Pagina 1 van 4

Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 24 nov 2018 00:34
door honkie
Ik heb afgelopen zaterdag bij een plaatselijke buitenlandse winkelier/reperateur opdracht gegeven om een nieuwe batterij in mijn samsung s6 te plaatsen. Vooraf waarschuwde hij mij dat er waarschijnlijk een barst aan de achterkant kon ontstaan. Dit was volgens hem heel normaal. Als ik mijn mobiel naar samsung zou opsturen dan zou ik altijd 2 rekeningen krijgen 1 voor de batterij en 1 voor een nieuwe achterkant.
Enigszins overrompelt heb ik hem toch opdracht gegeven voor het plaatsen van een nieuwe batterij.
Na een uurtje kon ik hem ophalen en nu is mijn hele (glazen ) achterkant verbrijzeld plus een soort luchtbel aan de voorkant en de achterkant zit er scheef op. Ik heb 55 euro betaald en ben boos weggegaan.
Na tot rust te zijn gekomen ben ik toch terug gegaan om mijn ongenoegen uit te spreken.
Hij wilde niet verder in discussie en ik was niet meer welkom in zijn zaak.
Ik was vooraf gewezen op de risico's en daar was de kous mee af.
Een deskundig iemand van samsung heeft geconstateerd dat ik een schade heb van minimaal €325.-
Ik heb getracht om met met meneer contact te krijgen om dit op een nette manier op te lossen maar hij reageert nergens op.
Moet ik nu maar accepeteren dat hij op een kneuterige manier mijn mobiel,om zeep heeft geholpen omdat hij mij vooraf gewaarschuwd heeft. Of moet hij mij wel ergens tegemoet komen en hoe los ik dat op.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 24 nov 2018 00:53
door Lady1234
U laat bij een prutser een batterij vervangen. Die brengt schade toe, ubetaalt en wilt nu verhaal halen? Dat kunt u wel vergeten.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 24 nov 2018 02:02
door kokka
Wat voegt de informatie dat het om een medelander gaat toe aan dit verhaal? Als hij zn werk goed doet is het geen probleem, maar nu is het een "buitenlander".
Je kan voor 169 euro een nieuwe kopen trouwens

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 24 nov 2018 08:46
door sake1987
Lady1234 schreef:
24 nov 2018 00:53
U laat bij een prutser een batterij vervangen. Die brengt schade toe, ubetaalt en wilt nu verhaal halen? Dat kunt u wel vergeten.
En deze "prutser"waarschuwde ook nog van te voren dat hij ging prutsen.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 24 nov 2018 08:52
door BreejKC
Gewoon weggooien nu die Samsung. Is zo goed als waardeloos geworden. Verder er geen moeite meer insteken. Een volgende reparatie kost hetzelfde of meer als een opvolgende, nieuwe smartphone.

Maak gebruik van een uitlopend Black Friday deal. Gisteren een budgetsmartphone gekocht die door Androidplanet nu al de beste van 2018 in deze klasse genoemd werd. (H. P Smart). Los toestel vorige week bij MM nog € 199,00. Gisteren o.a. gezien bij Coolblue voor € 139,00.

Kijk voor een goede prijsvergelijking op de website tweakers.net/pricewatch, kies een leuke, nu betaalbare, nieuwe smartphone uit en zorg dar u er nog lang plezier van heeft.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 24 nov 2018 09:20
door renewouters
honkie schreef:
24 nov 2018 00:34
Ik heb afgelopen zaterdag bij een plaatselijke buitenlandse winkelier/reperateur opdracht gegeven om een nieuwe batterij in mijn samsung s6 te plaatsen.
Was je op vakantie?

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 24 nov 2018 14:28
door ManchesterU15
Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar dan zeuren dat er een grote pilaar voor staat.....

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 26 nov 2018 14:10
door honkie
Nou nee hoor. Het gemak dat ik er op kon wachten ipv dat ik mijn mobiel 3 weken kwijt zou zijn

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 26 nov 2018 14:34
door ManchesterU15
honkie schreef:
26 nov 2018 14:10
Nou nee hoor. Het gemak dat ik er op kon wachten ipv dat ik mijn mobiel 3 weken kwijt zou zijn
Reparatie uit laten voeren door een niet gespecialiseerde / gecertificeerde reparateur is en blijft uw eigen verantwoordelijkheid.
Misschien kunt u ook nog uitleggen wat u trachtte te zeggen met de opmerking buitenlandse winkelier??

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 27 nov 2018 23:21
door honkie
In mijn omgeving zie je veel van deze reparatie zaken/winkels die gerund worden door vaak mensen van buitenlandse komaf.
Deze hebben vaak een 1 uurs service terwijl je bv bij de phonehouse je tel op moet laten sturen en je dan 3 weken je tel kwijt bent.
Ik bedoel hier verder niks geen discriminerends mee. Mijn vraag is gewoon zou hij eraan mee moeten werken om mijn mobiel weer te maken. Hij beweerd nl dat als ik hem op zou sturen ik 2 rekeningen zou krijgen. 1 voor een nieuwe batterij en 1 voor een nieuwe glazen achterkant. Ook al had hij gewaarschuwd voor een simpele barst is mijn tel zowel aan de voor als achterkant zwaar beschadigd. Mag aannemen dat hij toch ook verzekerd is. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd contact met deze man te krijgen maar hij reageert nergens op

