LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuizing ABNAMRO personeel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door 16again »

blont007 schreef:
30 okt 2018 16:58
Ik vind het helemaal niet raar dat zij het roer omgooien en kijken naar goedkope arbeidskrachten, de servers laten draaien in het buitenland is daar een goed voorbeeld van.
:lol:
Een draaiende server kost helemaal geen arbeidskrachten. Beheer doe je remote, dus het maakt nauwelijks uit waar de server staat.
Een server zet je neer naast goedkope stroom en snel internet.
Als het een "systeembank" is , dan zou ik als land juist eisen dat de servers in Nederland draaien.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door blont007 »

..
Laatst gewijzigd door blont007 op 02 nov 2018 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Alle reacties bekeken en gelezen, verzameld. Ik antwoord er op een later tijdstip op terug. Kijken wat nog meer reacties volgen.
Bemerkelijk in ieder geval dat noemen van Geert Wilders, heel wat reacties op wekt, en helemaal niet relevant aan het verhaal. Dit zou net zo goed een onderzoek kunnen zijn naar reacties.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Staan Abn Amro servers alleen in het buitenland? Waar?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als Wilders niet relevant is voor jouw verhaal had je hem beter weg kunnen laten. Nou heb je een deur geopend die niet vanzelf dichtgaat.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door Moneyman »

BERG0001 schreef:
30 okt 2018 20:27
Bemerkelijk in ieder geval dat noemen van Geert Wilders, heel wat reacties op wekt, en helemaal niet relevant aan het verhaal. Dit zou net zo goed een onderzoek kunnen zijn naar reacties.
Des te “bemerkelijker” dat jij dit nu constateert, maar dat je het zélf in de discussie hebt gebracht...

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Wat heeft Wilders hiermee te maken? Weird. Succes in A'dam in ieder geval.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben ook heel benieuwd van welke systeembanken de servers allemaal in een goedkoop buitenland staan.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door 16again »

blont007 schreef:
30 okt 2018 18:52
Waarom staan ze dan allemaal in het buitenland? ik kan er niet genoeg opnoemen! Zal toch ergens mee te maken hebben, ja toch?
Ook een leuke discussie techniek. Onjuistheden op overtuigende manier als feit presenteren.
Menigeen zal deze blufpoker geloven.

Alle servers in buitenland? De eerste server die ik checkte in ieder geval niet:
IP adres behorend bij www.abnamro.nl is 167.202.214.30
Dit IP adres invoeren op https://www.iplocation.net/ levert als locatie Noord-Holland-Amsterdam.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit IP adres invoeren op https://www.iplocation.net/ levert als locatie Noord-Holland-Amsterdam.
Microsoft datacenter in Amsterdam (Aalsmeer) met co-locatie Dublin. Banken en multinationals willen hun data nu juist NIET in het buitenland hebben anders dan in een EU land. En zeker niet in de US vanwege de "Patriot act".
Laatst gewijzigd door bprosman op 30 okt 2018 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Nogmaals verstuurd (gewijzigd), want volgens mij worden reacties hier soms niet geplaatst. {tussen reactie}. Ik heb het niet met Wilders, integendeel, heb 1x tot mijn spijt op hem gestemd, en NB op de verkiezingsavond verloochend hij ons volk met de pensioenleeftijd en onze pensioenuitkering, wat ons toch heilig is nietwaar!. Ja, op wie kan je dan nog je stem uit brengen. ....Maar, omdat hij toch een grote mond op zet, degradatie van omgang in het algemeen en in het parlemnent, is hij de eerst die mogelijkerwijs notie hiervan neemt. Ongeacht ras of wat ook. Maar weet u nog: van der Zalm, VVDer, die NB bij de ABN zat in raad van bestuur, gesteund door alle andere partijen. Waar u mogelijkerwijs middels uw stemhokje uw steun aan heeft gegeven.Gewoon een graaier en onze maatschappij ten gronde maakt. En ook, andere partjen branden hun handen hier niet aan. Maar, ik heb al eerder geuit op andere items in Radar. Ik bespeur dat u ook onvrede heeft. Misschien een nieuwe politieke partij beginnen. [email protected] voor ideeén. Ik heb tot nu toe niet ene reactie, ook geen scheldkanonade mogen ontvangen.(Ik heb een dikke huid). Maar mogelijkerwijs zijn er wijzen die mij kunnen bijstaan.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door Revoked »

