LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
janbest
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2019 11:15

Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door janbest »

Sinds kort krijgen wij op ons adres rekeningen van de Nuon voor een persoon die niet op ons adres woont. In eerste instantie hebben wij de brieven netjes teruggestuurd met daarop "Is niet bekend op dit adres". Omdat er brieven bleven komen hebben wij ze opengemaakt en er blijken aanmaningen tot het betalen van een rekening in te staan. Eerst Nuon daarover per email bericht dat dit niet voor ons bestemd was en natuurlijk geen enkele reactie. Vervolgens gebeld met Nuon en volgens de Nuon medewerker was er niets aan te doen, het was doorgestuurd naar een incasso bureau en dezen zullen het afhandelen. Als er niet betaald werd zullen ze daarna contact opnemen met de gemeente. Ook op mijn opmerking dat zij via de netbeheerder konden zien dat ons adres niet bij de Nuon was aangesloten en ook niet geweest werd niet gereageerd. Kortom laksheid ten top waarbij er onnodig werk door een multinational wordt neergelegd bij een onschuldige bewoner en ook uiteindelijk bij de overheid.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is geen laksheid, Nuon gaat uit van wat er aangegeven wordt. Als iemand dus uw adres opgeeft zal dit adres gebruikt gaan worden. Nuon heeft verder geen bevoegdheid om in de GBA van een gemeente te kijken of een persoon echt wel daar ingeschreven staat.
U hebt niets te vrezen, immers is de vordering niet aan u gericht.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook een incassobureau heeft geen inzage in de gegevens van de burgerlijke stand.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zou bij uw gemeente een verzoek doen tot adresonderzoek om verdere narigheid te voorkomen. Wie weet welke post er nog meer komt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door mahadma »

Retour sturen als er nog wat komt met opmerking: Bewoner hier onbekend.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door piet987654 »

Retour sturen met op de envelop in grote letters: "overleden"

Of anders de tekst: "verhuisd naar" Spaklerweg 20
1096 BA Amsterdam

(Dit is het postadres van NUON) :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door witte angora »

janbest schreef:
08 jul 2019 11:36
Kortom laksheid ten top waarbij er onnodig werk door een multinational wordt neergelegd bij een onschuldige bewoner en ook uiteindelijk bij de overheid.
Wat er gaande is kan ik natuurlijk ook niet zeggen. Iemand heeft jullie adres op een of andere manier aangemeld. Dat kun je Nuon niet verwijten denk ik.

Kennen jullie de geadresseerde toevallig wel? Of dat ook niet?

Wat is eigenlijk je vraag aan het forum? Of wil je alleen je frustratie kwijt? Dat mag ook.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Costnix »

Zoals @louwieze een adressenonderzoek laten doen.
https://www.denhaag.nl/nl/verhuizen-en- ... vragen.htm

Hier zijn de plichten van degene die gezocht wordt:
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 51196F5%7D

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

janbest schreef:
08 jul 2019 11:36
Kortom laksheid ten top waarbij er onnodig werk door een multinational wordt neergelegd bij een onschuldige bewoner en ook uiteindelijk bij de overheid.
Het is geen laksheid: het is simpelweg niet mogelijk voor Nuon of het incassobureau om de BRP (voorheen GBA) in te zien. Daarnaast: hoeveel "werk" levert het je op? Niet te druk maken om dingen die je toch niet kunt veranderen. Wat je moest doen, heb je al gedaan. Verder kan je het op z'n beloop laten.

Dat adresonderzoek heeft in deze casus totaal geen zin, dat heeft alleen nut als er nog mensen op jouw adres ingeschreven staan in de BRP die er niet meer wonen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Moneyman schreef:
08 jul 2019 20:32
Dat adresonderzoek heeft in deze casus totaal geen zin, dat heeft alleen nut als er nog mensen op jouw adres ingeschreven staan in de BRP die er niet meer wonen.

Dat zou toch kunnen, en de oorzaak van de NUON brieven kunnen zijn??

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fiesiekus schreef:
08 jul 2019 20:51
Moneyman schreef:
08 jul 2019 20:32
Dat adresonderzoek heeft in deze casus totaal geen zin, dat heeft alleen nut als er nog mensen op jouw adres ingeschreven staan in de BRP die er niet meer wonen.
Dat zou toch kunnen, en de oorzaak van de NUON brieven kunnen zijn??
Nee. Inschrijvingen in de BRP kunnen niet zomaar ontstaan. Daarvoor is een huurcontract, koopcontract of schriftelijke toestemming van de huidige bewoner nodig.

Veel waarschijnlijker is dat Nuon gewoon een verkeerd adres (dat van TS) heeft ontvangen en/of ingevoerd bij een andere klant dan TS.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Costnix »

Het enige wat zou kunnen is, dat één van de vorige bewoners zich niet heeft laten uitschrijvenbij get adres van de TS.
Dit is mij overkomen. De vorige bewoners was met de noorderzon vertrokken met grote schulden. Ik had per ongeluk en brief van de man open gemaakt. Het was een telefoonrekening van Hfl. 14.000 in en half jaar
Deurwaarders (echte) aan de deur gehad. Ik kon bewijzen, dat ik de schuldenaar nooit kon zijn. Met en vers huurcontract, identiteitsbewijs, en werkcontract was het snel geregeld. Ik moest dat wel voor elke schuldeiser doen. (alle postorderbedrijven, belasting)
Heb ook een adresonderzoek laten doen door de gemeente. Die deed dat kosteloos. Ze waren er zelfs blij mee. De man bleek een uitkeringsfraudeur te zijn.
Een grove schatting van mij is een totale schuld van Hfl. 75,000

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Costnix »

@piets9876543: Dat wet de NUON ook zelf

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Laat ze maar een deurwaarder sturen....

