LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies over timesharing contracten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Wedzinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2019 12:01

Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Wedzinga »

We willen onze timesharecontract beëindigen. Heeft iemand ervaring met het bedrijf Timeshare Stop of ImmoClaim? Zijn die wel betrouwbaar om je te helpen?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt die namen op Google intikken en de reviews lezen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Revoked »

Huh, timesharing is toch niet toegestaan in Nederland?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Costnix »

Het mag nog steeds, maar het wordt sterk ontraden. Hier een artikel over de do’s & don’ts over timesharing:
https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_nl.htm
Er lopen nog steeds van die cowboys en bedriegers rond. :-(

Voor de vragensteller: Ga er maar van uit, dat u er veel geld verliest als u de timesharing kunt verkopen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar vaak verlies je met het aanhouden van zo’n time sharing ook veel geld.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Costnix »

Tja, je wordt door de kat en en de hond gebeten.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door kuklos »

Wedzinga schreef:
01 mei 2019 12:13
We willen onze timesharecontract beëindigen. Heeft iemand ervaring met het bedrijf Timeshare Stop of ImmoClaim? Zijn die wel betrouwbaar om je te helpen?
Met een dergelijke vraagstelling zal je geen zinnig antwoord krijgen. Beschrijf de casus eens met voldoende informatie en feiten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bericht plaatsen, niet meer terug gekomen, 13 minuten aanwezig en blijkbaar zit hij voor zijn weekje daar....

Maar als je 1 week kocht zijn er nog 51 andere eigenaren, onverhuurbaar ondanks beloftes...
Ik weet dat in Spanje er erg veel al jarenlang leeg staat, duur onderhoud, te duur gekocht en onverkoopbaar.

De bemiddelaars willen graag tegen vergoeding...... en doen behalve factuur sturen erg weinig!

Solhus
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2020 18:53

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Solhus »

Wij hebben Timeshare Stop (nu in België) in dec 2018 ingeschakeld voor een Spaanse timeshare en stellen ruim een jaar later vast dat dit waarschijnlijk weggegooid geld is. Ze beweren met advocaten (in dit geval in Spanje) bezig te zijn om de timeshare te beëindigen (we zouden er zelfs helemaal vanaf zijn, mailen ze), maar ondanks onze verzoeken daartoe hebben ze ons nooit ook maar één schrijven of reactie laten zien. Al 8 weken is de hoofdpersoon van Timeshare stop ziek, reden waarom we geen updates meer krijgen... Wel krijgen we lompe reacties van collega’s die verder niets anders kunnen zeggen dan dat we maar moeten blijven afwachten. Ik zou iedereen ontraden met hen zaken te doen. Radar zou hier nog eens moeten induiken (paar jaar geleden gebeurde dat ook, maar toen kon ik helaas geen waarschuwende berichten vinden).

Ger1949
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2020 12:50

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Ger1949 »

Ben ook al weken bezig om contact te krijgen, maar bekende emailadressen bestaan niet meer en als ik bel, ook geen contact.
Maar ik ben wel benieuwd met wie ik wel contact zou kunnen krijgen

Ilse14
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2020 11:49

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Ilse14 »

Wij hebben ook hetzelfde probleem als bovenstaande reacties. Niet bereikbaar op geen enkele wijze. Misschien onderling contact wat we kunnen gaan doen.

Ger1949
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2020 12:50

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Ger1949 »

[Tekst verwijderd] van Timesharestop.nl heeft aangegeven helemaal te stoppen vanwege zijn gezondheid.
Alle lopende dossiers worden nog afgehandeld. Maar alle sites van timesharestop zijn net mer te bereiken. Hoe moet dat verder ?
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2020 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

Bykkers
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2020 18:37

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Bykkers »

