Klantendienst DHL berekend kosten zonder dienstverlening
Geplaatst: 17 mar 2019 15:22
Het begon ermee, dat DHL een pakket naar een afhaalstation stuurde, waar men het zelf (ook buiten kantooruren) kan afhalen. Een leuke gedachte.
Maar DHL verzuimde om de nodige 2 codes (afhaalcode én wachtwoord) te sturen, die in de (noodzakelijke) app ingevoerd moeten worden om het pakket uitbreiding locker te krijgen.
De website van DHL is dusdanig summier een nietszeggend, dat er niets anders over bleef als de klantenservice te bellen, waarvoor DHL alleen nog het 0900 aanbiedt. De kosten hiervan zijn €1,- per gesprek.
Er staat op de website geen informatie over eventuele openingstijden. Als je dus ‘s avonds of in het weekend belt, woedt óf de verbinding direct verbroken óf je krijgt een paar seconden een bandje te horen, dat de klantenservice gesloten is. Wederom zónder informatie, wanneer de klantendienst wél via dit nummer bereikbaar is! (Ik weet dus tot op de dag van vandaag niet wanneer DHL bereikbaar is)
Wat ik wel weet is, dat wij enkele keren geprobeerd hebben dit telefoonnummer te bereiken en ELKE keer werd direct €1 afgeboekt.
Beide situaties, het nalaten van DHL om direct goed en volledig te communiceren, dat je je pakket fatsoenlijk kunt afhalen én het onbeschofte afboeken van kosten voor een dienst die nooit geleverd is, heeft mij doen besluiten, voortaan DHL als postbedrijf te weren en weigeren.
Maar DHL verzuimde om de nodige 2 codes (afhaalcode én wachtwoord) te sturen, die in de (noodzakelijke) app ingevoerd moeten worden om het pakket uitbreiding locker te krijgen.
De website van DHL is dusdanig summier een nietszeggend, dat er niets anders over bleef als de klantenservice te bellen, waarvoor DHL alleen nog het 0900 aanbiedt. De kosten hiervan zijn €1,- per gesprek.
Er staat op de website geen informatie over eventuele openingstijden. Als je dus ‘s avonds of in het weekend belt, woedt óf de verbinding direct verbroken óf je krijgt een paar seconden een bandje te horen, dat de klantenservice gesloten is. Wederom zónder informatie, wanneer de klantendienst wél via dit nummer bereikbaar is! (Ik weet dus tot op de dag van vandaag niet wanneer DHL bereikbaar is)
Wat ik wel weet is, dat wij enkele keren geprobeerd hebben dit telefoonnummer te bereiken en ELKE keer werd direct €1 afgeboekt.
Beide situaties, het nalaten van DHL om direct goed en volledig te communiceren, dat je je pakket fatsoenlijk kunt afhalen én het onbeschofte afboeken van kosten voor een dienst die nooit geleverd is, heeft mij doen besluiten, voortaan DHL als postbedrijf te weren en weigeren.