LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door kweenie »

De verzekering van de FNV was zeker niet de voordeligste. Grote kans dat, nu ze daarmee stoppen, de mensen die blind voor deze verzekering kozen er dus op vooruit zullen gaan.

En als je alleen om de zorgverzekering lid van de vakbond was, dan was je helemaal duur uit. En dan ga je er, met de opzegging daarvan, dus nog veel meer op vooruit.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

-Als u dit https://www.fnv.nl/lidmaatschap/voordel ... ollectief/ even leest dan kunt u zien dat het stoppen niet alleen een keuze van de FNV is. Menzis wil ook niet verder met de collectieve FNV korting.
Het komt hier op neer: Menzis en de FNV hebben een andere visie op goede zorg, het zorgstelsel en de randvoorwaarden voor een goede samenwerking. U kunt ook lezen dat de FNV geprobeerd heeft om met andere verzekeraars tot een collectieve korting te komen. Dat is niet gelukt.

-Het lidmaatschap kost regulier 197,76 euro per jaar. Als je gepensioneerd bent, een uitkering hebt en/of een laag inkomen hebt betaal je 98,88 euro per jaar. Voor studenten en jongeren geldt een bedrag van 24,96 euro per jaar.

-Als het u voornamelijk lid bent van de FNV om financiële voordelen dan zijn er FNV kortingen op bijvoorbeeld energie, reizen opleidingen. Niet lid zijn is nog veel goedkoper.

-Behalve die financiële voorwaarden zet de FNV zich in voor arbeidsvoorwaarden en krijgt u gratis juridisch advies en bijvoorbeeld loopbaanbegeleiding.

Voor mij is het lidmaatschap van een vakbond niet alleen gebaseerd op individueel financieel gewin maar een bewuste keuze voor sociaal en solidair.

Dat hoeft voor een ander absoluut niet het geval te zijn. Als het wegvallen van het Menzis contract voor u wel een reden is om op te zeggen dan moet u dat zelf bepalen uiteraard.

Maar met het hier nu even zo een oproep te plaatsen om het lidmaatschap op te zeggen zonder de achtergrond te vermelden en de bal geheel bij de FNV neer te leggen plaatst u de FNV onterecht in een verkeerd daglicht.
Laatst gewijzigd door Klaas Jan op 23 sep 2018 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5430
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ben het met venantius eens. Lid worden van die club kan wel simpel via hun site, maar opzeggen moet op de middeleeuwse schriftelijke manier. Zijn ook nog zo brutaal om de reden van opzegging te vragen.

Snuffel1, aangetekend is niet nodig.

Toch opzeggen?
Stuur je opzegbrief dan naar:

FNV
T.a.v. Afdeling ledenadministratie
Postbus 9208
3506 GE UTRECHT

Let op: Vermeld a.u.b. naam, adres, lidnummer en reden van opzegging.

https://www.fnv.nl/lidmaatschap/opzeggen/

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

ZeerPrivé schreef:
23 sep 2018 08:30
Zijn ook nog zo brutaal om de reden van opzegging te vragen.
Wat is daar nu zo 'brutaal' aan? Je kunt die vraag ook gewoon niet beantwoorden hoor. Dan komt die opzegging heus wel door.
Ik denk dat ze die vraag stellen om een beeld te krijgen van de redenen waarom leden opzeggen.
Dat doen wel meer organisaties en bedrijven.
Je kunt het ook niet vragen en niet naar je klanten luisteren. Is dat beter?

ZeerPrivé
Berichten: 5430
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het gaat hier over de FNV, niet over andere bedrijven. Als reden van opzegging niet verplicht is te geven, dan zet een fatsoenlijke organisatie dat er bij.

Quote: Ik denk dat ze die vraag stellen om een beeld te krijgen van de redenen waarom leden opzeggen. Unquote.
Sweet dreams.

