Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Seuter »

Lady1234 schreef:
05 dec 2019 17:28
U hebt het recht van verzet. U kunt een klacht indienen bij de ACM.

Ik word overigens nooit ongewenst gebeld, dus wellicht strooit u met uw telefoonnummer?

En dan, een miljoen mensen die lastig gevallen blijven worden? Beetje overdreven volgens mij.
Recht van Verzet hebben ze schijt aan en klachten bij de ACM werken ook niet. Ik dien al jaren klachten in bij Consuwijzer en ACM, maar het stopt niet.

Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Seuter »

renewouters schreef:
05 dec 2019 21:17
Komkommertijd schreef:
05 dec 2019 20:44
Nog beter, vraag aan de verkoper of hij voetbal liefhebber is....

Ongeacht het antwoord reageer ik daar op dat ik scheidsrechter ben, en weet je wat ik leukste van die sport vind?

En omdat zij vrijwel allen met Headset op zitten, geef ik het eind signaal!
Wedden dat ze na enkele keren jou ook op de Zwarte Pieten lijst zetten!
Ja, dat mag vandaag op 5 december!

Alleen aan de deur komen ze nog, maar per telefoon die vrijwel overal bekend was en is en ik ga echt geen ander nummer nemen!

Dus zorg voor een fluitje en probleem opgelost.
Uiterst kinderachtig om mensen mogelijk gehoorschade aan te brengen. De mensen op zo'n call center doen het ook alleen maar omdat ze hun eigen geld willen verdienen i.p.v. hun handje op te houden. Het is een kleine moeite om gewoon gedag te zeggen en de verbinding te verbreken.
Zou jij je geld willen verdienen door willens en wetens de wet te overtreden? Want dat doen ze!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij 1x doe ik het niet maar na 2e of vaker bellen, ik geeft dan wel een Eind signaal.....

Als je aangeeft , Pleur Op... ooit de woorden van Mark Rutte dus acceptabel taalgebruik......
Na 1x fluiten is tot nu toe zeer rendabel helaas, ik hou wel van terug treiteren en de boel verzieken.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door pierrev »

alles wat belt gewoon volledig uithoren tot je echt geen vraag meer kan bedenken dan zeggen sorry geen interesse ze zullen nooit meer bellen omdat je ze heel veel tijd hebt gekost waar ze wel commissie in konden verdienen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Meteen opleggen. Nooit in discussie gaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Seuter:

Heeft u recht van verzet aangetekend bij Ziggo? Heb zelf het onderstaande Ziggo-formulier ingevuld als ex-klant. Bij mij heeft dat goed geholpen. Het formulier is bedoeld voor zowel ex-klanten als niet klanten.

https://www.ziggo.nl/formulieren/recht- ... een-klant/

SE Heimann
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2020 13:56

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door SE Heimann »

ik ben er ingetrapt en wordt steeds lastig gevallen. Ben vorig jaar nadat ik zeer drammerig werd benaderd uiteindelijk na een paar telefoontjes toch gezwicht. en ben in een overstap van VandeBron naar Eneco gestonken met een verleidelijke korting. Nu is er sprake van een halfbakken overstap richting eneco en betaal ook ook nog via VandeBron.
Ik probeer bij Eneco de opzegging te regelen maar krijg daar geen reactie op mijn mails. Ook merkwaardig. Vandaag werd ik weer door een zeer agressief iemand gebeld vanuit het collectief. ik heb de verbinding verbroken. Zit nu al met ene hoop rompslomp om deze merkwaardige halfbakken overstap weer recht te trekken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na de overstap kun je nooit 2 aanbieders hebben.

Als je beide bleef betalen reageer je wel 1 jaar te laat.
De nieuwe aanbieder moet de vorige opzeggen dus stuur die even een brief of ze het willen regelen en stop de auto incasso al vast.

RobCol2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2020 11:03

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door RobCol2020 »

Overstappen naar Eneco is een hel!!!
Ik betaalde nog gewoon voor mijn stroom bij Essent en stroom bij Eneco.
Hebben ze bij Eneco een grijze stroomkast die mij mij voor de deur staat, en waar stroom wordt geleverd voor een verkeersbord aan de andere kant van de straat laten betalen. Ik betaal voor een stroomkast van de gemeente door een fout van Eneco, want die staat op hetzelfde huisnummer geregistreerd! Ze kunnen werkelijk niks. En geld terugstorten ho maar. Wat een oplichters. Overstappen naar Eneco, mensen doe het niet. Je komt in een labyrint waar je niet uitkomt. Tig telefoontjes naar de klantenservice maar het helpt niets. En nu willen ze de overstapboete ook nog niet betalen, wat ze wel beloofden. De hel die Eneco heeft. Wat een oplichters!

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga naar de geschillencommissie als het niet opgelost wordt.

BertjanKaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2020 12:53

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door BertjanKaan »

Vandaag gebeld door Landelijk Energie Collectief (LEC) met exact dezelfde werkwijze. Zie ook mijn topic zojuist geplaatst. Zeer geniep te werk en offerte word je gewoon opgedrongen.
Klopt helemaal niets van.
Inderdaad: gesprek afkappen, niet geïnteresseerd en opgangen!
Luisteren is zonde van de tijd.
Maar hoe dit te stoppen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door hebra98 »


NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn advies, negeer elke ongevraagde verkoper. Of ze nu bellen, aan de deur staan, op straat u lastig vallen of u in een winkel aanspreken. Elke ongevraagde verkoper staat er enkel met 1 doel: zijn salaris.

maartenbunel
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2016 01:55

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door maartenbunel »

Nadat ik wekelijks ben gebeld door deze organisatie -die mij vertelde dat ik klant ben van hun waar ik niets van af weet- en meerdere malen heb aangegeven dat zij mijn gegevens mogen verwijderen en niet meer mogen bellen kreeg ik eindelijk het bandje van het belmenietregister aan de lijn. Twee maanden later word ik weer gebeld. De verkopers worden steeds gebekter en agressiever.

