LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door kuenjak »

Alles wat online besteld is daar heb je recht op retour zending.
Dus niet zo moeilijk pakket als retour aanmelden. En aan de afzender een mail of een aangetekende brief dat ze eventueel
op komen halen of antwoord nummer. Zo niet jammer dan. Maar ik begrijp niet waarom je met afterpay in discusie gaat.
Die moeten jou bank gegevens hebben anders kunnen ze ook niets af schrijven. En als ze jou een factuur sturen en legt dan pas de situatie uit dan is tijd genoeg. Maar nooit betalen. Ik zou zo wie zo niet met deze vorm van betalen akkoord gaan.
Bij elk bedrijf of firma betaal achteraf met een factuur. En dat gaat prima 30 of 14 dagen betalen.
Ik vindt het toch vreemd want zoals ik het lees heb je er toch indirect ergens mee te maken.
Suc6 ermee.
Jan Kuenen

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Sira »

Mij verbaast het niet dat TS met AfterPay heeft gebeld.

Op het moment dat er een bestelling wordt geplaatst en de betaling middels AfterPay loopt, dan wordt er op dat moment een betalingsovereenkomst gesloten met AfterPay.

AfterPay schrijft nimmer geld af. Je maakt zelf over naar AfterPay, op de wijze die jouw voorkeur heeft.

In dit geval probeert iemand de boel op te lichten en gebruikt de gegevens van TS.
Wanneer AfterPay straks geen betaling ontvangt, zullen zij niet degene die valsheid in geschrifte heeft gepleegd aanmanen, want die is onbekend, maar de TS, want haar gegevens zijn ingevoerd. Dus in dit geval is het verstandig dat zij contact heeft opgenomen met AfterPay, zij maken daarvan een melding in het account.

Er is één voordeel met betaalproviders, je kunt geen onbeperkte bedragen via hun laten lopen, vandaar dat ze waarschijnlijk ook Klarna hebben genomen.
Naar gelang je vaker bestelt en ook op tijd betaalt, zal je bestedingsbedrag bij de betaalprovider hoger worden.

KateNina, welke geboortedatum en welk emailadres zijn er ingevoerd in de bestelling bij de gegevens voor AfterPay?

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

BL2 schreef:
09 nov 2018 14:48
KateNina schreef:
08 nov 2018 20:10
Ingewikkeld verhaald : gister kreeg ik in de app van PostNL een bericht dat er een pakketje onder weg was (vreemd want : niks besteld). Na deze melding goed te bekijken kwam ik er achter dat het een brievenbus pakketje betreft die wel aan mij gericht is (naam) , de postcode ook van mijn adres is , maar tot mijn verbazing de straatnaam en het huis nummer niet. Dus ik zie een afzender staan : handig want zo ben ik erachter gekomen waar die vandaan komt.

Contact gezocht met de webshop , die verteld mij : spijtig wij kunnen niks doen , en dat ik contact moet opnemen met afterpay want dat is de betaal methode die gebruikt is. Het pakketje zit op dit moment net in het sorteer proces dus ik besluit PostNL te bellen. Die vertellen mij dat alleen de afzender dit kan annuleren.

PostNL heeft mij echter gegarandeerd dat als de postcode en het huisnummer niet over een komen er niks bezorgt word. Ik heb daarop de webshop vriendelijk verzocht dit te doen. In tussen tijd zie ik in de afterpay app dat het gaat om een factuur van €130.

Ik natuurlijk helemaal in paniek afterpay bellen en het verhaal uitgelegd. Hun hebben mij zeer vriendelijk geholpen (zelfs na 3x bellen). Ik opnieuw naar de webshop gebeld , krijg ik een voicemail van lebrera (prepaid kaart?) en daar achteraan een bericht van de webshop dat zij afterpay hebben gesproken , komt goed.

Vervolgens vandaag een bericht in de PostNL app : pakketje bezorgt (geluk bij ongeluk na de loze belofte van PostNL). Waarop ik de webshop heb gebeld met de vraag waarom ze het pakketje niet geannuleerd hebben. Meneer was niet erg amused dat ik hier over belde. Vervolgens krijg ik opnieuw een mail , nu van Klarna over een bestelling die ik gedaan zou hebben echter gaat het nu om €326.

