LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
15 mar 2019 14:29
Of niet zeuren dat je misschien meer betaalt dan nodig.
TS zeurt, omdat verkopers in de mediamarkt hem een onjuiste voorstelling van zaken hebben voorgespiegeld. En dat is naar mijn idee een terechte reden om te zeuren.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Erthanax »

Welke colporteur, al dan niet in een winkel, geeft ooit een eerlijke of juiste voorstelling van zaken?

En waarom controleert TS thuisgekomen dat geweldige aanbod/contract niet even?

Ik sluit mij graag bij een vorige spreker aan:
Theotrucker schreef:
15 mar 2019 14:10
Ik weet die prijzen ook niet uit mijn hoofd. Ik laat me in de hal van een winkel geen contract door de strot duwen. Ook niet aan mijn voordeur . Ik vergelijk thuis door drie aanbiedingen met mijn gegevens uitgeprint naast elkaar te leggen en te vergelijken. Die tijd is goed besteed!

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts zal die cadeaubon al wel meteen besteed hebben bij de Mediamarkt.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
15 mar 2019 14:42
Welke colporteur, al dan niet in een winkel, geeft ooit een eerlijke of juiste voorstelling van zaken?
Dat gegeven lijkt me geen reden om die handelswijze goed te keuren.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat doe ik dan ook niet, integendeel, maar dat ontslaat de consument niet van zijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik ben ook wel eens in mooie praatjes getrapt waarmee mij een luttel bedrag ontfutseld. Dat neem ik verder niemand kwalijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar hoort het ook niet bij gezond verstand dat je jezelf ervan bewust bent dat je niet kan vergelijken als je geen vergelijkingsmateriaal bij de hand hebt, je eigen verbruiksgegevens.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door FBtje »

De actie die Budget Energie heeft lopen kan een goed aanbod zijn om op in te gaan, met de nadruk op KAN. Dat geldt dan met name voor mensen die al een tijdje bij dezelfde leverancier zitten en dus een contract hebben voor onbepaalde tijd met variabele tarieven. Maar als je toch al elk jaar overstapt, net als ik, dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Dat komt omdat je in de Mediamarkt een driejarig contract afsluit bij Budget Energie!

Ik was afgelopen vrijdag bij de Mediamarkt en ik laat me niet gauw ompraten en ben altijd uiterst voorzichtig. Maar omdat ik 14 dagen bedenktijd had, heb ik toch ingestemd met een driejarig contract.

MAAR ik heb er wel bijverteld dat ik elk jaar overstap via vergelijkingssites om zo elke keer te profiteren van actiekortingen. Hoewel ik een driejarig contract afsloot, was dit volgens de medewerker van Mediamarkt geen probleem, omdat mocht ik na een jaar overstappen, de boete die Budget Energie mij dan in rekening brengt, overgenomen wordt door de nieuwe leverancier.

Ik ben dit thuis dus even gaan checken en heb zes willekeurige leveranciers nagelopen en geen van deze zes vergoed een opzegboete! Dit was onwaarheid nummer 1.

Verder was het ook nog eens zo dat ik dus nog een contract had lopen, maar deze boete zou Budget Energie overnemen (doen ze normaal gesproken ook niet, maar dat is een speciale regeling voor de Mediamarkt). Het klopt inderdaad dat ze de boete overnemen, MAAR (het bekende addertje) dat doen ze alleen als je de volledige looptijd van het contract uitzit, drie jaar dus! Dat staat expliciet in hun actievoorwaarden die ik in de mail kreeg, maar waar ik in de winkel niet op gewezen ben. Maar ik had ze juist verteld dat ik ieder jaar overstap en dat wil blijven doen!

Zo zie je.. ze draaien je een rad voor ogen totdat ze het zelf geloven. Vandaag kreeg ik van de Mediamarkt het bericht dat ze contact opgenomen hadden met Budget Energie en dat ze mijn verhaal hadden voorgelegd. Conclusie en advies was uiteindelijk dat ik het contract beter kan annuleren.

Kortom: ik ben twee keer misleid. Verder hadden ze me moeten wijzen op de actievoorwaarden. Deze hebben ze me in de winkel niet laten zien, maar ontving ik ACHTERAF in de mail.

Welkom in de wonderlijke wereld van de Energiemarkt.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u altijd overstapt via vergelijkingssites, waarom gaat u dan in zee met een colporteur bij MM en dan zelfs nog voor een driejarig contract?

Dan zou u toch beter moeten weten?

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door FBtje »

Ik gaf toch exact aan waarom ik wel met ze in zee ben gegaan? Omdat ik 14 dagen bedenktijd heb. Als zij mij nu vertellen dat boetes bij contractbreuk worden overnemen door nieuwe leveranciers.. dan kan ik dat alleen controleren achteraf... wat ik dus ook gedaan heb... en het bleek dus niet zo te zijn en heb het contract geannuleerd.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u overstapte, moest er een boete betaald worden. En u zult ook wel een bonus toegezegd gekregen hebben, die u dan niet krijgt. En als u na een jaar afscheid zou nemen van BE, moest er weer een boete betaald worden, maar die zou de nieuwe leverancier betalen volgens hen. Die handelingen zijn toch al compleet dwaas, al zouden ze waar zijn?

U stapte regelmatig over via een vergelijkingssite en kreeg zelf de bonus. Die geef je toch niet weg.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door FBtje »

Nee, de bonus mag je houden als je minimaal één jaar klant blijft, ook bij een driejarig contract.

