevindt zich een logboek waarop alles wordt bijgehouden en uiteraard moet het totale bedrag van opnames en stortingen corresponderen met de totale hoeveelheid bankbiljetten in de automaat. Maar dat wordt niet dagelijks bijgehouden en wellicht is ook de rapportage niet juist verwerkt. Denk dan ook dat TS naar zijn niet op het stortingsbewijs vermelde € 100,= kan fluiten.
Zelf heb ik eens bij het storten bij de ING de mededeling op het scherm gekregen dat er een 'vals' biljet van € 50,= was geconstateerd. Gemeld bij een baliemedewerker, die mijn contactgegevens heeft genoteerd. Daarna lange tijd niets vernomen dus zelf contact met de ING-klantenservice opgenomen. Had ondertussen één en ander uitgezocht, waaruit mij was gebleken dat de diverse Europese landen hun eigen bankbiljetten lieten drukken en daardoor minieme verschillen in o.a. afmetingen van bankbiljetten konden ontstaan. Soms werd dan ten onrechte een biljet als 'vals' geregistreerd. De Nederlandse bank zou daarover uitsluitsel kunnen geven en daarom zou de ING alle als 'vals' aangemerkte biljetten ter verificatie naar de Nederlandse bank sturen. Toen ik dat aan de klantenservice vertelde werd mij geadviseerd zelf contact met de Nederlandse bank op te nemen. Wat een onnozele reactie, alsof ik aan de Nederlandse bank duidelijk kon maken welk biljet van mij afkomstig was geweest. Hoogstwaarschijnlijk lukte dat de ING ook niet meer want na nog eens een mail naar de ING gestuurd te hebben ontving ik een niet relevant antwoord waarop ik besloot er geen verdere energie aan te verspillen.

FreddieF
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2018 14:52

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door FreddieF »

Mij is het zelfde overkomen. € 100,00 foetsie. Zelfde verhaal, machine klopt en aan het einde van de dag niets over.
Dubbel geteld en uit de (zakelijke) kas geboekt, nu dus € 100,00 kasverschil. na veel reclamaties en onderzoeken helaas, geld kwijt. Maar iemand moet het toch hebben en als ik dat niet ben dan is het de ING. Laatste advies dat ik kreeg was om een klacht te schrijven naar de Raad van Bestuur. Nog nooit antwoord op gekregen, maar dat was te verwachten. Het valt mij op dat het bijna altijd € 100,00 is. Waarschijnlijk lezen we over een paar jaar in de krant, dat een medewerker van de ING is opgepakt omdat hij/zij jarenlang dagelijks € 100,00 uit de geldstortkas heeft gestolen. De directie is zich dan van geen kwaad bewust en stelt een grondig onderzoek in. Ik heb goed nieuws voor de directie: getuigenverklaringen genoeg. En de centen? Die zijn opgegaan aan dure vakanties en auto's.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zou je dus elk honderdje apart moeten inleveren.

atlas1302

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Straks zijn het alleen nog maar E-banken en u en met ons allen zitten er maar mee met dat verkreukte geld wat de automaat niet slikt, of wel slikt maar niet boekt ! Dus eigenlijk willen de banken dat u helemaal niet meer met contanten rondloopt, en de overheid toch wel, en alleen maar betalingen verricht met de pinpas of overboeking.

Dus als particulier zijnde en u verkoopt uw karretje, via banktransactie! Heeee! iedereen is in beeld, duurt nog even maar die kant gaat het op.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Dit komt vaker voor. Meestal betaalt de bank niet terug. Wat nog een mogelijk is. Normaal hangen in of bij ieder automaat camera's. Je zou dit kunnen aangeven om dit samen met hun te bekijken.

atlas1302

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Beertje, de bank weet ook dat daar camera`s hangen en TS is ook prachtig gefilmd. Nu het bewijs dat het 35 briefjes waren en niet 34 stuks, het is een stapeltje.

Het lijkt wel een ontmoedigingsbeleid van de bank om jouw briefjes in die automaat te laten frommelen, -1. Storing zou nog plausibel verklaarbaar zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door tttlocke »

Theotrucker schreef:Zou je dus elk honderdje apart moeten inleveren.
Krijg je één van die keren een stortingsbewijs van 0 euro....

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door Alex E »

Theotrucker schreef:Zou je dus elk honderdje apart moeten inleveren.
Zou een dure aangelegenheid worden! Afhankelijk van het betaalpakket zijn er 4, 6 of 12 stortingen per kalenderjaar gratis bij de ING. Daarna betaal je € 6,= per storting.

atlas1302

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door atlas1302 »

https://www.moneygram.com/us/en/send-mo ... nk-account

Zo kan het ook ben je van het hele gezeik af, gebruik je bank alleen voor het hoog nodige en het goedkoopste pakket. Een pinpas is wel handig en dat is het!

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

We gaan net zo lang door tot er nog alleen een elk jaar duurdere directeur bij de Ing zit, de rest van het personeel mag naar huis dagen tellen. Want alles is geautomatiseerd. Dit geldt uiteraard ook voor de andere banken, de enkele goede niet te na gesproken.

roelievankomen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2018 11:50

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door roelievankomen »

Ik heb de 100 euro terug gekregen van de ING uit coulance

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geld gestort bij ING bij automaat, bedrag klopt niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Fijn dat het toch is opgelost én dat u dat even laat weten.

Gesloten