Na 1x verhuist sturen niets meer laten horen.
Als je een wanbetaler te laat afsluit is niet jou probleem.
Ze mogen geen stroom afsluiten bij jou dus gewoon niets doen.
Alleen de gemeente vragen of er nog oude bewoners op dit adres staan....
Die kunnen ze dan verwijderen.

En een besmet adres, ja dat komt vaker voor, zowel bij huur als koop woningen.
Voor koopwoningen die enkele jaren terug verhuurd werden zijn vaak een puinzooi.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Moneyman schreef:
08 jul 2019 21:23
Fiesiekus schreef:
08 jul 2019 20:51
Moneyman schreef:
08 jul 2019 20:32
Dat adresonderzoek heeft in deze casus totaal geen zin, dat heeft alleen nut als er nog mensen op jouw adres ingeschreven staan in de BRP die er niet meer wonen.
Dat zou toch kunnen, en de oorzaak van de NUON brieven kunnen zijn??
Nee. Inschrijvingen in de BRP kunnen niet zomaar ontstaan. Daarvoor is een huurcontract, koopcontract of schriftelijke toestemming van de huidige bewoner nodig.

Veel waarschijnlijker is dat Nuon gewoon een verkeerd adres (dat van TS) heeft ontvangen en/of ingevoerd bij een andere klant dan TS.

Costnix schreef:
08 jul 2019 21:53
Het enige wat zou kunnen is, dat één van de vorige bewoners zich niet heeft laten uitschrijvenbij get adres van de TS.


Dat bedoel ik, simpel zat

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Costnix schreef:
08 jul 2019 21:53
Het enige wat zou kunnen is, dat één van de vorige bewoners zich niet heeft laten uitschrijvenbij get adres van de TS.
Dat klopt, maar dat is - gezien de OP- niet heel waarschijnlijk. Alles wat in die richting zou wijzen, ontbreekt nu juist volledig. TS spreekt niet over een recente verhuizing, TS spreekt niet over geadresseerd aan oude bewoner, sterker: het komt voor TS uit de lucht vallen.

Maar goed, TS kan natuurlijk altijd even navragen hoeveel personen er op zijn adres ingeschreven staan. Dan weet je daarna of een adresonderzoek nut heeft.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
08 jul 2019 20:32
Het is geen laksheid: het is simpelweg niet mogelijk voor Nuon of het incassobureau om de BRP (voorheen GBA) in te zien.
Je merkt terecht op dat Nuon niet in de BRP kan kijken, maar de brieven zijn retour gestuurd "Is niet bekend op dit adres". Zo iets mag je m.i. lezen als "val mij hiermee niet lastig". En dan gaat Nuon door.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
10 jul 2019 09:43
Moneyman schreef:
08 jul 2019 20:32
Het is geen laksheid: het is simpelweg niet mogelijk voor Nuon of het incassobureau om de BRP (voorheen GBA) in te zien.
Je merkt terecht op dat Nuon niet in de BRP kan kijken, maar de brieven zijn retour gestuurd "Is niet bekend op dit adres". Zo iets mag je m.i. lezen als "val mij hiermee niet lastig". En dan gaat Nuon door.
Toch mooi dat je als schuldenaar gewoon een briefje kan sturen naar de schuldeiser met 'val mij hiermee niet lastig' en dat deze dan ook moet stoppen hiermee.. :roll:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
10 jul 2019 09:43
Moneyman schreef:
08 jul 2019 20:32
Het is geen laksheid: het is simpelweg niet mogelijk voor Nuon of het incassobureau om de BRP (voorheen GBA) in te zien.
Je merkt terecht op dat Nuon niet in de BRP kan kijken, maar de brieven zijn retour gestuurd "Is niet bekend op dit adres". Zo iets mag je m.i. lezen als "val mij hiermee niet lastig". En dan gaat Nuon door.
Je zou eens moeten weten hoeveel post er door schuldenaren op deze manier retour wordt gestuurd :mrgreen: Dus nee, dat heeft niet de waarde die jij eraan hecht. Wél is het natuurlijk aanleiding om nog eens naar de interne processen te kijken of daar iets fout gegaan is. Maar als dat niet zo is, zal de trein gewoon doordenderen totdat de benodigde checks wél gedaan kunnen worden.

sake1987

Re: Rekeningen van Nuon op mijn adres niet voor mij

Ongelezen bericht door sake1987 »

Uit de eerste huurwoningen van mijn zoon, was de vorige bewoonster door huur achterstand en overlast uitgezet. Ook had deze dame tegen betaling soms wel 5 medebewoners ondergebracht. Tijdens het schilderen en behangen kreeg ik al een deurwaarder aan de deur en nog iemand van een kantoor. Stapels brieven van schuldeisers. Alles constant geretourneerd met adres van de woningbouw erop
Zijn huurtoeslag werd geweigerd, bleek naast de uitgezette dame nog 2 huurders op dit adres te staan. Dit heeft een half jaar geduurd. De aanmaning brieven zijn 4 jaar dat hij er woonde blijven komen.

Gesloten