LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cyberkops
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2019 17:37

PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door cyberkops »

Al je een brief verstuurd met Track&Trace die in de brievenbus past, wordt deze gemakshalve alvast in een distributiecentrum op status afgeleverd gezet voordat het naar de postbestellers wordt gedistribueerd.
Je betaald extra voor een dienst die postnl niet levert.

Ik had een brief met opzet met T&T naar mij laten sturen opdat hij niet kwijt zou raken, maar wat schetst mijn verbazing track&trace wordt alleen echt gedaan bij pakketjes, bij brieven is dit een farce omdat na het distributiecentrum niets meer is te achterhalen wat er met een pakketje is gebeurd.

Naar mijn mening is dit gewoon grootschalige oplichting door postnl

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u opgelicht bent moet u meteen aangifte gaan doen bij de politie.
Echter snapt u zelf ook wel dat de postbodes buiten geen scanners bij zich hebben. De laatste plek waar een scanner zit is in het depot waar de post klaar gezet wordt per wijk. Het laatste wat dus te achterhalen is is met welke postbode de brief mee gegaan is.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een gtote woorden weer, structurele fraude, grootschalige oplichting. Kunt u dit bewijzen of is dit een vermoeden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tracktrace is sowieso een wassen neus.

mh73

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik verzend als webshop ook zelden brievenbuspakketjes met track en trace. Niet alleen omdat inderdaad al op het depot gescand wordt, dus het voegt eigenlijk niets toe, maar het komt vaak ook nog een dag later aan dan 'gewone' post.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn twee vormen van track en trace, zoals Postnl zelf ook aangeeft:
"Uw post volgen tot en met het sorteermoment? Gebruik dan Track & Check Brieven.
Uw pakketten volgen? Gebruik dan Track & Trace voor pakketten."
Dat de brievenbus-dienst tot het sorteercentrum gaat is dus een producteigenschap die ze zelf ook aangeven. Ik zou het daarom ook geen fraude willen noemen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door grun »

Bob Schurkjens schreef:
27 apr 2019 07:30
Tracktrace is sowieso een wassen neus.
Ik ben er blij mee, in verreweg de meeste gevallen komt de bezorger hier binnen het voorspelde tijdvenster.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij een Pakje klopt track & trace. Gisteren nieuwe Handy met post.nl. Twee minuutjes na aflevering staat het in mijn app met mijn handtekening.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door Moneyman »

cyberkops schreef:
26 apr 2019 17:50
Al je een brief verstuurd met Track&Trace die in de brievenbus past, wordt deze gemakshalve alvast in een distributiecentrum op status afgeleverd gezet voordat het naar de postbestellers wordt gedistribueerd.
Je betaald extra voor een dienst die postnl niet levert.

Ik had een brief met opzet met T&T naar mij laten sturen opdat hij niet kwijt zou raken, maar wat schetst mijn verbazing track&trace wordt alleen echt gedaan bij pakketjes, bij brieven is dit een farce omdat na het distributiecentrum niets meer is te achterhalen wat er met een pakketje is gebeurd.

Naar mijn mening is dit gewoon grootschalige oplichting door postnl
Fraude, grootschalige oplichting, toe maar... licht eens toe? Volgens mij doet PostNL precies wat ze beloven.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door renewouters »

Als dit waar is (structurele fraude) heb je een megascoop te pakken. Ik denk dat alle Nederlandse journalisten nu met je willen praten. En Justitie ook wel lijkt me zo.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met handtekening ontvangst is dit op te lossen.

Die mogen ze niet eerder zelf tekenen...

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Of je leest gewoon wat ze aanbieden voor dienst, dan snap je het en hoef je niet te klagen over een non-onderwerp.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door berndv »

Als TS nou eerst begint met de voorwaarden en opties van de dienst te bekijken was er wellicht al heel veel duidelijk geworden.
cyberkops schreef:
26 apr 2019 17:50
alvast in een distributiecentrum op status afgeleverd gezet voordat het naar de postbestellers wordt gedistribueerd.
op https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossi ... e-brieven/ staat:
Uw post volgen tot en met het sorteermoment? Gebruik dan Track & Check Brieven.
Oftewel, ze doen precies wat ze beloven, sortering vindt plaats in het distributiecentrum, dat is ook de reden dat postsorteerders niet meer bij postnl werken. Wil je wel volledige track en trace dan kan je de aangetekende post gebruiken of pakketpost. Daarbij is de optie voor track&trace bij brieven ook voor zakelijke klanten

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door Dirkie »

cyberkops schreef:
26 apr 2019 17:50
Al je een brief verstuurd met Track&Trace die in de brievenbus past, wordt deze gemakshalve alvast in een distributiecentrum op status afgeleverd gezet voordat het naar de postbestellers wordt gedistribueerd.
Je betaald extra voor een dienst die postnl niet levert.
U hebt neem ik aan de voorwaarden wel gelezen toen U gebruik maakte van deze dienst?
Ik had een brief met opzet met T&T naar mij laten sturen opdat hij niet kwijt zou raken, maar wat schetst mijn verbazing track&trace wordt alleen echt gedaan bij pakketjes, bij brieven is dit een farce omdat na het distributiecentrum niets meer is te achterhalen wat er met een pakketje is gebeurd.
Verkeerde aanname. T&T is geen middel om ervoor te zorgen dat post (zowel brieven als pakjes) niet kwijt raakt. Hooguit kunt U zien waar het kwijt geraakt is als het niet afgeleverd wordt.
Naar mijn mening is dit gewoon grootschalige oplichting door postnl
Naar mijn mening moet U even de definitie van oplichting lezen voordat U dit soort vrij ernstige beschuldigingen gaat uiten.

Furillo
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2019 11:28

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door Furillo »

Ik vind het opmerkelijk! Het lijkt wel bashen van Post NL. Je verstuurt 1 brief waar iets mee gebeurt wat je niet goed vindt. En dan praat je over grootschalig en structureel. Wat een kletskoek. Zo'n eenmalige gebeurtenis hoort op geen enkel forum thuis!

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: PostNL fraudeert struktureel met Track&Trace brievenbuspost

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Feit; ik ontvang net een track & trace brievenbuspakje welke door de pakketbezorger van Postnl werd bezorgd.
So much voor het niet inscannen....

Vind het nog al wat, fraude/oplichting etc. Maar goed dat u daarmee niet naar een jurist gaat. Die zou u uitlachen

Gesloten