Van de wet AVG hebben ze nooit gehoord.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

maartenbunel schreef:
15 mar 2021 15:23
Nadat ik wekelijks ben gebeld door deze organisatie -die mij vertelde dat ik klant ben van hun waar ik niets van af weet- en meerdere malen heb aangegeven dat zij mijn gegevens mogen verwijderen en niet meer mogen bellen kreeg ik eindelijk het bandje van het belmenietregister aan de lijn. Twee maanden later word ik weer gebeld. De verkopers worden steeds gebekter en agressiever.

Van de wet AVG hebben ze nooit gehoord.
Dat heeft er gewoonweg mee te maken dat deze bedrijven weten dat ze ongestraft door kunnen gaan aangezien ACM en de Autortiteit Persoonsgegevens alleen maar optreden tegen zaken waarmee ze in de publiciteit kunnen komen. Dat heeft alles te maken met het bewijzen van het bestaansrecht van de toezichthouders en het draaiende houden van de eigen toko.
Dien maar in klacht in, Daar hoor je nooit meer iets van of ze hebben onvoldoende middelen om iets te onderzoeken waarvan je het bewijs al hebt geleverd bij het indienen van de klacht.

Als de ACM of de Autoriteit Persoonsgegevens ooit een klacht van een forumlid hebben behandeld dan hoor ik dat graag.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Jablan »

De ACM en mijn persoontje zijn wel bezig met een bemiddelaar in de vrije tijds sector. Nee, bedrijfsnaam noem ik niet, wel dat er eerste resultaten zijn.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mar 2021 16:23
maartenbunel schreef:
15 mar 2021 15:23
Nadat ik wekelijks ben gebeld door deze organisatie -die mij vertelde dat ik klant ben van hun waar ik niets van af weet- en meerdere malen heb aangegeven dat zij mijn gegevens mogen verwijderen en niet meer mogen bellen kreeg ik eindelijk het bandje van het belmenietregister aan de lijn. Twee maanden later word ik weer gebeld. De verkopers worden steeds gebekter en agressiever.

Van de wet AVG hebben ze nooit gehoord.
Dat heeft er gewoonweg mee te maken dat deze bedrijven weten dat ze ongestraft door kunnen gaan aangezien ACM en de Autortiteit Persoonsgegevens alleen maar optreden tegen zaken waarmee ze in de publiciteit kunnen komen. Dat heeft alles te maken met het bewijzen van het bestaansrecht van de toezichthouders en het draaiende houden van de eigen toko.
Dien maar in klacht in, Daar hoor je nooit meer iets van of ze hebben onvoldoende middelen om iets te onderzoeken waarvan je het bewijs al hebt geleverd bij het indienen van de klacht.

Als de ACM of de Autoriteit Persoonsgegevens ooit een klacht van een forumlid hebben behandeld dan hoor ik dat graag.
Je zit nu echt populistisch geneuzel te spuien. Ga hiermee naar de telegraafsite of zo. Nu is het forumvervuiling. Dat je niets van individuele zaken hoort is natuurlijk logisch. Ze gaan die voor alles een persbericht uitsturen. Alleen voor grote zaken die meer mensen treffen.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Aygulf »

Mariannevankeulen schreef:
17 sep 2019 20:21
Zojuist gebeld door Nederlands Energie Collectief. Nummer 020 2111027. De dame aan de telefoon vertelde dat ze de overkoepelende organisatie zijn van alle energiebedrijven in Nederland. Er zijn daarbij 32 bedrijven aangesloten. Eneco staat op nr. 9 en Nuon (Vattenfall) op nr 14. Ze had opvallend veel gegevens van ons, maar gaandeweg het gesprek werden we wantrouwig. Ze probeerde ons steeds agressiever een ander energiecontract aan te smeren. Snel op laptop dit bedrijf opgezocht en zag alle reacties. Gevraagd om de aanbieding per mail te sturen. Ging moeizaam en ze werd steeds onbeschofter maar uiteindelijk deed ze dat. De mail kwam van Nederlands Energie Verbond en op de offerte staat NLE. Bij vragen contact opnemen met 0202181799. Een ander telefoonnummer dus. En er zit een link in om de offerte te bekijken. Daarin zit weer een link om alles te accepteren. Een raar verhaal!!!
Ben benieuwd wat ik me moet voorstellen bij "ze werd steeds onbeschofter". De dame wás dus blijkbaar al onbeschoft en waarom zet u in dat geval het gesprek dan voort?

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan kunt u uw telefoonabonnement maar beter meteen opzeggen.

Kristanja
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2021 17:59

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Kristanja »

Vandaag werd ik gebeld door energiecollectief telefoonnummer onbekend. Een dramster. Wij beslissen dit niet dus ik zei ikben een familie lid en U belt ongelegen. Antwoord U kunt goed liegen.

Gesloten