Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady Steenarend
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:36

Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door Lady Steenarend » 08 okt 2018 17:00

Wij hebben sinds juni 2017 een slimme meter. Vanaf dat moment deed Nuon de meterstanden via mijn Nuon registreren vanaf mei 2018 doen zij dat niet meer ivm de privacywet. Wel doen ze een energierapport met of je meer of minder verbruikt hebt dan vorig jaar in die maand. dit wordt uit gedrukt in euro's. Dus je kunt zelf niet na controleren of dit klopt.
Heb meerdere malen contact gehad met Nuon hierover. Nu kan ik wel toestemming geven van elk uur/kwartier aflezing. Hier sta ik niet op te wachten maar zou wel maandelijks kunnen en willen terugkijken wat ik verbruik. Dit willen zij niet veranderen of zij verwijzen mij naar slimmemeterportal.nl. Denk je dat je daar de keuze heb om maandelijkse aflezingen na te kunnen lezen moet je daar ook toestemming geven voor elk uur/kwartier aflezing. Dit vindt ik te privacy gevoelig daarom wil ik de keuze hebben om maandelijks de aflezingen die ze nu al doen te kunnen inzien en niet een vergelijking zoals in de energierapport te lezen is. Of ze adviseren om het zelf weer bij te houden. Dit deed ik namelijk al jaren toen ik de slimme meter kreeg hoefde ik dat niet meer te doen zeiden ze toen deze geïnstalleerd werd.
Ik vindt dat dit niet klant gericht handelen is. Wie loopt hier ook tegen aan?

Moneyman
Berichten: 9664
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door Moneyman » 08 okt 2018 17:21

Lady Steenarend schreef:
08 okt 2018 17:00
Wij hebben sinds juni 2017 een slimme meter. Vanaf dat moment deed Nuon de meterstanden via mijn Nuon registreren vanaf mei 2018 doen zij dat niet meer ivm de privacywet. Wel doen ze een energierapport met of je meer of minder verbruikt hebt dan vorig jaar in die maand. dit wordt uit gedrukt in euro's. Dus je kunt zelf niet na controleren of dit klopt.
Heb meerdere malen contact gehad met Nuon hierover. Nu kan ik wel toestemming geven van elk uur/kwartier aflezing. Hier sta ik niet op te wachten maar zou wel maandelijks kunnen en willen terugkijken wat ik verbruik. Dit willen zij niet veranderen of zij verwijzen mij naar slimmemeterportal.nl. Denk je dat je daar de keuze heb om maandelijkse aflezingen na te kunnen lezen moet je daar ook toestemming geven voor elk uur/kwartier aflezing. Dit vindt ik te privacy gevoelig daarom wil ik de keuze hebben om maandelijks de aflezingen die ze nu al doen te kunnen inzien en niet een vergelijking zoals in de energierapport te lezen is. Of ze adviseren om het zelf weer bij te houden. Dit deed ik namelijk al jaren toen ik de slimme meter kreeg hoefde ik dat niet meer te doen zeiden ze toen deze geïnstalleerd werd.
Ik vindt dat dit niet klant gericht handelen is. Wie loopt hier ook tegen aan?
In het energierapport staat ook je exacte verbruik uit de bewuste periode, zowel in kWh als in m3. Wat wil je nog meer dan?

Lady1234
Berichten: 4476
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door Lady1234 » 08 okt 2018 20:37

En anders zelf maar weer pen en papier ter hand nemen.

sylvesterb
Berichten: 2784
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door sylvesterb » 08 okt 2018 21:19

Lady Steenarend schreef:
08 okt 2018 17:00
Wij hebben sinds juni 2017 een slimme meter. Vanaf dat moment deed Nuon de meterstanden via mijn Nuon registreren vanaf mei 2018 doen zij dat niet meer ivm de privacywet. Wel doen ze een energierapport met of je meer of minder verbruikt hebt dan vorig jaar in die maand. dit wordt uit gedrukt in euro's. Dus je kunt zelf niet na controleren of dit klopt.
Heb meerdere malen contact gehad met Nuon hierover. Nu kan ik wel toestemming geven van elk uur/kwartier aflezing. Hier sta ik niet op te wachten maar zou wel maandelijks kunnen en willen terugkijken wat ik verbruik. Dit willen zij niet veranderen of zij verwijzen mij naar slimmemeterportal.nl. Denk je dat je daar de keuze heb om maandelijkse aflezingen na te kunnen lezen moet je daar ook toestemming geven voor elk uur/kwartier aflezing. Dit vindt ik te privacy gevoelig daarom wil ik de keuze hebben om maandelijks de aflezingen die ze nu al doen te kunnen inzien en niet een vergelijking zoals in de energierapport te lezen is. Of ze adviseren om het zelf weer bij te houden. Dit deed ik namelijk al jaren toen ik de slimme meter kreeg hoefde ik dat niet meer te doen zeiden ze toen deze geïnstalleerd werd.
Ik vindt dat dit niet klant gericht handelen is. Wie loopt hier ook tegen aan?
Schijnbaar is het alles of niets. Maar wat vind je er te privacy gevoelig aan?

Bob Schurkjens
Berichten: 5715
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 08 okt 2018 21:34

Slimme meter kun je gewoon "uit" zetten. Probleem opgelost.

https://www.stedin.net/slimme-meter/sli ... -uitlezen/

Theotrucker
Berichten: 820
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door Theotrucker » 09 okt 2018 09:12

Als je niemand vertrouwt om de meter op te nemen moet je het zelf doen.

krulsys
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2018 10:37

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door krulsys » 10 okt 2018 16:06

simpel excel sheet maken met daarin de kolom datum;E-normaal;E-laag;Gas;Teruglevering-normaal;Teruglevering laag;Water.

even meters wekelijks/maandelijks opnemen en invullen, heb dit zelf ook gemaakt, incl, kWh en M3 prijzen, daarnaast is er een prg van Sedico energiemanager waar je offline je standen wekelijks of maandelijks invult (met rapporten0) ook daar mogelijkheid om prijzen in te voeren. hoe simpel wil je het hebben

snuffel1
Berichten: 2823
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door snuffel1 » 11 okt 2018 12:38

Nuon heeft een app ontwikkeld voor IOS en Android maar er is wel een slimme telefoon voor nodig om de actuele standen in te kunnen zien. Waarom Nuon heeft besloten het op deze manier te gaan doen begrip ik ook niet want op een PC of laptop de actuele standen lezen is veel simpeler en met name leesbaarder dan op het scherm van een slimme telefoon.

renewouters
Berichten: 2376
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door renewouters » 11 okt 2018 18:12

snuffel1 schreef:
11 okt 2018 12:38
Nuon heeft een app ontwikkeld voor IOS en Android maar er is wel een slimme telefoon voor nodig om de actuele standen in te kunnen zien. Waarom Nuon heeft besloten het op deze manier te gaan doen begrip ik ook niet want op een PC of laptop de actuele standen lezen is veel simpeler en met name leesbaarder dan op het scherm van een slimme telefoon.
Het meeste internetgebruik is tegenwoordig via een smartphone. En dat wordt alleen maar meer. Als ze zien dat PC gebruik relatief laag is, dan is het zonde van het geld om daar de software voor te gaan onderhouden. Uiteindelijk is het maar een extra dienst, geen core business.

Moneyman
Berichten: 9664
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sinds mei geen overzicht over je meterstanden online

Ongelezen bericht door Moneyman » 11 okt 2018 23:54

Ik heb net weer de maandrapportage september ontvangen: het exacte verbruik staat er letterlijk en expliciet in. Ik snap dit topic dus niet.

Plaats reactie