LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cookies op de website van AVROTROS

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
--Soulmate--
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018 03:08

Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

Als ik de reacties wil zien op radar.avrotros.nl moet ik eerst de Overige cookies accepteren. Dit staat er bij de uitleg over deze cookies:
Deze zijn niet in één van de andere categorieën te plaatsen. Wij gebruiken externe services om onze websites te verbeteren. deze services kunnen je volgen en kunnen jouw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden
Dat vind ik vreemd. Ik lever dus een stukje privacy in voor commerciële gebruik in ruil voor het kunnen bekijken van reacties? Dat moet toch technisch anders te regelen zijn? Ik kan bijvoorbeeld zonder die cookies te accepteren wel op het forum kijken en reageren.
Waarom zou Radar mijn internetgedrag moeten monitoren voor commerciële doelen? Dat is meer iets voor een commerciële omroep toch?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door sylvesterb »

--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 15:08
Als ik de reacties wil zien op radar.avrotros.nl moet ik eerst de Overige cookies accepteren. Dit staat er bij de uitleg over deze cookies:
Deze zijn niet in één van de andere categorieën te plaatsen. Wij gebruiken externe services om onze websites te verbeteren. deze services kunnen je volgen en kunnen jouw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden
Dat vind ik vreemd. Ik lever dus een stukje privacy in voor commerciële gebruik in ruil voor het kunnen bekijken van reacties? Dat moet toch technisch anders te regelen zijn? Ik kan bijvoorbeeld zonder die cookies te accepteren wel op het forum kijken en reageren.
Waarom zou Radar mijn internetgedrag moeten monitoren voor commerciële doelen? Dat is meer iets voor een commerciële omroep toch?
Ze gebruiken voor de reacties de diensten van een derden, zoals Facebook, Google en Twitter en dit zijn commerciële partijen die jouw gegevens verzamelen om er geld aan te verdienen. Het is dus niet Radar/Tros die je internet gedrag monitort voor commerciële doelen, maar als je de reacties wilt plaatsen/lezen wordt er een cookie aangemaakt die de bovengenoemde partijen zien en die weten dus dat jij de reacties hebt gezien bij artikel x.

En gezien de Tros een publieke omroep is maken ze gebruik van software van derden die dit soort zaken hebben ingebouwd. Het zou veel geld kosten om dit eruit te laten halen. Geld wat bedoeld is om programma's te maken.

--Soulmate--
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018 03:08

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

Beste sylvesterb, er zijn genoeg gratis te implementeren reactiemodules voor handen. Je hoeft echt niet naar Facebook te gaan om een reactiemogelijkheid op je site te plaatsen. Nu laat AvroTros mijn internetgedrag op hun site monitoren terwijl dat echt nergens voor nodig is. Dit forum bijvoorbeeld is niet afhankelijk van cookies

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door GJS »

--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 15:08
Als ik de reacties wil zien op radar.avrotros.nl moet ik eerst de Overige cookies accepteren.
Wat bedoel je precies, ik heb geen enkele van die 4 keuzes geaccepteerd, dus bij allemaal de X aangevinkt en ik kan gewoon alle reacties zien of ik nu ingelogd ben of niet.

Als je wel kan reageren dan moet je toch ook de reacties hebben kunnen lezen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door sylvesterb »

--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 17:07
Beste sylvesterb, er zijn genoeg gratis te implementeren reactiemodules voor handen. Je hoeft echt niet naar Facebook te gaan om een reactiemogelijkheid op je site te plaatsen. Nu laat AvroTros mijn internetgedrag op hun site monitoren terwijl dat echt nergens voor nodig is. Dit forum bijvoorbeeld is niet afhankelijk van cookies
Maar dat is niet de keuze van de Tros schijnbaar. Dit forum is wel degelijk afhankelijk van cookies, maar dit zijn technische cookies en die zijn toegestaan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat niet over de reacties op dit forum, maar over reacties op de onderwerpen in de nieuwsbrief.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
15 sep 2018 17:34
Het gaat niet over de reacties op dit forum, maar over reacties op de onderwerpen in de nieuwsbrief.
Nu begrijp ik er geen bal meer van.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik accepteer op dit forum geen enkele cookie, kan gewoon inloggen en reageren.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door GJS »

Lady1234 schreef:
15 sep 2018 17:34
Het gaat niet over de reacties op dit forum, maar over reacties op de onderwerpen in de nieuwsbrief.
Aha, dat had ik er niet uit begrepen, stond er ook niet bij.
En je ziet i.d.d. die reacties niet als je bij Nieuws kijkt en dan op een nieuwsitem klikt.
Vreemd dat het daar wel noodzakelijk is om die Overige cookies te accepteren.

--Soulmate--
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018 03:08

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

Voor alle duidelijkheid, ik zie dus dit
Afbeelding

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Aha, het gaat dus om reacties bij uitzending gemist. Dan zie je inderdaad de reacties niet als je 'overige cookies' (Facebook, Twitter, Disqus en Google) niet accepteert.

--Soulmate--
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018 03:08

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

ZeerPrivé, niet alleen uitzending gemist. Het gaat om elke pagina op radar.avrotros.nl waar je kunt reageren op een artikel, behalve op de forumpagina's.
Waarom? Welk belang heeft AvroTros erbij om mij te laten volgen en mijn internetgedrag te laten monitoren? Ik ga dit aan de redactie vragen, misschien hebben ze wel een goede reden. Ik zal laten weten wat hun reactie is

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Soulmate, die reacties zijn dan geplaatst via Facebook, Twitter enz. Logisch dat je die dan alleen kunt bekijken door die cookies te accepteren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door sylvesterb »

--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 18:09
ZeerPrivé, niet alleen uitzending gemist. Het gaat om elke pagina op radar.avrotros.nl waar je kunt reageren op een artikel, behalve op de forumpagina's.
Waarom? Welk belang heeft AvroTros erbij om mij te laten volgen en mijn internetgedrag te laten monitoren? Ik ga dit aan de redactie vragen, misschien hebben ze wel een goede reden. Ik zal laten weten wat hun reactie is
Wij gebruiken externe services om onze websites te verbeteren. deze services kunnen je volgen en kunnen jouw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden
Dat is toch een duidelijke rede. Ze gebruiken externe services en die kunnen (hoeft dus niet) je internet gedrag monitoren. De Tros kan dat niet garanderen (of wilt dit niet) dus daarom moet je goedkeuring geven. Waarom z'n drama er van maken?

--Soulmate--
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018 03:08

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

Sylvesterb, het is technisch niet noodzakelijk om mij te laten volgen door een commerciële partij en ik hecht nogal aan mijn privacy. Daarom zo'n drama.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door Moneyman »

--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 18:23
Sylvesterb, het is technisch niet noodzakelijk om mij te laten volgen door een commerciële partij en ik hecht nogal aan mijn privacy. Daarom zo'n drama.
Dat is een prima keuze. Alleen lever je dan soms wat functionaliteit in.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door sylvesterb »

--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 18:23
Sylvesterb, het is technisch niet noodzakelijk om mij te laten volgen door een commerciële partij en ik hecht nogal aan mijn privacy. Daarom zo'n drama.
Maar daarom heb je ook de keus.
Ik heb ook gekozen om die cookies niet op te slaan en accepteer dat ik de reacties hierdoor niet kan lezen. Als ik ze echt wil lezen zet ik de cookies aan lees de reacties en wis ze hierna.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cookies op de website van AVROTROS

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@Sylvesterb.
En men schrikt dan even van het niveau. :mrgreen:

Gesloten