U kunt mijn actie als dom blijven bestempelen, maar ik ben hier niet om te klagen en de zielepiet uit te hangen. Als de toezeggingen die door Budget Energie gedaan waren aantoonbaar waar zouden zijn geweest, dan was ik zonder twijfelen het driejarig contract aangegaan. Want dan was het een betere deal!

Ik laat mij niet snel voor de gek houden, maar tegen leugens kun je je moeilijk wapenen. Ik had de actievoorwaarden moeten vragen voordat ik tekende. Zij waren echter verplicht om mij op de voorwaarden te wijzen.

Ik heb het contract laten annuleren na onderzocht te hebben of hun beweringen klopten en na de voorwaarden thuis rustig doorgelezen te hebben. Dus waarom blijft u mij met een opgeheven vingertje de les lezen?
Laatst gewijzigd door FBtje op 20 okt 2019 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik vind 't een mooie noemenswaardige ervaring en het toont aan waar mensen vooral op moeten letten bij deze aktie.

Voorkomt straks weer postings waarbij we gaan zeggen... Ja 't stond tocht echt verborgen in de voorwaarden.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door FBtje »

Nou, je kan ook nog in de val lopen wanneer ze het gaan hebben over de voorwaarden van andere leveranciers en daar dus mee gaan schemeren om je over te halen.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat het niet persé in alle gevallen een slecht aanbod is, zoals ik al eerder aangaf. Als je het fijn vindt om meteen 175 euro korting te verzilveren op een aankoop bij de Mediamarkt en je bent geen jaarlijkse overstapper, dan is het een voordelig aanbod. De vaste tarieven zijn laag en dat drie jaar lang en de bonus is behoorlijk (175 euro dus bij zowel stroom als gas).

Maar als de potentiële klant moeilijke vragen gaan stellen of iets anders beogen dan doorgaans het geval is, dan lijkt het wel of de medewerkers niet kundig genoeg zijn. Ik durf niet met zekerheid te stellen dat ze me in mijn geval bewust voorgelogen hebben.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door kuklos »

FBtje schreef:
20 okt 2019 19:42
Omdat ik 14 dagen bedenktijd heb. Als zij mij nu vertellen dat boetes bij contractbreuk worden overnemen door nieuwe leveranciers.. dan kan ik dat alleen controleren achteraf
Nee, dat klopt niet. Je had ook ter plekke kunnen verlangen dat ze je eerst het juridische stuk zouden laten lezen waarin dit staat en als ze het niet konden laten lezen je niet met ze in zee zou gaan.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je naar de MM gaat voor, laten we zeggen, een tv-toestel of een ijskast - dan ga je toch naar huis met een tv-toestel of een ijskast? Toch niet met een nieuw energiecontract? Want dat was niet waarvoor je op stap ging.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door FBtje »

Dat klopt wel, want dat staat niet in hun eigen voorwaarden, maar dat gaat over de voorwaarden van nieuwe leveranciers. Ik moest dus thuis die voorwaarden checken, wat ik dus ook gedaan heb.

Damn, trollen zijn op dit forum ook alom vertegenwoordigd zeg. Stelletje azijnzeikerds.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door FBtje »

witte angora schreef:
20 okt 2019 22:19
Maar als je naar de MM gaat voor, laten we zeggen, een tv-toestel of een ijskast - dan ga je toch naar huis met een tv-toestel of een ijskast? Toch niet met een nieuw energiecontract? Want dat was niet waarvoor je op stap ging.
Wel als dat energiecontract voordeliger is dan je huidige contract. Het is niet zo dat je iets afsluit wat je niet nodig hebt.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door FBtje »

kuklos schreef:
20 okt 2019 22:05
FBtje schreef:
20 okt 2019 19:42
Omdat ik 14 dagen bedenktijd heb. Als zij mij nu vertellen dat boetes bij contractbreuk worden overnemen door nieuwe leveranciers.. dan kan ik dat alleen controleren achteraf
Nee, dat klopt niet. Je had ook ter plekke kunnen verlangen dat ze je eerst het juridische stuk zouden laten lezen waarin dit staat en als ze het niet konden laten lezen je niet met ze in zee zou gaan.
Dat klopt wel, want dat staat niet in hun eigen voorwaarden. Dit gaat over de voorwaarden van nieuwe leveranciers. Ik moest dus thuis die voorwaarden checken, wat ik dus ook gedaan heb.

Damn, trollen zijn op dit forum ook alom vertegenwoordigd zeg. Stelletje azijnzeikerds.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

FBtje schreef:
20 okt 2019 22:26
witte angora schreef:
20 okt 2019 22:19
Maar als je naar de MM gaat voor, laten we zeggen, een tv-toestel of een ijskast - dan ga je toch naar huis met een tv-toestel of een ijskast? Toch niet met een nieuw energiecontract? Want dat was niet waarvoor je op stap ging.
Wel als dat energiecontract voordeliger is dan je huidige contract. Het is niet zo dat je iets afsluit wat je niet nodig hebt.
Maar je bent er dus niet op voorbereid om het te vergelijken. Je kunt dus niet zien of het daadwerkelijk voordeliger is.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Budget Energie: te mooi om waar te zijn

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat heeft FBtje toch op zijn/haar gemak thuis gedaan?

Gesloten