Radar

toggle menu

Brainwash kapper verpest je haar en weigert correctie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Brainwash kapper verpest je haar en weigert correctie

door Nooit meer prijsvrij » 10 aug 2018 13:28

Alweer een mand geleden heb ik mijn klacht ingestuurd (Brinwash Haarlem Schalkwijk) naar de klantenservice, maar heb tot de dag van vandaag geen reactie ontvangen.
Het betreft hier een beroepsfout en dient kosteloos hersteld te worden, dit geven ze immers zelf aan online "100% tevredenheidsgarantie".
Kappers hebben tevens een resultaatsverplichting voor zover ik heb kunnen vinden op internet.
Graag jullie advies aub.

Situatie:
Op 4 juli heb ik 125 EUR betaald voor het periodiek bijwerken van mijn highlights, dit was niet goed gegaan (oranje kleur bij haargrens) en ben ik genoodzaakt op 6 juli teruggekomen i.v.m. tijdgebrek.
Hier was ik natuurlijk niet blij mee aangezien ik altijd 3 a 4 uur kwijt ben aan een bezoek, dit is veel tijd die ik vrij dient te maken, maar aangezien het moest omdat het er niet uitzag, ben ik terug gegaan.

Op 6 juli werd de voorkant en de zijkanten bijgewerkt.
Op 10 juli waste ik mijn haar en zag tot mijn grote schrik dat ik weer oranje strepen vlekken heb op de behandelde plekken. Dit betekende dat ik weer tijd vrij diende te maken voor correctie!
Ik baalde enorm maar ging naar het salon op 11 juli, legde kort uit waarvoor ik kwam en nam plaats.
Vervolgens kwam er een jonge onbekende kapster naar mij toe om mij te vertellen dat de verantwoordelijke er niet was, dat ik al eerder gecorrigeerd ben geweest, dat zij het wel mee vond vallen (zonder dat ze ubehaupt naar mijn haar gekeken had), dat dit nou eenmaal de regels zijn en het daarmee dus ophield voor mij. Er kon niks meer worden gedaan voor mij!

Mijn reactie was dat ik vandaag de tijd heb (genomen) en gecorrigeerd wenst te worden omdat ik niet met oranje vlekken in mijn haar wil lopen. Ik heb niks te maken dat de verantwoordelijk er niet is en ga niet eerder weg voordat de vlekken gecorrigeerd zijn.
Het is brutaal, ongepast en zeer onbeschoft om een dergelijke opmerking te maken. Helaas moet IK er mee rondlopen en ik vind dat het helemaal niet “mee valt”. IK moet tevreden zijn.
Het feit dat er niet eens moeite werd genomen om naar mijn haar te kijken is ongehoord.

Ondertussen zat iedereen in salon mij aan te staren en mee te genieten (vernederend).
Ik legde nogmaals uit dat ik er niks aan kan doen dat zij hun werk niet goed hebben gedaan en wens te krijgen waarvoor ik betaald heb. Ook vermeldde ik erbij dat ik de vorige keer ook tot 3 a 4 keer toe kosteloos ben gecorrigeerd zonder gezeur over zogenaamde (voor mij onbekende) regels.
Ze bleef bij haar onvriendelijke tekst. Ze kon mij wel verder helpen als ik er gewoon voor zou betalen(!)
Toen werd ik woest en belde ik de ‘klantenservice’, maar ook daar werd ik net zo onvriendelijk behandeld.

Het is abnormaal dat ik als (vast) klant op deze manier behandeld wordt, hun personeel maakt de fout en weigert hun fout te corrigeren! Ook wordt ik vernederd waar iedereen bijstaat en laat de ‘klantenservice’ mij in de kou staan.

Het is werkelijk abnormaal hoeveel moeite ik moet doen om te krijgen waarvoor ik recht op heb als consument.
Ik ga niet nog een keer betalen, ik heb recht op correctie!

Volgens de klantenservice "moest ik maar een klacht indienen".
Waarom kon ik niet gewoon geholpen worden? Het is al erg genoeg dat mijn haar verprutst is.
I.p.v. deze ellende had ik al lang klaar kunnen zijn met de correctie op 11 juli en als tevreden klant naar huis kunnen gaan. Echter hebben de kapsters en klantenservice er voor gezorgd gekozen dat ik onnodig woest ben geworden en mijn kostbare tijd energie ben verloren.
SCHANDALIG!