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 28 nov 2018 08:09
door sylvesterb
honkie schreef:
27 nov 2018 23:21
In mijn omgeving zie je veel van deze reparatie zaken/winkels die gerund worden door vaak mensen van buitenlandse komaf.
Deze hebben vaak een 1 uurs service terwijl je bv bij de phonehouse je tel op moet laten sturen en je dan 3 weken je tel kwijt bent.
Ik bedoel hier verder niks geen discriminerends mee. Mijn vraag is gewoon zou hij eraan mee moeten werken om mijn mobiel weer te maken. Hij beweerd nl dat als ik hem op zou sturen ik 2 rekeningen zou krijgen. 1 voor een nieuwe batterij en 1 voor een nieuwe glazen achterkant. Ook al had hij gewaarschuwd voor een simpele barst is mijn tel zowel aan de voor als achterkant zwaar beschadigd. Mag aannemen dat hij toch ook verzekerd is. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd contact met deze man te krijgen maar hij reageert nergens op
Nee hij hoeft nergens aan mee te werken, hij heeft u vooraf gewaarschuwd dat de reparatie risico's meebrengt. u bent hiermee akkoord gegaan.

Een simpele vergelijking, als je bij bijvoorbeeld Carglass een ster in je raam laat maken wordt je altijd gewaarschuwd dat het kan barsten en dat je dan een geheel nieuw raam moet. Carglass betaald dat nieuwe raam dan ook niet.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 28 nov 2018 09:58
door ManchesterU15
Toch blijft de opmerking buitenlandse winkelier een 'domme' toevoeging. Hoogswaarschijnlijk is diegene gewoon een Nederlander...

Zoals we eerder hebben gezegd, u bent vooraf akkoord gegeaan met een risico. Dat is UW risico, niet de zijne. Hierom heeft u gewoon dikke vette pech. Had u de telefoon maar moeten opsturen via de reguliere weg. Dat u het toestel dan een tijd mist is mogelijk, echter zijn er ook gecertificeerde dealers waar u het toestel langs kan brengen en vaak de zelfde dag gerepareerd krijgt.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 16 feb 2019 10:26
door honkie
Fijn dat ik deze reacties krijg. Binnenkort word dit uitgezonden bij de rijdende rechter. Ben dan benieuwd hoe er dan gereageerd word.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 16 feb 2019 10:28
door honkie
Binnenkort word deze kwestie bij de rijdende rechter behandeld. Ben benieuwd wat dan jullie reactie is.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 16 feb 2019 10:58
door Costnix
Dan is het probleem toch al voor u opgelost, of niet?
De uitzending inruim van te voren opgenomen.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 16 feb 2019 11:16
door mahadma
Dan zal, als uw rr opmerking waar is, immers beide partijen moeten accoord gaan, en dat lijkt mij niet van toepassing hier, u ook aangesproken worden op het buitenlands betitelen uwerzijds. Zelf heb ik bij een goed betrouwbare gebruikte pc verkoper al meerdere pc gekocht en nooit problemen gehad. En de voorouders van deze vakman waren niet nl. En zal met plezier deze man aanbevelen. Wanneer wordt u uitgezonden? Meld dat even hier.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 16 feb 2019 12:07
door sylvesterb
honkie schreef:
16 feb 2019 10:26
Fijn dat ik deze reacties krijg. Binnenkort word dit uitgezonden bij de rijdende rechter. Ben dan benieuwd hoe er dan gereageerd word.
Hoop dat je sneller reageert op de vragen/opmerkingen van de rijdende rechter dan je hier op het forum deed. Wanneer wordt het uitgezonden? Ben erg benieuwd wat de rijdende rechter vind.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 16 feb 2019 12:37
door thecure
Ik ook, wanneer is de uitzending? En is het inderdaad de rijdende rechter (2 partijen komen in beeld) of mr. Rijd visite (tegenpartij komt/wil niet in beeld). Deze worden nog wel eens door elkaar gehaald.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 16 feb 2019 13:01
door BreejKC
Kees2850 schreef:
16 feb 2019 10:43
@honkie dus uw vraag hier is eigenlijk overbodig want u hebt het al aangekaart bij de rijdende rechter.
Iedereen mag hier vragen stellen en het daarna aan één van de twee rijdende rechters voorleggen.

Door diverse antwoorden die hier al gegeven zijn is TS mogelijk al voorbereid op een uitspraak die voor hem niet in het voordeel uitpakt. Maar juridische zaken liggen soms net iets anders als dat ze in eerste instantie worden voorgrsteld. Omdat een onafhankelijk rechter met alle argumenten van beide partijen, voor en tegen, rekening houdt kan zo'n uitspraak natuurlijk wel verrassend voor TS uitpakken. En als ons consumentenrecht afgeleid is van Europees recht dan zou het zomaar kunnen dat het toestel dat in het nabije buitenland zou zijn gerepareerd, er dezelfde rechten voor gelden als hier in Nederland.

Re: Verbrijzelde mobiel

Geplaatst: 16 feb 2019 13:18
door alfatrion
honkie schreef:
24 nov 2018 00:34
Vooraf waarschuwde hij mij dat er waarschijnlijk een barst aan de achterkant kon ontstaan.
De vraag is of deze waarschuwing aansluit bij dit resultaat:
honkie schreef:
24 nov 2018 00:34
Na een uurtje kon ik hem ophalen en nu is mijn hele (glazen ) achterkant verbrijzeld plus een soort luchtbel aan de voorkant en de achterkant zit er scheef op.
Dat lijkt mij niet zo. Een barst is niet het zelfde als een verbruizelde plaat aan de voorkant en het schuin terug plaatsen. Kunnen de forumleden die deze prutser verdedigen uitleggen waarom dat wel zo zou zijn?