We hebben ook sinds september 2019 een ontbindingscontract lopen met Timeshare-stop, afgesloten op het kantoor van Immoclaim / Timeshare-stop in Kalmthout België.
Zoals overeengekomen regelmatig e-mails door gestuurd die we hebben ontvangen van ons timeshare bedrijf
Hierop altijd minimale reacties gekregen tot net voor Kerst.
Vanaf dan tot begin januari 2020 "out of office berichten" dat [Tekst verwijderd] in verband met persoonlijke omstandigheden niet op kantoor aanwezig kan zijn maar dat de lopende dossiers worden afgehandeld. In het eerste bericht stond ook dat [Tekst verwijderd] niet meer bij Timeshare-stop werkt.
Daarna wordt de mailserver van Timeshare-stop niet meer gevonden en zijn alle sites van Timeshare-stop en Immoclaim niet meer bereikbaar.
Wij vinden dat we het beste gezamenlijk stappen kunnen ondernemen om Timeshare-stop aan hun overeenkomsten te houden.
Als u er ook zo over denkt laat het dan via dit forum weten
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2020 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bykkers schreef:
30 jan 2020 19:18
Wij vinden dat we het beste gezamenlijk stappen kunnen ondernemen om Timeshare-stop aan hun overeenkomsten te houden.
Welke stappen heb je dan in gedachten?

Alles wat ik lees, wijst op een lege huls. De vraag is of je nóg meer goed geld naar kwaad geld wilt gooien.

Solhus
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2020 18:53

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Solhus »

Begin volgende week spreek ik een Belgische advocaat (over een andere zaak) en hem wil ik vragen om advies. Dat kost nog niets. Verdere stappen wel natuurlijk. Dat die bvba een lege huls is, kan zo zijn. Maar als we niets doen gaan die oplichters gewoon verder. Als we ze failliet krijgen, is er een kans dat een curator die gasten persoonlijk gaat aanpakken (ik zal de advocaat vragen hoe groot hij de kans daarop inschat). Ook zal ik vragen of het doen van aangifte wegens oplichting, bedrog e.d. zin heeft.
Voordat dat wij met ze in zee gingen heb ik op Radar gezocht: ik wist dat ze daar al eens aandacht hebben besteed. Ik kon echter niets anders vinden dan dat ze (in 2014?) dit onderwerp hebben behandeld, maar niets over de al dan niet betrouwbaarheid van die club.
Ik vind dit forum moeilijk hanteerbaar; zo heb ik het bericht van Bykkers gemist. Ik stel voor dat we elkaars mailadressen uitwisselen, zodat ik jullie kan informeren over wat de advocaat vindt. Dat is nl. niet geschikt voor dit forum, waarnaar die oplichters waarschijnlijk ook kijken.
Mijn mailadres is [email protected].

Ger1949
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2020 12:50

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Ger1949 »

Ben er zeker voor om actie te ondernemen. Contacten waren redelijk goed met [Tekst verwijderd] , maar zoals het nu gaat, is wel erg vreemd.
Mijn email adres is [email protected]
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2020 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

Bykkers
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2020 18:37

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Bykkers »

Gelukkig zij er twee positieve reacties en verder commentaar van "beterweters"
Als [Tekst verwijderd] inderdaad gestopt is vanwege gezondheidsredenen wil ik hem graag gaan bezoeken met een bloemetje en een dagvaardiging voor het niet nakomen van zijn verplichtingen. Alleen heb ik geen oud nog nieuw prive adres. Door zijn toedoen, zitten we nog steeds met ons timeshare contract waarvan de maintenance fee verhoogd is ivm het niet op tijd betalen. Dus als iemand weet waar hij zich bevindt graag even contact opnemen.
Mijn e-mail adres is [email protected].
Zoals Solhuis al aangeeft, hebben we wat mij betreft ook verder contact via email buiten dit forum om.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2020 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bykkers schreef:
02 feb 2020 14:22
Als [Tekst verwijderd] inderdaad gestopt is vanwege gezondheidsredenen wil ik hem graag gaan bezoeken met een bloemetje en een dagvaardiging voor het niet nakomen van zijn verplichtingen.
Het eerste is sympathiek, het tweede nutteloos.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2020 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

Ger1949
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2020 12:50

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door Ger1949 »

Er is al heel wat email verkeer geweest buiten het forum om, nadat een aantal hun email adressen hebben vermeld.
Heb nu ook het tv programma van Harrie Mens benaderd. [Tekst verwijderd] is een aantal keren bij hem in de uitzending geweest en misschien kunnen zij ng iets voor ons betekenen
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2020 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

kasper1405
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2018 19:13

Re: Advies over timesharing contracten

Ongelezen bericht door kasper1405 »

Wij zijn ook al weken bezig om contact te krijgen, maar bekende emailadressen, sites bestaan niet meer en als ik bel, ook geen contact.

Gesloten