blont007 schreef: Waarom staan ze dan allemaal in het buitenland? ik kan er niet genoeg opnoemen! Zal toch ergens mee te maken hebben, ja toch?
Verrassing! Bijna al die servers staan juist in Nederland. Vlakbij het knooppunt waar de hele wereld zijn internet vandaan haalt. Dat staat in Amsterdam...en op IP kun je ze niet zoeken, de redirect laat de zoekopdracht ook gewoon in Nederland eindigen, daar waar de publiek toegankelijke servers ook staan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
30 okt 2018 20:28
Staan Abn Amro servers alleen in het buitenland? Waar?
De webserver (dus enkel de website) lijkt in Frankfurt te draaien, maar door de DDOS beveiligingen is het lastig echt te bepalen.

Ze staan ieder geval met 100% zekerheid in Europa.

Gezien bedrijven als Google, Microsoft juist voor Nederland kiezen voor hun datacentra, zou het me verbazen als de ABN Amro juist voor een ander land zou kiezen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Was dus ook paniek alleen om een rookgordijn te leggen. Langzaam komt er nog meer van Berg waar het over gaat. Nieuwe politieke partij.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door blont007 »

Staan Abn Amro servers alleen in het buitenland? Waar?
Daar.
Laatst gewijzigd door blont007 op 31 okt 2018 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door bprosman »

SATOS.NL
Niet echt een systeembank. Wordt gehost bij DigitalOcean, met dit in hun voorwaarden wil je daar als Nederlandse bank of multinational helemaal geen zaken mee doen.
DigitalOcean is a global business. We may transfer personal information to countries other than the country in which the data was originally collected. These countries may not have the same data protection laws as the country in which you initially provided the information. When we transfer your personal information to other countries, we will protect that information as described in this Privacy Policy.

Kan je vertellen dat de Nederlandse systeembanken ,multinationals, en belastingdienst hun data echt niet buiten de EU opslaan.
en waarom ook niet.
Google eens op Patriot Act.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door blont007 »

Patriot Act heb ik gelezen ,,The aim of the PATRIOT Act is to Unite and Strengthen America by Providing Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism. It marked a change in surveillance laws by providing the law enforcement agencies with increased powers.Jun 14, 2018.
Laatst gewijzigd door blont007 op 31 okt 2018 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
31 okt 2018 10:05
Ik had het eigenlijk meer over algemene servers geen specifieke in ieder geval, Revolut zit bijv. ook in Litouwen en dat is wel een systeembank.
Oh? Weet jij dan wel wat een systeembank is?

Wikipedia zegt namelijk:
Revolut Ltd is a digital banking alternative

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door blont007 »

Oooh, bedankt ...altijd handig zo`n naslag mannetje.

AMSTERDAM (Reuters) - British financial technology startup Revolut plans to apply for a banking license in the United States.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: verhuizing ABNAMRO personeel

Ongelezen bericht door kuklos »

Het is nog handiger als je eerst denkt voordat je iets roeptoetert. De discussie ging (deels) over systeembanken die hun serverpark al dan niet in NL huisvesten. Om dan van een app te zeggen dat dit een systeembank is en zij hun servers wel buiten NL huisvesten vervuilt de discussie.
Zelfs met een banking license is Revolut nog steeds geen systeembank.

Ook algemene severs zijn geen systeembank en hebben in deze discussie geen plaats.

Gesloten