Back naar ON topic.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is ook eigenlijk raar dat je korting op je zorgverzekering krijgt, omdat je lid bent van een bond.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door grun »

ZeerPrivé schreef:
23 sep 2018 08:30
Lid worden van die club kan wel simpel via hun site, maar opzeggen moet op de middeleeuwse schriftelijke manier.
Dat is niet toegestaan, opzeggen moet kunnen op dezelfde manier waarop je lid geworden bent. Dit is geregeld in de Wet Van Dam.
Een gedeelte daaruit:
"De Wet Van Dam bepaalt dat wie via een bepaald kanaal (bijvoorbeeld de website of telefoon) een contract is aangegaan, ook altijd via dat kanaal moet kunnen opzeggen. Wie dus telefonisch een abonnement sluit, kan het ook telefonisch weer opzeggen. Het bedrijf mag dit niet weigeren te accepteren, ook niet als in de voorwaarden staat dat men schriftelijk moet opzeggen. Wel kan het lastig te bewijzen zijn dat men werkelijk via de telefoon heeft opgezegd."

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door witte angora »

Gaat het om de zorgverzekering? Dat kan nog veel makkelijker. Sluit een nieuwe zorgverzekering af, de nieuwe verzekeraar regelt de opzegging bij de oude. Zie: https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... eggen.aspx

En van de rest trek je je niks aan.

Dat aangetekend opzeggen van de FNV is inderdaad uit de Middeleeuwen. Dat kun je prima per mail doen, dan heb je ook bewijs dat je het verzonden hebt. Is die termijn van drie maanden wel rechtsgeldig? Tijd om de FNV de rug toe te keren denk ik.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door kweenie »

snuffel1 schreef:
23 sep 2018 09:54
En bij sommige zorgverzekeraars krijg je via independer nog collectiviteitskorting ook.
Bij de meeste zorgverzekeraars kun je wel via de een of andere organisatie collectiviteitskorting krijgen. Meest logische route is daarom voor de beste mensen eerst kijken welke zorgverzekeraars je het beste bevallen, zowel in kwaliteit als in prijs, en daarna te kijken waar je voor die paar verzekeraars collectiviteitskorting krijgt. Misschien dat je oorspronkelijke tweede keus dan toch de eerste keus wordt, maar de kans is klein dat je dankzij de collectiviteitzkorting ineens voor een van je minst favoriete verzekeraars zou kiezen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door renewouters »

venantius schreef:
23 sep 2018 15:57

Ik kan mij het MENZIS standpunt wel indenken:
Een maatschappij ontwrichtende bus-stakende FNV is slecht voor veler gezondheid.
Of dit:

https://www.volkskrant.nl/economie/bmw- ... e=copylink

Ook dankuwel FNV... Misschien nog even doorstaken. Hoeven de medewerkers van VDL doordeweeks ook niet meer naar dat vervelende werk.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

ZeerPrivé schreef:
23 sep 2018 08:54
Quote: Ik denk dat ze die vraag stellen om een beeld te krijgen van de redenen waarom leden opzeggen. Unquote.
Sweet dreams.

Back naar ON topic.
Ik snap die reactie echt niet. Wat is daar nou 'sweet dreams' aan? Zit er een complot achter dan volgens u?
Het lijkt me voor de hand te liggen dat elke organisatie of bedrijf daar naar vraagt om inzicht in de motivatie van klanten/leden te krijgen. Ook als het gaat om bijvoorbeeld het vervallen van de mogelijkheid om aan een collectieve ziektekostenverzekering deel te nemen.
Als je als bestuur of directeur niet nieuwsgierig bent naar die motieven dan run je je organisatie niet goed.

On- of offtopic, u begon er zelf over.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Opzeggen per mail kan dus alleen als je per mail lid geworden bent. Mijn man is al 47 jaar lid. Toen was er nog geen mail;-*)
Ik heb de aanvullende verzekering van FNV bij Menzis omdat die precies aan mijn wensen voldoet en betaalbaar is. Maar ik ga gewoon een andere zoeken, al weet ik dat dat wel meer gaat kosten. Lastenverzwaring ;-(-

