Pagina 1 van 1

Klantendienst DHL berekend kosten zonder dienstverlening

Geplaatst: 17 mar 2019 15:22
door Bevertje78
Het begon ermee, dat DHL een pakket naar een afhaalstation stuurde, waar men het zelf (ook buiten kantooruren) kan afhalen. Een leuke gedachte.
Maar DHL verzuimde om de nodige 2 codes (afhaalcode én wachtwoord) te sturen, die in de (noodzakelijke) app ingevoerd moeten worden om het pakket uitbreiding locker te krijgen.
De website van DHL is dusdanig summier een nietszeggend, dat er niets anders over bleef als de klantenservice te bellen, waarvoor DHL alleen nog het 0900 aanbiedt. De kosten hiervan zijn €1,- per gesprek.
Er staat op de website geen informatie over eventuele openingstijden. Als je dus ‘s avonds of in het weekend belt, woedt óf de verbinding direct verbroken óf je krijgt een paar seconden een bandje te horen, dat de klantenservice gesloten is. Wederom zónder informatie, wanneer de klantendienst wél via dit nummer bereikbaar is! (Ik weet dus tot op de dag van vandaag niet wanneer DHL bereikbaar is)
Wat ik wel weet is, dat wij enkele keren geprobeerd hebben dit telefoonnummer te bereiken en ELKE keer werd direct €1 afgeboekt.
Beide situaties, het nalaten van DHL om direct goed en volledig te communiceren, dat je je pakket fatsoenlijk kunt afhalen én het onbeschofte afboeken van kosten voor een dienst die nooit geleverd is, heeft mij doen besluiten, voortaan DHL als postbedrijf te weren en weigeren.

Re: Klantendienst DHL berekend kosten zonder dienstverlening

Geplaatst: 17 mar 2019 15:30
door Theotrucker
Maar normaal geeft de verzender de track & trace toch door. Daar hoef jezelf toch niet achteraan.?

Re: Klantendienst DHL berekend kosten zonder dienstverlening

Geplaatst: 17 mar 2019 17:26
door Gegrand
De vraag is waarom DHL het pakket naar het afhaalstation stuurde.
Heeft TS dit zelf aangegeven bij zijn/haar bestelling of waren ze aan de deur geweest en niemand aantroffen.
In het eerste geval stuurt de afzender de benodigde track and trace code,s en in het tweede had men die van DHL moeten krijgen.

Is de zending vrijdagmiddag/avond aangeboden en niemand thuis getroffen is het dus goed mogelijk dat de bezorger na kantoortijden terug op de basis was en de track and tracecode's dus pas op de eerstvolgende werkdag , maandag in dit geval pas verstuurd zullen worden.

Re: Klantendienst DHL berekend kosten zonder dienstverlening

Geplaatst: 18 mar 2019 07:21
door taxikemperman
Kijk eens op https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support
Hier staat keurig bij of ze open of dicht zijn.
Dit zullen waarschijnlijk de gewone kantooruren zijn
Je kan ook gratis twitteten of een FBbericht sturen

Re: Klantendienst DHL berekend kosten zonder dienstverlening

Geplaatst: 18 mar 2019 07:45
door ZeerPrivé
In de spam map gekeken?

Ik kan niet inloggen in de DHL Locker app. Wat moet ik doen?

Je hebt twee e-mails of een sms ontvangen met daarin een afhaalcode en een pincode. Zorg dat je die codes goed invoert in de app.

Re: Klantendienst DHL berekend kosten zonder dienstverlening

Geplaatst: 18 mar 2019 07:53
door ZeerPrivé
Wat de openingstijden betreft, daarover staat wel degelijk informatie op hun site.

Wat gebeurt er als ik mijn pakket laat bezorgen bij een DHL Locker?

Een DHL Locker is een gele muur met lockers die je gebruikt om helemaal zelf eenvoudig en snel pakketten te versturen en ontvangen. We hebben twee soorten DHL Lockers: DHL Lockers die 24 uur per dag beschikbaar zijn en DHL Lockers in winkels, die je kunt gebruiken tijdens openingstijden.

Kies je ervoor om je zending te laten bezorgen bij een locker? Zodra we het pakket in je locker hebben gestopt, ontvang je een unieke afhaalcode per mail of sms. Hiermee haal je ‘m op wanneer het jou uitkomt. Je pakket blijft er maximaal 7 dagen liggen, daarna sturen we het terug naar de afzender. Mocht je bestelling te groot zijn voor een locker, dan laten we het je meteen weten en brengen we je pakket naar de dichtstbijzijnde DHL winkel.