LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postnl meerdere klachten over bezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Adrianus44
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2018 17:03

Postnl meerdere klachten over bezorging

Ongelezen bericht door Adrianus44 »

We hebben de laatste 2 maanden nu 2 keer een beschadigd pakketje binnen gekregen.
Als we dan een klacht indienen krijgen we te horen was niet verzekerd verzonden u kunt alleen contact zoeken met de verzender.
Beetje vreemd want die kan er niks aan doen als de bezorger iets door de brievenbus duwt dat eigenlijk niet past.
Dat is toch echt iets dat Postnl veroorzaakt in mijn ogen.
Vandaag krijgt mijn partner een mail dat er iets in Nederland is aangekomen van Alliexpress dus.
Zet het in de Postnlapp voor de track en trace, wat schets onze verbazing kan afgehaald worden bij een ophaal punt.
In een totaal andere wijk als wij wonen, maar er is niet eens een bezorger aan de deur geweest er ligt dus ook geen briefje in de brievenbus.
Het is dus eigenlijk gelukkig dat mijn partner het in de app zet anders weten we niet eens dat het daar ligt.
Postnl heeft hier naar mijn idee toch een bezorg plicht dat ze het zeker 1 maal moeten aanbieden.
Volgens mij gaat het niet echt goed bij Postnl bezig en verschuilen zich achter hun dikke muren want als je een klacht indient doen ze er niks mee.
wordt tijd de daar eens een nieuwe leiding komt te zitten die wel de boel op orde kan brengen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Postnl meerdere klachten over bezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aan de track en tracecode is te zien of een pakket thuisbezorgd wordt of niet. Een aantal pakketten vanuit China kunnen alleen bij een afhaallocatie opgehaald worden vanwege tekenen voor ontvangst. Dit is al vaker voorbij gekomen en diverse keren heb ik al een lijst neergezet met alle codes wanneer die waar worden afgeleverd. Als het op een afhaallocatie afgehaald moet worden krijgt u vanzelf een bericht van de normale postbode dat er een pakket klaar ligt.

Voor PostNL bent u ontvanger, geen opdrachtgever. U betaald de webshop voor verzending en die geeft de opdracht aan een transporteur. Die moet dus ook gaan klagen. U klaagt enkel bij PostNL terwijl u niet eens weet waar er wat beschadigs is geraakt. Overigens is een beschadigd pakket geen probleem, als de inhoud maar goed is. En mocht dit niet zo zijn, dan is de verzender verantwoordelijk.

Het is gelukkig vrijdag. Toets bij de zoekfunctie hier PostNL in en u heeft het hele weekend leesvoer. Overigens zijn 90% van de vragen hetzelfde, de antwoorden dus ook.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Postnl meerdere klachten over bezorging

Ongelezen bericht door rvjapio »

De verzender kan er wel degelijk wat aan doen als de post eigenlijk niet in de brievenbus past (max, 3,2 cm.). Want dan had hij het als pakker moeten versturen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Postnl meerdere klachten over bezorging

Ongelezen bericht door Lowieze »

rvjapio schreef:
21 sep 2018 13:33
De verzender kan er wel degelijk wat aan doen als de post eigenlijk niet in de brievenbus past (max, 3,2 cm.). Want dan had hij het als pakker moeten versturen.
Dat is niet helemaal waar. Soms wordt iets verstuurd als brievenbuspost, maar heeft de ontvanger nog een ouderwetse kleine brievenbus. Dan wordt het óf ophalen óf erin proppen.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Postnl meerdere klachten over bezorging

Ongelezen bericht door limburgs »

ook wij hebben een ouderwetse ingemetselde brievenbus die eigenlijk te klein is. Het ligt ook aan de bezorger , de meesten bellen netjes even aan en geven het zo af . ( en gelukkig ben ik veel thuis ) Een enkeling propt een gedeelte van het pakketje gewoon zo ver als mogelijk in de brievenbus en boeit het verder niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Postnl meerdere klachten over bezorging

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou ze d'r ook lekker inproppen voor die 5 euro per uur.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Postnl meerdere klachten over bezorging

Ongelezen bericht door limburgs »

Zou ik zelf ook doen voor die 5 euro per uur hoor ! Ik bedoel alleen dat het nog heel veel nette bezorgers geeft die de moeite wel nemen om even aan te bellen. Als het hier vaker mis ging had ik allang een brievenbus die wel voldoet eroverheen gehangen.

Gesloten