Aangezien er geen prijskaart gehangen kan worden aan de vernedering die ik heb moeten doorstaan en de verloren halve dag (heb speciaal vrij genomen om naar de kapper te kunnen gaan voor correctie!), vind ik het zeer schappelijk als ik mijn geld (125 EUR) terug ontvang zodat ik naar een goede kapper kan gaan om het prutswerk te corrigeren. Ik zal n.l. nooit meer een stap zetten bij Brainwash.

Nooit meer prijsvrij

RE: Brainwash kapper verpest je haar en weigert correctie

door Webber » 10 aug 2018 13:53

@Nooit meer prijsvrij,

U bent om 4 juli geweest om uw highlights te laten bijwerken.
Dit was niet tot uw tevredenheid,toen hebben ze op 6 juli u GRATIS gecorrigeerd.
Toen zat uw haar goed...u wast uw haar op 10 juli en zag weer oranje vlekken...

Waarom zou Brainwash op 11 juli,nu uw haar weer gratis moeten corrigeren?
Ik vind dat de kapster prima gehandeld heeft.
Ook omdat er 5 dagen zaten sinds uw vorige bezoek.
Laatst bijgewerkt door Radar op 14 aug 2018 12:11, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd
Webber

door Nooit meer prijsvrij » 14 aug 2018 01:02

Webber schreef:@Nooit meer prijsvrij,

U bent om 4 juli geweest om uw highlights te laten bijwerken.
Dit was niet tot uw tevredenheid,toen hebben ze op 6 juli u GRATIS gecorrigeerd.
Toen zat uw haar goed...u wast uw haar op 10 juli en zag weer oranje vlekken...

Waarom zou Brainwash op 11 juli,nu uw haar weer gratis moeten corrigeren?
Ik vind dat de kapster prima gehandeld heeft.
Ook omdat er 5 dagen zaten sinds uw vorige bezoek.

Kappers hebben prestatieplicht en dienen te corrigeren totdat de klant 100% tevreden is of krijgt waarvoor hij betaald heeft.
Brainwash belooft 100% tevredenheid garantie, dus is het aantal correctie irrelevant.
Je kan geen afspraak maken in het salon, alles is zonder afspraak. Je komt binnen en gaat zitten totdat je aan de beurt bent.
Als ik na het wassen van mijn haar tot de ontdekking kom dat er nog steeds oranje vlekken op dezelfde plekken zitten, betekent dit dat dit wederom niet goed is gedaan door de kapster en heb ik weer recht op correctie (ik ben immers geen kapster, daarom ga ik naar de kapper).
Laatst bijgewerkt door Radar op 14 aug 2018 12:14, in totaal 3 keer bewerkt.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde, aanvallende teksten verwijderd
Nooit meer prijsvrij

door Nooit meer prijsvrij » 14 aug 2018 01:13

Tevens ook een waarschuwing voor mensen die twijfelen aan een bezoek bij het salon.

Het is abnormaal zoals ik behandeld ben en nog steeds genegeerd wordt door de 'klantenservice' na ruim een maand geleden mijn klacht te hebben ingestuurd over de situatie.
Laatst bijgewerkt door Radar op 14 aug 2018 12:08, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde, aanvallende tekst verwijderd
Nooit meer prijsvrij

door kuklos » 14 aug 2018 01:21

Nooit meer prijsvrij schreef:Tevens een waarschuwing voor mensen die twijfelen aan een bezoek bij brainwash.

Ik kom er meerdere keren per jaar, in die specifieke vestiging en heb geen enkel probleem met ze. Prima service, prima werk dat ze afleveren.
kuklos

door Nooit meer prijsvrij » 14 aug 2018 01:25

kuklos schreef:
Nooit meer prijsvrij schreef:Tevens een waarschuwing voor mensen die twijfelen aan een bezoek bij brainwash.

Ik kom er meerdere keren per jaar, in die specifieke vestiging en heb geen enkel probleem met ze. Prima service, prima werk dat ze afleveren.

