LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Moneyman schreef:
13 mei 2019 15:11
Obelix1 schreef:
13 mei 2019 14:58
Niemand zegt, goh wat vervelend voor je joh dat je niet kan vliegen vanwege gescheurde trommelvliezen door de druk en de infectie die ontstaat.
Wat verwacht je, je zit op het Radar-forum, niet in een praatgroepje.
Ahum...praatgroepje :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tedjooo schreef:
13 mei 2019 15:14
Het is een beetje krakkemikkerig maar de reden is wel duidelijk: veiligheid en misbruik
Dat is denk ik de perfecte samenvatting van de situatie :wink:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Dan de afsluiting maar van mij zelf, het vernieuwen van een paspoort is geen enkel probleem, ze sturen het zelfs op via een ambassade dat heb ik zelf maar eens uitgeplozen. Je moet wel een verblijfsvergunning kunnen aantonen van land inwonend, en dat zou voor die mijnheer uit Colombia ook een goede tip kunnen zijn.

Dat DigiD gedoe blijft lastig, via Twitter kom ik er ook niet door ...maar ik denk dat als er zoveel reclame`s binnen komen dat er oplossingen komen die toereikend zijn voor de Nederlander in het buitenland. 1.000.0000 maar liefst.

Colombia ook een prachtig land, ik ben daar in 1976 geweest. Jongen (je bent mijn leeftijdgenoot) veel geluk daar. Houd me maar op de hoogte.

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
13 mei 2019 22:14
Dan de afsluiting maar van mij zelf, het vernieuwen van een paspoort is geen enkel probleem, ze sturen het zelfs op via een ambassade dat heb ik zelf maar eens uitgeplozen.
Echt helemaal zelf?
Erthanax schreef:
12 mei 2019 22:28
Een paspoort aanvragen in het buitenland is niet zo moeilijk. De rijksoverheid legt het netjes uit op haar website.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

In dit topic speculeert een aantal mensen over de identiteit van TS. Vooralsnog hebben we geen reden om aan te nemen dat deze gebruiker eerder door ons verbannen is.

Graag de discussie on topic voortzetten.

Vriendelijke groet,

Radar forummoderatie ^JD

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Tja als er gespeculeerd wordt over mijn ID dan heb ik hier nog weinig te zoeken, het vertrouwen is er dan niet. Ik heb de redactie hierover niets gemeld zal dan uit jullie eigen hoek gebeurd zijn.

Ik heb gewoon serieuze vragen gesteld en jullie netjes geantwoord, en dan dit. Bedankt in ieder geval.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Speculeren over jouw ID? Raar verhaal, heb ik zeker iets gemist. Ik vind het eigenlijk een normale vraag, ondanks of juist omdat het allemaal vrij onbekend over komt. Er zijn eerder vreemde topics geweest met iemand uit Kaap Verdië. Ik heb die verbinding in dit topic niet gezien. Ik ben hierdoor wel gaan denken aan de problemen van Nederlanders in den vreemde. Ik vond het interessant en leerzaam.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Door dit topic ben ik weer eens op het idee gekomen om het telefoonnummer wat gekoppeld is aan de DigiD van mijn echtgenote eens up to date te brengen. Hier heb ik enkele jaren geleden geprobeerd iets aan te veranderen maar met mail en telefoon lukte het me toen niet. Nu loopt het erg gladjes. Morgen zal de activatiecode per brief komen en dan is het geregeld. Hele vooruitgang. Voor Nederlanders in den vreemde zijn er blijkbaar wel grote hordes. Dit is alleen te veranderen als de betrokkenen er vaak over aan de bel trekken. Vooral ook via politieke partijen die de minister vragen stellen. Dit is de snelste manier tot verbetering!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Mooi om te horen Theo, dan heeft dit Topic ook nut voor Nederlanders in eigen land.
Succes met de activatie code van uw echtgenote.

Cheers mate,

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Vandaag nieuw inlogscherm. Kan nog steeds kiezen om in te loggen met gebruikersnaam en wachtwoord.....

