LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loterijterreur per post en mail

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Minimaal 1 keer per week ontvang ik per post brieven van de Vrienden Loterij met de vraag om mee te gaan spelen.. Dit is al sedert heel lange tijd zo en ik ga ervan uit dat dit massaal bij hele volksstammen zo gebeurt. En dit gebeurt niet alleen via de post maar ook via de mail. Zelfs als je reeds in één van die Loterijen meespeelt krijg je constant deze verzoeken. Dit is toch verkwisting van de bovenste plank en kost klauwen met geld. Ik dacht dat het bij genoemde loterijen voornamelijk om de goede doelen ging maar daar twijfel ik nu toch enigszins aan. Bovendien vraag ik me ook wel eens af welke ''vergoedingen'' het personeel (en dan doel ik voornamelijk op de BN-ers) hiervoor opstrijken. Ik neem toch aan dat ze dit niet gratis, (voor het goede doel) doen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat natuurlijk helemaal niet om de goede doelen, maar mensen denken iets te winnen.

Als u een goed doel wilt steunen, kunt u ook rechtstreeks geld geven. Is zelfs nog aftrekbaar ook.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door piet987654 »

Na een jaar of 10 meegespeeld te hebben met de postcodeloterij heb ik hun 3 jaar geleden gebeld om mijn deelname te stoppen. Hetgeen keurig gebeurd is op de afgesproken datum. Toen kreeg ik ook met zeer grote regelmaat post van hun , of van loterijen die kennelijk onder dezelfde holding vallen. Heb hun toen weer gebeld met het vriendelijke verzoek om al deze post te stoppen omdat
ik toch niet meer mee ga spelen. Het antwoord was: Daar zorg ik voor dat dit zeer binnenkort is afgelopen. En inderdaad, ze hebben
hun woord gehouden. Nadien geen post meer gehad. Een half jaartje terug 1 keer een telefoontje van hun om te informeren of
ik misschien van gedachte was veranderd. Kort samengevat: Bel hun eens op en vraag netjes of ze dat willen stoppen. Dat werkt echt.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door juliomariner »

Of bewaar hun bagger voor een nasnd en doe dit in een grote enceloppe. Stuur hun dit ongefrankeerd toe. I zult zien na 2 tot 3 maand zijn ze de troep zat en houd het vanzelf op.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elk nadeel heb zijn voordeel. De postbezorger heeft werk en de postdienst verdient er weer aan. Dat soort post gaat meteen naar het oud papier wat bij de vereniging weer omgezet wordt in extra geld. Win win situatie.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door Mk »

piet987654 schreef:
04 dec 2018 17:21
Na een jaar of 10 meegespeeld te hebben met de postcodeloterij heb ik hun 3 jaar geleden gebeld om mijn deelname te stoppen. Hetgeen keurig gebeurd is op de afgesproken datum. Toen kreeg ik ook met zeer grote regelmaat post van hun , of van loterijen die kennelijk onder dezelfde holding vallen. Heb hun toen weer gebeld met het vriendelijke verzoek om al deze post te stoppen omdat
ik toch niet meer mee ga spelen. Het antwoord was: Daar zorg ik voor dat dit zeer binnenkort is afgelopen. En inderdaad, ze hebben
hun woord gehouden. Nadien geen post meer gehad. Een half jaartje terug 1 keer een telefoontje van hun om te informeren of
ik misschien van gedachte was veranderd. Kort samengevat: Bel hun eens op en vraag netjes of ze dat willen stoppen. Dat werkt echt.
Kan ook via hun sites, even zoeken maar het scheelt een telefoontje.

Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Ik begrijp wel dat ik het ontvangen van die brieven op een of andere manier kan stoppen maar waar het me in dit topic omging was de enorme verkwisting die hier plaatsvindt. En dit gebeurt dus massaal en permanent. Brieven laten drukken, via post verzenden , de marketing, etc,etc. En dit allemaal op kosten van het geld wat de deelnemers inbrengen door mee te doen met deze loterijen. Dat ze reclame willen maken oké, maar niet op een dergelijke wijze.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door angel1978 »

Johan-17 schreef:
05 dec 2018 09:12
Ik begrijp wel dat ik het ontvangen van die brieven op een of andere manier kan stoppen maar waar het me in dit topic omging was de enorme verkwisting die hier plaatsvindt. En dit gebeurt dus massaal en permanent. Brieven laten drukken, via post verzenden , de marketing, etc,etc. En dit allemaal op kosten van het geld wat de deelnemers inbrengen door mee te doen met deze loterijen. Dat ze reclame willen maken oké, maar niet op een dergelijke wijze.
Ze mogen dus wel reclame maken, maar alleen op een manier die ze specifiek bij jou gechecked hebben? Denk niet dat het zo werkt :wink:

Patzzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2018 11:24

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door Patzzz »

@Mk
Heb je ook een link naar deze pagina op hun site. Scheelt weer zoeken.

Want ondanks dat het verkwistend is, is het toch vooral irritant telkens weer een envelop op de deurmat te vinden met jouw persoonlijke gegevens die weer versnipperd bij t oud papier moet.

Dirkestein
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2011 12:21

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door Dirkestein »


Patzzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2018 11:24

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door Patzzz »

Dirkestein schreef:
05 dec 2018 12:10
Afmelden voor post:
Postcode Loterij -> https://www.postcodeloterij.nl/informatievoorkeur
VriendenLoterij -> https://www.vriendenloterij.nl/informatievoorkeur.htm
Dank, snelle aktie!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Loterijterreur per post en mail

Ongelezen bericht door renewouters »

Als dit je grootste probleem is, dan mag je je erg gelukkig prijzen.

Gesloten