Ik ook niet, totdat het misging.
Er is een groot verschil in moeilijkheidsgraad van behandelingen, die van mij zijn niet makkelijk uit te voeren met risico's vandaar dat ik altijd 3 tot 4 uur kwijt ben aan een bezoek. Aan een makkelijke knipbeurt kan weinig misgaan.
Ik heb zelfs veel van mijn vrienden naar ze doorgestuurd door de jaren heen, en dan wordt je zo naar behandeld als vaste klant. Onacceptabel in mijn boekje, helemaal voor het bedrag wat ik betaald heb.
Een professioneel bedrijf behoort kwaliteit te leveren en adequaad verantwoordelijkheid te nemen als het misgaat. Niet haar klant weg te sturen met prutswerk om voor gek te laten lopen, ik ben geen proefkonijn. Hier heb ik niet voor betaald.
Je leert een bedrijf pas goed kennen bij als het mis gaat en de manier van aanpak.
Laatst bijgewerkt door Nooit meer prijsvrij op 14 aug 2018 02:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Nooit meer prijsvrij

door mahadma » 14 aug 2018 01:58

Kappers hebben een inspanning verplichting. Maar ik kan geen resultaatverplichting vinden. Zo ja, waar?
mahadma

door Nooit meer prijsvrij » 14 aug 2018 02:10

mahadma schreef:Kappers hebben een inspanning verplichting. Maar ik kan geen resultaatverplichting vinden. Zo ja, waar?

Ik had een duidelijke (mondelinge) afspraak gemaakt met de kapster over het resultaat, ook is dit mij toegezegd te bereiken zoals gewend van de afgelopen keren.
Ik heb foto's als bewijs dat het afgesproken resultaat niet is bereikt.

https://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/ ... en-en.html

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/we ... aan-wat-nu

https://www.startpagina.nl/v/maatschapp ... en-kapper/
Nooit meer prijsvrij

door grun » 14 aug 2018 05:28

Nooit meer prijsvrij schreef:Het is abnormaal zoals ik behandeld ben en nog steeds genegeerd wordt door de 'klantenservice' na ruim een maand geleden mijn klacht te hebben ingestuurd over de situatie. Beoordeel dat maar als volwassen, kritische en mondige consument.

U was tevreden toen u de winkel uitstapte, maar 4 dagen later niet meer, toen u uw haar waste. Wie zegt dat het niet door de shampoo komt? Hanteert u een termijn, vier dagen, een week of bijvoorbeeld 10 dagen, waarvan u denkt "alles wat er met mijn haar gebeurt, is de schuld van de kapper en heb ik recht op herstel"?
Laatst bijgewerkt door Radar op 14 aug 2018 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Irrelevante verwijzing verwijderd
grun

door Nooit meer prijsvrij » 14 aug 2018 06:45

grun schreef:
Nooit meer prijsvrij schreef:Het is abnormaal zoals ik behandeld ben en nog steeds genegeerd wordt door de 'klantenservice' na ruim een maand geleden mijn klacht te hebben ingestuurd over de situatie. Beoordeel dat maar als volwassen, kritische en mondige consument.

U was tevreden toen u de winkel uitstapte, maar 4 dagen later niet meer, toen u uw haar waste. Wie zegt dat het niet door de shampoo komt? Hanteert u een termijn, vier dagen, een week of bijvoorbeeld 10 dagen, waarvan u denkt "alles wat er met mijn haar gebeurt, is de schuld van de kapper en heb ik recht op herstel"?

Ik heb niks anders met mijn haar gedaan dan de afgelopen 2 jaar (zo lang ik vaste klant ben bij salon), het komt dus niet door 'mijn shampoo' maar ligt volledig aan de kwaliteit en kundigheid van de behandeling. Voor uw informatie, er wordt een speciaal goedje in het haar gesmeerd voor vertrek uit salon, na de eerste wassing wordt dit voor een groot deel eruit gespoeld en normaliter is de kleur zoals gewenst/ afgesproken (over het algemeen is dan pas het daadwerkelijke resultaat zichtbaar, of zoals eerder al in salon zichtbaar was dat de verf niet gepakt had). Echter kan dit misgaan, zoals eerder is voorgekomen in het verleden, er volgt dan (gratis) correctie totdat de klant 100% tevreden is.
Laatst bijgewerkt door Radar op 14 aug 2018 12:05, in totaal 4 keer bewerkt.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde, aanvallende berichten verwijderd
Nooit meer prijsvrij

door mahadma » 14 aug 2018 06:46

Ik zie nog nergens een prestatieplicht, waar staat dat in de wet?
mahadma

door Moneyman » 14 aug 2018 07:33

mahadma schreef:Kappers hebben een inspanning verplichting. Maar ik kan geen resultaatverplichting vinden. Zo ja, waar?