Ik natuurlijk eerst de webshop gebeld in genoemde bevestiging van Klarna , verhaal uitgelegd , blijkt dat dit pakketje qua naam ook aan mij gericht is maar dit maal met de zelfde straatnaam als het andere pakketje en ditmaal ook met de juiste postcode. Lang leven Google heb ik al een hoop gevonden.

Nu kom ik thuis en is dan toch het eerste pakketje bij mij bezorgt (gek want in mijn straat is een nummer 40 maar toch is die bij mij bezorgt op een ander huisnummer). Ik schud natuurlijk (zo nieuwsgierig als ik ben) het pakketje even , tot mijn verbazing gebeurd er niks , kom ik aan het kijken weegt het pakketje 0 gram zo staat op de sticker.

Inmiddels is mijn gedachte dat dit pakketje leeg is en dat niemand hem dus op komt halen , het andere pakketje word zo ongeveer aan de andere kant van NL bezorgt. Er is dus gebruik gemaakt van gevevens die ‘gestolen’ zijn en men doet zich voor al MIJ.

Ik ga uiteraard aangifte doen aangezien ik ook nog eens bewijs in mijn handen heb , maar wat kan er tegen doen dat dit niet nog eens gebeurd. Bij beide Klarna en AfterPay is het ‘bezorgadres’ geblokkeerd en beide konden mij vertellen dat er meerdere pogingen zijn gedaan (betreft €1000 €700 en €900). Gelukkig heb ik alles optijd gezien en gebeld naar alles.
Aangifte doen van wat ?
Een niet besteld pakje ontvangen ? Er is toch geen geld afhandig gemaakt ?

Gewoon, hup retour afzender met erop onbestelbaar, en dat is het wel zo'n beetje.
Heel erg handig die teksten herhalen
Oh sorry foutje

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door BL2 »

Aad van Hoorn schreef:
12 nov 2018 18:19
BL2 schreef:
09 nov 2018 14:48
KateNina schreef:
08 nov 2018 20:10
Ingewikkeld verhaald : gister kreeg ik in de app van PostNL een bericht dat er een pakketje onder weg was (vreemd want : niks besteld). Na deze melding goed te bekijken kwam ik er achter dat het een brievenbus pakketje betreft die wel aan mij gericht is (naam) , de postcode ook van mijn adres is , maar tot mijn verbazing de straatnaam en het huis nummer niet. Dus ik zie een afzender staan : handig want zo ben ik erachter gekomen waar die vandaan komt.

Contact gezocht met de webshop , die verteld mij : spijtig wij kunnen niks doen , en dat ik contact moet opnemen met afterpay want dat is de betaal methode die gebruikt is. Het pakketje zit op dit moment net in het sorteer proces dus ik besluit PostNL te bellen. Die vertellen mij dat alleen de afzender dit kan annuleren.

PostNL heeft mij echter gegarandeerd dat als de postcode en het huisnummer niet over een komen er niks bezorgt word. Ik heb daarop de webshop vriendelijk verzocht dit te doen. In tussen tijd zie ik in de afterpay app dat het gaat om een factuur van €130.

Ik natuurlijk helemaal in paniek afterpay bellen en het verhaal uitgelegd. Hun hebben mij zeer vriendelijk geholpen (zelfs na 3x bellen). Ik opnieuw naar de webshop gebeld , krijg ik een voicemail van lebrera (prepaid kaart?) en daar achteraan een bericht van de webshop dat zij afterpay hebben gesproken , komt goed.

Vervolgens vandaag een bericht in de PostNL app : pakketje bezorgt (geluk bij ongeluk na de loze belofte van PostNL). Enz. Enz......
Aangifte doen van wat ?
Een niet besteld pakje ontvangen ? Er is toch geen geld afhandig gemaakt ?

Gewoon, hup retour afzender met erop onbestelbaar, en dat is het wel zo'n beetje.
Heel erg handig die teksten herhalen
Oh sorry foutje
Geen fout, de al wat langer alhier actief zijnde leden weten waarom minimaal één keer de originele topictekst wordt gequote.

Gesloten