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Miepje1, als u gehecht bent aan Menzis en het pakket dan zou u eens kunnen kijken bij de talloze andere collectieven https://www.menzis.nl/zorgverzekering/c ... erzekering. Via een ledenorganisatie, een sportvereniging etc. Er zijn er nogal wat. Misschien levert dat de korting op zoals u die gewend was. Succes.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Die collectiviteiten(premies) zijn een wassen neus. Mijn verzekeraar doet daar niet aan maar geeft ipv daarvan 10 euro korting op het ER, past geen leeftijdsdiscriminatie(hogere premies) toen en bied de AV's aan zonder een gezondheidsverklaring.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door grun »

DSW vermoedelijk. Jammer dat die weer geen aparte AV's voor de tandarts heeft, dat is de enige AV die mij interesseert. Als je een kroon vergoed wil hebben, moet je de duurste AV nemen en ben je alsnog duur uit. Dit jaar zit ik bij de Hema (lees: Menzis) en betaal 300 euro aan AV premie om 500 terug te krijgen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Klaas Jan schreef:
24 sep 2018 12:04
Hallo @Miepje1, als u gehecht bent aan Menzis en het pakket dan zou u eens kunnen kijken bij de talloze andere collectieven https://www.menzis.nl/zorgverzekering/c ... erzekering. Via een ledenorganisatie, een sportvereniging etc. Er zijn er nogal wat. Misschien levert dat de korting op zoals u die gewend was. Succes.
Dankjewel. 'Gehecht' is een groot woord maar ik ben er al 42 jaar klant zonder klachten. Dank ook voor de tip, ik ga het op een rijtje zetten. En anders kijk ik of via mijn werk de aangeboden verzekering ook past bij mijn wensen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door G7 »

Hier precies hetzelfde. Ik heb hier al via FB contact met Menzis over gehad, maar zij zeggen dat we moeten wachten tot oktober. Dan krijgen we meer te horen hoe en wat, nu de FNV korting wegvalt. Zijn al jaren lid van FNV (gouden speld) en nu dit. Zou toch heel graag bij Menzis willen blijven, want ik heb er tot op heden geen klachten over.

Onze gemeente werkt sinds een paar jaar ook voor de laag betaalden met Menzis en dat zou ook ophouden, maar dat hebben ze nog voor een jaar kunnen rekken. Dus eerst iedereen lekker gemaakt en ook zij kunnen volgend jaar weer op zoek naar de goedkoopste verzekering met alle gevolgen van dien. (rompslomp)

Lekker bezig !! :roll:

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat valt wel mee “de goedkoopste”, vaak is die gemeente verzekering flink duur.

Maar u kunt toch zelf bij Menzis blijven, u hoeft helemaal niet over te stappen. U kunt ook nog naar Anderzorg kijken. Iets goedkopere variant van Menzis.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door G7 »

Dat bedoel ik dus ook. Zo goedkoop is Menzis niet. Ook niet met al die kortingen, maar voor velen wordt dit dan weer uitzoeken welke dan bij hun budget past.

Ik heb niet aangegeven dat Ik weg wil / ga bij Menzis, want het bevalt mij goed. Ik zeg altijd maar, je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Wellicht kan ik idd overstappen naar Anderzorg, maar ik denk dat dat ook is wat zij willen bespreken met hun klanten / leden. Wie weet ! De FNV leden worden hier in ieder geval in Oktober over geinformeerd door Menzis, had ik begrepen.

ZeerPrivé
Berichten: 5430
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: FNV leden krijgen per 1-1-2019 geen MENZIS korting meer..

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

G7 schreef:
24 sep 2018 14:44
Dat bedoel ik dus ook. Zo goedkoop is Menzis niet. Ook niet met al die kortingen, maar voor velen wordt dit dan weer uitzoeken welke dan bij hun budget past.

Ik heb niet aangegeven dat Ik weg wil / ga bij Menzis, want het bevalt mij goed. Ik zeg altijd maar, je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Wellicht kan ik idd overstappen naar Anderzorg, maar ik denk dat dat ook is wat zij willen bespreken met hun klanten / leden. Wie weet ! De FNV leden worden hier in ieder geval in Oktober over geinformeerd door Menzis, had ik begrepen.

Alle relevante informatie kun je ook hier vinden https://www.fnvmenzis.nl/2019

Gesloten