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Erthanax schreef:
14 mei 2019 00:14
Obelix1 schreef:
13 mei 2019 22:14
Dan de afsluiting maar van mij zelf, het vernieuwen van een paspoort is geen enkel probleem, ze sturen het zelfs op via een ambassade dat heb ik zelf maar eens uitgeplozen.
Echt helemaal zelf?
Erthanax schreef:
12 mei 2019 22:28
Een paspoort aanvragen in het buitenland is niet zo moeilijk. De rijksoverheid legt het netjes uit op haar website.
Om beleefd te blijven geef ik u antwoord op uw vraag, ja echt helemaal zelf alleen..heb gebeld met de betreffende ambassade, telefoon weegt niks dus geen hulp nodig, en dan blijkt toch dat het niet zo simpel is wat de rijksoverheid uitlegt op haar website. U had deze URL al eerder geplaatst.

Iedere ambassade heeft zo zijn eigen beleid en het is dus verstandig om eerst contact te zoeken en uit te pluizen welke documenten er nodig zijn, en dat is zeker niet hetzelfde als u dat in Nederland zou doen. Neem daar gerust de tijd voor om op tijd uw paspoort te vernieuwen op een ambassade in het buitenland, op deze manier hoef je niet verplicht naar Nederland om ver te vliegen en om onderdak te zoeken. Nederland stuurt het niet op maar de ambassade wel, eigenlijk vreemd maar in dit geval wel gemakkelijk.

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
17 mei 2019 12:15
Neem daar gerust de tijd voor om op tijd uw paspoort te vernieuwen op een ambassade in het buitenland, op deze manier hoef je niet verplicht naar Nederland om ver te vliegen en om onderdak te zoeken.


Het is toch nooit nodig om terug te keren naar Nederland om een paspoort te verlengen in het buitenland? Volgens mij heeft niemand dat in dit topic beweerd; ik in ieder geval niet.

Dat ligt anders voor het gedoe met DigID, zoals u aangeeft in uw eerste bericht, maar dat heeft niets te maken met het verlengen van een paspoort.

Hoe dan ook, u weet nu hoe het in zijn werk gaat. Succes!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Nou dat is niet waar, als je niet voldoet aan de eisen van de begunstigde ambassade kan je mooi naar Nederland of welk land je moederland is. En dat is nu net de moeilijkheid..... niet iedereen heeft die zaken op orde daar komt heel wat voor kijken.

Ik wel toevallig, heb alles op de rit.

Dus even naar de ambassade en verleng eventjes een nieuw paspooort voor 10 jaar, dat is echt niet zomaar gefixed. Daar komt heel veel andere dingen bij kijken waar u geen weet van heeft zoals vele anderen, en dat is mijn boodschap aan de Nederlanders in het buitenland.

Voldoet u niet aan de eis van de ambassade, koop een ticket ,,terug naar uw moederland,, Tenzij je hier of daar illegaal wil verblijven maar dat houd geen stand, de controle is hier simpel maar doeltreffend zoals in vele buitenlandse landen. Je krijgt gewoon boete of gevangenis straf.

Dus een beetje lezen vanaf het internet is leuk, maar de praktijk is zeker anders...realiteit. Denkt u dat Nederland up-to date is met alle voorzieningen in het buitenland, alle ambassades in Nederland ijlen mijlen ver achter de werkelijkheid wat er dagelijks veranderd. De ene bulletin na de andere... zelfs hier raak je de weg kwijt.

Dus uw stelling @erthanax is niet juist.

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij staat het toch allemaal duidelijk op de website van de rijksoverheid en ik kan u verzekeren dat ambassades van het Koninkrijk der Nederlanden zich keurig aan de regels houden.

Ik erkende in mijn vorige reactie al dat u weet hoe het zit (ik weet dat overigens ook) en wenste u succes. U schrijft dat u nu alles op de rit heeft. Fijn dat dat gelukt is. Nogmaals succes bij de verdere afronding.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Bedankt voor het succes wensen, soms is geluk meer waard.
ik kan u verzekeren dat ambassades van het Koninkrijk der Nederlanden zich keurig aan de regels houden.
Deze vind ik wel grappig.