Ik gen ook zéér benieuwd.
Moneyman

door sylvesterb » 14 aug 2018 08:05

[Aanvallende tekst verwijder door de moderator]
Daarnaast verwijst u naar een externe website met de kreet "100% tevredenheidsgarantie" op de website van Brainwash zelf is hier niets van te vinden.
Laatst bijgewerkt door sylvesterb op 14 aug 2018 12:06, in totaal 3 keer bewerkt.
sylvesterb

door Lady1234 » 14 aug 2018 09:28

Haar wat geverfd wordt, of op wat voor andere manier ook behandeld wordt, kan men niet vergelijken met een deur die geverfd wordt. Dus het resultaat is niet altijd zeker. En soms is het gewenste resultaat met dat haar niet te bereiken.
Lady1234

door BL2 » 14 aug 2018 09:50

Lady1234 schreef: En soms is het gewenste resultaat met dat haar niet te bereiken.

Opmerkelijk is het in deze ook dat ook bij vorige behandelingen er tot wel 4 keer (!) moest worden teruggekomen voor enig resultaat.
Hieruit kan je opmaken dat haar TS en behandeling blijkbaar niet samengaan of dat het bedrijf de behandeling niet goed uitvoert, maar dan ga je toch niet meer terug ?
Jammer dat TS niet verder ingaat op de vraag over de "resulaatverplichting".......
BL2

door sake1987 » 14 aug 2018 10:52

Het aanbrengen bijwerken van high lites vroeger coupe de soleil kan op 2 manieren.
Met verf, maar dan kan je het haar maar 2 tot 3 tinten lichter maken, of met blondeer poeder, dan laat je het zitten tot je de juiste ontkleuring heeft.
Te kort laten zitten van blondeer poeder kan als resultaat oranje of geel hebben.
Dit is wel gelijk met het uitspoelen te zien. Een kleur kan niet na het wassen ineens anders zijn, tenzij je een kleur shampoo hebt gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Radar op 14 aug 2018 11:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Aanvallende opmerking verwijderd
sake1987

door moederslink » 14 aug 2018 11:13

Ik begrijp een ding niet zo goed :
dit miskleunen van uw kapper gebeurde rond 10 juli.
Rond die tijd diende u ook een klacht in.
U heeft uw post geplaatst op 10 augustus .

Wat is precies het probleem ?
- dat uw klacht wordt genegeerd ? Dus dat u wordt genegeerd?
- of uw boosheid over het prutswerk vd kapper ?

Een kapsalon heeft , met uw welnemen, een inspanningsverplichting - geen resultaatsverplichting.

Als u mijn dochter zou zijn, zou ik haar dringend adviseren om soms het e.e.a te accepteren in het leven, niet meer naar zo.n kapper te gaan en door te gaan met energie in kansrijkere issue.s te stoppen.
Laatst bijgewerkt door Radar op 14 aug 2018 12:17, in totaal 3 keer bewerkt.
Reden: Volledige quote openingstopic en belerende passages verwijderd
moederslink

door Nooit meer prijsvrij » 14 aug 2018 11:57

Als ik ergens voor betaal verwacht ik te krijgen wat mij belooft wordt. Afspraak = afspraak.
En lang ging het goed, dus had ik niks te klagen, maar nu heb ik het volste recht om dit te doen.

Als we met z'n allen dit soort ondernemers voor deze ene keer maar moeten laten gaan, wordt het een onrechtvaardige chaos. Voor wat hoort wat, mes snijdt aan beide kanten. Ik heb geld betaald en behoor waar voor mijn geld te krijgen, duidelijker kan niet.
Laatst bijgewerkt door Radar op 14 aug 2018 12:18, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde berichten verwijderd
Nooit meer prijsvrij

door mahadma » 14 aug 2018 12:06

Mevrouw de vraagsteller: Waar staat nu die prestatieverplichting in de wet, wat u beweerd?
mahadma

door Radar » 14 aug 2018 12:30

We hebben vele aanvallende berichten verwijderd. Wie inhoudelijk niets aan de discussie toe te voegen heeft: kiest u ervoor om geen reactie te plaatsen. Zeker na deze waarschuwing verwachten we dat er enkel nog relevante berichten worden gepost die de topicstarter verder kunnen helpen, zonder dat hier aanvallende teksten bij komen kijken. Wanneer u zich niet in de openingspost kan vinden, nogmaals; reageert u dan niet.
Radarverified

Volgende
Sorteer op

Keer terug naar Diversen