LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jody1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2016 09:10

Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Jody1967 »

Beste Radar,

Ik heb in Kerst 2017 4x EUR 25,00 cadeaubonnen van mijn werkgever gehad als kerst kado wat wel leuk is natuurlijk.
Vervaldatum was Januari 1, 2018(?) best vreemd vind ik persoonlijk.
Ik nam contact op met de klantenservice van bol.com, zeer vriendelijk uiteraad maar helaas de bonnen zijn tot 6 maanden geldig.
Wacht even, 1 maand dus wat gaat er gebeuren met het EUR 100,00 dan, gaat het terug naar mijn werkgever of blijft het in de pot van Bol.com.
Nou idd het blijft in de pot van Bol.com. Zie bijlagen all 4x cadeaubonnen zonder code :)
Wat kan ik hier aan doen??? Dit vindt ik niet kunnen
Alvast bedankt
Jody McLoughlin, Almere
Bijlagen
Bol.com.jpg
Zie bijlagen all 4x cadeaubonnen zonder code :)
(119.83 KiB) 8448 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door mahadma »

De meeste kadobonnen van Bol zijn 3 jaar geldig.

De speciale kaarten zoals de decemberkaarten zijn vaak minder lang geldig.
Er zal vrijwel zeker op staan wat de geldigheidsdatum is, anders is er als je kadobonnen intoetst bij bol krijg je direct te zien hoe je aan de hand van het nummer kan zien tot wanneer die bon ge;ldig is.

Als je met kerst, dus dec 2017 bonnen krijgt en in eind juni 2018 of weer terug vind of een keer gaat gebruiken en ze zijn in dit geval 6 maanden geldig, kan je gewoon "over tijd" zijn en zijn ze niet meer geldig.

gaat het terug naar mijn werkgever of blijft het in de pot van Bol.com. Dit verdwijnt in de bol pot. Immers de kaart is verkocht en wordt niet aan de koper terugbetaald.
Wat kan ik hier aan doen??? Niets.
Dit vindt ik niet kunnen U had eerder moeten reageren en besteden.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de vervaldatum van die bonnen 1 januari 2018 is, zijn die bonnen door uw werkgever veel eerder gekocht dan december 2017.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoe zonde ook, weggooien is nu nog de enige optie.
(daarom verkopen bedrijven graag cadeaubonnen, flink gedeelte wordt nooit ingeleverd)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door mahadma »

Lady1234 schreef:Als de vervaldatum van die bonnen 1 januari 2018 is, zijn die bonnen door uw werkgever veel eerder gekocht dan december 2017.
In de regel wordt er al na de zomer vakantie al begonnen met de kerst pakketten samen te stellen. Dus de kadobonnen worden zeker eerder ingekocht als begin december.

Jody1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2016 09:10

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Jody1967 »

Bedankt allemaal voor de reacties, idd Eigen schuld

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door mahadma »

Jody1967 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties, idd Eigen schuld
U kunt hooguit vragen wanneer uw werkgever de pakketten heeft gekocht. Wellicht volgend jaar even wat beter opletten.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Regggy »

Jody1967 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties, idd Eigen schuld
Ja, dat is altijd de vriendelijke reactie hier. Bol zal niets voor je kunnen doen, maar ik zou toch even contact opnemen met je werkgever. Erg raar dat een bon die in december is uitgegeven in januari al verlopen is. Mocht dat niet specifiek benadrukt zijn door de baas dan zou ik hem hier wel op aanspreken.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad, want de termijn van hooguit één maand is wel dermate kort dat je dat niet hoeft te verwachten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Inderdaad, want de termijn van hooguit één maand is wel dermate kort dat je dat niet hoeft te verwachten.
Theoretisch zou voor de verloopdatum je met de bonnen (nieuwe) bonnen kunnen kopen

stofzuigertje

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag je collega's eens of was je de enige met oude bon?

Verder kun je Bol.com vragen waarom maar kort houdbaar en laat ze hier eens reageren.
Niemand wil hun bonnen nog als ze niet consument vriendelijk zijn en zullen vele klanten mislopen wegens besmette naam!

Laat ze maar hier een reactie geven!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Vraag je collega's eens of was je de enige met oude bon?

Verder kun je Bol.com vragen waarom maar kort houdbaar en laat ze hier eens reageren.
Niemand wil hun bonnen nog als ze niet consument vriendelijk zijn en zullen vele klanten mislopen wegens besmette naam!

Laat ze maar hier een reactie geven!
Ik zou gewoon eerst bij je werkgever beginnen. Bol.com staat hier vooralsnog buiten.
bprosman schreef:
Inderdaad, want de termijn van hooguit één maand is wel dermate kort dat je dat niet hoeft te verwachten.
Theoretisch zou voor de verloopdatum je met de bonnen (nieuwe) bonnen kunnen kopen
Mits je dat tijdig in de smiezen hebt ;)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Mits je dat tijdig in de smiezen hebt ;)
Inderdaad mosterd na de maaltijd maar voor sommigen misschien een tip voor de toekomst. Ik zet bonnen (met verloopdatum) altijd in mijn agenda, dan zie je ze die bewuste week vanzelf op je scherm verschjinen.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Boesta »

stofzuigertje schreef:Vraag je collega's eens of was je de enige met oude bon?

Verder kun je Bol.com vragen waarom maar kort houdbaar en laat ze hier eens reageren.
Niemand wil hun bonnen nog als ze niet consument vriendelijk zijn en zullen vele klanten mislopen wegens besmette naam!

Laat ze maar hier een reactie geven!

Ja voor sommige mensen blijkt steeds maar weer dat begrijpend lezen erg moeilijk is.... pppffff

Deze speciale bonnen hebben (hadden) een geldigheidsduur van 6 maanden! Dat er oudere bonnen in een kerstpakket zitten daar heeft Bol.com helemaal niets mee te maken en Bol.com heeft er al helemaal geen schuld aan. De enige "schuldige" in deze zou de persoon (het bedrijf) zijn die de kerstpakketten verkocht aan de baas van de TS.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Radar »

Boesta schreef:
Ja voor sommige mensen blijkt steeds maar weer dat begrijpend lezen erg moeilijk is.... pppffff
Dit is onnodig sarcastisch geformuleerd. Graag de toon vriendelijk houden.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door madfred »

Volgens de consumentenbond moeten bonnen minimaal 12 maanden geldig zijn. Zie volgende link;
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... deaubonnen

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

madfred schreef:Volgens de consumentenbond moeten bonnen minimaal 12 maanden geldig zijn. Zie volgende link;
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... deaubonnen
Dit zijn speciale bonnen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Sira »

Ik ben het met Boesta eens.
Je werkgever heeft bij een extern bedrijf een order geplaatst voor een x-aantal pakketten. Dat betreffende bedrijf koopt naar alle waarschijnlijkheid een grote hoeveelheid cadeaubonnen tegelijk in (waarover ze dan korting krijgen). Zowel dat bedrijf als de medewerkers die de pakketten opmaken, hebben niet op de geldigheidsdata van de bonnen gelet.

Je moet je werkgever sowieso hierover informeren, want hij moet hiervan op de hoogte worden gebracht. Bovendien kan hij contact opnemen met dat betreffende externe bedrijf en deze blunder voorleggen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie op de foto toch echt duidelijk de vervaldatum van januari 2018 staan. En dan ook nog 6 of 8. Dus de werkgever hoeft dat uiteraard niet te communiceren als het er letterlijk op staat.

Gesloten