Een behoorlijke tijd geleden was hier ook een Nederlandse ambassade, loopafstand van mijn huis ik dacht ...dat is mijn geluk dat kan mij goed van pas komen. Helaas na een paar jaren was de ambassade ineens opgedoekt zonder er maar iets over gehoord te hebben of gelezen, ik houd de bulletins altijd nauwgezet in de gaten.

Op die Ambassade werd geen Nederlands gesproken slechts Engels op zeer laag niveau, ik ben daar eens met een serieus probleem geweest dus ik weet hoe het daar werkt. Als je van uitdagingen houd dan is zo`n ambassade echt een aanrader om succes te boeken, ik ben dan ook 18.000 euro kwijt geraakt omdat de wet op een bepaald punt niet klopte en nog steeds niet. De ambassade wist dat gewoon niet en heeft mij op het verkeerde been gezet.

DigiD, op Twitter probeert DigiD de bal neer te leggen bij UWV en omgekeerd natuurlijk.

Dat is inderdaad ingewikkeld! Ik zie dat je ondertussen wel een reactie hebt gehad van DigiD. Ik ga ervan uit dat ze je daar verder kunnen helpen om een passende oplossing te bieden! ^[Tekst verwijderd]

Goedemorgen, vervelend dat het aanvragen via een balie niet kan. Kun je in een DM je telefoonnummer sturen? Dan neemt één van mijn collega's hierover tijdens kantooruren contact met je op. ^[Tekst verwijderd]

Goedemiddag, maak je misschien gebruik van de DigiD app? Dan is het mogelijk via de app je telefoonnummer te wijzigen. Maak je hier geen gebruik van, dan is de enige mogelijkheid een nieuwe DigiD aan te vragen. Als het niet mogelijk is naar een balie te reizen, dan kun je gebruik van het alternatief die een organisatie waar je zaken mee moet je kan bieden. ^[Tekst verwijderd]

Fijne zondag en Duncan heeft gewonnen, dat zijn betere berichten.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mei 2019 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is natuurlijk vervelend dat u niet meer kunt inloggen bij het UWV omdat zij nu extra die sms eisen, maar zo vaak zult u met hen toch geen contact hoeven te onderhouden. Dus doe dat schriftelijk, of per mail als dat kan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ lady 1234,

UWV heeft elke mail via berichtenbox overheid dus je moet wel inloggen.
Omdat 99% wel een Mobieltje heeft, €9,99 is voldoende om een SMS code te ontvangen... dus App hoeft niet,
er onder staat gewoon oude manier met SMS, tenzij je in ander land zit....en geen Nederlandse 06 hebt...
Dan is familie vragen om die in NL aan te vragen en op te sturen... zodat je een NL 06 nummer hebt dus 316-0000-0000 of zo.

Ik vind de beveiligde mails onzin maar ja, zij zijn de baas als je werkloos bent...

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

De crux is dat je oude nummer in DigiD staat en daar gaat je sms code naar toe, die kan je niet veranderen al koop je een doos met sim kaartjes en 999,99 euro beltegoed om sms te ontvangen.

Anders was dat probleem allang opgelost natuurlijk.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even ingelogd op mijn UWV. Met de code is het best wel simpel, alleen jammer dat het zo ongelooflijk lang duurt voor je op de site bent. Het laden duurt nu wel errug lang.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Komkommertijd schreef:
19 mei 2019 11:55
@ lady 1234,

UWV heeft elke mail via berichtenbox overheid dus je moet wel inloggen.
Omdat 99% wel een Mobieltje heeft, €9,99 is voldoende om een SMS code te ontvangen... dus App hoeft niet,
er onder staat gewoon oude manier met SMS, tenzij je in ander land zit....en geen Nederlandse 06 hebt...
Dan is familie vragen om die in NL aan te vragen en op te sturen... zodat je een NL 06 nummer hebt dus 316-0000-0000 of zo.

Ik vind de beveiligde mails onzin maar ja, zij zijn de baas als je werkloos bent...
Als je nu via de berichtenbox bij het UWV wilt inloggen heb je sms nodig. En de Ts kan dat niet meer ontvangen.

Dat is de hele kwestie.

Gesloten