LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheiden en delen van partnerpensioen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gescheiden010!
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2018 08:42

Scheiden en delen van partnerpensioen

Ongelezen bericht door Gescheiden010! »

Ik lig in scheiding ! Maar heb in 2017 van mijn 1ste ex een flink bedrag van achterstallig partnerpensioen gehad. is dit gezamenlijk inkomen en "moet" ik dit delen met mijn aanstaande ex of is dit echt "mijn" inkomen en hoef ik dit niet te delen.
Op de belastingsite kom ik hier niet uit !!!

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Scheiden en delen van partnerpensioen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als u dat bedrag niet afzonderlijk als eigen inkomen heeft vastgelegd en u bent in gemeenschap van goederen getrouwd dan is het m.i. gezamenlijk inkomen en dus deelbaar.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Scheiden en delen van partnerpensioen

Ongelezen bericht door piet987654 »

Uit uw naam te zien komt U uit Rotterdam. oftewel kengetal 010. Google eens op "Rechtswinkel Rotterdam" Waarschijnlijk kunnen ze hier U het juiste antwoord geven.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Scheiden en delen van partnerpensioen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat nabetaalde partnerpensioen in 2017 is uw inkomen en moet u dus aangeven bij de belastingdienst.

Als u in gemeenschap van goederen gehuwd bent, is het (daarna) gezamenlijk vermogen, wat bij de scheiding gedeeld moet worden.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Scheiden en delen van partnerpensioen

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Komt u er niet uit of kunt u niet vinden wat u graag zou willen nl ''niet delen''. Helaas als u getrouwd bent in gemeenschap van goederen moet u het toch echt delen.

Gesloten