LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Wat ik zei ligt zo gevoelig dat ik onmiddellijk een aantal trollen op mijn dak krijg.

Van die neurale netwerktechnologie kan iedereen nakijken in de laatste aflevering van "schuldig" waarin ze er na 24:45 over opscheppen;
https://www.human.nl/schuldig/Afleverin ... ing-6.html
Dat verklaart waarom ervaringen met bedrijven als nuon zo enorm kunnen verschillen, die worden bepaald door algoritmes.

Dat ze een groot aantal nepfacturen hebben verstuurd hebben ze overigens nav die kamervragen destijds zelf toegegeven, natuurlijk niet in die bewoordingen, maar ze gaven toe dat hun administratie niet op orde was. Aanleiding tot die vragen waren artikelen in het FD. Er is toen zelfs een partij geweest die een demonstratie tegen de nuon heeft georganiseerd, maar dat was slechts voor de Bühne.

In mijn zaak rond de eeuwwisseling was ook sprake van meerdere -tegenstrijdige- rekeningen. 12 Oktober 2001, kort na een verhuizing, kreeg ik een extra rekening van ƒl. 4.156,37, omdat ik ~4000 M3 gas meer, oftewel 5 x meer dan normaal zou hebben verbruikt. (terwijl volgens het schouwformulier de vorige -overleden- bewoner een jaarverbruik van 195 M3 had!).
10 September 2002 kreeg ik een eindafrekening en moest ik na verrekening van alle extra kosten € 8,94 bijbetalen.

Daarmee was de kous echter niet af want er liep al een rechtszaak, aangespannen door mijn overijverige advocaat. Daarin kwamen zij met de bizarre bewering dat ik nog nooit betaald had. Ik vroeg mijn advocaat waar dat op sloeg, want ik kon immers eenvoudig aantonen dat ik nog nooit een termijn had gemist, niet alleen met bankafschriften, maar ook met hun eigen administratie.
Hij beweerde dat dit "procestactiek" was.

Een dergelijke tactiek kon uitsluitend succesvol zijn mits mijn advocaat procedure fouten zou maken en zo geschiedde.
Mijn bankafschriften en de overzichten van nuon zelf hebben nooit als bewijs mogen dienen, zelfs niet in hoger beroep.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die neurale netwerk technologie is wel erg actief. Het forum is er zelfs door besmet.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een dergelijke tactiek kon uitsluitend succesvol zijn mits mijn advocaat procedure fouten zou maken en zo geschiedde.
Mijn bankafschriften en de overzichten van nuon zelf hebben nooit als bewijs mogen dienen, zelfs niet in hoger beroep.
Sterker nog, ze hebben en hadden blijkbaar ook de advocatuur en rechtspraak in hun zak :shock:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze hebben zelfs de oude ferrarismeter van Ts kunnen veranderen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door 16again »

Met die neurale netwerktechnologie lijkt mij niet zo veel mis.
Bestond wellicht nog niet rond 2001

In plaats van een link naar die "schuldig" uitzending, zie ik liever links waarmee Bubbleblower genoemde nepfacturen hard maakt.

Hoe kan een advocaat zowel in de rechtzaak , alsook in hoger beroep "procedure fouten" maken? Ik snap niet hoe de rechter zomaar je betaalbewijzen van tafel veegt. Tot 2x toe.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bubbleblower schreef:
18 feb 2019 12:50
Daarmee was de kous echter niet af want er liep al een rechtszaak, aangespannen door mijn overijverige advocaat. Daarin kwamen zij met de bizarre bewering dat ik nog nooit betaald had. Ik vroeg mijn advocaat waar dat op sloeg, want ik kon immers eenvoudig aantonen dat ik nog nooit een termijn had gemist, niet alleen met bankafschriften, maar ook met hun eigen administratie.
Hij beweerde dat dit "procestactiek" was.

Een dergelijke tactiek kon uitsluitend succesvol zijn mits mijn advocaat procedure fouten zou maken en zo geschiedde.
Mijn bankafschriften en de overzichten van nuon zelf hebben nooit als bewijs mogen dienen, zelfs niet in hoger beroep.
Ik zou mijn typering uit mijn vorige reactie kunnen herhalen, naar... ff serieus... dit geloof je zelf niet eens. Hoop ik. Het slaat werkelijk nergens op.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bubbleblower heeft wel vaker financiële geschillen, lees ik in eerdere topics. Die neurale netwerken zijn zo goed, dat ze steeds dezelfde persoon eruit pikken om dwars te zitten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daar worden trollen voor gebruikt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach, ook dat schelden is voor ts geen bijzonder gedrag, zo leren ons de eerdere topics.

Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Wat betreft die nepfacturen van nuon baseer ik me naast eigen ervaring op de artikelen uit het FD (Financieel Dagblad), de naar aanleiding daarvan gestelde kamervragen en die stompzinnige demonstratie. Neem dat maar ter kennisgeving aan.

Mijn eerste advocaat had in de zonder overleg aangespannen rechtszaak procedure fouten gemaakt.
Volgens mijn tweede advocaat had hij "niet in mijn voordeel geprocedeerd".
In hoger beroep is het hem niet gelukt die fouten nog recht te zetten.

Ik begrijp daar net zo weinig van als jullie en ben toen mijn vertrouwen in de rechtspraak verloren. De betaalbewijzen mochten weliswaar niet meetellen, maar ze hebben ze wel in 2 rechtszaken onder ogen gehad. Wat ik heb geleerd is dat het niet om de wet gaat, maar om de regels.

Ondertussen zullen steeds meer mensen slachtoffer worden van die neurale netwerktechnologie, maar het is ingewikkeld uit te leggen hoe, zeker op dit forum. Erthanax heeft gelijk, het systeem zal automatisch steeds dezelfde mensen treffen, maar daarnaast zal het dus steeds verder uitbreiden. Niemand zal je serieus nemen als het jou eenmaal overkomt, mede dankzij een legertje trollen inderdaad.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bubbleblower schreef:
18 feb 2019 15:36
Wat ik heb geleerd is dat het niet om de wet gaat, maar om de regels.
Nog even door leren dan. Dan kom je erachter dat die regels rechtstreeks voortvloeien uit die wet.

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Enorm hoge rekening van Nuon/Liander

Ongelezen bericht door witteflits »

Heb nu ook een slimme meter gekregen. Bij ons zag je bij de oude meter 2 tellerstanden van het elektra lopen. Ik kon er maar 1 opgeven via mijn Nuon. Ik heb daarover gebeld en er werd mij gevraagd de meterstanden te fotograferen met een krant van die dag zodat de datum te zien is. Dat heb ik gedaan en de mail wisseling bewaard. Op een gegeven moment werd mij verteld dat ik het via Liander moest spelen. Ik heb een contract met Nuon en had er al heel veel tijd in gestopt en er geen zin meer in om nog meer energie er in te steken. Vorig jaar nogmaals contact gezocht met Nuon en weer bel Liander maar. Ik ben benieuwd waar het op uit draait. Ik heb er wel rekening mee gehouden dat ik misschien flink moet bij betalen na het plaatsen van de slimme meter. Maar leuk is anders. Vroeger was niet alles uitgesplitst in leverancier en netbeheerder enzovoort. Nu wijzen ze met hun vingertje naar de andere partij. En wordt je van kastje naar de muur gestuurd. Ik kan me de machteloosheid van Francois wel indenken het is de grote tegen de kleine macht. En hij heeft te goeder trouw gehandeld en ik met de gedachte van eens moet ik ervoor opdraaien.

Gesloten